Probleem laden van sommige websites nog altijd niet opgelost

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

Hallo allemaal,

Ik heb dit al eens vermeld, maar het probleem met sommige website te laden is nog altijd niet opgelost. Zoals www.hln.be / www.gva.be /
Ik moet de proxy van Edpnet instellen overdag om vlot op die websites te geraken en 's avonds als ik de proxy instelling geactiveerd laat, geraak ik nergens meer binnen...ook niet op de websites die normaal geen problemen geven.
Edpnet beweerde eerst dat het aan de kwaliteit van m'n bekabeling ligt. Maar die kan toch niet van de ene dag op de andere slecht geworden zijn. En trouwens als ik de lijn statistic opvraag, heb ik uitstekende waarden. Denk ik toch?! Hebben jullie ook zulke fenomenen? Het wordt in elk geval tijd dat EDPnet er iets aan doet...Want het bericht staat nu toch al lang op hun website met gekende problemen.

Groeten,

Jan

Downstream Upstream
SNR margin (dB): 20.8 18.0
Attenuation (dB): 11.0 6.0
Output power (dBm): 13.8 11.9
Attainable rate (Kbps): 10656 1104
Rate (Kbps): 6144 640
K (number of bytes in DMT frame): 193 21
R (number of check bytes in RS code word): 0 0
S (RS code word size in DMT frame): 1 1
D (interleaver depth): 1 1
Delay (msec): 0 0
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Blade schreef:Edpnet beweerde eerst dat het aan de kwaliteit van m'n bekabeling ligt. Maar die kan toch niet van de ene dag op de andere slecht geworden zijn.


Theoretisch zou er toch een rat of muis aan je bekabeling geknaagd kunnen hebben. Het is dus principieel wel mogelijk dat het plots niet goed meer gaat, en het toch aan je eigen bekabeling zou kunnen liggen.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Gebruikersavatar
MrZipper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:35

yep net hetzelfde hier, had een maand geleden een ticket aangemaakt en deze terug heropend, wacht op antwoord ... :cry:
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

MrZipper schreef:yep net hetzelfde hier, had een maand geleden een ticket aangemaakt en deze terug heropend, wacht op antwoord ... :cry:


Alleez, ben blij dat ik niet de enige ben...
Andy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 maa 2006, 01:10
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Yep, ik heb sedert enige dagen een gelijkaardig probleem: bij sommige websites (zoals o.a. www.gva.be) duurt het altijd 5-10 seconden vooraleer alles op het scherm staat.
sChutt
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mei 2006, 13:49
Locatie: There's no place like 127.0.0.1

FYI: EDPnet Max6 dynip heir, geen probleem.

- §
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Ik heb dat probleem ook..maar zoveel surf ik niet naar zulke sites dus is niet echt een probleem voor me.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

Andy schreef:Yep, ik heb sedert enige dagen een gelijkaardig probleem: bij sommige websites (zoals o.a. www.gva.be) duurt het altijd 5-10 seconden vooraleer alles op het scherm staat.

ik heb dat ook op de site van de standaard (www.standaard.be). In firefox status bar zie ik dan (of denk ik te zien) dat Fx wacht op input van server ad.be.doubleclick.net.

Ik vraag me af of dit verband houdt met dit item van de pagina "gekende problemen"
dinsdag 6 juni 2006

's Avonds kan u bij EDPnet sporadisch vertragingen ondervinden naar enkele internationale websites. Dit door verbindingsproblemen naar één van onze internationale partners. Hierdoor zijn we genoodzaakt om tijdelijk een deel van de bandbreedte ongebruikt te laten.

Sommige belgische websites kunnen hier ook onder leiden omdat deze content gebruiken van internationale sites.

Deze problemen zullen ten laatste binnen een maand opgelost zijn.

We verontschuldigen ons voor het ongemak.

Bij andere problemen staat er doorgaans bij dat het opgelost is, maar hierover is er geen verdere communicatie gebeurd.

