e-mail verzendrapport ontvangen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
memyselfandi
Plus Member
Plus Member

Hey,

Graag had ik geweten of er een programma bestaat die ALTIJD een rapport verzend als er een mail verzonden is en gelezen. Outlook heeft standaart wel een rapport bevestiging maar deze word enkel verzonden als de ontvanger hier toestemming voor geeft.

Ik dacht dat ik eens gehoord heb dat er een programma bestaat die een rapport bevestiging altijd verzend zelf om welk uur deze gelezen is. heeft iemand een idee waar ik zo'n programma kan vinden? dit zal heel handig zijn want nu krijg ik bijna nooit een rapport, dit is heel vervelend omdat ik soms te horen krijg dat mijn mail niet aangekomen is.

Bedankt :-D
sChutt
Member
Member

Daarvoor moet de _ontvanger_ van de mail een aangepast mailprogramma hebben. Vanaf je iets verstuurd gaat het over de mailserver en van daar af is er eigenlijk geen 'controle' meer over de mail. Tenzij scripting in de mail mss, maar dan riskeer je weer dat de mail eruit geflikkerd word door je antivirus.

Jij van jouw kant kan geen antwoord manipuleren van de ontvanger van de mail. Bestaat niet, op conventionele manieren tenminste.

- sChutt
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

memyselfandi, dat systeem wat jij aanhaalt is geen programma, maar een website (al ben ik de naam nu kwijt). Je stuurt via die website de mail en in de mail zelf wordt een image geladen die vanaf die site wordt opgehaald. Aangezien dit een unieke image is (hoeft niet eens zichtbaar te zijn!) kunnen ze vrij nauwkeuring weten om hoe laat de mail getoond is op het scherm (of het gelezen wordt is nog iets anders).

Helaas ... Outlook 2003 en heel veel webmail-programma's blokkeren tegenwoordig standaard externe images (omdat datzelfde systeem ook gebruikt kan worden door spamsystemen om te controleren of emailadressen bestaan). In Outlook 2003 is het zelfs nog meer moeite en niet afdwingbaar dat die images getoond worden ...
wem
Premium Member
Premium Member

Het makkelijkste is om kort de ontvanger te vragen een berichtje terug te sturen indien hij je mail goed ontvangen heeft.
verdickt
Premium Member
Premium Member

wem schreef:Het makkelijkste is om kort de ontvanger te vragen een berichtje terug te sturen indien hij je mail goed ontvangen heeft.
Ik negeer dit meestal en ik ben waarschijnlijk niet de enigste, dus of dit nu de oplossing is ???
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

verdickt schreef: Ik negeer dit meestal en ik ben waarschijnlijk niet de enigste, dus of dit nu de oplossing is ???
Stoppen met negeren hé ;) ... die persoon zal die leesbevestiging wel doelbewust meesturen, dus ff bevestigen is een kleine moeite.

Ik stuur ook altijd een vraag tot leesbevestiging mee en bevesti ook altijd.
wem
Premium Member
Premium Member

verdickt schreef:Ik negeer dit meestal en ik ben waarschijnlijk niet de enigste, dus of dit nu de oplossing is ???
Ik weet dat voor belangrijke mails ik dit wel volg, en anderen hebben dat toch ook altijd gedaan. Een mailtje om te zeggen hoe het met de kinderen gaat of weet 'k wa heeft zoiets natuurlijk ni nodig é.
Bij mij gaat het vooral over mailtjes bij het inzenden van projecten of het afspreken van vergader/evaluatie/presentatie-uren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”