EDPNET in Zuid West Vlaanderen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
mysteryman
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jul 2006, 14:39

Hallo,

Ik zou graag overstappen van Telenet Expressnet naar EDPNET.
Nu stel ik mij wel vragen naar de stabiliteit en snelheid van EDPNET hier in Harelbeke. Ik ken NIEMAND met Edpnet, ik weet dat scarlet hier traag is maar Belgacom vlug.
Mijn redenen omdat ik naar EDPNET wil is:
-Hogere upload
-Betere downloadlimiten (ik ben betatester van een spel)
-lagere kosten in het algemeen

Ik zou graag horen wat andere mensen denken van EDPNET uit zuid-west vlaanderen.

Dank u,
Andy
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

mysteryman schreef:-Betere downloadlimiten (ik ben betatester van een spel)


Hey... dat is tenminste iets origineler dan "downloaden van Linux distributies"!
mysteryman
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jul 2006, 14:39

Edward Valckx schreef:
mysteryman schreef:-Betere downloadlimiten (ik ben betatester van een spel)


Hey... dat is tenminste iets origineler dan "downloaden van Linux distributies"!

Ik hoef me niet te verdedigen tegen zulke reacties...
Nu serieuze antwoorden alsjeblieft.
Kinderspel
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:51

Sind vorige maand ook de overstap van Telenet naar EDPNET gemaakt.

Ervaring tot nu toe is 100% positief. Ondanks de problemen met Belgacom om de lijn aangekoppeld te krijgen heeft EDPNET alle sprecies afgehandeld zoals ze gemeld hebben.

Ik ben nu een pak goedkoper af dan bij Telenet en heb een vrij behoorlijke verbinding. Ik gebruik deze verbinding dagelijks verbinding te maken met databaseserver alsook voor VOIP telefoongesprekken.
Dus tevreden met de overstap.

Koen
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Kinderspel schreef:Dus tevreden met de overstap.


Maar bent U van Zuid/West-Vlaanderen? Want dat wilde hij weten.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Ik ben van Noord West-Vlaanderen en hier alles dik in orde.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

mysteryman schreef:Hallo,

Ik zou graag overstappen van Telenet Expressnet naar EDPNET.
Nu stel ik mij wel vragen naar de stabiliteit en snelheid van EDPNET hier in Harelbeke. Ik ken NIEMAND met Edpnet, ik weet dat scarlet hier traag is maar Belgacom vlug.
Mijn redenen omdat ik naar EDPNET wil is:
-Hogere upload
-Betere downloadlimiten (ik ben betatester van een spel)
-lagere kosten in het algemeen

Ik zou graag horen wat andere mensen denken van EDPNET uit zuid-west vlaanderen.

Dank u,
Andy

om zeker te zijn van goede adsl te genieten kijk je best even hoe ver je van een centrale woont, via:
http://www.edp.be/cms.aspx?S=maxorder
voer alle gegevens in en klaar.
laat ons dan even weten wat het resultaat is
greetz :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
mysteryman
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jul 2006, 14:39

ongeveer 950 meter van de centrale :)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Dat zou moeten resulteren in het hoogste lijnprofiel. Dus een 6.6/512 :)
Afbeelding
mysteryman
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jul 2006, 14:39

Alles lijkt goed natuurlijk, maar waarom heeft er dan niemand EDPNET hier in Harelbeke? Ik ben echt bang voor een slecht kwaliteitsverbinding. Ik zal het toch proberen :)
bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Sub Zero schreef:Dat zou moeten resulteren in het hoogste lijnprofiel. Dus een 6.6/512 :)


6.6/640 ;-)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

mysteryman schreef:Alles lijkt goed natuurlijk, maar waarom heeft er dan niemand EDPNET hier in Harelbeke? Ik ben echt bang voor een slecht kwaliteitsverbinding. Ik zal het toch proberen :)
bedankt voor de hulp!

als je zo dicht bij de centrale zit, ga je zeker goeie verbinding hebben!
blijkbaar is Edpnet nog niet zo bekend hier in zw-vlaanderen
er zit hier soms ene " Ken " die hier in de buurt woont en Edpnet heeft
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

Misschien gewoon omdat edpnet nog niet zo gekend is in onze regionen... Ben zelf ook sinds enige tijd overgestapt en moet zeggen dat ik erg tevreden ben over zowel kwantiteit als kwaliteit... En zit dan nog niet eens met het beste lijnprofiel...

