Het ding is:
Ik heb momenteel bgc adsl en betaal dus +-40 euro per maand ervoor, maar probleem is ik haal maar 2.2mbit, dit komt omdat er een defect is in de kabel van hoofdcentrale naar wijkcentrale (nee niet afstand naar hoofdcentrale, noch binneninstallatie, zo hebben verschillende bgc techniekers bevestigt) en bgc vertikt het dus dit op te lossen. Nu geen probleem mee, volle pot betalen voor de helft van de bandbreedte...
Dus ik vol goede moed: ooit als ik bgc tv zou kunnen ontvangen zal dit wel opgelost geraken. Eén van de vorige dagen checkte ik dit dus nogmaals op de bgc site, en jawel bgc was eindelijk beschikbaar, ik gelukkig als een kind, ik zou eindelijk op 4mbit kunnen surfen... (bgc tv ben ik NIET in geintresseerd). Dus ik kijk nogmaals naar line attentuation data enzovoort, meteen ontgoocheling, niets veranderd hier...
Dus ik bel naar bgc klantendienst en zeg: volgens site is bgc tv eindelijk hier beschikbaar maar uit mijn lijn data lijkt dit niet te kloppen.
Dus de, overigens zeer vriendelijke, dame antwoordt: jah inderdaad, bij adsl kunt uw maximumsnelheid niet halen en dus geen bgc tv kunnen ontvangen, maar via vdsl zal u wel bgc tv kunnen ontvangen, bent u hierin geintresseerd?
Dus ik antwoord: nee, ben alleen maar geintresseerd in surfen aan 4mbit, waar ik dus voor betaal...
Mevrouw antwoordt: sry meneer dan zal u naar vdsl moeten overschakelen, maar als u dan bgc tv pakt (over vdsl dus) en u wilt aan 4mbit surfen zullen we u de normale adsl prijs aanrekenen voor internet, de vdsl verbinding dus, (= +- 40 euro dus) maar u kunt ook vdsl alleen aanschaffen voor 60 euro maandprijs.
Dus antwoord ik: kan ik dan niet gewoon via de vdsl technologie aan 4mbit surfen voor 40 euro in de maand?
zij: nee sorry gaat niet.
Het bewijst dus dat het technisch zou mogelijk zijn om mij op 4mbit te laten surfen aan de normale adsl prijs, tenslotte betaal je toch voor de bandbreedte (anders zou vdsl niet duurder zijn als adsl plus bijvoorbeeld).
Voor bgc maakt het toch niets uit welke technologie gebruik, bandbreedte blijft dezelfde. Nu mijn vraag eigenlijk: ruikt dit niet naar koppelverkoop: jah wij kunnen u 4mbit internet geven als u bgc tv neemt en anders moet u 60€ per maand betalen voor sneller te surfen... Sorry maar ik vind dit SCHANDALIG!!! Zou naar de ombudsman stappen iets uithalen? Mag bgc dit zomaar?
Kan dit zomaar?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Als je contract geen _gegarandeerde snelheid en bandbreedte_ stipuleert (wat bij een partikulier gebruik nooit het geval is voor zover ik het weet) kan BGC dit inderdaad. (het weigeren van actie om je gewone ADSL terug op een 4mpbs waarde te krijgen bedoel ik hiermee). Andere ISP'ers durven dit ook hoor, maar je hebt natuurlijk gelijk ; BGC is zeker niet de goedkoopste, je zou een beetje betere service mogen verwachten, nietwaar.
Lelijk, maar zo is het nu éénmaal. Dit soort grappen heeft er trouwens mede voor gezorgd dat ik nog liever dood omval als nog ooit 1 cent aan BGC te betalen. (in een lang verleden wouden ze mij forceren om een ISDN te nemen, liever als mijn schandalig slechte analoge lijn te herstellen, een lijn die ze ZELF hadden verneukt na wat "ongelukkige werken aan de lijn").
Lelijk, maar zo is het nu éénmaal. Dit soort grappen heeft er trouwens mede voor gezorgd dat ik nog liever dood omval als nog ooit 1 cent aan BGC te betalen. (in een lang verleden wouden ze mij forceren om een ISDN te nemen, liever als mijn schandalig slechte analoge lijn te herstellen, een lijn die ze ZELF hadden verneukt na wat "ongelukkige werken aan de lijn").
FlashBlue schreef:geen zin vdsl op zich is inderdaad een duurder product; en bgc heeft het goed recht om de prijs van bgc tv lager te stellen dan die van een apart vdsl abo
maar vdsl met 4mbit zou 40 euro zijn, maar dan moet ik er bgc tv bijnemen (dunno prijs daarvan) maar vdsl 4mbit voor 40euro zou niet mogelijk zijn, snap da toch niet, da's toch echt klante in de zak zette, ik betaal toch evenveel als de mensen die wel 4mbit halen via adsl
Contractueel doet Belgacom niets verkeerd.
