Compensatie voor disconnects?

Plaats reactie
knowitall
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2005, 11:15

Ik heb nu al bijna een week geen internetverbinding meer. Ik heb vandaag voor de zoveelste keer contact opgenomen met RealRoot en eindelijk kreeg ik te horen dat ze alles aan het omzetten zijn van Telenet Solutions naar Belgacom.

Gaat RealRoot ons nu compenseren voor de dagen dat we geen internetverbinding hadden?
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

LOL :-D
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

khsw schreef:LOL :-D

Wat is hier wel zo grappig aan?
RealDSL komt zijn zijde van het contract niet na, en dat is namelijk toegang bieden tot het internet.
Maar goed ik zal je die LOL maar niet kwalijk nemen aangezien je ReaLDSL klant bent en je dus niet beter weet.
dooly
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2005, 13:34

is trouwens hun customer (verbruik) site down?
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

knowitall schreef:Ik heb nu al bijna een week geen internetverbinding meer. Ik heb vandaag voor de zoveelste keer contact opgenomen met RealRoot en eindelijk kreeg ik te horen dat ze alles aan het omzetten zijn van Telenet Solutions naar Belgacom.

Gaat RealRoot ons nu compenseren voor de dagen dat we geen internetverbinding hadden?


Het gaat hier om een uitzonderlijk geval. Ik stel voor dat je even een mail naar de boekhouding stuurt met je probleem en je komt wel op een regeling. (facturatie@)

Over die customer site. Stuur hiervoor even een mailtje naar support@
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

flt schreef:
khsw schreef:LOL :-D

Wat is hier wel zo grappig aan?
RealDSL komt zijn zijde van het contract niet na, en dat is namelijk toegang bieden tot het internet.
Maar goed ik zal je die LOL maar niet kwalijk nemen aangezien je ReaLDSL klant bent en je dus niet beter weet.


Ik ben idd (nog) RealDSL klant, maar vanzodra mijn eerste jaar voorbij is, stap ik over naar EDPnet.

Die smiley was een milde vorm van cynisme.
Wat mij betreft mag RealDSL onderhand eens grondig afgerekend worden omwille van hun brakke service.

Los van het feit dat je (vermoedelijk) geen enkele SLA in je contract hebt staan, moet je de reacties van RealDSL op zulke zaken maar eens bekijken (meestal doodse stilte, zelfs als de klacht via het BIPT komt). Cain staat ongetwijfeld al te popelen om je te vergoeden.
Wat lectuur:
- http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9320
- http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=10001
- http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=8663 (hier zou Cain 3 maand vooropzeg voldoende vinden)
- http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=8687
svb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mei 2004, 20:15

Beste

Ik heb net hetzelfde probleem ... Ik heb reeds iedere dag gebeld naar RealDSL, maar steeds krijg ik het antwoord dat het probleem bij Telenet Solutions ligt ... Gisteren heb ik uiteindelijk ... na veel frustiratie via een zeeer trage Versatel lijn (4mbps ... maar ik krijg max een 128 of 256k) naar Telenet Solutions gebeld (Bij RealDSL hebben ze trouwens het tel nr van Telenet solutions niet!!! "Wij hebben alleen een email adres van hun" klonk het daar toen ik het tel nr vroeg) ...

Bij telenet solutions hoorden ze het in keulen donderen ... Ik mijn uitleg:
"Bij RealDSL zeggen ze dat ze reeds een week geleden naar jullie gemaild hebben over mijn probleem, maar dat er nog steeds geen antwoord is van jullie kant" ... blabla
Telenet: Nog nooit van RealDSL gehoord .. laat het me effe opzoeken ... Ik heb geen klant met de naam realdsl ..
Ik: Realroot dan
Telenet: ja, die heb ik
Ik: Dat zal 'm wel zijn dan ..
Telenet: Nog nooit met die klant gewerkt ... Ik zal hier een case voor aanmaken
Ik: Dank je ...

