Hallo,
Momenteel heb ik een ADSL abbo bij Skynet. Aangezien ik nu merk dat ik voor 12 euro minder een gelijkaardig abbo heb bij Dommel heb ik dan ook besloten om over te stappen naar Dommel.
Mijn contract bij Skynet loopt nog tot 13 augustus. Zou ik dan nu al mijn aanvraag bij Dommel kunnen indienen?
Skynet -> Dommel
Ik heb dan vandaag ook de aanvraag gedaan en nadat ik de factuur en overeenkomst ondertekend had doorgestuurd heb ik vandaag al mijn accountgegevens gekregen.
Gegevens aangepast in dde modem en voila verbonden via Dommel.
Het enige probleem dat ik heb is met de inkomende mailserver. Als pop server moet je mail.dommel.be ingeven, maar deze wordt niet gevonden. Met de uitgaande server relay.dommel.be geen probleem.
Gegevens aangepast in dde modem en voila verbonden via Dommel.
Het enige probleem dat ik heb is met de inkomende mailserver. Als pop server moet je mail.dommel.be ingeven, maar deze wordt niet gevonden. Met de uitgaande server relay.dommel.be geen probleem.
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik denk dat het mail-in.dommel.be is... Maar ik ben geen Dommel klant.
Code: Selecteer alles
Non-authoritative answer:
dommel.be MX preference = 10, mail exchanger = mail-in.dommel.be
dommel.be nameserver = ns2.schedom-europe.net
dommel.be nameserver = ns7.schedom-europe.net
mail-in.dommel.be internet address = 193.109.184.71
ns2.schedom-europe.net internet address = 193.109.184.66
ns7.schedom-europe.net internet address = 193.109.184.81
Dat zou inderdaad kunnen. Een ping naar mail.dommel.be wordt ook niet geresolved.
Naar mail-in.dommel.be wel
Dan geven ze het wel verkeerd door aan hun klanten. Op de site staat:
pop/imap server : mail.dommel.be
smtp server : relay.dommel.be
Zal eens bellen naar de helpdesk.
Thanks voor de tip.
Naar mail-in.dommel.be wel
Dan geven ze het wel verkeerd door aan hun klanten. Op de site staat:
pop/imap server : mail.dommel.be
smtp server : relay.dommel.be
Zal eens bellen naar de helpdesk.
Thanks voor de tip.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Loester schreef:Ik zou toch maar even wachten om naar Dommel over te stappen, met hun afrikaanse dienstverlening.
Loester heb jij zelf dommel ?????
Ik zou eerst maar is nadenken voor dat je iets zegt
Als er 1 goede helpdesk is dan is het wel degelijk deze van dommel .
Ik denk dat jij een afrikaanse pc hebt die je nog manueel in gang moet trekken en dat je dan pas kan surfen als hij op volle toeren is.
Loester je hebt 6 berichten en in alle 6 zit je dommel met de grond gelijk te maken .Als het je niet aan staat ga dan gewoon ergens anders een connectie zoeken waar je denkt dat het beter is
Laatst gewijzigd door ketter 19 jul 2006, 22:17, in totaal 1 gewijzigd.
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Bedoel je met Afrikaans : immer goed geluimd, altijd bereid om te helpen, zelfs vriendelijk blijven tegen onbeschofterikken ?
Dan heb je groot gelijk !
Dan heb je groot gelijk !
ketter schreef:Loester heb jij zelf dommel ?????
Ik zou eerst maar is nadenken voor dat je iets zegt
Als er 1 goede helpdesk is dan is het wel degelijk deze van dommel .
Vanmiddag was dus mijn verbinding verbroken.
1. Ik bel 070/224305
2. "Hallo met dommel, blablabla... wacht aub even"
3. muziekje spelen, 5 minuten lang
4. "probeer later nog eens" - verbinding wordt automatisch verbroken
Prijs: €5
Ik heb daarna een hele tijd aan mijn modem zitten prutsen, omdat ik dacht dat ik de problemen zelf veroorzaakt had. Na zo'n uur nutteloos werk dan maar weer:
1. Ik bel 070/224305
2. "Hallo met dommel, blablabla... wacht aub even"
3. muziekje spelen, 5 minuten lang
4. "probeer later nog eens" - verbinding wordt automatisch verbroken
Prijs: €5
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Wist niet dat een 070-nummer 1 euro per minuut kostte.
Dit is 0,175 cent/minuut.
Persoonlijk vind ik ook dat de helpdesk moest bereikbaar zijn op een gewoon nummer (slechts 0,025 cent/minuut), maar je moet correct blijven hé
Dit is 0,175 cent/minuut.
Persoonlijk vind ik ook dat de helpdesk moest bereikbaar zijn op een gewoon nummer (slechts 0,025 cent/minuut), maar je moet correct blijven hé
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Awel loester morgen moet ik toch even langs dommel om een abbo van iemand in orde te maken en dan vraag ik het persoonlijk aan Sandra dat ze dit direct even nakijkt want dit is de grootste zever wat je verteld.Ik weet 100% zeker dat je geen 5 minuten moet wachten en dat dommel de lijn niet zomaar verbreekt.Zij zullen wel weten wie je bent en of je wel degelijk een abbo daar hebt en of je wel gebeld hebt want alles maar ook alles kunnen ze daar nazien.
