Televisiekijken via Mobistar Orange World

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Ik heb een nog niet beschikbare Nokia 6233 vast en wilde eens testen wat de wap-mogelijkheden waren. Tot mijn verbazing maakt ie verbinding over EDGE (cool!). EDGE is dus enorm goed te doen om over te surfen. De Orange portal vermeldt "TV-Video". Klikje, ik krijg uiteindelijk allemaal onderwerpen met thumbnails.
Als ik dan uiteindelijk een item wil openen kom ik op iets dat "view.spd" heet uit en geeft de gsm de melding "Controleer verbindingsinstellingen". De laatste pagina die ik kon opvragen was http://proxyoml.mstar.cvf.fr/gallery.ms ... /navig.jgi . Hebt ge hier nog aparte, specifieke instellingen voor nodig, of speciaal abonnement? Ter info, ik heb gewoon Tempo Classic (betaalkaart).
De browser-agent is "Nokia6233/2.0 (03.70) Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1"
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider

Eventjes klantendienst bellen van M* zodat ze Tv/Video kunnen activeren op je nummer ;)

flamenca
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Het grappige is dus dat dat het via m'n ondertussen meer dan een jaar oude Nokia 6020 het wél gaat!

Ik grom ondertussen wel omdat die 'duizend gratis sessies' blijkbaar enkel geldt voor wie M*World nog nooit gebruikt heeft. Grrrbml. 't is wel onnozel dat een Nokia niet in staat is de GPRS-sessie open te houden als je buiten je browser gaat. M'n Siemens S55 van 3000 jaar geleden kan dat namelijk wél! Telkens wordt dus een nieuwe sessie gestart. Leuk grapje als je per sessie betaalt :(

Alleen live video heb ik niet geprobeerd (dat gaat waarschijnlijk ook niet op m'n 6020).

En hoe verschrikkelijke slecht is de website van mobistar! Om de haverklap werkt de helft maar weer, geven de meeste afbeeldingen en pagina's error 404's, ... En da's geen recent probleem, ik heb nooit anders geweten ...
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider

meon, ik werk voor een content provider aan o.a. Mobistar, je zou onze lijst met klachten naar de downtijd van hun portal eens moeten zien...

Wij zouden niks liever doen dan ook streaming aan te bieden op de portal, maar blijkbaar is dit enkel mogelijk voor particulieren, ttz, professionele klanten kunnen nog geen gebruik maken van deze dienst (terwijl we ze wel moeten kunnen ontwikkelen en testen - niet dus).

Etc. - kan ik ooit nog eens een boek over schrijven :)

flamenca
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer
Provider

meon schreef:En hoe verschrikkelijke slecht is de website van mobistar! Om de haverklap werkt de helft maar weer, geven de meeste afbeeldingen en pagina's error 404's, ... En da's geen recent probleem, ik heb nooit anders geweten ...
Ik heb er indertijd toen ik mijnen gsm verloren ben ook ferm op gevloekt. In de zoekfunctie (om sim-kaart en gsm te blokkeren) gezocht naar termen als 'blokkeren', 'verloren', enz... gaven telkens geen resultaat op. Die website van Mobistar is echt informatieloos en nutteloos. Ik zit nu gelukkig bij een betere provider :-)
blabla
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”