Ze zijn zeker concurrentieël tegenover BGC wanneer je belt van vast naar vast. Maar de GSM tarieven zijn vrij duur.
Bellen van vast naar GSM tijdens de piekuren is een fractie goedkoper dan BGC. Maar hun tarieven zijn wel hoger dan VoipBuster of Skype (zij hebben een vaste tarief en kennen geen piek of daluren).
En believe-it-or-not, maar blijkbaar heeft BGC zijn tarieven aangepast want tijdens de daluren is bellen van vast naar GSM goedkoper via Belgacom dan via Dommel. (Ok met uitzondering bellen van vast naar Proximus is €0,01 duurder).
Bellen tijdens de piekuren van vast naar vast is zelfs beterkoop via Skype en gratis via VoipBuster.
Ik vindt het nogal straf dat internationale bedrijven zoals SKYPE en VoipBuster lagere tarieven hanteren.
Ook Dommel moet dringend zijn telefoontarieven herzien
Het feit is nog wel dat je bij Belgacom dan minstens 17eur moet betalen.
En als we hier dan over een paar centjes spreken. 17-6,5 van een discoveryline is nog altijd 10,5eur goedkoper in abbo.
Ik probeer dan nog te besparen en probeer zoveel mogelijk via Jahjah van vast naar vast bel je dan gratis.
En als we hier dan over een paar centjes spreken. 17-6,5 van een discoveryline is nog altijd 10,5eur goedkoper in abbo.
Ik probeer dan nog te besparen en probeer zoveel mogelijk via Jahjah van vast naar vast bel je dan gratis.
Het is nu eenmaal zo dat Telenet, Belgacom (en dus ook Dommel) hun graantje mee willen pikken van het stijgende VOIP-gebruik bij de niet-technische klant. Ze spiegelen superprijzen voor, maar gratis is het vooralsnog niet, en dat terwijl je al betaalt voor je abonnement én je breedbandverbinding.
Zolang VoipBuster goedkoper blijft dan de mainstream providers schakel ik niet over (op bvb. digitel van Dommel).
Zolang VoipBuster goedkoper blijft dan de mainstream providers schakel ik niet over (op bvb. digitel van Dommel).
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Hangt er een beetje van af hoeveel je belt.
Zelf bel ik niet zo heel veel. Bel zelden of nooit naar mobiele nummers.
Als ik bel is het meestal een kort gesprekje (voor een lange babbel ga ik liever persoonlijk naar iemand toe).
Voer dus zo'n gesprekje of 15 per maand die gemiddeld 3 min. duren.
Kost me bij Dommel zo'n 75 a 80 cent per maand.
Bij voipbuster bel ik wel gratis, maar ik moet altijd mij PC opstarten en om de 3 maanden een tegoed van 10 euro kopen (kost me 3,3 euro/maand).
Iedereen moet het zo'n beetje voor zichzelf uitmaken.
Zelf bel ik niet zo heel veel. Bel zelden of nooit naar mobiele nummers.
Als ik bel is het meestal een kort gesprekje (voor een lange babbel ga ik liever persoonlijk naar iemand toe).
Voer dus zo'n gesprekje of 15 per maand die gemiddeld 3 min. duren.
Kost me bij Dommel zo'n 75 a 80 cent per maand.
Bij voipbuster bel ik wel gratis, maar ik moet altijd mij PC opstarten en om de 3 maanden een tegoed van 10 euro kopen (kost me 3,3 euro/maand).
Iedereen moet het zo'n beetje voor zichzelf uitmaken.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Thuis bellen we hier vast met Voipbuster of internetcalls (zelfde bedrijf). Gewoon op de voipmodem 2 draadloze telefoons aangesloten...dietervanb schreef:Iedereen moet het zo'n beetje voor zichzelf uitmaken.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
dietervanb schreef:Bij voipbuster bel ik wel gratis, maar ik moet altijd mij PC opstarten en om de 3 maanden een tegoed van 10 euro kopen (kost me 3,3 euro/maand).
Sinds wanneer is 120 dagen gelijk aan 3 maanden?
En het is 10 euro + 1,60 euro BTW.