Op een ADSL Go abonnement heb je geen gegarandeerde snelheid.
(men garandeert eigenlijk enkel een stabiele lijn op profiel van 1,1Mbit)
En zomaar alle klanten die geen 4,6Mbit profiel halen op een andere technologie aansluiten is denk ik onrealistisch. (en hoe zouden de andere providers hier op reageren ?! )
Met een stabiele lijn op 2,2Mbit voldoet Belgacom eigenlijk volledig aan haar contractuele voorwaarden dus vrees ik dat je niet veel kan beginnen.
Op een ADSL Go abonnement heb je geen gegarandeerde snelheid.
(men garandeert eigenlijk enkel een stabiele lijn op profiel van 1,1Mbit)
En zomaar alle klanten die geen 4,6Mbit profiel halen op een andere technologie aansluiten is denk ik onrealistisch. (en hoe zouden de andere providers hier op reageren ?! )
Met een stabiele lijn op 2,2Mbit voldoet Belgacom eigenlijk volledig aan haar contractuele voorwaarden dus vrees ik dat je niet veel kan beginnen.
En ja jij betaalt evenveel als iemand die wel 4Mbit haalt.
Maar diegenen die slecht 1,1Mbit halen betalen ook evenveel als jij die wel 2,2Mbit haalt.
En die dat 3,3Mbit halen betalen ook evenveel als diegenen die 4Mbit halen.
Maar diegenen die slecht 1,1Mbit halen betalen ook evenveel als jij die wel 2,2Mbit haalt.
En die dat 3,3Mbit halen betalen ook evenveel als diegenen die 4Mbit halen.
1.1 mbit is de snelheid die BGC garandeert op ADSL installaties.
Als je BGC tv zou nemen zou je mogelijk overgeschakeld worden op VDSL en samen met de TV zou men dan op de VDSL lijn voor je internet een "ADSL GO" profiel zetten (4.6 mbit dus)
Als je BGC tv zou nemen zou je mogelijk overgeschakeld worden op VDSL en samen met de TV zou men dan op de VDSL lijn voor je internet een "ADSL GO" profiel zetten (4.6 mbit dus)
- Styno
- Elite Poster
killer schreef:1.1 mbit is de snelheid die BGC garandeert op ADSL installaties.
Nope, er is geen gegarandeerde snelheid op customer ADSL.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
als je onder 1.1 Mb gaat de 512kb/s dus, krijg je wel een korting van 10 euro/maand. Ik ken toevallig iemand die deze oplossing heeft of had.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
- Styno
- Elite Poster
killer schreef:dan heb jij andere bronnen dan ik.
Zo blijkt...
Bij mijn weten geeft bgc enkel gegarandeerde snelheid (tot 512Kbps dacht ik) op SDSL voor zakelijk gebruik. Hier heb je dan ook een SLA op.
En ik denk dat de allerlaagste aan +150€/maand zit.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Styno schreef:killer schreef:dan heb jij andere bronnen dan ik.
Zo blijkt...
Bij mijn weten geeft bgc enkel gegarandeerde snelheid (tot 512Kbps dacht ik) op SDSL voor zakelijk gebruik. Hier heb je dan ook een SLA op.
En ik denk dat de allerlaagste aan +150€/maand zit.
Het kan al hoger, je kan vandaag een 2Mbit SDSL krijgen met 1Mbit gegarandeerd en de andere 1Mbit is "nice-to-have" .
Maar da's dus allemaal voor bedrijven.
EDIT: dank u spelling-meester Blue-sky
-
- Administrator
- Contacteer:
Styno schreef:killer schreef:1.1 mbit is de snelheid die BGC garandeert op ADSL installaties.
Nope, er is geen gegarandeerde snelheid op customer ADSL.
Neen, er is een gegarendeerde synch. Belgacom zorgt er voor dat al zijn klanten minstens aan 1.2 mbit synchen, lager mogen ze niet gaan.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
fe3edy bedoelde gewoon dat je wel VDSL kan krijgen aan 40€ als je BGCTV neemt, maar anders moet je 60€ betalen.
@fe3edy: Het probleem met de ombudsdienst is dat ze niet echt helpen, heb overlaast nog een geschil via hen proberen oplossen :s. Aangezien je niet kan bewijzen dat iemand dat gezegd heeft en dit nergens op de site vn BGC te vinden is, zullen zij niets doen.