Da's alles ... die mensen hadden daar nog nooit van realdsl of realroot gehoord .. heb het hen moeten spellen!!! sjonge!

Nou goed, tot daartoe ... Vandaag probeer ik NOGMAALS te bellen naar Realroot ... EN IK KRIJG HELEMAAL GEEN ANTWOORD MEER ... Na een 15 tal keren rinkelen krijg ik een default voicemail van belgacom ofzo ...

Dus ...; hoe zit dat nou eigenlijk? Waarvoor betaal ik?

Ik kan momenteel NIET meer aan mijn boekhouding buitenshuis, ik kan niet meer aan mijn fileserver ... ik zit op een geweldig trage verbinding ...

Wie heeft dit probleem nog, heeft iemand een oplossing ...?

Dank je

Stijn
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

svb schreef:Beste

Ik heb net hetzelfde probleem ... Ik heb reeds iedere dag gebeld naar RealDSL, maar steeds krijg ik het antwoord dat het probleem bij Telenet Solutions ligt ... Gisteren heb ik uiteindelijk ... na veel frustiratie via een zeeer trage Versatel lijn (4mbps ... maar ik krijg max een 128 of 256k) naar Telenet Solutions gebeld (Bij RealDSL hebben ze trouwens het tel nr van Telenet solutions niet!!! "Wij hebben alleen een email adres van hun" klonk het daar toen ik het tel nr vroeg) ...

Bij telenet solutions hoorden ze het in keulen donderen ... Ik mijn uitleg:
"Bij RealDSL zeggen ze dat ze reeds een week geleden naar jullie gemaild hebben over mijn probleem, maar dat er nog steeds geen antwoord is van jullie kant" ... blabla
Telenet: Nog nooit van RealDSL gehoord .. laat het me effe opzoeken ... Ik heb geen klant met de naam realdsl ..
Ik: Realroot dan
Telenet: ja, die heb ik
Ik: Dat zal 'm wel zijn dan ..
Telenet: Nog nooit met die klant gewerkt ... Ik zal hier een case voor aanmaken
Ik: Dank je ...

Da's alles ... die mensen hadden daar nog nooit van realdsl of realroot gehoord .. heb het hen moeten spellen!!! sjonge!

Nou goed, tot daartoe ... Vandaag probeer ik NOGMAALS te bellen naar Realroot ... EN IK KRIJG HELEMAAL GEEN ANTWOORD MEER ... Na een 15 tal keren rinkelen krijg ik een default voicemail van belgacom ofzo ...

Dus ...; hoe zit dat nou eigenlijk? Waarvoor betaal ik?

Ik kan momenteel NIET meer aan mijn boekhouding buitenshuis, ik kan niet meer aan mijn fileserver ... ik zit op een geweldig trage verbinding ...

Wie heeft dit probleem nog, heeft iemand een oplossing ...?

Dank je

Stijn


De RealDSL lijnen zijn ook niet rechtstreeks via Telenet Solutions aangekocht ( vandaar dat ze bij RR geen nummer hebben -> ze moeten altijd via een 3de partij gaan, en vandaar dat Telenet Solutions er nog nooit van heeft gehoord ).

Je case gaat weinig uithalen bij Telenet Solutions vrees ik. Blijven volhouden en RR contacteren. Zomaar een 3de of 4de lijn contacteren bezorgt al die mensen alleen maar frustraties ( dan heb ik het over de mensen bij Telenet Solutions ).
svb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mei 2004, 20:15

ditCh schreef:
De RealDSL lijnen zijn ook niet rechtstreeks via Telenet Solutions aangekocht ( vandaar dat ze bij RR geen nummer hebben -> ze moeten altijd via een 3de partij gaan, en vandaar dat Telenet Solutions er nog nooit van heeft gehoord ).

Je case gaat weinig uithalen bij Telenet Solutions vrees ik. Blijven volhouden en RR contacteren. Zomaar een 3de of 4de lijn contacteren bezorgt al die mensen alleen maar frustraties ( dan heb ik het over de mensen bij Telenet Solutions ).


