Politie vindt 3.000 illegale films op LAN-party

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Je weet er blijkbaar meer van, hoe ver gaan ze dan in die steekproefcontroles? Ik vermoed dat ze niet bij iedere steekproef de HDs beginnen te tellen? :)
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

basically willen ze maar 1 ding The_Borg, en dat is dat de organisaties zelf het sharen gaan tegengaan, en zodoende eigelijk het werk van sabam/ifpi/fccu gaan doen.
En dat proberen ze te bereiken door de orgs aansprakelijk te stellen voor wat de deelnemers sharen.

Meer info, en plaats voor alle vragen : http://www.besf.be (belgian electronic sports foundation; opgericht nav de hele heisa rond invallen, online sinds 15/7 , met als doel een helpende hand te bieden bij praktische vragen; en een antwoord op wettelijke vraagstukken zoals monitor en logging plicht te bieden. )
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

Styno schreef:Wat wil je nu zeggen, dat de kleinere lans er maar mee moeten ophouden?


een verwittigd man is er twee waard :wink:
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

FlashBlue schreef:basically willen ze maar 1 ding The_Borg, en dat is dat de organisaties zelf het sharen gaan tegengaan, en zodoende eigelijk het werk van sabam/ifpi/fccu gaan doen.
En dat proberen ze te bereiken door de orgs aansprakelijk te stellen voor wat de deelnemers sharen.

Meer info, en plaats voor alle vragen : http://www.besf.be (belgian electronic sports foundation; opgericht nav de hele heisa rond invallen, online sinds 15/7 , met als doel een helpende hand te bieden bij praktische vragen; en een antwoord op wettelijke vraagstukken zoals monitor en logging plicht te bieden. )


Leuke ingesteldheid. Je kan hen toch niet verantwoordelijk stellen voor wat hun deelnemers doen. Je gaat toch een Belgacom niet plat leggen omdat criminelen ook telefoneren via hun netwerk... Misselijke vorm van machtsmisbruik.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Siglo schreef:Leuke ingesteldheid. Je kan hen toch niet verantwoordelijk stellen voor wat hun deelnemers doen. Je gaat toch een Belgacom niet plat leggen omdat criminelen ook telefoneren via hun netwerk... Misselijke vorm van machtsmisbruik.


Je mag dat standpunt eens aan hun gaan vertellen; dat je het "not done" vind dat ze de organisaties verantwoordelijk stellen.
Ik denk echter dat ze naar jou even hard gaan luisteren als naar de rest van de mensen die da is gaan vertellen ... (maw : niet luisteren ;) )

En machtsmisbruik of niet (in feite niet; want ge zijt altijd vrij om te weigeren maatregelen te nemen; de gevolgen moet ge echter wel dragen) ; het is WEL effectief ... lans nemen oftewel maatregelen; oftewel stoppen ze; oftewel worden ze gedwongen te stoppen als ze geen maatregelen nemen.
pretty effective voor machtsmisbruik dus :)
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Ik ben onlangs nog mee gereden met een flik op rust aan 130 waar je 90 mag, naar zijn huisje dat in bouwovertreding staat, naar zijn pc met illegale software, die mij in het zwart betaalde om die te herstellen. Hij vermeldde daarnaast dat hij ook geinteresseerd was in gekopieerde smartcards voor zijn satteliet ontvanger... :?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

inderdaad ze zouden beter eens op het politie kantoor binnen vallen want ik weet dat die er 's nachts niks anders doen dan van p2p netwerken downloaden !


En trouwens 3000 films op een lan stelt toch niks voor, .. toch niet voor een hele lan party. Wat staan ze nu te janken !?
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Politie...

Ik ben ook eens met die mannen meegereden. Zonder sirene of lichten op reden ze door het rood en reden ze een éénrichtingsstraat in.
(in de verkeerde richting wel te verstaan ;-) )

En dan moet jij je als Belg aan al hun belachelijke regeltjes houden? (ok, zij stellen de regeltjes niet op, maar zij zouden wel de eerste moeten zijn die ze naleven)

Of in het centrum van Brussel, dan zie je ze ook zonder lichten of sirene voorbijsteken aan 70/80 km/uur (en da's niet zelden dat ik dat tegenkom)
Op de autostrade heb ik dat ook soms voor, maar dan is het simpel, dan rij ik er gewoon achter, ook al rijden ze 140.

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

in Antwerpen in't centrum moet je eens rond de middag aan het frietkot gaan staan of aan de chinees, dan komen ze der aangereden met hun sirene op, om friet te bestellen wel eens waar ! Als er echt iets is wachten ze tot het voor bij is om dan hun kerst verlichting aan te zetten en te komen zien wie er nog leeft :p.

Der is een woord voor zulke daden ..

'k Heb er ene gehad die zeverde om mijn gordel, ze reden te snel en ze hadden hem zelf niet aan. Ze zouden het niet verplicht zijn .. maar ze konden dan toch het goed voorbeeld geven !
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ofloo schreef:'k Heb er ene gehad die zeverde om mijn gordel, ze reden te snel en ze hadden hem zelf niet aan. Ze zouden het niet verplicht zijn .. maar ze konden dan toch het goed voorbeeld geven !


Ik meen mij trouwens te herinneren dat ze dat wel verplicht zijn TENZIJ ze een prioritair voortuig zijn, dwz met zwaailichten EN sirene aan ( dus je moet ook niet aan de kant gaan als ze enkel zwaailichten aan hebben ).
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik meen mij trouwens te herinneren dat ze dat wel verplicht zijn TENZIJ ze een prioritair voortuig zijn, dwz met zwaailichten EN sirene aan ( dus je moet ook niet aan de kant gaan als ze enkel zwaailichten aan hebben ).


Probeer maar op de autostrade te blijven rijden waar je rijdt als er een geldtransport passeert met enkel hun lichten op (of zelfs nog niet)

Erg is het gewoon!

greetz,

Nob
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Nob schreef:
Ik meen mij trouwens te herinneren dat ze dat wel verplicht zijn TENZIJ ze een prioritair voortuig zijn, dwz met zwaailichten EN sirene aan ( dus je moet ook niet aan de kant gaan als ze enkel zwaailichten aan hebben ).


Probeer maar op de autostrade te blijven rijden waar je rijdt als er een geldtransport passeert met enkel hun lichten op (of zelfs nog niet)

Erg is het gewoon!

greetz,

Nob


Of je moet dat geldtransport eens rechts proberen inhalen als ze tegen 100 (waarschijnlijk om te pesten) op de Brusselse ring rijden. Aggressief die mannen, niet te doen... Maar daarna gingen ze wel sneller rijden :twisted:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

khsw schreef:Of je moet dat geldtransport eens rechts proberen inhalen als ze tegen 100 (waarschijnlijk om te pesten) op de Brusselse ring rijden. Aggressief die mannen, niet te doen... Maar daarna gingen ze wel sneller rijden :twisted:


Firmawagen zeker ? :twisted:
PS. rechts inhalen mag niet hé :P

Trouwens, het is geweten dat geldtransporten worden begeleid door flikken met een te klein pietje en te groot ego :-D
Op de Ring heb je nog plaats... ik heb ze -als bevoorrecht toeschouwer- een aantal jaar geleden verscheidene keren op de Leien in Antwerpen bezig gezien... Ze zouden je vanop de middenrijstroken naar de zijrijstroken geduwd hebben.

Maar kom, we zijn aan't afdwalen en zoals overal zullen er tussen de flikken ook wel goeie zitten (alleen lijken ze in dat beroepsegment want minder dik gezaaid :lol: )
If you can't beat them, confuse them.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”