4x sneller voor tzelfde geld : always more naar Adsl 4mb?

eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

betreft het opzeggen van tele2 als je overschakelt naar dommel

heb net een mail gekregen dat dommel zelf een mail zou sturen wanneer ik mijn huidige provider mag afsluiten (wrsch zal dit zijn als je al geconnecteerd bent met dommel), ik had echter al tele2 opgezegd nog voor ik die mail gekregen had :P dus hopelijk niet te lang zonder inet, nuja kwou het niet riskeren om vast te zitten aan tele2
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

De mijne komen ze de 4de van de volgende maand ook tussen 9 en 12u instaleren. ik ben is benieuwd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ter info: ik heb de bewuste brief ook gehad, maar dan voor Versatel Always (de 512 kbit-versie). Daar geldt volgens de website nog steeds de begrenzing van tot 10 euro extra.
Voor 29,90 per maand dus nog steeds limietloos ...
Alleen verbruik ik gaan 10 GB per maand op dat account. Is Dommel Netconnect Light dan niet interessanter?
sealken
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2006, 17:19

Heb ook net gebeld ivm bewuste brief. Hou u vast... Omschakeling naar 4mb tele2 gebeurt enkel op vraag van de klant, en niet, zoals de brief zegt, automatisch. Het always more-abo blijft voortbestaan. "De brief dient genegeerd te worden" :|
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

sealken schreef:Heb ook net gebeld ivm bewuste brief. Hou u vast... Omschakeling naar 4mb tele2 gebeurt enkel op vraag van de klant, en niet, zoals de brief zegt, automatisch. Het always more-abo blijft voortbestaan. "De brief dient genegeerd te worden" :|


Als dit zo is, pech voor hun. Veel klanten hebben de stap naar een andere isp al gedaan. Ten tweede, ze moesten dit maar 'duidelijk(er)' in hun brief omschrijven.
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Ja, in de brief staat "uw abonnement werd omgeschakeld...". Verleden tijd, niet eens tegenwoordige laat staan toekomstige.

Dat laat totaal geen ruimte voor twijfel. Het is te laat, aanvraag voor Dommel is ingediend en betaald...
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

hier ook aanvraag voor dommel uitgevoerd, nu nog gewoon aan het wachten op omschakeling van netwerk, moesten ze maar duidelijk in hun brief gezet hebben, nuja 50gb aan 4mbit lijkt me wel leuker dan 1mbit :-)
sealken
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2006, 17:19

Misschien proberen ze na de massale exodus de meubelen te redden
andvue
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:45
Bedankt: 1 keer

Dommel is hoe je het ook draait of keert altijd goedkoper dan Tele2/Versatel Always more. Je kan aan 4Mb downloaden tot die 50GB en dan pas ga je over op de snelheid dat Always More nu heeft. Always More kost dan 34.90€ en Dommel nog altijd maar 32.95€. Dus heb ik de kans gegrepen om kosteloos op te stappen bij Tele2/Versatel.
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

Ze weten op die helpdesk gewoon niet hoe het zit, voor ik de tweede keer gebeld had, had ik nog een mail gestuurd ook:

Tot voor kort was ik (tot grote tevredenheid) klant bij versatel.
Gisteren heb ik een brief ontvangen dat mijn alwas more adsl abonnement wordt omgezet naar een tele2 adsl 4mb formule.
Nu vroeg ik mij af hoe het dan zit met de limieten?
Bij mijn versatel abonnement was het maximum factuurbedrag ongeveer 35euro, en had ik een onbeperkte up en download.
Hoe gaat dat bij mijn nieuwe abonnement? Zit er dan wel een up en downloadlimiet op zoals beschreven op jullie website (40GB)?
mvg


En dit was hun antwoord:
Geachte Mr,

Neemt u eens een kijkje op www.tele2.be >tarieven en sla uw slag.
Stuur een kopei van uw brief naar ons en wij zorgen wel voor de rest.