Inderdaad, kan me goed inbeelden dat het niet echt de ideale oplossing is, Telenet solutions te contacteren ... Maar ... Kunnen jullie RealDSL (Root) Bereiken op het nr 03 288 00 87 ... Ik blijf die verdomde Belgacom voicemail krijgen! Of heeft iemand hier het gsm nr van een van de medewerkers ... Ik ben het effie beu ... :(
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

ditCh schreef:De RealDSL lijnen zijn ook niet rechtstreeks via Telenet Solutions aangekocht ( vandaar dat ze bij RR geen nummer hebben -> ze moeten altijd via een 3de partij gaan, en vandaar dat Telenet Solutions er nog nooit van heeft gehoord ).

Je case gaat weinig uithalen bij Telenet Solutions vrees ik. Blijven volhouden en RR contacteren. Zomaar een 3de of 4de lijn contacteren bezorgt al die mensen alleen maar frustraties ( dan heb ik het over de mensen bij Telenet Solutions ).


En wat zou jij dan in zo'n geval doen? Als dit nu nog een alleenstaand fijt was dan zou ik nog zeggen...maar dat is het duidelijk niet. Je kan beter de feiten eens op een rijtje zetten RealDSL is gewoon de meest crappy provider in dit apenland dat der is. En ik overdrijf echt wel niet. Professionaliteit is daar ver te zoeken.
svb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mei 2004, 20:15

sailormars2k schreef:
ditCh schreef:De RealDSL lijnen zijn ook niet rechtstreeks via Telenet Solutions aangekocht ( vandaar dat ze bij RR geen nummer hebben -> ze moeten altijd via een 3de partij gaan, en vandaar dat Telenet Solutions er nog nooit van heeft gehoord ).

Je case gaat weinig uithalen bij Telenet Solutions vrees ik. Blijven volhouden en RR contacteren. Zomaar een 3de of 4de lijn contacteren bezorgt al die mensen alleen maar frustraties ( dan heb ik het over de mensen bij Telenet Solutions ).


En wat zou jij dan in zo'n geval doen? Als dit nu nog een alleenstaand fijt was dan zou ik nog zeggen...maar dat is het duidelijk niet. Je kan beter de feiten eens op een rijtje zetten RealDSL is gewoon de meest crappy provider in dit apenland dat der is. En ik overdrijf echt wel niet. Professionaliteit is daar ver te zoeken.


Nou, om ietsje na 6 kon ik dus eindelijk bij het vrouwenstemmetje van RealDSL komen. Technische problemen -> ADSL/SDSL .... "You are now second in line" .... 5 min later "You are now first in line, a representative ..." .... nog 'ns 20 minuten later: "We kunnen je nu niet tewoord staan, sorry. Laat een boodschap na op onze voicemail" ...
Ik bel terug, kies een colo optie ... hetzelfde klotestemmetje ...

Ik was in de hoop dat ze misschien iedereen hadden opgetrommeld om het PROBLEEM op te lossen ... tot hiertoe, geen resultaat! :roll:

Ik heb vanmiddag een support ticket ingevuld ... Critical aangeduid, gevraagd om me DRINGEND terug te bellen ... Nog niks gehoord van hun ... Laten we morgen afwachten!

Iedereen een prettige nacht toegewenst ...

Stijn
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

sailormars2k schreef:En wat zou jij dan in zo'n geval doen? Als dit nu nog een alleenstaand fijt was dan zou ik nog zeggen...maar dat is het duidelijk niet. Je kan beter de feiten eens op een rijtje zetten RealDSL is gewoon de meest crappy provider in dit apenland dat der is. En ik overdrijf echt wel niet. Professionaliteit is daar ver te zoeken.


