Adsl ,hoe aansluiten?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gast

Hallo,
binnenkort stap ik dus van Telenet over naar ADSL2FIT, maarnu ik ga me dus een alcatel modem kopen, deze komt dus beneden aan de belgacom telefoonaansluiting, daar ligt nu een kabel die het internet naar boven brengt, welke gebruikt werd voor telenet,maar is het ook mogelijk om deze aan de adsl modem te koppelen enzo dus deze te blijven gebruiken?
stijn01
Starter
Starter

sorry ik heb vergeten inloggen, nu moet ikook nog hetvolgende weten,

Is het zo dat je bij ADSL telkens ook moet connecten of kan dit ook automatisch gebeuren wanneer je de pc opstart?
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Wat voor type kabel is die kabel die van beneden naar boven loopt. Is dit een UTP kabel (soort grotere/dikkere telefoonkabel) of een Coax kabel (te vergelijken met een kabel voor TV)?

Je kan automatisch connecten wanneer je pc opstart, dat is geen enkel probleem.
NuKeM
stijn01
Starter
Starter

het is inderdaad utp :) op welk type adsl modems zijn deze aansluitbaar ik heb dus totaal geen ervaring met adsl :)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Normaal elke modem die PPPoE vermeld; zoals de Thomson (Alcatel) Speedtouch Home bijvoorbeeld. USB-modems vallen in de regel uit de boot.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

stijn01 schreef:het is inderdaad utp :) op welk type adsl modems zijn deze aansluitbaar ik heb dus totaal geen ervaring met adsl :)

Dan kan je bvb een Alcatel Speed Touch Home nemen en die beneden zetten op de telefoonlijn enerzijds en op die kabel die naar boven gaat anderzijds. Ik weet niet of het een Crossed UTP cable is of niet, maar de kans is erg groot dat je die gewoon boven in je pc zal kunnen pluggen en een connectie kan maken met Adsl :)
NuKeM
stijn :)

Het is de kabel die telenet dus gebruikt :)
Oke das dan zeer goed. Echt bedankt voor alle informatie!

Nog een vraagje , die modem dat belgacom nu verkoopt aan 29 €werkt die op alle providers?

[mod="The Oddity"]
Posts samengezet.[/mod]
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Normaal gezien wel, maar deze modem is een USB modem als ik mij niet vergis (werkt met PPPoA). Een USB modem kan je enkel aansluiten op je pc via een USB kabel. Aangezien jij een UTP kabel nodig hebt is deze modem dus niet erg interessant in jouw geval. Overigens raad ik iedereen af een USB modem te kopen indien dit mogelijk is. De ervaring leert dat de externe PPPoE modems meer te vertrouwen zijn en minder problemen geven.
NuKeM
stijn01
Starter
Starter

en hoeveel kosten deze ongv?
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

De verschillende modems die Belgacom aanbiedt kan je hier vinden: