Draadloze verbinding valt weg elke +- 10 minuten

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Bart80
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2005, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Goede nog altijd te warme namiddag,

Na mijn verbindingsproblemen waarover ik het heb gehad in http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=11334 ben ik toch online geraakt door vaste IP addressering te gebruiken ipv. de DHCP server. Maar ik ben nog niet uit de zorgen: op de laptop valt de verbinding weg ongeveer elke 10 minuten. Ik kan nadien gemakkelijk terug verbinden door op "herstellen" te klikken, maar het is natuurlijk vervelend om dat altijd opnieuw te moeten doen.

Voor de configuratie die ik heb verwijs ik door naar de link hierboven.

Service pack 2 is geinstalleerd, dus de 802.1x verificatie is uitgeschakeld (dit zou een issue geweest zijn met service pack 1). Drivers en firmware zijn de recentste versies.
Als ik met de laptop in hetzelfde vertrek ga zitten als de access point (+- 4 meter afstand) dan blijft het probleem zich stellen.
De desktops blijven verbonden.

Weet er iemand raad?
Alvast bedankt !
Bart80
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2005, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Zelf al de oplossing gevonden:
De boosdoener is blijkbaar de Wireless Zero Configuration service in Windows XP. Leuk en tof tooltje (zoekt alle beschikbare draadloze netwerken af en configureert je toegang automatisch en zo), alleen jammer dat ie iets te aggressief is en dat routers dat al eens schijnen te interpreteren als een aanval, waarop ze de verbinding stopzetten natuurlijk.

Workaround: nadat de verbinding tot stand is gekomen, de zero configuration service afzetten.
Definitieve oplossing: andere configuratiesoftware gebruiken

Definitievere oplossing: dat MS dat spel eens debugged.
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

heb je niet meestal de keuze om de software van je wifi frabikant te gebruiken of die van windows?
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

Bart80 schreef:Zelf al de oplossing gevonden:
De boosdoener is blijkbaar de Wireless Zero Configuration service in Windows XP. Leuk en tof tooltje (zoekt alle beschikbare draadloze netwerken af en configureert je toegang automatisch en zo), alleen jammer dat ie iets te aggressief is en dat routers dat al eens schijnen te interpreteren als een aanval, waarop ze de verbinding stopzetten natuurlijk.

Workaround: nadat de verbinding tot stand is gekomen, de zero configuration service afzetten.
Definitieve oplossing: andere configuratiesoftware gebruiken

Definitievere oplossing: dat MS dat spel eens debugged.


Dat is een gekend probleem, zoals eerder vermeld schakel je dit het best uit en gebruik je de meegeleverde software van de fabrikant
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Lijkt me toch straf, die zeroconfiguration gebruik ik altijd (overal waar ik wireless moet installeren) en nog nooit problemen gehad.
Waar je dan wel op moet letten is dat je dan je software van je wlan-kaart niet ook nog eens installeert want dat kan conflicten geven.

Dus in plaats van de cd van de wlan-kaart in te steken en compleet te installeren en dan pas je kaart in te pluggen moet je dan de kaart laten detecteren door WinXP en dan manueel aanduiden waar de drivers staan, dus zonder volledig de software van de kaart te installeren.

Deze manier werkt bij mijn weten enkel bij WinXP maar vanaf een bepaalde versie.
Gebruikersavatar
MrZipper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:35

toevallig een Intel Pro/Wireless 2200BG kaartje in uwe laptop?
had met de originele bijgeleverd drivers constant drop outs maar na het installeren van de allerlaatste drivers was dit opgelost, heb NOOit géén drop outs meer gekend :-D ik bezit een Acer Aspire 1694
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”