En trouwens een 070 nummer kost geen 1€ pm
hier kan je de info terug vinden http://www.bestnet.be/0900.php
Nummer piek dal connectie
070 nummer € 0.175 € 0.0875
Dus je bent wederom zomaar wat aan het zeveren voordat je het is even opzoekt
En trouwens een 070 nummer kost geen 1€ pm
hier kan je de info terug vinden http://www.bestnet.be/0900.php
Nummer piek dal connectie
070 nummer € 0.175 € 0.0875
Dus je bent wederom zomaar wat aan het zeveren voordat je het is even opzoekt
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Loester schreef:Vanmiddag was dus mijn verbinding verbroken.
'k Denk dat het hiermee te maken heeft:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=11310
BTW... Geduld kweekt wilskracht
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Koelreuteria schreef:Loester schreef:Vanmiddag was dus mijn verbinding verbroken.
'k Denk dat het hiermee te maken heeft:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=11310
BTW... Geduld kweekt wilskracht
Koelreuteria maar hij is denk ik ofwel te lui om de zoekfunctie te gebruiken ofwel om is even rond te kijken hier op het forum of er meerdere mensen op dat mom hetzelfde probleem hebben .
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Loester schreef:Ik zou toch maar even wachten om naar Dommel over te stappen, met hun afrikaanse dienstverlening.
Op wat baseer jij je?
Ikzelf ben jaren hosting-klant geweest bij Dommel, hun service is altijd correct geweest. De paar outages die ze gehad hebben waren niet hun schuld.
Nu ben ik ADSL-klant, en ook tevreden. In het begin veel sync problemen, deze leken uiteindelijk aan de modem te liggen en niet aan Dommel. Ten alle tijde was hun helpdesk correct, en kreeg ik duidelijke antwoorden - wat ik niet kan zeggen van die ISP op de kabel in Vlaanderen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
En toevallig of niet. Vandaag bij ons op het werk te lezen op intranet:
"De trage werking van Notes Mail, toepassingen en iNet is te wijten aan een stroomonderbreking in het computercentrum van IBM. Onze excuses voor het ongemak."
"De trage werking van Notes Mail, toepassingen en iNet is te wijten aan een stroomonderbreking in het computercentrum van IBM. Onze excuses voor het ongemak."
ketter schreef:Drewvt schreef:Maand op voorhand opzeggen noodzakelijk?) anders kom je met hen in de problemen.
Het contract opzeggen doet dommel normaal gezien voor je
Beter zeker spelen is mijn devies.
Trouwens, hoe komt het eigenlijk dat ze dit voor Skynetters doen en niet bij andere providers? Ik kom van Tele2.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Drewvt schreef:
Beter zeker spelen is mijn devies.
Trouwens, hoe komt het eigenlijk dat ze dit voor Skynetters doen en niet bij andere providers? Ik kom van Tele2.
Omdat dommel en skynet daar een overeenkomst over hebben.
Dus je moet je normaal niks aantrekken van de Skynet annulatie, zij doen alles? Wij zitten nu ook bij Dommel en dat is de enige stap die nog rest.
Ik heb een vraag over de afzegging van Skynet: kan dat op elk moment? Ik bedoel, mijn ma had net toegezegd op het verlengen van het contract met een jaar (omdat er een maand gratis bijzat), maar ik las op een ander forum dat je abbo dan toch probleemloos kan afgezegd worden. Dus heb ik ons snel op Dommel gezet, maar nu weet ik plots weer niet zo zeker of dat abonnement zo makkelijk weg zal kunnen vallen. Heeft iemand confirmatie?
Ik heb een vraag over de afzegging van Skynet: kan dat op elk moment? Ik bedoel, mijn ma had net toegezegd op het verlengen van het contract met een jaar (omdat er een maand gratis bijzat), maar ik las op een ander forum dat je abbo dan toch probleemloos kan afgezegd worden. Dus heb ik ons snel op Dommel gezet, maar nu weet ik plots weer niet zo zeker of dat abonnement zo makkelijk weg zal kunnen vallen. Heeft iemand confirmatie?
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Darunia schreef:Dus je moet je normaal niks aantrekken van de Skynet annulatie, zij doen alles? Wij zitten nu ook bij Dommel en dat is de enige stap die nog rest.
Ik heb een vraag over de afzegging van Skynet: kan dat op elk moment? Ik bedoel, mijn ma had net toegezegd op het verlengen van het contract met een jaar (omdat er een maand gratis bijzat), maar ik las op een ander forum dat je abbo dan toch probleemloos kan afgezegd worden. Dus heb ik ons snel op Dommel gezet, maar nu weet ik plots weer niet zo zeker of dat abonnement zo makkelijk weg zal kunnen vallen. Heeft iemand confirmatie?
Misschien eens naar de Skynet/Belgacom helpdesk bellen? Hoewel ik sterk betwijfel dat die vandaag op post zijn.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)