Beveiliging

Plaats reactie
DeSwa
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jul 2006, 21:57

Bij de instalatie van tele2allin.be was mijn draadloze internet verbinding beveiliigd , toen iemand bij mij op het internet wou met zijn laptop was dat duidelijk merkbaar , maar vandaag heb ik zelf een laptop in mijn bezit en zie ik dat er helemaal niets beveiligd is en mijn buurman kan ook op mijn net , hoe is dat nu eigenlijk mogelijk , heeft tele2 dan die beveiliging zo maar uit geschakeld ?
Groetjes
DeSwa
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

DeSwa schreef:Bij de instalatie van tele2allin.be was mijn draadloze internet verbinding beveiliigd , toen iemand bij mij op het internet wou met zijn laptop was dat duidelijk merkbaar , maar vandaag heb ik zelf een laptop in mijn bezit en zie ik dat er helemaal niets beveiligd is en mijn buurman kan ook op mijn net , hoe is dat nu eigenlijk mogelijk , heeft tele2 dan die beveiliging zo maar uit geschakeld ?


Yup. Waarschijnlijk heeft Tele2 je modem met een nieuwe flash geupgrade. Het "goede" nieuws is dus, het kan nog niet zo lang geleden gebeurd zijn. Omdat hun scripts blijkbaar niet toelaten om je webkey uit te lezen en correct terug te zetten, gaat die dus de verdoemenis in.

MAW, zelf terug juistzetten.

Dit soort gedrag van Tele2 heeft in Nederland eerder ook voor heel wat commotie gezorgd, trouwens.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Omdat hun scripts blijkbaar niet toelaten om je webkey uit te lezen en correct terug te zetten, gaat die dus de verdoemenis in.


Het zou eigenlijk niet mogen. Of Tele2 zou perfect de firmware kunnen upgraden én de WLAN beveiliging aanlaten.
Die speedtouch dozen hebben een vooraf (hardware?) geconfigureerde WEP-key (kijk maar op het stickertje onderaan de modem). Door de WEP-beveiliging aan te laten bij de upgrade, blijft het WLAN gedeelte van je modem beveiligd. Wanneer je bij de WLAN settings WEP aanklikt, wordt automatisch de voorafgeconfigureerde WEP-key ingevuld. De key zit er dus in.
Volgens mij heeft Tele2 dit gewoon over het hoofd gezien.

Het gevolg is dan ook dat elke keer je de modem hard reset (reset knop op de modem) je WLAN weer onbeveilgd is...
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... ik twist ook helemaal niet over de gemakzucht van deze oplossing hoor. Ik geef enkel aan dat de manier waarop Tele2 dit doet, inderdaad tot gevolg heeft dat je boel verliest.

Wat des te vervelende wordt éénmaal die nieuwe flash erin zit en je je eigen verdomde profiel zelfs niet eens meer kan saven.
DeSwa
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jul 2006, 21:57

poekie68 schreef:
Omdat hun scripts blijkbaar niet toelaten om je webkey uit te lezen en correct terug te zetten, gaat die dus de verdoemenis in.


Het zou eigenlijk niet mogen. Of Tele2 zou perfect de firmware kunnen upgraden én de WLAN beveiliging aanlaten.
Die speedtouch dozen hebben een vooraf (hardware?) geconfigureerde WEP-key (kijk maar op het stickertje onderaan de modem). Door de WEP-beveiliging aan te laten bij de upgrade, blijft het WLAN gedeelte van je modem beveiligd. Wanneer je bij de WLAN settings WEP aanklikt, wordt automatisch de voorafgeconfigureerde WEP-key ingevuld. De key zit er dus in.
Volgens mij heeft Tele2 dit gewoon over het hoofd gezien.

Het gevolg is dan ook dat elke keer je de modem hard reset (reset knop op de modem) je WLAN weer onbeveilgd is...


Ik ben nog steeds niet beveilgd , ik kan in mijn modem niet inloggen en tele2 ook niet , ze vragen om morgen eens terug te proberen !
Groetjes
DeSwa
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

ze vragen om morgen eens terug te proberen


Als het vandaag niet gaat, zal het morgen ook niet lukken. Alsof die modem er eens een nachtje moet over slapen :wink: Die gasten van Tele2 toch.

Tele2 zal die modem in orde moeten brengen. Je moet hen blijven bellen en lastig vallen, tot de boel in orde is.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

ik kan in mijn modem niet inloggen en tele2 ook niet


Waarschijnlijk een overbodige vraag: maar al eens geprobeerd met login "tele2" en paswoord "tele2"?
DeSwa
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jul 2006, 21:57

poekie68 schreef:
ik kan in mijn modem niet inloggen en tele2 ook niet


Waarschijnlijk een overbodige vraag: maar al eens geprobeerd met login "tele2" en paswoord "tele2"?


Twee maal tele2 voor paswoord en gebruikersnaam , dat klopt , dat hebben ze mij aan de telefoon gezegd , maar ze konden er zelf niet in omdat er weer zo gezegd een overschakeling bezig was , daarom moest ik morgen (vandaag dus ) nog eens proberen.(Moet het nog doen)
Groetjes
DeSwa
DeSwa
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jul 2006, 21:57

Vandaag heb ik mits telefonische hulp van de helpdesk mijn modem kunnen beveiligen , mijn pc werkt perfect ,nu krijg ik ook wel netwerkverbinding met mijn laptop , maar met "BEPERKTE OF GEEN VERBINDINGSMOGELIJKHEDEN" , en ik kan niet op internet hoe los ik dit nu weer op ?
Groetjes
DeSwa
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

die melding kan je krijgen als je geen dyn ip krijgt toegewezen. iets te straf beveiligd?
Please help, looking for a way to get rich and fast
DeSwa
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jul 2006, 21:57

BungaMan schreef:die melding kan je krijgen als je geen dyn ip krijgt toegewezen. iets te straf beveiligd?


Heb het in orde gekregen , in de configuratie kan je een vakje aan of uitvinken , namelijk "Broadcast name" , met het terug uit te vinken was het opgelost.
Groetjes
DeSwa
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

DeSwa schreef:
BungaMan schreef:die melding kan je krijgen als je geen dyn ip krijgt toegewezen. iets te straf beveiligd?


Heb het in orde gekregen , in de configuratie kan je een vakje aan of uitvinken , namelijk "Broadcast name" , met het terug uit te vinken was het opgelost.


:???:
Ik ben blij voor je dat je het terug in orde hebt gekregen, maar ik zie echt niet in hoe SSID/Broadcast name zo'n invloed hierop kan hebben. Raar.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

't is maar een gokje maar de SSID is voor de wireless adapter nodig om zich te kunnen aanmelden? Als die gebroadcast wordt heeft de adapter de SSID automatisch maar anders moet die opgegeven worden. Zoniet geen aanmelding -> geen dyn IP.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”