Go for it! zou ik zeggen... 8)
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

::steven:: schreef:Misschien gewoon omdat edpnet nog niet zo gekend is in onze regionen... Ben zelf ook sinds enige tijd overgestapt en moet zeggen dat ik erg tevreden ben over zowel kwantiteit als kwaliteit... En zit dan nog niet eens met het beste lijnprofiel... (spreek ook wel uit de regio van noord west-vlaanderen, maar ken er ook niet veel die bij edpnet aangesloten zijn)

Go for it! zou ik zeggen... 8)
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Ik heb de voorbije 3 jaar op een kot in Kortrijk door gebracht (meer Zuid-West-Vlaanderen kan niet denk ik). Altijd goede lijn gehad, behalve de laatste 2 maand, steeds aanslepende PPP-problemen. Ik heb toen een downgrade van 6.6 naar 4 Mbps laten doen. De problemen zijn sinds toen opgelost. Vooral de goede support en snelheid van de helpdesk is een zware +.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Kinderspel
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:51

Edward Valckx schreef:
Kinderspel schreef:Dus tevreden met de overstap.


Maar bent U van Zuid/West-Vlaanderen? Want dat wilde hij weten.


Kortrijk is nog altijd Zuid West Vlaanderen :-D
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

patje schreef:om zeker te zijn van goede adsl te genieten kijk je best even hoe ver je van een centrale woont, via:
http://www.edp.be/cms.aspx?S=maxorder
voer alle gegevens in en klaar.
laat ons dan even weten wat het resultaat is
greetz :wink:


is toch niet altijd accuraat hoor

mijn maximum lijnprofiel zou 1024/256 zijn volgens die wizard, terwijl ik vroeger altijd scarlet heb gehad aan 33xx/384
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

PowerSoft schreef:
patje schreef:om zeker te zijn van goede adsl te genieten kijk je best even hoe ver je van een centrale woont, via:
http://www.edp.be/cms.aspx?S=maxorder
voer alle gegevens in en klaar.
laat ons dan even weten wat het resultaat is
greetz :wink:


is toch niet altijd accuraat hoor

mijn maximum lijnprofiel zou 1024/256 zijn volgens die wizard, terwijl ik vroeger altijd scarlet heb gehad aan 33xx/384

lijnprofiel is niet wat het moet zijn idd.
kheb ook nog een mail gestuurd naar Edpnet , ze konden mij maar 2 mbps geven volgens mijn afstand, terwijl ik op 4.6mbps zit bij mn huidige provider.
maar hier ging het om te weten hoeveel meter hij van de centrale zit ... als dat maar 950 meter is gaat hij zeker de volle pot kunnen halen
Grtn :-)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
mysteryman
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jul 2006, 14:39

950 meter is dan nog ver vind ik. Ik denk dat ik weet waar de centrale is -groot gebouw vol machines met belgacom erop-, en dat is maar een straat verder.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

PowerSoft schreef:
patje schreef:om zeker te zijn van goede adsl te genieten kijk je best even hoe ver je van een centrale woont, via:
http://www.edp.be/cms.aspx?S=maxorder
voer alle gegevens in en klaar.
laat ons dan even weten wat het resultaat is
greetz :wink:


is toch niet altijd accuraat hoor

mijn maximum lijnprofiel zou 1024/256 zijn volgens die wizard, terwijl ik vroeger altijd scarlet heb gehad aan 33xx/384

het toon precies worst case scenario aan :???:
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

mysteryman schreef:950 meter is dan nog ver vind ik. Ik denk dat ik weet waar de centrale is -groot gebouw vol machines met belgacom erop-, en dat is maar een straat verder.