Mocht u nog vragen hebben arzel dan niet om ons te contacteren. 02/6080600

Vriendelijke groeten Tele2


Dus zelf begrijpen ze het ook niet helemaal denk ik :roll:
Trietjebietje
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mar 2005, 17:49

Blijkbaar is mn activatie al gebeurd bij Dommel, zonder dat ik hiervan een email kreeg, maar soit ...
Na accoutngegevens versturen geklikt te hebben op mijn persoonlijk profiel, heb ik zonet mijn accountgegevens ontvangen.
Hoe zet je nu de juiste zaken in je modem om te beginnen surfen?
Ik heb een Thomson Speedtoutch 530 (ppoA-protocol)
Die is gelinkt aan een Topcom Skyracer WBR ...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Trietjebietje schreef:Blijkbaar is mn activatie al gebeurd bij Dommel, zonder dat ik hiervan een email kreeg, maar soit ...
Na accoutngegevens versturen geklikt te hebben op mijn persoonlijk profiel, heb ik zonet mijn accountgegevens ontvangen.
Hoe zet je nu de juiste zaken in je modem om te beginnen surfen?
Ik heb een Thomson Speedtoutch 530 (ppoA-protocol)
Die is gelinkt aan een Topcom Skyracer WBR ...


Wil nog niet zeggen dat je adsl signal operiationeel is, ff kijken op mijn paketten op i ...

Hier wa gegevens voor dommel

Protocol : PPPoverEthernet Embedded (PPPOE)
VPI : 8
VCI : 35
Modulatie : Auto-Sense (G.DMT, T1.413)
Isolatie : LLC
QoS Class: UBR

grtz
Ninjai
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 feb 2005, 13:27

sealken schreef:Heb ook net gebeld ivm bewuste brief. Hou u vast... Omschakeling naar 4mb tele2 gebeurt enkel op vraag van de klant, en niet, zoals de brief zegt, automatisch. Het always more-abo blijft voortbestaan. "De brief dient genegeerd te worden" :|


Ik heb expliciet gevraagd om mijn oud abonnement te kunnen houden en het antwoord was NEE. Pech voor hun. Morgen gebeurt de omschakeling naar dommel.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

wel grappig dat er zo een (voor zover ik merk) een redelijk massale omschakeling is naar dommel, het zal hen nog spijten bij tele2 denk ik :-)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

eldiablo schreef:wel grappig dat er zo een (voor zover ik merk) een redelijk massale omschakeling is naar dommel, het zal hen nog spijten bij tele2 denk ik :-)


Natuurlijk -NIET-.

Zoals velen reeds doorhebben, zijn het net deze "unlimited" klanten waar Tele2 van af wil. Zij hebben veel liever de typische "ach met een gig of 3 heb ik het wel gehad" klant, net trouwens zoals alle andere mainstream providers. Dom rekensommetje : nieuwe acties voor nieuwe klanten : voor iedere "veelgebruiker" die laten we zeggen 100 gig in de maand traffic veroorzaakt MINDER op hun netwerk, sluiten ze 10 nieuwe klanten aan zonder dat hun netwerk zwaarder wordt belast.

dus : 1 keer 40€ verlies, 10 keer 40€ Euro erbij. Heel simplistisch, maar zo is het feitelijk wel.

De vraag is eerder of -gezien de (correcte) negatieve reklame rond Tele2 in de geschreven pers en de laatste ontwikkelingen qua BGC en Abo's- hun nieuwe campange de impact en aantal nieuwe klanten zal aantrekken waar ze op hopen. Ik raad in ieder geval niemand Tele2 aan, dat moge duidelijk zijn.
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

ja godverdomme wat is het nu???

zoveel tegenstrijdige gegevens :s

blijf je nu je always more behouden of niet?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

reken er niet op.. als je maand voorbij is kan je niet meer kosteloos omschakelen. ik ga ook alvast dommel aanvragen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

done
Ninjai
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 feb 2005, 13:27