Sedert ik een adslrouter gebruik ipv een USB modem, komt Firefox dan ook nog's elke keer met een "Network Connections" popup, omdat ie denkt dat mijn internet connectie gebroken is (ipv de remote server die het niet doet). Gelukkig heb ik dat gedrag van Fx wel kunnen configureren nu.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

fred_be9300 schreef:Sedert ik een adslrouter gebruik ipv een USB modem, komt Firefox dan ook nog's elke keer met een "Network Connections" popup, omdat ie denkt dat mijn internet connectie gebroken is (ipv de remote server die het niet doet). Gelukkig heb ik dat gedrag van Fx wel kunnen configureren nu.
De laatste versie al eens gedownload? :twisted:
Ik heb ook zo'n probleem. HLN & GVA laden ook traag. Tevens om even indiscreet te zijn zattevrienden.be en andere sites ook.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Die sites laden prima hier.
Er zitten natuurlijk wel tamelijk veel foto'tjes op... :???:
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

DaNi0 schreef:Die sites laden prima hier. Er zitten natuurlijk wel tamelijk veel foto'tjes op... :???:

tja, wat te zeggen.. nu laden ze hier ook prima. Blijkbaar een vaak terugkomend maar tijdelijk probleem
libra
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:06
Contacteer:

Blade schreef:Edpnet beweerde eerst dat het aan de kwaliteit van m'n bekabeling ligt.


Ik ken het liedje. Het is blijkbaar een gewoonte bij EDpnet.

Begin 2005 bleek problemen te zijn met de breedband. Eenzijdig en op een misleidend wijze hebben zij de breedband van 3,3 Mbps /384 kbps naar 1024/128 (of zoiets) teruggebracht.

Toen na +/- één maand ik begon daarover vraag te stellen hebben ze toegegeven dat ze mij inderdaad de breedband verlaagt hadden. Volgens hen zij waren daar toe verplicht omdat mijn telefoon installatie niet deugde.

Vreemd omdat eerder +/- één jaar lang heb ik nooit problemen gehad met de breedband. Toen ik deze opmerking deed, kreeg ik als antwoord dat ik daarvoor géén bewijs had. Dit toont volgens mij hun misprijs van de klant. Daarenboven de bewijslast ligt bij hun en niet bij mij.

Ook kreeg ik een bezoek van een technicus van Belgacom. Volgens hem was er géén probleem met mijn telefoon installatie. Toen ik dat vertelde aan EDPnet kreeg ik als antwoord dat deze Belgacom technicus onbekwaam was.

Later werd ik buiten gegooid en sedertdien word ik door die mensen lastiggevallen. Nog deze week. Van mij eisen zij xxx Euros schadeloosstelling. Integendeel, zij zouden mij moeten vergoeden.

Ondertussen, had Belgacom mij bevestigd dat er géén probleem was (en geweest) met mijn telefooninstallatie en tegen mijn zin ben ik overgestapt naar Belgacom. Nu, méér dan één jaar later heb ik steeds 4640 kbps/512 kbps.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

on topic : de sites van hbvl en gva zijn soms gewoon trager; ik merk dat zelfs op coorporate lijnen van andere isps's.
Het lijkt mij iig ook vreemd dat sommige mensen er last van hebben, en anderen niet; hbvl en gva gaan bij mij eigelijk altijd relatief vlot; soms wel wat trager; maar nooit om te zeggen supertraag...

lijkt mij eerder browsergerelateerd bij jullie ofzo (het kan goed zijn dat je browser bvb wacht op een reactie van een andere server, bvb die van de advertisements ofzo...)
Installeer anders eens een adblocker; dan zie je direct of het daardoor word vervoorzaakt; of dat het echt een snelheidsprobleem is (in dat geval; ticket aanmaken offcourse).



Off topic (libra....) ; je verteld niet het hele verhaal, alleen jouw (fantasierijke) kant ervan. Ik zou de mensen hier dan ook willen aanraden om libra zen verhalen met een hele BERG zout te nemen. In zijn specifieke geval spelen er veel meer factoren mee van zijn kant uit dan dat hij laat vermoeden.
Van enige slechte wil bij edpnet is dan ook totaal geen sprake.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Routing probleem bij de provider van GVA, etc?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
libra
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:06
Contacteer:

FlashBlue schreef:Off topic (libra....) ; je verteld niet het hele verhaal, alleen jouw (fantasierijke) kant ervan. Ik zou de mensen hier dan ook willen aanraden om libra zen verhalen met een hele BERG zout te nemen. In zijn specifieke geval spelen er veel meer factoren mee van zijn kant uit dan dat hij laat vermoeden.
Van enige slechte wil bij edpnet is dan ook totaal geen sprake.


