defecte modem gehad ===> probleem lijnsync

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ronron261
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Hllo iedereen,

ik heb in februari van modem veranderd (die philips stond toen in promo bij belgacom), aangezien ik mijn laptop draadloos wenst ipv bekabeld.

Blijkte die modem defect te zijn. Bijna geen wifi (mocht op een meter van modem zitten kreeg maar een slechte verbinding als die verbonden geraakte) en daarbij werd mijn dsl-sync constant onderbroken.

Na enkele testen te doen (instellingen, binnenbedrading(ok)), terug oude modem terug geplaatst en dsl-sync was opgelost, die philips terug geplaatst maar bleef problemen waren terug.

Ben dan maar die philips gaan ruilen.
Daarna met die nieuwe philips, uitstekende wifi-verbinding en dsl-sync uitval meer. Dus zeg je eind goed alles goed.

Blijkt niet het geval te zijn, zie na enkele dagen dat mijn upload volledig de mist ingaat. Noise margin geeft maar 6 dB meer, voorheen +- 23dB en synct onder onder het lijnprofiel, 480 ipv 512.
De download geeft geen problemen, noise margin is wel gezakt maar geeft geen problemen, van 20dB naar 15db.
Ik haal een linux-distro af van belnet in ongeveer 40 min. Zelfs als ik blijf surfen heb ik hem nog binnen in ongeveer een uur.
Maar foto's uploaden (via ftp aan 75 % opload) naar website gaat volledig de mist in.
Het is dan bijna niet meer mogelijk om te normaal te surfen, wat vroeger wel het geval was.

Ik weet wel dat een afstand van ongeveer 4,5 km niet ideaal is.
Maar ik vermoed dat het probleem niet direct aan de lijn ligt maar eeder dat die slechte modem ergens iets beschadigd. Wat wel opviel is dat tijdens die hete dagen die upload-sync nog slechter werd (syncte op 440 bij 6dB), en mijn download-sync bleef constant.

Als ik goed voor heb zal je indien je afstand problemen eerder problemen hebben met de download-sync of beide (up en download) dan alleen maar met de upload.

Dus waar zit probleem volgens julllie, afstand -- centrale -- defecte in lijn.

groeten Ronald
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Contacteer:

Als de upload slecht is en de download goed zit er meestal een fout in je binneninstallatie (splitter).
Als het met je andere modem wel goed is is deze modem natuurlijk defect.
ronron261
Member
Member

@vieten

splitter of geen splitter, verschillende kabels, waarde blijft 6 dB

groeten ronald
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Je kunt beter eens uw provider bekendmaken hier op het forum, en waarom het niet direct in het juiste forum gezet, onder Overige ISP's. Dan wisten we dat al direct bij welke ISP je bent.
Als het toevallig Belgacom zou zijn kan je bellen naar 0800 22 312, ofwel zie deze thread
ronron261
Member
Member

@blue-sky
niet aangedacht, provider is realdsl

Vermoed dat het probleem niet afkomstig is van bij realdsl, maar dat het ergens tussen de centrale en bij thuis zit.
Jonas heeft de nodige testen als bij hen doorgevoerd (ziet geen problemen), Belgacom blijft erbij dat het enkel gelegen is aan de afstand.
Ik heb nooit problemen gehad tot op het moment van wissel van modem.
Het zou wel geheel toevallig moeten zijn dat dan die afstand vanaf dat ogenblik voor problemen zou zijn.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Bel dan eens naar je provider en vraag dat ze jou op een lagere snelheid zetten, bijvoorbeeld op 1,1 i.p.v 3,1 ofzo.
Is niet de eerste die daarover klaagt. zie hier.

Greetz,
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 31 jul 2006, 18:28, in totaal 1 gewijzigd.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik blijf nogthans zweren bij Vieten zijn laatste zin: eens proberen met een andere modem. Dan weet je het direct. Die Philipsen zijn normaal gezien redelijk degelijk, maar je weet nooit.
Afbeelding
ronron261
Member
Member

Als ik het goed voorheb, zijn het de zelfde waarden, is tijdje geleden.
Ik zou hem nog eens moeten aansluiten om het na te zien, maar ben er redelijk zeker van.

Mijn oude modem is een Topcom xplorer 870, surfen was uitstekend zelfs met meerdere pc. Had wel regelmatig problemen met de nat, ftp-server werd regelmatig afgesloten (sloot poort regelmatig af).

Die promo van die philips vond ik een goede gelegenheid om mijn laptop via wifi te laten lopen, en verlost te zijn van die perikelen met die ftp-server.

Bedoeling ftp-server (draaiend van bij mij thuis) is om allergaande documenten online te hebben van onze klub, waaronder partijen van klubspelers, foto's van op toernooien, enz.

groeten
Ronald
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Sub Zero schreef:Ik blijf nogthans zweren bij Vieten zijn laatste zin: eens proberen met een andere modem. Dan weet je het direct. Die Philipsen zijn normaal gezien redelijk degelijk, maar je weet nooit.
zegt die toch ??
ronron261 schreef:Na enkele testen te doen (instellingen, binnenbedrading(ok)), terug oude modem terug geplaatst en dsl-sync was opgelost, die philips terug geplaatst maar bleef problemen waren terug.
blijf bij u oude modem een koop een apart accesspoint, probleem opgelost !
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Als ik het goed versta was de test met z'n oude modem bij de eerste keer dat die philips stuk ging. Niet nu. Als dit niet het geval is, mijn excuses voor het misverstand ;)
Afbeelding
ronron261
Member
Member

Heb topcom nog eens geprobeerd
sn upload 8dB - 440kbps
sn download 16db 3360kbps
att down&up 42dB
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Die 8dB noise margin op uw upload wijst meestal op een defecte splitter of ergens een defect telefoontoestel ofzo. Kan je eens al je telefoontoestellen en verlengkabels uittrekken en steek je modem op de plaats waar je telefoonlijn binnen komt?
Afbeelding
ronron261
Member
Member

heb dat reeds geprobeerd, met en zonder splitter, rechtreeks op stopkontact belgacom (alles zonder telefoon), verschillende kabels (1m)
waarden blijven het zelfde, nergens verbetering te krijgen.

downloaden gaat zonder probleem, zonder upload +-320kb/s
uploaden blijft een problemen geven.
hoe hoger mijn upload gaat hoe slechter mijn doanload (staat nooit hoger ingesteld dan 80%, meestal 75%(+-35kb/s)
tot 5kb meestal geen probleem, daarna zie de downloadsnelheid zakken, alsook speelt de upload yoyo, upload enkele sec gaat dan naar 0 samen met de upload, komen dan beide terug
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”