950m is meer dan voldoende.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

mysteryman schreef:950 meter is dan nog ver vind ik. Ik denk dat ik weet waar de centrale is -groot gebouw vol machines met belgacom erop-, en dat is maar een straat verder.

dat zal idd de belgacom centrale zijn, 950 m is zeer dicht vind ik :wink: mja een straat verder?! zal wel geen 950 m zijn dan, soms mag je van die afstanden wel paar honderd meter afdoen.
niet iedereen heeft het geluk zo dicht te wonen... ik woon op bijna 4 km van een centrale en haal een profiel van 4.6M.
hoe dichter je woont hoe sneller dat je surft... :-D

PS: binnen enkele maanden verhuis ik en zal daar dan op 2,5 km zitten :-D
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
goempie
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2006, 11:59
Locatie: Tielt
Contacteer:

Hallo,

heeft er iemand ervaring met EDP net in de regio Tielt (West-Vlaanderen)? Ik zit momenteel bij Euphony ADSL en zou willen overschakelen. Ik zit op een 2,7km van de centrale en 6Mbps zou haalbaar zijn volgens EDP net.

Ik zit ook wel een beetje met de schrik doordat ik niemand in mijn buurt ken met EDPnet.

Kan er mij iemand overtuigen?

Greetz,
Goempie
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

goempie schreef:heeft er iemand ervaring met EDP net in de regio Tielt (West-Vlaanderen)? Ik zit momenteel bij Euphony ADSL en zou willen overschakelen. Ik zit op een 2,7km van de centrale en 6Mbps zou haalbaar zijn volgens EDP net.

Ik zit ook wel een beetje met de schrik doordat ik niemand in mijn buurt ken met EDPnet.
Uw vraag lijkt een beetje door de mazen van het vakantienet gevallen te zijn.
Een snelle zoektocht in onze database leert ons dat we een 500-tal klanten hebben in de regio postcode 87*. Volgens onze helpdesk bellen die niet meer dan gemiddeld.
internet, fiber & telephony
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

EDPnet schreef:
goempie schreef:heeft er iemand ervaring met EDP net in de regio Tielt (West-Vlaanderen)? Ik zit momenteel bij Euphony ADSL en zou willen overschakelen. Ik zit op een 2,7km van de centrale en 6Mbps zou haalbaar zijn volgens EDP net.

Ik zit ook wel een beetje met de schrik doordat ik niemand in mijn buurt ken met EDPnet.
Uw vraag lijkt een beetje door de mazen van het vakantienet gevallen te zijn.
Een snelle zoektocht in onze database leert ons dat we een 500-tal klanten hebben in de regio postcode 87*. Volgens onze helpdesk bellen die niet meer dan gemiddeld.


Nog een voordeel van Edpnet ..... ze volgen het forum een beetje op en proberen ook via deze weg hun (toekomstige) klanten te helpen.
goempie
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2006, 11:59
Locatie: Tielt
Contacteer:

Ik ben nogal nieuw op dit forum. Wat moet ik doen zodat ik niet zonder internet kom te zitten als ik overschakel. Ik bedoel, dat mijn huidig internet niet wegvalt als ik nog geen EDPnet heb.

Ik draai enkele servers thuis en kan me dus niet permiteren dat ik een dag zonder internet zit.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

goempie schreef:Ik ben nogal nieuw op dit forum. Wat moet ik doen zodat ik niet zonder internet kom te zitten als ik overschakel. Ik bedoel, dat mijn huidig internet niet wegvalt als ik nog geen EDPnet heb.

Ik draai enkele servers thuis en kan me dus niet permiteren dat ik een dag zonder internet zit.

zoals wij hebbe gedaan (ma mss iets minder voor de portemonee)
u vorige provider pas afzeggen als ge al edpnet hebt :)

ge kunt toch perfect 2 providers naast elkaar hebbe en als ge echt zeker wilt zijn da ge ni zonder internet komt te zitte lijkt mij dat de enige zekere oplossing
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

goempie schreef:Ik draai enkele servers thuis en kan me dus niet permiteren dat ik een dag zonder internet zit.