Ik wil gewoon maar aanduiden dat het totaal geen zin heeft toeleveranciers te gaan contacteren ( Telenet Solutions ) want zoals al aangehaald vallen die uit de lucht ( ik werk zelf op de support van Telente Solutions ) aangezien dit andere contracten zijn dan gewoon leased lines ( officeline, adsl xpert, ... ). Het zorgt alleen maar voor frustratie bij die mensen aangezien zij zowieso niets kunnen doen.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

ditCh schreef:ik werk zelf op de support van Telente Solutions )


Leo Robrechts is toevallig uwe baas nie ;) ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

prodata schreef:Leo Robrechts is toevallig uwe baas nie ;) ?


Nope ;)
svb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mei 2004, 20:15

Ik heb net nog maar 'ns een telefoontje gepleegd naar die leukerds bij Realroot ... Ik kreeg zo goed als onmiddellijk iemand aan de lijn ... maar dan krijg je uiteraard wel te horen dat die persoon alleen iets van cheapASS kent (waar ze die naam halen is me nog steeds een raadsel) ...

Hij: Dennis doet RealDSL ...
Ik: Kan je me dan het GSM nr van Dennis geven, want die is er duidelijk nooit
Hij: Hij is er vandaag vanaf 7
Ik: Oh leuk, dan bel ik vanavond nog wel 'ns terug - ALS de lijn werkt!
Hij: dat is een goed idee
Ik: En hoe zit dat nou met die tickets die niet beantwoord worden die ik naar jullie stuur?
Hij: Oh, die doe ik niet , ik doe geen RealDSL
Ik: Heb toch die optie gekozen??
Hij: Tja meneer ...

Ik: En mijn lijn, wanneer komt ze in orde???
Hij: Ik zie hier staan voor maandag ... dan zal die in orde gemaakt worden veronderstel ik ....


Dwz, nog 4 dagen .... Volgens hun ... Da's in totaal 2 weken zonder internet ... of 27 eur die ik teveel betaalde, of een frustratie van de boekhoudnig van 2 weken omdat de server niet bereikbaar is, alsook fileserver die niet accessible is ...

Ik hou jullie wel op de hoogte, misschien is het een goed moment om over te schakelen ... ik ben toch al denk ik lang genoeg bij RDSL, denk ik .. mijn account is 0015

Stijn
knowitall
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2005, 11:15

Bellen naar RealRoot brengt niets op. En ja, als je buiten de kantooruren belt krijg je enkel de computer aan de lijn die na een 20-tal minuten je automatisch doorschakelt naar de voicemail. Wat niet wil zeggen dat je tijden s de kantooruren altijd binnen zal geraken.

Ik heb gisteren zoals aangeraden een mail gestuurd naar de facturatie met de vraag of ik gecompenseerd zal worden. Hopelijk reageren ze.

MAAR het is inderdaad extreem lastig dat je niet meer aan je web-banking kan geraken en dergelijke.

Ik ga dus mijn abonnement opzeggen en zoeken naar een provider die wat professioneler en stabieler is. Liefst met een helpdesk die bereikbaar is na de kantooruren en tijdens de weekends en waar de response wat sneller is.

Heeft er iemand suggesties?
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

knowitall schreef:Heeft er iemand suggesties?


skynet. Betaal je wat, maar dan heb je ook wat. Al 7 jaar skynet klant, 2x moeten bellen naar helpdesk, en binnen het half uur geholpen (bleek dat het nog mijn schuld was ook :?) In die 7 jaar geen enkele keer down geweest!
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

knowitall schreef:Liefst met een helpdesk die bereikbaar is na de kantooruren en tijdens de weekends en waar de response wat sneller is.

Heeft er iemand suggesties?


EDPNet. Na de uren wel een 0900 nummer. Helpdesk is één van de snelste + je hebt veel meer voor minder geld dan bij Skynet / Telenet.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

kzou even willen reageren op ditch:
toen ik een probleem had met realdsl heeft telenet solutions mij zelf gecontacteerd, en zei jij toen tegen mij dat dat ook normaal was;)
blijkbaar is dit nu veranderd?

