Mss een dom vraagje.
Maar doordat mijn ouders gesplit zijn heeft mijn stiefvader de telefoonlijn bij Belgacom opgezegd. Nu de kleine gasten kunnen niet meer op het internet. Dus hebben ze een nieuwe telefoonlijn aangevraagd. Echter volgens die van Belgacom is hun contract (stond niet op mijn stiefpa zijn naam) nu met dommel eigenlijk geschorst en moeten ze een nieuwe aanvraag doen. Nu ik had zo het gevoel dat het meer te maken had met het verpatsen van skynet dus ik check het even af met mensen die eventueel hetzelfde hebben meegemaakt.
Kwestie van geen domme stoten - want dat kunnen ze missen lijk kiespijn - tegenkomen.
Andere telefoonlijn
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Als de lijn opgezegd is, maar de contactdoos is er nog (normaal gezien is dat het geval), ben je alleen opnieuw een indienststellingskost verschuldigd, namelijk 66 EUR (BTW incl.) voor een Classic lijn (PSTN), je dient dan te kiezen voor ofwel een standaard telefoon abonnement (kan je bv. "Happy Time" op nemen) of een Discovery Line abo (indien je niet/zeer weinig belt, maar de lijn nodig hebt voor ADSL) ...
Zie tarieven: http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... w_incl.pdf
Van zodra je een telefoonlijn hebt, kan je bij om het even welke provider een ADSL abo nemen, dit hoeft geen Skynet Abo te zijn ... Kan net zo goed Dommel of EDPnet zijn ...
Het lijkt me wel correct dat aangezien de telefoonlijn opgezegd was, ook het ADSL-abo verbroken is, dat laatste kan immers niet bestaan zonder het eerste ... volgens mij moet je dan inderdaad een nieuw contract afsluiten (maar zoals al gezegd, dat check je best met Dommel) ...
Wat niet te doen is (maar da's een andere situatie) is bij een nieuwe fysieke aansluiting (er moet dan een technieker draad en dozen komen plaatsen) geen telefoonabo nemen bij Belgacom of Telenet, dat lukt dus echt niet, dan moet je toch eerst bij hen een abo nemen om later over te stappen ... naar bv. zo'n All-IN formule (telefoon+adsl) ...
Zie tarieven: http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... w_incl.pdf
Van zodra je een telefoonlijn hebt, kan je bij om het even welke provider een ADSL abo nemen, dit hoeft geen Skynet Abo te zijn ... Kan net zo goed Dommel of EDPnet zijn ...
Het lijkt me wel correct dat aangezien de telefoonlijn opgezegd was, ook het ADSL-abo verbroken is, dat laatste kan immers niet bestaan zonder het eerste ... volgens mij moet je dan inderdaad een nieuw contract afsluiten (maar zoals al gezegd, dat check je best met Dommel) ...
Wat niet te doen is (maar da's een andere situatie) is bij een nieuwe fysieke aansluiting (er moet dan een technieker draad en dozen komen plaatsen) geen telefoonabo nemen bij Belgacom of Telenet, dat lukt dus echt niet, dan moet je toch eerst bij hen een abo nemen om later over te stappen ... naar bv. zo'n All-IN formule (telefoon+adsl) ...
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Hoelang had je al Dommel? Want als dit minder dan een jaar was lijkt het mij sterk dat je adsl abbo ook opgezegd zou zijn, zonder dat er een opzeggingsverhoeding betaald zou zijn.
Maar Dommel zal in ieder geval een aanvraag moeten doen om het adsl-signaal terug op uw lijn te zetten (zoals bij een verhuis).
Maar Dommel zal in ieder geval een aanvraag moeten doen om het adsl-signaal terug op uw lijn te zetten (zoals bij een verhuis).
Soit even updaten. Moest eerst wachten op mijn nieuw nummer. Kostte mij 20€ om over te zetten. Mag nu wel 2 weken wachten (Belgacom) en tussentijds zit ik zonder i'net.
(Plus het feit dat Belgacom het nog gekunnen heeft mijn oud adres aan te sluiten ipv mijn huidig - ze kunnen nog geen adres overschrijven van een paspoort - dus dat was nog een periode opnieuw wachten. Dan nog eens de verkeerde diensten, etc. Wat zeiden sommigen hier op userbase over de goeie dienstverlening van Belgacom? Zo'n incompetentie heb ik nog nooit gezien ! 4x (ongeveer 200km) heb ik mogen rijden naar de Belgacom boetiek vooraleer we eindelijk een normale telefoonlijn hadden)
(Plus het feit dat Belgacom het nog gekunnen heeft mijn oud adres aan te sluiten ipv mijn huidig - ze kunnen nog geen adres overschrijven van een paspoort - dus dat was nog een periode opnieuw wachten. Dan nog eens de verkeerde diensten, etc. Wat zeiden sommigen hier op userbase over de goeie dienstverlening van Belgacom? Zo'n incompetentie heb ik nog nooit gezien ! 4x (ongeveer 200km) heb ik mogen rijden naar de Belgacom boetiek vooraleer we eindelijk een normale telefoonlijn hadden)