Messenger

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maverick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 20 sep 2002, 14:23
Locatie: Willebroek
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Is er iemand die messenger gebruikt onder XP en met NIS2002?

Heb nl problemen met het doorsturen van een foto (lees file) naar iemand, komt altijd met foutmelding dat de provider het doorsturen van files niet toelaat, maar hoe raar ook, ik kan er wel ontvangen de andere.

Ben zelf aan het zoeken in de instellingen van NIS en messenger, maar heb tot nu toe nog niets gevonden.

reeds bedankt,
Mav

PS: hieronder de foutmelding:
"We could not send this file because the connection is blocked. Please contact your network administrator or Internet service provider; they may be able to enable file transfers."
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

Dit probleem werd al besproken op het officiële forum, waar ik volgend antwoord terugvond:

quote:
het probleem is de standaard firewall in xp, zet die af en je kan messenger terug normaal gebruiken.
Hoe afzetten? start/verbinding maken/alle verbindingen weergeven(of je modem)/rechterklik op je inbelverbinding/eigenschappen tabblad geavanceerd bovenste vinkje wegdoen

Hopelijk werkt het...

greetzzzz
Gebruikersavatar
Maverick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 20 sep 2002, 14:23
Locatie: Willebroek
Bedankt: 2 keer

Waarschijnlijk oplossing voor probleem, moet het zelf ook nog uittesten, maar het ziet er veelbelovend uit. Via onderstaande url kwam ik terecht op de url van messenger en daar stond een mogelijke oplossing.
Zal deze vanmiddag proberen en het resultaat posten.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/ni ... enDocument

Internet Connection Sharing (ICS)
When the computer runs ICS, MSN Messenger may be able to receive communications but not send them. For more information, see the following Microsoft documentation:
Known Issues at: http://messenger.msn.com/support/knownissues.asp

zoek hier achter "Internet connection sharing using ICS/NAT"


Greetz,
Maverick

PS: Noppes, dank voor je reactie, maar aangezien ik NIS heb draaien stond de firewall reeds uit, kon het dus niet zijn. Toch nogmaals bedankt
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

OK ! laat ons iets weten...
Dit antwoord stond nu ook al op het officiële forum, maar werd nog niet bevestigd of het werkt.

many greetz

ps: 't is nix zulle... :D
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”