EDPnet, Telenet, Skynet GO of Tele2 All In?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

Ik kijk de kat uit de boom, sinds kort is er wat beweging op de breedbandmarkt, wat uiteraard erg goed zou moeten zjn voor de consument.

Nu lees ik hier en elders enorm veel slechts over ISP's, Tele2 lijkt hier de kampioen qua onduidelijkheid en storingen. Als ik mij niet vergis heb ik hier gelezen dat P2P via Tele2 geblokkeerd zou zijn, wat allicht betekent dat je niet kan Skypen via Tele2, totaal onwettig én een inbreuk op het genot dat u en ik (de consument dus) mag verwachten van een adsl-verbinding!

Blijven over Telenet ExpressNet, Skynet Go of EDPnet. Naar mijn bescheiden mening ben ik beter uit met een goedkopere Belgacom Discovery-line, een telefoonlijn blijft een telefoonlijn, en een adsl-abonnement op EDPnet, veel download, weliswaar een erg dure helpdesk.

Ondervind ik echt zoveel mazzels als ik in mijn buurt enkele Telenetters heb die "zwaar" downloaden, mogelijk idem dito bij ADSL, of heb ik het fout?

Iemand toevallig ervaring met Mobistar ADSL?
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

eco racer schreef:
Ondervind ik echt zoveel mazzels als ik in mijn buurt enkele Telenetters heb die "zwaar" downloaden, mogelijk idem dito bij ADSL, of heb ik het fout?

[/b]?


ADSL is niet onderhevig ( toch niet op buurt niveau ) aan "zwaar" downloaders. EDPnet & Dommel hebben de beste packets. EDPnet is mijn favoriet :)
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

eco racer schreef:...en een adsl-abonnement op EDPnet, veel download, weliswaar een erg dure helpdesk.

Gratis bij Belgacom 3 kwartier aan de telefoon hangen en 4x doorverbonden worden (is me vorige week nog gebeurd) of een kwartiertje bij EDPnet ? Geef mij maar het laatste ! Correcte hulp die niet zo klinken alsof de prozac al niet meer werkt met hun depressie, iets wat ge bij Belgacom vaak meemaakt. Voor zo'n helpdesk betaal ik graag meer !

Om dan nog maar te zwijgen van de verschillen in abo's. EDPnet biedt op het moment voor nog geen 30€ een 6Mbit/640Kbit profiel met 20GB limiet, mogelijk uitbreidbaar tot 100GB voor 20€/maand meer. Tevens zijn ze nu (vanaf morgen dan toch ;)) afgestapt van het sliding window principe bandbreedteverbruik en is nachtsurfen geïntroduceerd. Er is nauwelijks een provider die tegen dat aanbod opkan zonder zwaar op te offeren aan degelijkheid, service, stabiliteit en snelheid.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Op het ogenblik ligt het nieuwe Max6 EDPNet abonnement zo ver voor op de concurrentie, dat je werkelijk dom moet zijn om het niet te nemen.

Dommel komt het dichtst in de buurt en ze hebben al duidelijk getoond dat ze erg concurrentieel willen zijn, maar bij EDPNet heb je ook het voordeel van later eventueel over te kunnen schakelen op hun toekomstige ADSL2+.

't Is erg dat ik nog tot in September vastzit aan een gebruikers-onvriendelijk Belgacom abo :x
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

eco racer schreef:Blijven over Telenet ExpressNet, Skynet Go of EDPnet. Naar mijn bescheiden mening ben ik beter uit met een goedkopere Belgacom Discovery-line, een telefoonlijn blijft een telefoonlijn, en een adsl-abonnement op EDPnet, veel download, weliswaar een erg dure helpdesk.



De helpdesk van EDPnet (die je niet veel nodig hebt; ik nog nooit) heeft toch een zonaal nummer! Enkel na de kantooruren betaal je meer, maar heb al duurdere gezien.

Volgens mij ga je best voor EDPnet, daar heb je een hoge snelheid (6Mbps), een groot downloadvolume (60GB/120GB) en dat allemaal voor dezelfde prijs van een trager abbonement van BC.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Volgens mij ga je best voor EDPnet, daar heb je een hoge snelheid (6Mbps), een groot downloadvolume (60GB/120GB) en dat allemaal voor dezelfde prijs van een trager abbonement van BC.

Neem dat maar tussen " haakjes" want het is nog te zien hoever je van de centrale zit :!: ...bij 4km haal je maar de helft meer (+-3300kbps)down & upload rond 384kbps ... zie de maxconfigurator op de Edpnet site
qua prijs is dat wel de goedkoopste ... vanaf 29.95 €
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
wnsnipes
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 aug 2006, 07:43
Locatie: Mechelen

Zoals velen nu, ben ik ook van plan om over te gaan van Telenet naar ADSL en als je deze site moet geloven ( en k denk toch dat het hier allen eerlijke gasten zijn) zou edpnet er als het beste uitkomen. Ben nu van plan om het pakket 3 maand gratis Belgacom TV en ADSL plus te nemen en daarna Belgacom TV houden en overgaan op Edpnet.

Enige reactie? Of hints voor een nieuwe toekomstige Edpnet klant? Ik heb al een draadloze router van Telenet, zou die werken met ADSL - het is een Linksys WRT54G?
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

wnsnipes schreef:Zoals velen nu, ben ik ook van plan om over te gaan van Telenet naar ADSL en als je deze site moet geloven ( en k denk toch dat het hier allen eerlijke gasten zijn) zou edpnet er als het beste uitkomen. Ben nu van plan om het pakket 3 maand gratis Belgacom TV en ADSL plus te nemen en daarna Belgacom TV houden en overgaan op Edpnet.

Enige reactie? Of hints voor een nieuwe toekomstige Edpnet klant? Ik heb al een draadloze router van Telenet, zou die werken met ADSL - het is een Linksys WRT54G?


Tot op heden heb je nog steeds een adsl abo van belgacom nodig om belgacom tv te kunnen ontvangen. Dus daarna overstappen naar edp gaat niet met behoud van belgacom tv.

Er is hier echter gemeld dat dit in de toekomst zal veranderen maar voor wanneer ???
Gebruikersavatar
wnsnipes
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 aug 2006, 07:43
Locatie: Mechelen

idd, k heb juist gebeld naar BGC om te checken en je hebt gelijk. Geen Edpnet mogelijk. Toch ben ik aan t overwegen, want t kost me €60,00 bij Telenet en voor die prijs heb ik digitale tv, internet en vaste telefoon.

Toch nog even overwegen. Heb het nu wel al besteld voor mijn schoonbroer.

Alvast bedankt voor de info verdickt
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

wnsnipes schreef:Enige reactie? Of hints voor een nieuwe toekomstige Edpnet klant? Ik heb al een draadloze router van Telenet, zou die werken met ADSL - het is een Linksys WRT54G?

Je hebt in elk geval nog een ADSL-modem nodig. Er zijn genoeg modellen op de markt. Ik heb hier thuis een speedtouch 510 in bridged mode met daarachter een linksys WRT54GS (dezelfde als die van jou, maar met speedbooster ondersteuning). Ik kan je gerust een Thomson speedtouch aanraden, het zijn best goeie dingen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”