Als je het verhaal beter kent dan mij, heb ik niets tegen een deskundige advies of opinie.
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

FlashBlue schreef:Off topic (libra....) ; je verteld niet het hele verhaal, alleen jouw (fantasierijke) kant ervan. Ik zou de mensen hier dan ook willen aanraden om libra zen verhalen met een hele BERG zout te nemen. In zijn specifieke geval spelen er veel meer factoren mee van zijn kant uit dan dat hij laat vermoeden.
Van enige slechte wil bij edpnet is dan ook totaal geen sprake.

http://www.userbase.be/forum/search.php ... thor=libra
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 545#112545
internet, fiber & telephony
libra
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:06
Contacteer:

EDPnet schreef:http://www.userbase.be/forum/search.php?search_author=libra
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 545#112545


Wie schrijft wat? Een specialiteit van EDPnet is quote met veel stukjes eraf zodat men alle richtingen kan; uitgezonderd de juiste richting.

Trouwens, 15 berichten uit 7 draden in 13 maanden heeft géén kans van een melding in de Guiness Record Book. :roll:

Tiens, à propos, hoeveel berichten zijn er in deze 7 draden?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ach man :lol:

Stop met jezelf belachelijk te maken ;) Niemand die een beetje technisch inzicht heeft geloofd ook maar een woord van wat jij uitkraamt; het is duidelijk dat je gewoon een grote idioot bent , die alleen maar probeert om zijn eigen problemen en die van belgacom af te wentelen op edpnet , en daarmee hun in een slecht daglicht probeert te stellen.

mijn advies : get a life (en laat ons met rust :lol: )
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

FlashBlue schreef:het is duidelijk dat je gewoon een grote idioot bent
mijn advies : get a life (en laat ons met rust :lol: )

Ik hoop dat je geen IBM mederwerker bent want je taalgebruik is imho nogal ongepast, trouwens ook je spelling: gelooft, Belgacom
Ben je een moderator? Ik dacht het niet, dus adviseren om "ons met rust te laten" is ook niet gepast.

Astralon
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ach, libra is zen vriendjes gaan halen.

Mijn beste astralon (ja met kleine a :lol: erg he ...) , het enige wat meneer libra hier op forum doet; is zagen en klagen over hoe slecht EDPnet hem wel behandeld heeft enz ...

Terwijl de fouten gewoon bij hem en belgacom liggen. En in zowat ieder topic komt hij dezelfde onzin posten, terwijl hij thans zelf in zen posts op google groups heeft toegegeven dat het probeem aan bekabeling te wijten was...


Daarbuiten heeft iemand zijn professionele functie en taalfouten op een forum ( laten we eens even al jouw posts gaan nakijke ? de post hierboven bevat zelfs al fouten ... ) totaal geen invloed op bovenstaande feiten ...
Dus je had je evengoed de moeite kunnen besparen van die post te doen; want hij is totaal irrelevant.
Laatst gewijzigd door FlashBlue 08 jul 2006, 11:45, in totaal 1 gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Haal dat logo weg :!:
libra
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:06
Contacteer:

FlashBlue schreef:Niemand die een beetje technisch inzicht heeft geloofd ook maar een woord van wat jij uitkraamt


Gij heeft gewoon géén inzicht. Een jaar lang voordat, ik klant was bij EDPnet, heb ik ADSL gehad zonder synchro problemen; Bijna één jaar lang, nadat ik géén klant meer was bij EDPnet, heb ik ADSL zonder synchro problemen; het is dus duidelijk de problemen niet bij mijn binnenhuisbekabeling lag maar elders upstream en EDPnet wist (en weet) dat heel goed.

FlashBlue schreef:Niemand .... geloofd ook maar een woord van wat jij uitkraamt


Ik verplicht niemand mij te geloven. Maar ondertussen, ik krijg emails van mensen met een soortgelijk verhaal.
libra
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:06
Contacteer:

FlashBlue schreef:Terwijl de fouten gewoon bij hem en belgacom liggen. En in zowat ieder topic komt hij dezelfde onzin posten, terwijl hij thans zelf in zen posts op google groups heeft toegegeven dat het probeem aan bekabeling te wijten was...