Mette heeft gelijk. De prijs van een server in acht genomen, kan ik moeilijk inbeelden dat je moeite gaat hebben met enkele maanden overlappend twee Internet providers te betalen.

Als je nu ook al ADSL hebt, kan je tijdelijk een extra telefoonlijn aanvragen bij Belgacom. Nogmaals, dit allemaal is slechts een fraktie van de prijs van een server...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

goempie schreef:Ik draai enkele servers thuis en kan me dus niet permiteren dat ik een dag zonder internet zit.


LOL

Misschien eens opteren om een professionele lijn te nemen met een SLA of je servers naar een datacenter verhuizen ... ihmo echt professioneel is dat ook niet wat servers draaien op je residentiële lijn ...
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

ditCh schreef:
goempie schreef:Ik draai enkele servers thuis en kan me dus niet permiteren dat ik een dag zonder internet zit.


LOL

Misschien eens opteren om een professionele lijn te nemen met een SLA of je servers naar een datacenter verhuizen ... ihmo echt professioneel is dat ook niet wat servers draaien op je residentiële lijn ...

da klopt, ma ik heb dat hier ook, ma ze zijn ni super belangrijk voor mij die servers, daarmee da ik ook het de investering niet waard vind van het in een data center te zetten :)
het zijn stomme dinge zoals een ssh server en web en mysql server voor wat dinge van het school op te kunne doen enzo :) (ik studeer toegepaste informatica en daarin zit webdesign enzo)
niks da door heel belgie gebruikt moet kunne worden ofzo

nu ja, als hij echt niet zonder internet daarvoor kan is het wsl wel wat anders nog
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Mette schreef:da klopt, ma ik heb dat hier ook, ma ze zijn ni super belangrijk voor mij die servers

Jij spreekt nogal graag over uw moeder, blijkbaar. Of bedoel je "maar" met "ma"? ;-)

Waarschijnlijk gaat het hier dus over een gewone PC die een serverfunktie vervult, en niet over een echte "server". Waarom dat ding dan server noemen? Klinkt indrukwekkender?
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

goempie schreef:Wat moet ik doen zodat ik niet zonder internet kom te zitten als ik overschakel. Ik bedoel, dat mijn huidig internet niet wegvalt als ik nog geen EDPnet heb.

http://www.edpnet.be/default.aspx?LC=nl&S=ADSLtransfer
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Edward Valckx schreef:Waarschijnlijk gaat het hier dus over een gewone PC die een serverfunktie vervult, en niet over een echte "server". Waarom dat ding dan server noemen? Klinkt indrukwekkender?
De term 'server' doelt niet naar een apparaat, maar naar het doel van het apparaat. Van zodra een pc dedicated als fileserver, printserver, router, webserver, ... dient, dan is het een server. Ik heb ook een pc als server draaien (hangt niet eens een scherm, toetsenbord of muis aan -- enkel stroom en netwerkkabel), gewoonweg omdat een HP Proliant DL380 véél te véél lawaai maakt en stroom verbruikt :)
En een PC kost nog altijd véél minder dan een 'echte' server.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

meon schreef:
Edward Valckx schreef:Waarschijnlijk gaat het hier dus over een gewone PC die een serverfunktie vervult, en niet over een echte "server". Waarom dat ding dan server noemen? Klinkt indrukwekkender?
De term 'server' doelt niet naar een apparaat, maar naar het doel van het apparaat. Van zodra een pc dedicated als fileserver, printserver, router, webserver, ... dient, dan is het een server. Ik heb ook een pc als server draaien (hangt niet eens een scherm, toetsenbord of muis aan -- enkel stroom en netwerkkabel), gewoonweg omdat een HP Proliant DL380 véél te véél lawaai maakt en stroom verbruikt :)
En een PC kost nog altijd véél minder dan een 'echte' server.


