ADSL abbo opzeggen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Itek
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2006, 00:15

Dit forum bulkt van de ervaring dus ik richt me dan ook tot jullie.
Ik heb hier al enkele topics zien circuleren omtrent het opzeggen van skynet adsl abbo maar toch krijg ik niet volledig een antwoord op mijn vraag. Ook bij (Belgacom) Skynet wordt ik naar Belgacom gestuurd en vice versa. De ene zegt je kan telefonisch opzeggen, de andere wil dan weer per fax een opzegging. Enfin jullie begrijpen dan ook dat mijn wil om eindelijk over te stappen naar een andere provider met de dag groeit.

Volgens wat zij me zeggen, dien ik dus 2 zaken op te zeggen nl: mijn deel bij belgacom, en mijn deel bij skynet ?! Nu is het toch zo dat ik bij skynet enkel en alleen adsl go access heb en bij belgacom de telefoonlijn (classic) EN de telefoonlijn wil ik gewoon behouden zoals ik ze al 100 keer aan de telefoon heb uitgelegd...
Zit ik er nu zo naast dat het volgens mij gewoon een fax te sturen naar Skynet met daarin de vermelding dat ik mijn adsl go access wil opzeggen en klaar is kees ? Klein detail: mijn contract is "zogezegd" hernieuwd met die actie van 2 maanden i'net eind vorig jaar maar volgens Skynet is er geen vuiltje aan de lucht om kostenloos op te zeggen. Ik ben hen toch nog 50% van de resterende maande schuldig moest ik nu opzeggen ?


* (aparte) factuur skynet: "ADSL Go Internet" 3-maandelijks = €22,93 (excl btw) // €27,75 (incl btw)
* factuur belgacom: "ADSL Go Access"= €26,1983
* prijslijst lijnen:
belgacom adsl go abbo = €25,3719 (excl btw) // €30,70 (incl btw)
beglacom adsl go abbo (internet abbo incl) = €33,0165 (excl btw) // €39,95 (incl btw)

*edit*
:oops: zal de cijfers laten staan ter info
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik denk dat je je jaar zal moeten uitdoen, of de resterende maanden zo zult moeten betalen. Dat is net wat ze willen bereiken met zulke acties: dat je nog zeker een extra jaartje blijft.

Je kan ook altijd eens binnen springen in een BGC-winkel. Daar zul je normaal ook je contract kunnen opzeggen. Zo moet je niet lopen faxen enzo. Neem wel je tijd om alles goed uit te leggen en alles 2x te controleren, want luisteren is soms nogal moeilijk bij die mensen (persoonlijke ervaring ;))
Afbeelding
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

best is gewoon een teleboetiek binnestappen en zeggen dat je geen skynet internet meer wilt.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Itek schreef:Ik heb hier al enkele topics zien circuleren omtrent het opzeggen van skynet adsl abbo maar toch krijg ik niet volledig een antwoord op mijn vraag. Ook bij (Belgacom) Skynet wordt ik naar Belgacom gestuurd en vice versa.
Dat gebeurd wel eens, van het kastje naar de muur sturen.
Wat betreft wisselen van provider, dat moet ieder voor zich uitmaken waar hij het verst mee komt qua grootte 10 GB-, 15 GB-, of meer.

Iemand schreef echter ook, " Soms blijf je beter waar je bent " .
Dit in verband met moeilijkheden welke soms opduiken vóór alles goed werkt, zit je soms een tijdje zonder Internet ofwel gebrekkige werking, tijdens deze periode van omschakelen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De situatie is als volgt: je bent al te lang klant; je zit dus nog met een 2SS-abonnement (ADSL Go Access / Turboline én Skynet Go , het vroegere Net Runner Go). Deze worden overigens momenteel omgezet naar een wholesale-abonnement, Belgacom Skynet Go (1SS).

Omdat je nog steeds als 2 aparte producten die dingen hebt, moet je ze ook apart opzeggen.

Als je bent ingegaan op die 2 gratis maanden heb je ingestemd met een contractverlenging van 1 jaar.
Itek
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2006, 00:15

Ok bedankt mensen bij deze is het me allemaal duidelijk geworden, maar ik zal wrslk toch maar even langs een BGC-center lopen voor de zekerheid. Ik moest aan de telefoon alles al 100 keer uitleggen dus ja. De drang om naar EDPnet te gaan is dan ook groot :)

En die overige maanden wil ik desnoods zelf wel betalen. Ik was niet aanwezig toen BGC ons belde, want ik had persoonlijk zeker nee gezegd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Itek schreef:Ik was niet aanwezig toen BGC ons belde, want ik had persoonlijk zeker nee gezegd.