Grote leugenaar. Trouwens, indien de fout lag bij Belgacom, als eindverbruiker, heb ik géén verhaal op Belgacom als leverancier van EDPnet

FlashBlue schreef:Mijn beste astralon (ja met kleine a :lol: erg he ...) , het enige wat meneer libra hier op forum doet; ...........


Mijn teller staat op 17, jou op 78. :roll en ik ga het niet laten optrekken voor je ogen. Ik stop ermee.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

FlashBlue schreef:Terwijl de fouten gewoon bij hem en belgacom liggen. En in zowat ieder topic komt hij dezelfde onzin posten, terwijl hij thans zelf in zen posts op google groups heeft toegegeven dat het probeem aan bekabeling te wijten was...

libra schreef:Grote leugenaar.


Volgens de Belgacom technicus, bleek heel wat draadjes
verkeerd te zijn in de Belgacom verdeelkast in de straat. Toch, had ik
tijdens die 10 dagen ADSL.

Ook heb ik vastgesteld, dat lijnen van buren langs de Belgacom kast
binnen mij huis lopen. Hoe doen ze dan bij storingen?


http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 545#112545

pompom .... :-)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Astralon schreef:Haal dat logo weg :!:

Ge blijft arrogant hé
Copyright zo maar met de voeten vegen. We zullen eens zien :evil:
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

We hebben de argumentaties van beide kanten kunnen lezen.

De rest vecht je nu maar uit via pm's (als je zoiets al wil uitvechten), want het begint hier lelijk te worden.

greetz,

Nob
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

BACK ON TOPIC

fred_be9300 schreef:Ik vraag me af of dit verband houdt met dit item van de pagina "gekende problemen"
dinsdag 6 juni 2006

's Avonds kan u bij EDPnet sporadisch vertragingen ondervinden naar enkele internationale websites. [...]
Deze problemen zullen ten laatste binnen een maand opgelost zijn.



@EDPnet... is dat nog altijd het geval?
Gebruikersavatar
MrZipper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:35

yuhaaa ... sinds gisteren laden de hier besproken websites redelijk vlotjes in :lol:
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

Inderdaad, hier bij mij gaat het ook terug vlot. Ik hoop dat we daar nu eindelijk vanaf zijn...

Greetings

Jan
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

fred_be9300 schreef:@EDPnet... is dat nog altijd het geval?

FWIW, EDPnet staff heeft elders gepost dat dit opgelost is.
Gebruikersavatar
MrZipper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:35

:oops: het is nu 0u16, de sites laden weer eens zéééééééér traag of niet in ... :evil:
Toppy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 mei 2006, 17:16

Ik heb enkel het probleem zo'n 3 volle minuten na het inloggen.
M'n firewall (Outpost) meld enkel DNS-requests naar de DNS-servers van EDPnet, maar die geven gewoonweg geen antwoord.
Gebruikersavatar
MrZipper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:35

nog steeds hetzelfde probleem hier ...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

MrZipper schreef:nog steeds hetzelfde probleem hier ...


Voor de andere mensen lijkt het opgelost ? Zie je pc eens na zou ik zo zeggen :-)

Toppy schreef:Ik heb enkel het probleem zo'n 3 volle minuten na het inloggen.
M'n firewall (Outpost) meld enkel DNS-requests naar de DNS-servers van EDPnet, maar die geven gewoonweg geen antwoord.


als het pas 3 minuten na inloggen is , dan zou ik het probleem eens ergens anders dan bij edpnet gaan zoeken eigelijk :)

Doe bvb eens een traceroute naar een externe site en naar de edpnet dns servers; het kan goed zijn dat er iets scheelt met je pc; modem; of router.
Laatst gewijzigd door FlashBlue 22 jul 2006, 18:06, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

ik heb hier geen last meer van eigl.
Na de eerste keer dat het gemeld was is het bij mij zowat goedgekomen.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Gebruikersavatar
MrZipper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:35

via andere provider (wireless) géén probleem met het inladen van de sites ... bovendien lig de connectie edpnet al een klein uur uit, géén verbinding meer ... wtf? :evil:
thiobas
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2006, 11:07
Locatie: Antwerpen

Toppy schreef:Ik heb enkel het probleem zo'n 3 volle minuten na het inloggen.
M'n firewall (Outpost) meld enkel DNS-requests naar de DNS-servers van EDPnet, maar die geven gewoonweg geen antwoord.