Als je server zo belangrijk is dat een onderbreking van een dag teveel is, dan ben je slecht bezig als je deze host op een simpele ADSL aansluiting zonder SLA's
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Nu we hier toch over West-Vlaanderen bezig zijn:
Ik woon in De Panne(8660). Bij de Franse grens , aan de kust. Ik ken ook niemand die edpnet gebruikt. Maar zou dit hier goed draaien? Zit approx 1 km vd centrale
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Edward Valckx schreef:
Mette schreef:da klopt, ma ik heb dat hier ook, ma ze zijn ni super belangrijk voor mij die servers

Jij spreekt nogal graag over uw moeder, blijkbaar. Of bedoel je "maar" met "ma"? ;-)

Waarschijnlijk gaat het hier dus over een gewone PC die een serverfunktie vervult, en niet over een echte "server". Waarom dat ding dan server noemen? Klinkt indrukwekkender?


Ik bedoel inderdaad "maar" met "ma", maar dat had je zelf dus al door :).
Ik weet dat mijn typen redelijk dialectisch is, mijn excuses daarvoor, maar ik heb me toch verstaanbaar gemaakt, dat is toch al iets :).

En inderdaad, ik bedoel een gewone PC waarop wat serverprocessen staan, het is wel zo dat deze pc praktisch 24/7 opstaat, zodat je toch iet of wat bent met die serverprocessen.
Maar inderdaad, een dedicated server is het helemaal niet, ik noem die pc ook geen server, maar er draaien gewoon wat serverprocessen op dus.

Ik bedoelde dus serverprocessen in plaats van servers :). (en ik weet niet waarom ik servers heb geschreven, ik kon het mij niet eens meer herinneren dat ik dat heb gedaan)
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
Bedankt: 3 keer

ik zit in izegem en had vroeger ook telenet turbo en ben een paar maanden geleden overgestapt met volle tevredenheid!

ten eerste is 't goedkoper, je krijgt meer download, je mag al uw traffiek verbruiken aan upload als u dat wil, ...

'k zit op 1.2 km van de centrale en haal bijna constant boven de 500 kb/s...

in 't begin is 't snelheidsverschil wat raar, maar als je de eerste facturen begint binnen te krijgen begin je te beseffen wat voor geldzakken telenet eigenlijk zijn...

mijn eerste factuur waar m'n extra verbruik op vermeld stond was dit:

U hebt tijdens de maand 2006-03 in totaal 34625 MB trafiek verbruikt.
Dit is 14145 MB breedbandtrafiek meer dan de bij uw abonnement inbegrepen 20480 MB trafiek.

hiervoor moest ik 't luttele bedrag van 2.89 euro betalen + 21% btw = 3.5 euro!!

bij telenet zou me dat al 14 euro gekocht hebben...
Radic
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 feb 2005, 18:58

frado schreef:Nu we hier toch over West-Vlaanderen bezig zijn:
Ik woon in De Panne(8660). Bij de Franse grens , aan de kust. Ik ken ook niemand die edpnet gebruikt. Maar zou dit hier goed draaien? Zit approx 1 km vd centrale


Heya Frado,laat me zeggen dat hier in Adinkerke alles perfect werkt !
Heb vriend in De Panne en die heeft ook geen problemen.
Je mag zonder zorgen overstappen.

Greets,
Radic
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Sub Zero schreef:Dat zou moeten resulteren in het hoogste lijnprofiel. Dus een 6.6/512 :)


Ik woon op 2,179 km. van de centrale en heb max. 6,144 Mbit en /640 Kb Upload (in realiteit ook, want ik heb edpnet :P )

Bestaat 6,6 Profiel überhaupt?

Woon op rand oostkamp (tegen brugge)

net geen week EDPnet en heel tevreden!!!!
3 minuten zonder internet gezeten...(overschakeling van Skyslet naar EDPnet)

Downloads van 550 - 640 Kbit (ftp) in veel omstandigheden!
sneller dan Skyslet...en veel goedkoper (+ grotere limiet, en goedkope prijs voor extra GB) + goede helpdesk
wat moet een mens nog meer hebben?
goempie
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2006, 11:59
Locatie: Tielt
Contacteer:

Welke procedure heb jij gevolgd om slechts 3min zonder internet te zitten?

Ik zou willen overschakelen van euphonynet naar edpnet.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”