Gisterenacht werkte mijn Versatellijn niet meer. Dommel gegevens ingevuld en voila, 8 uur eerder dan verwacht. Ik zit al sinds deze ochtend bij dommel, omschakeling in minder dan een week, alles onmiddelijk correct van de eerst keer!!! :P :P :P

Nu de aangetekende brief naar Tele2.
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Men moet ook rekening houden met het feit dat als er nu al verwarring heerst - met tegenstrijdige mededelingen - wat moet dat dan niet zijn op het moment dat ons Versatel contract vernieuwd moet worden? Voor mij loopt het normaal gezien pas in september af en ik geloof niet meer dat Tele2 in staat is om 1) duidelijkheid te scheppen omtrent de voorwaarden of 2) eerlijkheid daarin aan de dag te leggen.

Moeilijke fusie of niet, overgenomen abonnees verwachten een bepaalde aanpak, en dat men rekening blijft houden met het feit dat zij eigenlijk nooit voor Tele2 gekozen hebben.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

ach, dat zie ik gelaten komen.

Mogelijkheid 1 : tele2 veranderd de boel toch nog voor "gebruikers pre 19-31december". In dat geval gaat het over een verandering van woorwaarden, zodat je je verlenging dus kan aanvechten en overgaan naar een andere provider.

Mogelikheid 2 : "wij" zijn al ingecalculeerd in de benodigde bandbreedte van Tele2, en voor ons verandert er niks. In dat geval, ook goed.


Hoe dan ook, geen man overboord.
strife
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Kaween, zoals je eerder al zei hebben de ISP's liever mensen die weinig bandbreedte verbruiken.

Maar, meestal zijn het mensen die veel met computers bezig zijn die juist veel bandbreedte gebruiken. Heel mijn familie en vriendenkring komt bij mij om raad vragen. Ik neem aan dat ik niet de enige IT'er ben met dit "probleem." :-)
Als ze willen weten welke ISP ze best nemen is mijn antwoord tegenwoordig => DOMMEL ! 8)

Dus ... laat Tele2 maar doen, ze zullen wel wat kunnen besparen, maar ze zullen het uiteindelijk ook voelen. Ik zorg gewoon dat er heel want mensen samen met mij overstappen :twisted:
kamisama
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:59

Ben al een aantal jaren klant van versatel. Gisteren keek ik de mailbox van mijn account is na (ik gebruik die niet aangezien ik een gmail account heb).

Wat blijkt sinds 1 januari 2006 staat op mijn factuur van tele2 (voorheen waren die van versatel) 34 euro voor 4mbit.

Ik surf echter nog altijd aan 1 megabit, maar betaal meer dan de vorige 29euro.

En het sterke is in diezelfde mailbox is niets te bespeuren van deze verandering. Geen waarschuwing ofzo. Ook geen brief van versatel/tele2 thuis gekregen.

Verder kan ik nog altijd zonder datalimiet werken.

Kunnen ze dit zomaar zonder je eigenlijk iets te laten weten veranderen?
En waarom heb ik dan gewoon geen 4mbit zoals op de factuur staat?

Verder komt hier nog bij dat ik 2 maanden bij een usenet provider had genomen waarvan ze de toegang kort na de start van mijn abonnement hebben afgesloten. Op 9 juli verloopt deze en heb hooguit een week gebruik kunnen maken.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

strife schreef:Kaween, zoals je eerder al zei hebben de ISP's liever mensen die weinig bandbreedte verbruiken.

