OFFICIEEL: Tweede televisie via BelgacomTV nu mogelijk

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Anthony
Plus Member
Plus Member

Zonder extra abonnementskosten. Uiteraard is een tweede decoder wel verplicht.

Checken of een tweede televisie al in jouw regio beschikbaar is kan op http://www.belgacom.be/bwt/control/nl/j ... vision=RES
killer
Pro Member
Pro Member

decoders zijn nu overigens ook in de aanbieding voor verkop voor 99€
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Toch wel handig voor mensen die ook BGC TV op hun pc willen kijken, nu moet men alleen de kabel op de modem versteken. En de rest van de familie kan gewoon verder kijken naar iets anders op de tv.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

OFFICIEEL: Tweede televisie via BelgacomTV nu mogelijk.

Toch nog een beetje krap:

Pa en Ma kijken in de woonkamer naar Een, nemen op de DVDrecorder een programma van K2 op terwijl zoon en dochter op hun kamer ieder naar VTM en VT4 kijken.
4 kanalen dus, 2 beschibaar.

Zomaar een voorbeeld waar Belgacom geen antwoord op heeft.

En waar zijn de radiokanalen?

Geef mij maar kabel, voor gezinnen het goedkoopst, met als alternatief SAT van TV Vlaanderen
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Volledig mee eens.

Het BGC systeem is een "meer voor minder" situatie, waarbij je, als je geen dringende reden hebt om het te nemen, beter vanaf blijft. Als je kabel signaal op geen snars trekt en je na jaren klachten nog steeds naar een miserabel beeld moet kijken, of iets vergelijkbaar. (hey, ik heb 5(!) jaar lang zitten klagen over mijn kabeldistributie, maar het is uiteindelijk toch nog in orde gekomen na lang zagen en minstens 20 bezoeken van allerlei technici. Later hoorde ik dat IEDEREEN op mijn straat slecht beeld had, maar gewoon liet begaan.)

Een collega van mij was het laatst op verplaatsing bij een klant waar er netwerkproblemen waren. Er liep daar ook een technieker van BGC rond (voor andere problemen met de telefooncentrale), en dan wordt er wel eens gepraat.

Toen mijn collega zich liet ontvallen dat hij BGC-TV heeft, kreeg hij als antwoord "waarom heb je die rommel gekocht". :twisted: (mijn collega is één van die pakweg 12.000 mensen die inderdaad graag de Belgische competitie wou volgen, maar hij zegt zelf ook dat dat de enige reden is)
Anthony
Plus Member
Plus Member

Limburg schreef:
OFFICIEEL: Tweede televisie via BelgacomTV nu mogelijk.

Toch nog een beetje krap:

Pa en Ma kijken in de woonkamer naar Een, nemen op de DVDrecorder een programma van K2 op terwijl zoon en dochter op hun kamer ieder naar VTM en VT4 kijken.
4 kanalen dus, 2 beschibaar.

Zomaar een voorbeeld waar Belgacom geen antwoord op heeft.

En waar zijn de radiokanalen?

Geef mij maar kabel, voor gezinnen het goedkoopst, met als alternatief SAT van TV Vlaanderen

Meer als twee televisies kan Belgacom (voorlopig) inderdaad niet aan, daarvoor is het inderdaad nog wachten.

Al is iemand me vier televisies (al behoor ik zelf tot die groep) tegenwoordig toch nog altijd meer uitzondering dan regel. : )
hanak
Starter
Starter
Contacteer:

2 tv's gaan al, kan alleen volgens mij via een vdsl lijn gaan, adsl2 is er wel al op vele plaatsen maar de snelheid daarvan is volgens mijn weten iets meer dan 8mb. En je hebt al 4mb nodig voor u tv dan nog eens 4 voor u andere en adsl dan??????

Ik denk dat je dan terug surft zoals vroeger, alleen hoor je het 56k modem geluidje niet meer.

:-D
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

ADSL2+ is niet gelimiteerd op 8mbps. VDSL is dus zeker geen vereiste.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

hanak schreef:2 tv's gaan al, kan alleen volgens mij via een vdsl lijn gaan, adsl2 is er wel al op vele plaatsen maar de snelheid daarvan is volgens mijn weten iets meer dan 8mb. En je hebt al 4mb nodig voor u tv dan nog eens 4 voor u andere en adsl dan??????

Ik vraag me toch af hoe men dat dan gaat doen ivm de modem...?? Want elke BGC-TV klant heeft een Philips SNA6500 of 6600 (enigste toestel compatibel met BGC-TV)
Maar dit toestel ondersteunt geen VDSL, enkel ADSL en ADSL2+.
Dus iemand moet mij toch eens uitleggen hoe bestaande klanten overgezet kunnen worden op VDSL :roll:
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Max sync op adsl2+ bij Belgacom is 9019Kbps op sommige lijnkaartjes (Er zit firmware in de Belgacom Genius software die die sync mogelijk maakt voor de Philips). Dat volstaat voor twee mpeg streams: 1 zo een stream neemt maximum 454KB/s in ofte +/- 3,6 Mbit. 2 streams komt op ongeveer 7,3 Mbit zodat je nog iets minder dan 2 Mbit over hebt om te surfen. Allemaal giswerk, want ik denk niet dat er ergens officiele info op de website staat.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”