Las enkele weken geleden dat Dommel op 9 stond in de Clickx top 10.
Het verbaasde me eerlijk gezegd een wat.
Ben toen wat gaan zoeken waar ze zich op baseerden : en het bleek de snelheid (hier is Telenet uiteraard onklopbaar), de prijs (en daar winnen light abo's) en de helpdesk (wat subjectief maar uiteraard is een 0800 nummer te verkiezen boven een 070), maar met de limieten wordt helemaal geen rekening gehouden.
Persoonlijk vind ik dat wel heel belangrijk. Wat ben je met een Porsche als je er slechts 1000 km/maand mag mee rijden, geef me dan liever een degelijke middenklasser waar ik praktisch zo veel mee mag rijden als ik wil.
Wat is jullie opinie ? Vinden jullie ook dat die clickx rangschikking achterhaald is ?
Voor mij zouden Dommel en EDPnet samen op de eerste plaatsen moeten komen.
Verder las ik ergens (weet eerlijk gezegd niet meer waar), dat Dommel een van de kleinere spelers op de markt is. Is dat eigenlijk nog wel zo ? Als ik userbase lees stapt bijna iedereen hier over naar ofwel Dommel ofwel Edpnet ....
Dommel en clickx top 10
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
- brooklyn
- Elite Poster
idd wat ben je met een waterkanon als je maar 10 liter water mag gebruiken, geef mij maar een brandslang die 5 keer zolang meegaat
mac en telenet staan altijd vanboven
Clickx is een blad voor noobsVinden jullie ook dat die clickx rangschikking achterhaald is ?
mac en telenet staan altijd vanboven
Hier geef ik je 100 procent gelijkVoor mij zouden Dommel en EDPnet samen op de eerste plaatsen moeten komen
Userbase is heeeeel klein tenopzichte van internet gebruikers in heel Belgiedat Dommel een van de kleinere spelers op de markt is. Is dat eigenlijk nog wel zo ? Als ik userbase lees stapt bijna iedereen hier over naar ofwel Dommel ofwel Edpnet ....
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Ik vind die snelheden boven 4 mb/s compleet nutteloos. Who cares? Alleen super-ongeduldige mensen kunnen daar ooit behoefte aan hebben. Die betalen zoveel extra alleen omdat ze geen 1 minuutje kunnen wachten op een gestreamed filmpje. Of om wat te kunnen stoefen, zoals iemand die volop stoeft over de snelheid van zijn Ferrari terwijl de prijs van de olie alsmaar nieuwe hoogepunten bereikt.
Volume is veruit het belangrijkste als je ten volle van het internet als medium gebruikt wilt maken.
Volume is veruit het belangrijkste als je ten volle van het internet als medium gebruikt wilt maken.
- dietervanb
- Elite Poster
Ik beweer niet dat Telenet een 0800 nummer heeft, maar ik haal alleen aan dat dit bij de beoordeling van de helpdesk kan meespelen. Bij mijn weten heeft skynet wel een 0800-nummer.Ofloo schreef:Bij mijn weten heeft telenet geen 0800 meer ! Een collega van mij was er over laatst nog aan het over klagen !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
I do...Drewvt schreef:Ik vind die snelheden boven 4 mb/s compleet nutteloos. Who cares?
Dat is je persoonlijke mening. En het is al zo vaak herhaald op dit forum: het is een kleine minderheid die behoefte heeft aan 50 GB of meer per maand. Ik heb zelf een 30 GB abonnement en ik voel mij echt niet beperkt.Volume is veruit het belangrijkste als je ten volle van het internet als medium gebruikt wilt maken
Astralon
mja jij betaalt dan ook 60 euro voor je abbo?
vind je dat nu zelf niet heel veel voor wat toegang tot internet te hebben?
Veel liever die 50GB/4mbbit voor 32€ dan iets met 30GB/20mbit tegen 60€.
Dat is bijna het dubbele. Zoveel is internet me nu ook niet waard.
De snelheid die dommel geeft is meer dan genoeg.