Ik merk al een hele tijd dns-vertragingen op bij het surfen. Maar dan niet naar bepaalde sites maar gewoon altijd. Met vertraging bedoel ik dan ook het feit dat het even duurt alvorens een pagina laadt. Ik surf met slimbrowser waar je groups kan gebruiken. Als ik 'smorgens mijn pc opzet dan doe ik zo een groep open en dat zijn dan meteen tien sites die opengaan dan. Maar ook met één site dien ik soms te wachten.

Beetje reclame maken, ik heb het opgelost gekregen. Ik gebruik nu een plaatselijke dns-cache. De dsn-server van edpnet wordt dan voor mijn gebruikelijke verkeer aan de kant geschoven. Het surfen gaat nu voor mij echt veel sneller.

Ik gebruik die cache nu al een week en uit de statistieken merk ik dat ik al 4 minuten en 29 seconden minder heb moeten wachten :) (ja , ben een miereneuker, weet het wel)

Programma is FastCache van AnalogX
http://www.analogx.com/CONTENTS/download/network/fc.htm

Programma werkt serieus goed. Je verwijst de tcp-ip adapter voor dns naar 127.0.0.1 (eerste dns) en dan laat je FastCache contact opnemen met dns van edpnet. Laat de tweede dns van tcp-ip rechtstreeks verwijzen naar de edpnet-dns, als het programmaatje dan eens niet zou werken of aanstaan dan kan je blijven surfen.
Thiobas
Gebruikersavatar
MrZipper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:35

thiobas schreef:
Toppy schreef:Ik heb enkel het probleem zo'n 3 volle minuten na het inloggen.
M'n firewall (Outpost) meld enkel DNS-requests naar de DNS-servers van EDPnet, maar die geven gewoonweg geen antwoord.



Ik merk al een hele tijd dns-vertragingen op bij het surfen. Maar dan niet naar bepaalde sites maar gewoon altijd. Met vertraging bedoel ik dan ook het feit dat het even duurt alvorens een pagina laadt. Ik surf met slimbrowser waar je groups kan gebruiken. Als ik 'smorgens mijn pc opzet dan doe ik zo een groep open en dat zijn dan meteen tien sites die opengaan dan. Maar ook met één site dien ik soms te wachten.

Beetje reclame maken, ik heb het opgelost gekregen. Ik gebruik nu een plaatselijke dns-cache. De dsn-server van edpnet wordt dan voor mijn gebruikelijke verkeer aan de kant geschoven. Het surfen gaat nu voor mij echt veel sneller.

Ik gebruik die cache nu al een week en uit de statistieken merk ik dat ik al 4 minuten en 29 seconden minder heb moeten wachten :) (ja , ben een miereneuker, weet het wel)

Programma is FastCache van AnalogX
http://www.analogx.com/CONTENTS/download/network/fc.htm

Programma werkt serieus goed. Je verwijst de tcp-ip adapter voor dns naar 127.0.0.1 (eerste dns) en dan laat je FastCache contact opnemen met dns van edpnet. Laat de tweede dns van tcp-ip rechtstreeks verwijzen naar de edpnet-dns, als het programmaatje dan eens niet zou werken of aanstaan dan kan je blijven surfen.


klopt, heb net met de helpdesk gebeld, er is een probleem met de dns server die verwijst naar géén of foutieve ip adressen bij bepaalde 'reclame' sites (double click of zoiets) ze zijn bezig met het probleem op te lossen! :wink:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ondervindt er nu iemand probleem met surfen? bij mij laden ineens een hele hoop sites niet meer
bv: google, yahoo, newsru.com, anandtech..
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

LoSeR schreef:ondervindt er nu iemand probleem met surfen? bij mij laden ineens een hele hoop sites niet meer
bv: google, yahoo, newsru.com, anandtech..


idd, krijg hier ook bepaalde dingen niet
oa google
mirc en msn lukt ook niet
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”