Eigen politieke partij?

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Zoeken jullie het wel allemaal niet heel groot ?

Ik bedoel waar is de Belgische tegenhanger van een EFF ? Die hebben we eigenlijk niet en neen ik wil het niet hebben over de "Association Electronique Libre" want er komt daar evenveel beweging uit als een 85 jarige bomma.

Maar als een club opeens beslist dat het een kopie wilt van uw paspoort om u eventueel te vervolgen wanneer je iets - naar hun zin - fout zou zeggen of bezwarend op een forum dan hoor je eigenlijk geen mus. En dat is een reël belgisch voorbeeld. Als Telenet beslist om op hun buik te gaan liggen voor de entertainment industrie - bvb het locken van de hw, de mogelijkheid van een broadcast flag - dan hoor je geen kat. etc.

Je moet trouwens een breed programma hebben wil je overtuigend overkomen als politieke partij imho. Ik denk dat zo'n belangengroep veel meer aarde aan de dijk kan brengen.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Een belangengroep is even goed voor mij, wou gewoon wat "brainstormen" en peilen of er interesse was.

Nu ja, als je de reacties hierop bekijkt kan je wel concluderen hoe weinig Belgen er wakker liggen van de vragen die jij je stelt.

Wat volgens mij spijtig is.

greetz,

Nob
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Snellere betaalbare lijnen & zonder limieten!!!
Gelijk in andere landen zoals zweden, (nederland):
24 mbit adsl voor 40 euro
10 mbit full duplex voor 40 euro
100 mbit full duplex voor 41 euro

Verschillende ISP's die dit daar aanbieden.

Waarom kan dit niet in, onder ontwikkeld, Belgie.

10 jaar geleden stoefde ze nog met hun goede kabel netwerk.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

doeternietoe schreef:Waarom kan dit niet in, onder ontwikkeld, Belgie.

Waarom verhuis je niet? Als je het lef hebt om Belgie een onderontwikkeld land te noemen moet je ook je conclusies trekken en verhuizen. Nederland is echt niet ver weg hoor...

Astralon
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Nob schreef:Een belangengroep is even goed voor mij, wou gewoon wat "brainstormen" en peilen of er interesse was.

Nu ja, als je de reacties hierop bekijkt kan je wel concluderen hoe weinig Belgen er wakker liggen van de vragen die jij je stelt.

Wat volgens mij spijtig is.

greetz,

Nob
Probleem is dat een gewone Belg het gewoonweg niet verstaat. Begin je tegen hem over pakweg de "broadcast flag" dan krijg je waarschijnlijk een scheef gezicht te zien. Zeg tegen hem dat Telenet de mogelijkheid heeft om bvb te voorkomen dat ze hun familie (of enig ander pulpserie) zouden kunnen opnemen in de toekomst en ze kruipen allemaal in hun pen om in diverse kranten en weekbladen hun beklag te doen. Ze doen het zelfs voor minder Het is niet dat het hen niet interreseerd, maar eerder dat ze het niet weten.

Het wordt ook zo goed verhuld en soms ook een mega draai aan gegeven. Ik hoorde mijn neef bvb - niet echt een techneut - vandaag vol enthousiasme vertellen dat Nvidia in een van haar kaarten nu HDCP ondersteunt. "Je kunt nu films in hoge resolutie bekijken", dat HDCP eigenlijk gewoon DRM is en niets te zien heeft met hoge resoluties tjag dat weet die niet. Gewoon gebrainwashed door een sterke marketing. Nu zijn enthousiasme was snel getemperd toen ik hem de 'voordelen' van HDCP uitlegde.

Ik vind dan ook dat een "belangengroep" ook als taak heeft die groepen te gaan informeren op een manier dat het voor hen ook verstaanbaar is. Het filmpje "the corruptibles" gezien die het EFF heeft gemaakt ? Schitterend zelf de grootste digibeet weet waarover het gaat na het bekijken van dit filmpje.
http://www.eff.org/corrupt/
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

De mensen die de userbase bezoeken weten (meestal) wel waarover het gaat en daarbij is er nog zo weinig belangstelling.

Bij de grote massa kan het inderdaad zijn omdat de mensen het niet kennen, maar hier is het simpelweg omdat iedereen denkt: "we zullen het wel weer kunnen omzeilen".

Maar beetje bij beetje kan je het niet meer omzeilen (en dan nog, door het te omzeilen ben je fout bezig, je zou het al niet hoeven te omzeilen in de eerste plaats).

Userbase zou moeten samenspannen met verenigingen zoals oa isoc (waar we al is door benaderd geweest zijn overigens). Maar da's niet altijd simpel.

greetz,

Nob
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Nob schreef:De mensen die de userbase bezoeken weten (meestal) wel waarover het gaat en daarbij is er nog zo weinig belangstelling.

Om eerlijk te zijn had ik de titel "Eigen politieke partij" niet gezien in die overzicht op de frontpage ik had deze topic waarschijnlijk nooit opgemerkt. En ik denk dat ik niet de enige ben daarin. En het is absoluut niet dat het niet op mijn belangstelling kan rekenen. Loop zelf al een tijdje met het idee of zit mijzelf al een tijdje af te vragen waarom we dit in vlaanderen/belgie niet kennen, maar jammergenoeg heb ik zelf de middelen en zeker alleszins de tijd niet voor om mij daar een hele tijd mee bezig te kunnen houden.

Velen bezoeken hier dan ook de subonderdelen mbt hun eigen ISP maar gaan niet zozeer elk subonderdeel aflezen. Althans dat was bij mij zo en ik denk dat er nog zo anderen zijn.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Het EFF is inderdaad een mooi voorbeeld van een drukkingsgroep die na jaren hard werk eindelijk wat van haar standpunten overgenomen ziet worden door de meer mainstream media.

Zo zou het moeten zijn. Een politieke partij oprichten rond een paar punten waar een gemiddelde Belg niet van wakker ligt, is onhaalbaar.

Waarom niet de EFF contacteren en kijken of er geen mogelijkheden zijn om van hun expertise gebruik te maken en hier in België een lokale evenknie op te richten?
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Net dit artikel gelezen over The Pirate Bay, en daarin staat
This success has also led to pirate parties forming in a number of other countries: France, Italy, USA, Belgium, Austria,(...)


Weet iemand hier meer van?
ronron261
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Het enige wat ik terug vind hieromtrent is hun site, http://www.parti-pirate.be.
Alles is in het frans, dus waarschijnlijk ontstaan in Brussel of Walonie.

Hun thema zijn vrij vertaald
1. aanpassing van auteursrechten
2. aanpassing van huidig octrooi systeem
3. Betere bescherming van prive gegevens

Meer gegevens heb ik er niet gevonden.

Ronald
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”