Tevreden EDPnet klant !

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
discofris
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2006, 09:39

Hallo allen.

Ben nu al zo'n dikke maand EDPnet Max6 Dyn klant en woon in regio Kortenberg.

De lijn loopt via een Belgacom Discovery line het huis binnen. Dan via zo'n slordige 10 meter telefoonkabel van het Belgacom kastje naar m'n Speedtouch 516 modem (firmware 6.1.0.5!). De modem is ingesteld als 'Bridged' want die hangt dan op zijn beurt aan m'n linux gateway box. Van daaruit word het internet 'verdeeld'. Alles werkt quasi perfect en gesmeerd.

Ik haal downloadpieken (met een downloadmanager weliswaar) van zo'n vettige 610 kbyte/sec, de upload doet het ook uitstekend. Soms haal ik zelfs 66 kbyte/sec.

Hier wat lijninfo:

Uptime: 18 days, 14:35:35
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 640 / 6.144
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 4,03 / 24,11
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 10,0 / 18,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 19,0 / 18,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

Wel moet ik toegeven dat de DNS requests soms een ietsje langer duren dan voorheen met m'n Belgacom abo. Maar ik spreek hier over luttele milli-seconden. Enkel is me dat opgevallen ... maar geen erg!

Dus via deze weg: 'bedankt EDPnet!'.


Een (tevreden) ex-Belgacom klant, nu heel tevreden EDPnet klant!!
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Wat is de afstand naar de centrale van u juist?
Ik zit op 3,8 km en haal min of meer hetzelfde.

Om nog meer uit m'n lijn te halen zal ik de modem beneden plaatsen ipv boven, zo verlies ik minstens 15m UTP kabel en 5m telefoonkabel.
Met dat er in iedere kamer bij ons UTP kabel loopt ga ik dan al die UTP kabels waar er een pc bij is op rechtstreeks op de modem koppelen en in één van de kamers zonder pc de draadloze router aansluiten. Zo heb ik een draadloze coverage over heel het huis en een snellere verbinding. Ik hoop toch op 50kb/s winst :?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
discofris
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2006, 09:39

Ken schreef:Wat is de afstand naar de centrale van u juist?
Ik zit op 3,8 km en haal min of meer hetzelfde.

Om nog meer uit m'n lijn te halen zal ik de modem beneden plaatsen ipv boven, zo verlies ik minstens 15m UTP kabel en 5m telefoonkabel.
Met dat er in iedere kamer bij ons UTP kabel loopt ga ik dan al die UTP kabels waar er een pc bij is op rechtstreeks op de modem koppelen en in één van de kamers zonder pc de draadloze router aansluiten. Zo heb ik een draadloze coverage over heel het huis en een snellere verbinding. Ik hoop toch op 50kb/s winst :?


Ik moet toegeven dat ik bijna geen enkel verschil zag in de lijn waardes toen ik maar 20 cm telefoonkabel gebruikte of 10 m telefoonkabel.

Mijn afstand is ongeveer 1400 meter dacht ik. En ik dacth zelfs gezien te hebben dat ik op de node 'kpn-vilvoorde' zit ... wat dit ook moge wezen.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Toch wel raar dat ik op zo'n afstand goeie resultaten haal. Ik denk wel dat de bekabeling volledig nieuw is hier. 't Is niks voor niks een nieuwe wijk :O

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
discofris
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2006, 09:39

Ken schreef:Toch wel raar dat ik op zo'n afstand goeie resultaten haal. Ik denk wel dat de bekabeling volledig nieuw is hier. 't Is niks voor niks een nieuwe wijk :O


wat ging dat dan geven als je afstand nog dichter bij de centrale was geweest ?? Hier is de bekabeling van de straat naar het kastje in de kelder zo'n 2 jaar oud. Maar de bekabeling onder de straat zelf ligt er al verscheidene jaren vrees ik ... weet iemand touwens hoe zo'n (wijk)centrale er uit kan zien?
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Een centrale kan in een bestaand gebouw ondergebracht zijn (hangt meestal wel ergens iets wat op Belgacom (of de ouwe RTT wijst, een plakkaat of logo ofzo). Op meer afgelegen plaatsen is het vaak een apart "huisje". Op plaatsen waar er nog draden in de lucht hangen, is dat vrij opvallend... De grotere centrales hebben meestal ook GSM-masten ed bovenop het dak (afhankelijk van locatie tot locatie) ...
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