Maar, meestal zijn het mensen die veel met computers bezig zijn die juist veel bandbreedte gebruiken. Heel mijn familie en vriendenkring komt bij mij om raad vragen. Ik neem aan dat ik niet de enige IT'er ben met dit "probleem." :-)
Als ze willen weten welke ISP ze best nemen is mijn antwoord tegenwoordig => DOMMEL ! 8)

Dus ... laat Tele2 maar doen, ze zullen wel wat kunnen besparen, maar ze zullen het uiteindelijk ook voelen. Ik zorg gewoon dat er heel want mensen samen met mij overstappen :twisted:


Goh, ik heb op menig thread al duidelijk gemaakt dat ik "in geval van" ook wel naar Dommel overga. De enige reden waarom ik dat nog niet gedaan had, was omdat NET op het moment dat ik kotsbeu was geworden, ik plots terug een goed verbinding kreeg met deftige snelheden, met (helaas) nog steeds een dip van formaat tussen 19:00 en 21:00 uur.

De vraag is echter in hoeverre Dommel een grote influx van powerusers kan slikken. Dit soort strategieën is in het verleden al meerdere malen de ondergang van een kleinere ISP'er gebleken, en laten we wel zijn, Dommel is _geen_ grote speler. De eerste kritischere tonen zijn inmiddels ook wel op het Dommel forum te horen; het siert Dommel dat ze deze problemen ernstig nemen en kort op de bal spelen, maar hoe ziet dat uit als hun cliënteel hoofdzakelijk veranderen zou ? Afwachten en het beste hopen, zeg ik dan.

Neen, zonder toestemming van de klant heeft Tele2 GEEN recht om je andere abovoorwaarden op te dringen. Je MOET de mogelijkheid krijgen om je niet-akoord te stellen, net zoals in het verleden ook al gebeurde bij pakweg Telenet, Easynet en ga zo maar door....
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

[/quote]



De vraag is echter in hoeverre Dommel een grote influx van powerusers kan slikken. Dit soort strategieën is in het verleden al meerdere malen de ondergang van een kleinere ISP'er gebleken, en laten we wel zijn, Dommel is _geen_ grote speler. De eerste kritischere tonen zijn inmiddels ook wel op het Dommel forum te horen; het siert Dommel dat ze deze problemen ernstig nemen en kort op de bal spelen, maar hoe ziet dat uit als hun cliënteel hoofdzakelijk veranderen zou ? Afwachten en het beste hopen, zeg ik dan.

[/quote]


Hier zit de shrik er toch ook een beetje in… en benieuwd of ze het kunnen bollen met een masale toevloed van powerusers , we hebben toch al enkele problemen gehad, was dat nu wegens capaciteitsprobs ? who knows…enfin het beste hopen hé
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Over welke problemen hebben jullie het dan?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

eldiablo schreef:Over welke problemen hebben jullie het dan?


Enkele weken lagen we er nogal veel uit… (mogelijke uitbreidingswerken waren daarna aan de gang volgens info ewekamedewerker< >helpdesk ?,backboneroutersprobs ?) geen gedacht van…

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 95&start=0
jdulst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 okt 2005, 13:16
Locatie: ICHTEGEM

kan sinds vandaag inloggen op dommel, vorige vrijdag aangetekend opgezegd bij tele2, bye bye tele2, maar wat zou de reden zijn dat ik nog synchroniseer op 1.1 Mbps ipv op 4Mbps die ik zou moeten hebben, wordt vervolgd
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

jdulst schreef:kan sinds vandaag inloggen op dommel, vorige vrijdag aangetekend opgezegd bij tele2, bye bye tele2, maar wat zou de reden zijn dat ik nog synchroniseer op 1.1 Mbps ipv op 4Mbps die ik zou moeten hebben, wordt vervolgd


Voor zover ik weet moet die upspeed verandert worden door BGC als Dommel gebruik (zou ?) maken van het BGC netwerk. (weet ik dus niet). In ieder geval hangt Dommel hiervoor af van de netwerk provider zelf. Het is mogelijk dat dit een paar daagjes kan duren, maar ik zou met toch maar al informeren bij Dommel om geen onaangename verrassingen mee te maken.

