Ik heb een deftig probleem met mijn Philips Wireless Router: ik kom er namelijk niet meer mee online. Ik weet precies waar het fout gelopen is: bij het installeren van nieuwe firmware. Ik keek op de Philips pagina en zag daar firmware van een router die hetzelfde modelnr had als de mijne, en hij installeerde de firmware ook, maar nu komt hij niet meer online. De webpagina stond nog in m'n browser en ik zag dat de laatste 2 cijfers toch verschilden Foto was toch hetzelfde. Nu krijg ik het ding maar half aan de praat (enkel power, xdsl en WL lampjes branden, online niet).
Het grootste probleem is dat ik niet meer op de routerinstelpagina kom (192.168.1.1) en ik em daar niet kan resetten. Handmatig resetten langs achter met de knop lukt niet. Ik kan er dus helemaal niets meer mee aanvangen, weten jullie raad? Nog een geluk dat ik nog een oude usb modem heb...
Router raakt niet meer online
Na veel geklooi heb ik het zelf opgelost gekregen. Ik had dus firmware van een ander type router geinstalleerd, en het IP van de router was veranderd. Ik gaf 192.168.2.1 in en plots kwam ik er wel in. Dan had ik de oude er weer op gesmeten, heropgestart en dan kon ik weer met 168.1.1 erop...
Hij kan dicht
Hij kan dicht