bij ons is het ook een huisje, van nog geen 6 jaar oud
de bekabeling in de straat is 1 jaar oud en ik woon toch in het centrum van Brugge stad en de adsl waarden zijn perfect, niet moielijk als je zoals ik op geen 60 meter van het huisje woont
huisje is prolly gezet omdat er daar waar het gezet is zo'n 6 jaar geleden begonnen is met de aanleg van een nieuwe wijk
JT
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 okt 2005, 07:25

Mijn afstand is ongeveer 1400 meter dacht ik. En ik dacth zelfs gezien te hebben dat ik op de node 'kpn-vilvoorde' zit ... wat dit ook moge wezen.


die node kpn-vilvoorde = de BAS vd leverancier die EDPNET gebruikt
trax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 maa 2006, 08:36

Ken schreef:Wat is de afstand naar de centrale van u juist?
Ik zit op 3,8 km en haal min of meer hetzelfde.

Om nog meer uit m'n lijn te halen zal ik de modem beneden plaatsen ipv boven, zo verlies ik minstens 15m UTP kabel en 5m telefoonkabel.
Met dat er in iedere kamer bij ons UTP kabel loopt ga ik dan al die UTP kabels waar er een pc bij is op rechtstreeks op de modem koppelen en in één van de kamers zonder pc de draadloze router aansluiten. Zo heb ik een draadloze coverage over heel het huis en een snellere verbinding. Ik hoop toch op 50kb/s winst :?


HELA. Ik zit ongeveer even ver en mij hadden ze een 3,3Mbit profiel aangesmeerd. U niet dan?
Na veel zagen hebben ze me op 4Mbit gezet (op eigen risico) en dat werkt perfect, maar mijn max dl snelheid is toch maar rond de 400kb/sec hoor. Hoe doe jij dat dan?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

trax schreef:
Ken schreef:Wat is de afstand naar de centrale van u juist?
Ik zit op 3,8 km en haal min of meer hetzelfde.

Om nog meer uit m'n lijn te halen zal ik de modem beneden plaatsen ipv boven, zo verlies ik minstens 15m UTP kabel en 5m telefoonkabel.
Met dat er in iedere kamer bij ons UTP kabel loopt ga ik dan al die UTP kabels waar er een pc bij is op rechtstreeks op de modem koppelen en in één van de kamers zonder pc de draadloze router aansluiten. Zo heb ik een draadloze coverage over heel het huis en een snellere verbinding. Ik hoop toch op 50kb/s winst :?


HELA. Ik zit ongeveer even ver en mij hadden ze een 3,3Mbit profiel aangesmeerd. U niet dan?
Na veel zagen hebben ze me op 4Mbit gezet (op eigen risico) en dat werkt perfect, maar mijn max dl snelheid is toch maar rond de 400kb/sec hoor. Hoe doe jij dat dan?

Zijn koper in de grond is nog een zeer goede staat.
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

trax schreef:Ik zit ongeveer even ver en mij hadden ze een 3,3Mbit profiel aangesmeerd.
Simpelweg omdat naar onze ervaring op die afstand 3328/384 kbit/s doorgaans het snelste nog stabiele profiel is. EDPnet vindt kwaliteit belangrijker dan kwantiteit.

trax schreef:Na veel zagen hebben ze me op 4Mbit gezet (op eigen risico) en dat werkt perfect, maar mijn max dl snelheid is toch maar rond de 400kb/sec hoor.
Een 4096/512 kbit-adsl-lijn geeft u een daadwerkelijke snelheid van 3,2 Mbit/s (400 kByte/s) downstream en 400 kbit/s (50 kByte/s) upstream. Van de synchronisatiesnelheid van de modem moet u namelijk sowieso ongeveer 20 % overhead aftrekken.
internet, fiber & telephony
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”