Veel succes, van harte.
jdulst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 okt 2005, 13:16
Locatie: ICHTEGEM

kaween schreef:
jdulst schreef:kan sinds vandaag inloggen op dommel, vorige vrijdag aangetekend opgezegd bij tele2, bye bye tele2, maar wat zou de reden zijn dat ik nog synchroniseer op 1.1 Mbps ipv op 4Mbps die ik zou moeten hebben, wordt vervolgd


Voor zover ik weet moet die upspeed verandert worden door BGC als Dommel gebruik (zou ?) maken van het BGC netwerk. (weet ik dus niet). In ieder geval hangt Dommel hiervoor af van de netwerk provider zelf. Het is mogelijk dat dit een paar daagjes kan duren, maar ik zou met toch maar al informeren bij Dommel om geen onaangename verrassingen mee te maken.

Veel succes, van harte.


bedankt KAWEEN, zal zeker informeren bij dommel, tot later
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

kaween schreef:De vraag is echter in hoeverre Dommel een grote influx van powerusers kan slikken. Dit soort strategieën is in het verleden al meerdere malen de ondergang van een kleinere ISP'er gebleken, en laten we wel zijn, Dommel is _geen_ grote speler.


Als het netwerk echt daaronder begint te lijden, dan zullen ze in eerste plaats de Promo (geen setupkosten) wel laten vallen, zeker? Op dit moment loopt die nog altijd.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

ik verwacht eerder als ze problemen krijgen dat ze hun smalband van 1mbit naar 512kbit ofzoiets zullen brengen, zolang ze niet aan de standaard 50gb/maand komen ben ik al tevreden, en stel nu dat 512kbit smalband werkelijk zou komen, dan nog is dit een serieuze verbetering ten opzichte van andere providers
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Er zullen niet zo snel problemen zijn. Hoeveel zouden er nog een versatel abo hebben en dat dan ook nog iedere maand 100% benutten? De meesten zullen wel op tele2 overgestapt hebben en hebben deze brief niet in handen gekregen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Het is ook zo : veel nieuwe klanten : meer geld.
Dat kunnen ze dan weer investeren in hun netwerk.
Wat wel gaat veranderen is dat de Digitelbox niet meer gratis gaat zijn (tegen waarborg), maar dat je die moet aankopen.
En alhoewel het zijn naam niet meeheeft (Fritz box) is het wel een degelijk product.
Met de nieuwe box (all in one-type 7205 als ik juist ben) valt ook mijn enige minpunt bij Dommel weg (aparte modem en router).
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

dietervanb schreef:Wat wel gaat veranderen is dat de Digitelbox niet meer gratis gaat zijn (tegen waarborg), maar dat je die moet aankopen.
En alhoewel het zijn naam niet meeheeft (Fritz box) is het wel een degelijk product.
Met de nieuwe box (all in one-type 7205 als ik juist ben) valt ook mijn enige minpunt bij Dommel weg (aparte modem en router).


Ah, wat modems betreft, dat wou ik nog vragen. Zijn er al die momenteel met de E-Tech modem aangesloten zijn op Dommel netwerk? (de oude Versatel modem, Koreaans product als ik het mij goed herinner). En werkt dat goed?
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Ninjai schreef:Gisterenacht werkte mijn Versatellijn niet meer. Dommel gegevens ingevuld en voila, 8 uur eerder dan verwacht. Ik zit al sinds deze ochtend bij dommel, omschakeling in minder dan een week, alles onmiddelijk correct van de eerst keer!!!


Hier hetzelfde, sinds vanmorgen. Da's rap zeg.

Bedankt voor al de nuttige informatie die op dit forum verstrekt werd tijdens het afgelopen jaar. Het ga jullie goed bij Tele2. Afbeelding
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

ziezo, ook op dommel vanaf nu, zeer vlotte overschakeling moet ik zeggen, byebye tele2
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

hetzelfde hier, nu nog aangetekende brief versturen en dan ben ik af van dat probleem bedrijf.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”