Bij mij was het probleem dat bij de overschakkeling van Tiscali naar Academic Broadband uw abbo automatisch opgezegt werd, kort daarna hebben ze beide blijven factureren (betaling via domiciliëring ), nu kan ik niet aantonen dat dit echt zo was en raden ze mij aan om het resterende bedrag (+-160€) nog te betalen terwijl er al een deel (+-140€) gefactureerd en van de rekening gehaald werd . Ombudsdienst mijn kl****.
@fe3edy: Het probleem met de ombudsdienst is dat ze niet echt helpen, heb overlaast nog een geschil via hen proberen oplossen :s. Aangezien je niet kan bewijzen dat iemand dat gezegd heeft en dit nergens op de site vn BGC te vinden is, zullen zij niets doen.
Bij mij was het probleem dat bij de overschakkeling van Tiscali naar Academic Broadband uw abbo automatisch opgezegt werd, kort daarna hebben ze beide blijven factureren (betaling via domiciliëring ), nu kan ik niet aantonen dat dit echt zo was en raden ze mij aan om het resterende bedrag (+-160€) nog te betalen terwijl er al een deel (+-140€) gefactureerd en van de rekening gehaald werd . Ombudsdienst mijn kl****.
Tprobleem is dat Belgacom een groot bedrijf is en nogal standvastig is in zijn prijzen en producten... Alhoewel ik evengoed firma's als tele2, versatel, telenet, edpnet, dommel, wie dan ook,,, kan vernoemen.
ADSL go: minimaal een 1,2Mbps verbinding.
Als je in een regio zit waar adsl een laag bereik heeft maar waar VDSL wel beschikbaar is dan kan men toch belgacom tv krijgen maar dan niet over de gewone adsl technologie maar over de vdsl tech.
Dit zou in principe meer kosten, maar omdat Belgacom met het probleem zit belgacom tv niet overal onder adsl go aan te kunnen bieden verlagen ze hun prijs van vdsl alsook de snelheid.
Dit is ENKEL toegestaan onder de voorwaarde dat de klant een belgacom tv neemt. (krijgt trouwens ook gratis modem aethra).
Zegt de klant zijn belgacom tv op (3 maand op proef) dan BLIJFT hij toch op de verminderde snelheid VDSL surfen (in dit geval: 4 a 4,6 Mbps).
De operatoren hebben niet de mogelijkheid of het recht zomaar een voorstel uit hun mouw te schudden, inconsequent te zijn, en voor u gauw een speciaal contractje op te maken.
Ze zijn hier volledig in hun recht.
Niks koppelverkoop, ik vind verdorie dat ze u iets aanbieden wat voor u interessant kan zijn gratis vdsl modem (normale prijs +- 150Euro, 3 maand gratis bgctv (die zuigt, maar kan je wel automatisch opzeggen) + de up en downsnelheid die u wilt?!?), of u dit neemt of niet dat is aan u. Maar om hier over te komen klagen vind ik gewoon flauw.
Edited By Sub Zero:
Even de tekstopmaak weg gehaald
ADSL go: minimaal een 1,2Mbps verbinding.
Als je in een regio zit waar adsl een laag bereik heeft maar waar VDSL wel beschikbaar is dan kan men toch belgacom tv krijgen maar dan niet over de gewone adsl technologie maar over de vdsl tech.
Dit zou in principe meer kosten, maar omdat Belgacom met het probleem zit belgacom tv niet overal onder adsl go aan te kunnen bieden verlagen ze hun prijs van vdsl alsook de snelheid.
Dit is ENKEL toegestaan onder de voorwaarde dat de klant een belgacom tv neemt. (krijgt trouwens ook gratis modem aethra).
Zegt de klant zijn belgacom tv op (3 maand op proef) dan BLIJFT hij toch op de verminderde snelheid VDSL surfen (in dit geval: 4 a 4,6 Mbps).
De operatoren hebben niet de mogelijkheid of het recht zomaar een voorstel uit hun mouw te schudden, inconsequent te zijn, en voor u gauw een speciaal contractje op te maken.
Ze zijn hier volledig in hun recht.
Niks koppelverkoop, ik vind verdorie dat ze u iets aanbieden wat voor u interessant kan zijn gratis vdsl modem (normale prijs +- 150Euro, 3 maand gratis bgctv (die zuigt, maar kan je wel automatisch opzeggen) + de up en downsnelheid die u wilt?!?), of u dit neemt of niet dat is aan u. Maar om hier over te komen klagen vind ik gewoon flauw.
Edited By Sub Zero:
Even de tekstopmaak weg gehaald