(ik veronderstel dat je zo'n telenet turbo abo hebt)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
clickx is gesponsord tot en met.
enkele jaren geleden was alle software van een bepaalde firma plots de beste (easycompany of zoiets).....
clickx moet je niet meer geloven als betrouwbare bron, met tegenwoordig "sponsors" als belgacom en telenet...
Edpnet vb is voor mij de beste provider voor snelheid en kwaliteit van helpdesk.
Dommel is ook redelijk goed.
Maar volgens clickx zal waarschijnlijk belgacom en telenet nog de beste zijn?
komaan da meent ge nie, ge weet ook wel beter als je hier het forum volgt......
enkele jaren geleden was alle software van een bepaalde firma plots de beste (easycompany of zoiets).....
clickx moet je niet meer geloven als betrouwbare bron, met tegenwoordig "sponsors" als belgacom en telenet...
Edpnet vb is voor mij de beste provider voor snelheid en kwaliteit van helpdesk.
Dommel is ook redelijk goed.
Maar volgens clickx zal waarschijnlijk belgacom en telenet nog de beste zijn?
komaan da meent ge nie, ge weet ook wel beter als je hier het forum volgt......
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Volgens mij zou het zo moeten gaan:
Snelheid: Max 10ptn
Volume: Max 10ptn
Helpdesknr: 0800 = 3ptn, gewoon of 078-nr = 2ptn, 070 = 1pt, 077 of 090X = 0ptn
Kwaliteit helpdesk: max 7ptn
Prijs: max 10ptn
Light en gewone abbo's moeten apart geëvalueerd worden (Light =<2Mbps en/of <10GB).
Snelheid: Max 10ptn
Volume: Max 10ptn
Helpdesknr: 0800 = 3ptn, gewoon of 078-nr = 2ptn, 070 = 1pt, 077 of 090X = 0ptn
Kwaliteit helpdesk: max 7ptn
Prijs: max 10ptn
Light en gewone abbo's moeten apart geëvalueerd worden (Light =<2Mbps en/of <10GB).
- PowerSoft
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
dat is uw persoonlijke mening natuurlijk, sommige mensen hebben ook weinig andere keus dan telenet te nemen om hoge snelheid te hebben, omdat ik zo ver woon moet ik nooit op meer dan 3,3 Mbps te rekenen met adslzaf schreef:mja jij betaalt dan ook 60 euro voor je abbo?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Neen, en zeker niet voor iemand die beroepsmatig toegang tot internet nodig heeft.zaf schreef:mja jij betaalt dan ook 60 euro voor je abbo?
Nope, Belgacom VDSLzaf schreef:(ik veronderstel dat je zo'n telenet turbo abo hebt)
Er zijn verschillende redenen waarom ik (nog) bij Belgacom ben en één daarvan is de betrouwbaarheid. Ik heb al jaren ADSL/VDSL en nog nooit problemen gehad.
Voor alle duidelijkheid: ik vind Dommel en EDPnet waardige spelers op de internetmarkt en heb ze al meer dan eens aanbevolen aan familie en vrienden. En het zal tegenstrijdig klinken maar de hoofdreden is de datalimiet. De 10GB van bvb. een Belgacom Go is te weinig en je mag "officieel" ook maar 1 PC aansluiten.
Astralon
Idd, ik zit ook een dikke 5Km van de centrale. Anders was ik al lang weg bij telenet.PowerSoft schreef: dat is uw persoonlijke mening natuurlijk, sommige mensen hebben ook weinig andere keus dan telenet te nemen om hoge snelheid te hebben, omdat ik zo ver woon moet ik nooit op meer dan 3,3 Mbps te rekenen met adsl
Dat is waar. Tegelijk kan je de vraag stellen of die meerderheid (die niet op volume let) wel ten volle aan het gebruik maken is van het internet als medium, uit pure onwetendheid en gebrek aan interesse.Astralon schreef:En het is al zo vaak herhaald op dit forum: het is een kleine minderheid die behoefte heeft aan 50 GB of meer per maand.