Dat was hier ook niet, m'n zus heeft toen 'ja' gezegd. Ik heb dan zelf terug gebeld en die actie laten annuleren.
Bergie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2005, 03:02

meon schreef:Als je bent ingegaan op die 2 gratis maanden heb je ingestemd met een contractverlenging van 1 jaar.



http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=10811
xaryC
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 aug 2006, 19:30
Locatie: Oostrozebeke

meon schreef:De situatie is als volgt: je bent al te lang klant; je zit dus nog met een 2SS-abonnement (ADSL Go Access / Turboline én Skynet Go , het vroegere Net Runner Go). Deze worden overigens momenteel omgezet naar een wholesale-abonnement, Belgacom Skynet Go (1SS).

Omdat je nog steeds als 2 aparte producten die dingen hebt, moet je ze ook apart opzeggen.

Als je bent ingegaan op die 2 gratis maanden heb je ingestemd met een contractverlenging van 1 jaar.


Ik zit ook in deze situatie.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Skynet abo kan opzeggen?
Ben deze namiddag naar een belgacomwinkel geweest, en daar mijn adsl go acces opgezegd en daar vertelden ze mij dat ik zelf skynet moest contacteren om het contract bij skynet op te zeggen. Zij zelf konden dat niet.
Is er ergens een telefoonnummer waar ik terecht kan? Via de site van skynet kom ik telkens bij telefoonnummers van belgacom terecht :?
Itek
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2006, 00:15

xaryC schreef:Ik zit ook in deze situatie.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Skynet abo kan opzeggen?
Ben deze namiddag naar een belgacomwinkel geweest, en daar mijn adsl go acces opgezegd en daar vertelden ze mij dat ik zelf skynet moest contacteren om het contract bij skynet op te zeggen. Zij zelf konden dat niet.
Is er ergens een telefoonnummer waar ik terecht kan? Via de site van skynet kom ik telkens bij telefoonnummers van belgacom terecht :?


Tel: 0800/23.451
Fax: 0800/20.406

Opzeg gedaan door eerst even te bellen en alles na te vragen. Vervolgens fax gestuurd met duidelijke vermelding van datum van opzeg.
xaryC
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 aug 2006, 19:30
Locatie: Oostrozebeke

Itek schreef:
xaryC schreef:Ik zit ook in deze situatie.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Skynet abo kan opzeggen?
Ben deze namiddag naar een belgacomwinkel geweest, en daar mijn adsl go acces opgezegd en daar vertelden ze mij dat ik zelf skynet moest contacteren om het contract bij skynet op te zeggen. Zij zelf konden dat niet.
Is er ergens een telefoonnummer waar ik terecht kan? Via de site van skynet kom ik telkens bij telefoonnummers van belgacom terecht :?


Tel: 0800/23.451
Fax: 0800/20.406

Opzeg gedaan door eerst even te bellen en alles na te vragen. Vervolgens fax gestuurd met duidelijke vermelding van datum van opzeg.


Jammer dak nie kan faxen :(
Maarja zal morgen eens bellen, het zal wel anders kunnen ook zeker :)

Bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

opletten daarmee!
Bij mijn overstap van skynet naar belgacom hebben ze een nieuw contract aangesmeerd van 1 jaar..........
Zo zit ik nu nog steeds vast en kan ik niet overstappen naar een andere provider.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
xaryC
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 aug 2006, 19:30
Locatie: Oostrozebeke

brooklyn schreef:opletten daarmee!
Bij mijn overstap van skynet naar belgacom hebben ze een nieuw contract aangesmeerd van 1 jaar..........
Zo zit ik nu nog steeds vast en kan ik niet overstappen naar een andere provider.


Ik ben nooit overgestapt naar belgacom. Ik had steeds 2 verschillende facturen, een van skynet en een van belgacom. Die zijn nooit samengevloeid...
En ik ben nu ruim 5 jaar klant geweest bij skynet, dus de minimumduur van het contract zal denkik wel al afgelopen zijn :)

Oja en heb 2 jaar geleden eens een telefoontje gehad van belgacom met de vraag mijn contract een jaar te laten verlengen en als cadeau zou ik een memory stick krijgen van 256MB. Maar heb nooit een memory stick gezien :???: Dus als ze moeilijk doen vraag ik alsnog waar mijn stick blijft :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”