Dit zou snel kunnen veranderen, naargelang meer content met grotere bestandsgrootte beschikbaar wordt ook voor de gemiddelde gebruiker, maar je kan nu al stellen dat de meerderheid van de Belgische users en ISPs (en Clickx) aan het achterlopen is op de feiten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
k zit zelfs op 5.6 km en heb een eind geleden telenet(turbo) met plezier buitengegooid en wreed content met mn 3.3mbit dommelabbo
Of toppic weer een nieuwe speler op de markt
http://www.e-leven.be/eleven.php?eleven ... eme1&lg=nl
Als het iets is zoals realadsl, dan pas ik wel denk ik... Of zitten ze ook op het turbonet?kaise1 schreef:k zit zelfs op 5.6 km en heb een eind geleden telenet(turbo) met plezier buitengegooid en wreed content met mn 3.3mbit dommelabbo
- dietervanb
- Elite Poster
Als in de nederlandstalige versie hun adres wordt weergegeven als :
Rue B. Braffort, 57
1040 Bruxelles
dan hoeft het voor mij al niet meer.
Rue B. Braffort, 57
1040 Bruxelles
dan hoeft het voor mij al niet meer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
tis Turboline ... close but no sigar !Zuttasoxx schreef: Als het iets is zoals realadsl, dan pas ik wel denk ik... Of zitten ze ook op het turbonet?
-
- Pro Member
De providergids van Clickx houdt rekening met volgende vier beoordelingen:dietervanb schreef:Ben toen wat gaan zoeken waar ze zich op baseerden : en het bleek de snelheid (hier is Telenet uiteraard onklopbaar), de prijs (en daar winnen light abo's) en de helpdesk (wat subjectief maar uiteraard is een 0800 nummer te verkiezen boven een 070), maar met de limieten wordt helemaal geen rekening gehouden.
1. Snelheid (up- en download, ping en aantal connecties per seconde)
2. Prijs (prijs per maand zonder promoties)
3. Totaalpakket (LIMIETEN, aantal emailadressen, webruimte, IP-adressen)
4. Ondersteuning (bereikbaarheid en kostprijs van de helpdesk)
Als jarenlang medewerker aan verschillende IT-publicaties, waaronder Clickx, stuit deze opmerking van iemand die duidelijk nog nooit een voet op één van onze redacties heeft gezet, me nogal tegen de borst. Zodra bekend raakt dat een goede beoordeling van een product of dienst 'gekocht' kan worden, verliest een blad alle geloofwaardigheid bij zowel adverteerders als bij producenten die hun producten ter beoordeling aanbieden. Een computertijdschrift of een uitgeverij leeft bij de gratie van haar adverteerders, en kan echt niet overleven van enkel de 'sponsoring' door één of twee grote namen..toerist schreef:clickx is gesponsord tot en met.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Daar heb je gelijk in, maar als je kijkt wat Clickx enkele jaren geleden schreef...bubbs schreef: Als jarenlang medewerker aan verschillende IT-publicaties, waaronder Clickx, stuit deze opmerking van iemand die duidelijk nog nooit een voet op één van onze redacties heeft gezet, me nogal tegen de borst. Zodra bekend raakt dat een goede beoordeling van een product of dienst 'gekocht' kan worden, verliest een blad alle geloofwaardigheid bij zowel adverteerders als bij producenten die hun producten ter beoordeling aanbieden. Een computertijdschrift of een uitgeverij leeft bij de gratie van haar adverteerders, en kan echt niet overleven van enkel de 'sponsoring' door één of twee grote namen..
Jullie moeten de mensen helpen in hun vragen, en dat deden ze een bepaalde tijd niet. Waren niet de beste / gebruiksvriendelijkste.... toestellen dat ze aanprezen, integendeel.
Ofwel is er sprake van 'gekochte reclame' ofwel van onwetendheid.
Wat het ergste is laat ik aan jouw over, maar ik als klant was toch bedrogen met hun informatie (ben er niet ingelopen maar kennissen wel, en mocht ik de schade reduceren).
Hopelijk doe jij je werk goed met liefde en kennis, denk ook dat er dan geen problemen zijn met wat je publiceert.....
Ben persoonlijk nog nooit op clickx redeactie geweest, maar weet ook wel een beetje hoe de reclamewereld soms werkt (andere bladen)