Indertijd heeft telenet solutions trouwens zelfs 2 keer techniekers gezonden, belgacom ook 3, realroot euh 0. Toen ik nog altijd 98% packetloss op de lijn bleek te hebben ( op mijn vorige skynet lijn had ik dit niet, en mijn lijn er na ook niet) deed Cain het lumineuze voorstel om 3 maand vooropzeg te betalen voor een service die ik niet gekregen heb... Hij zei letterlijk: als je onze dienst niet wil moet je maar betalen, waarop ik doodleuk zei: lever mij de dienst dan maar volgens de contractuele verplichtingen, wat hen uiteraard niet lukte.... sjah competentie is iets wat ze daar niet echt hebben. Zelfs rekeningen die gecrediteerd werden kwamen toch nog binnen ed. meer. Ook op aangetekende brieven, of op het BIPT reageren ze niet, terwij lze volgens het BIPT toch wettelijk verplicht zouden zijn dit te doen.
En de lijst van zevers die ik met hen gehad heb kan nog een paar pagina's doorlopen...

Hopelijk zie jij wel je je schadevergoeding want Cain vond dat ik moest aan hem betalen omdat hij geen lijn kon leveren zonder 98% PL... In dit licht begrijp ik de LOL van khsw maar al te goed, want het was ook mijn eerste reactie om eerlijk te zijn. Gelukkig ben ik daar weg!
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Praetorian schreef:kzou even willen reageren op ditch:
toen ik een probleem had met realdsl heeft telenet solutions mij zelf gecontacteerd, en zei jij toen tegen mij dat dat ook normaal was;)
blijkbaar is dit nu veranderd?


Je zegt het zelf ... JIJ werd door TNSolutions gecontacteerd op aanvraag van RealROOT ( of de 3de partij). Dit is een aparte dienst binnen Telenet Solutions en dus niet de mensen die jij aan de lijn krijgt als je Telenet Solutions contacteerd.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

NickG schreef:
knowitall schreef:Heeft er iemand suggesties?


skynet. Betaal je wat, maar dan heb je ook wat. Al 7 jaar skynet klant, 2x moeten bellen naar helpdesk, en binnen het half uur geholpen (bleek dat het nog mijn schuld was ook :?) In die 7 jaar geen enkele keer down geweest!


Geen enkele keer lijkt wel zeer onwaarschijnlijk (misschien had jij er toen net geen last van, bij belgacom en scarlet gebeurt het inderdaad immens weinig).
Je betaalt inderdaad voor een relatief minder abonnement maar dan heb je wel de service en de kwaliteit die anderen niet aanbieden.
EDPnet is ook op de goede weg maar is nog maar een kleine speler.
svb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mei 2004, 20:15

flt schreef:Geen enkele keer lijkt wel zeer onwaarschijnlijk (misschien had jij er toen net geen last van, bij belgacom en scarlet gebeurt het inderdaad immens weinig).
Je betaalt inderdaad voor een relatief minder abonnement maar dan heb je wel de service en de kwaliteit die anderen niet aanbieden.
EDPnet is ook op de goede weg maar is nog maar een kleine speler.


Ik heb net 20 minuten gebabbeld met Dennis! De goeie Dennis!

Dennis, mocht je het lezen (ik veronderstel van wel, heb userbase vernoemd aan de tel): Ik vind je als persoon precies een toffe kerel! Waarschijnlijk als technicus ook heel goed ...

Toffe jongen, slechte verkoper (zoals ie me zelf bevestigde)...

Op de vraag waarom ik mijn RDSL verbinding zou moeten houden ... Geef me EEN goeie reden ... heeft ie doodleuk gezegd:
Ik kan je geen enkele reden geven ...

En dan voor de overige 20 minuten heb ik maar wat geluld ... frustratie uitwerken!


Een alternatief!? Ik denk dat ik eentje gevonden heb!

ADSL Xpert Start van Telenet Solutions

Heeft iemand bedenkingen over deze Xpert?
Momenteel zie ik gratis installatie & activatie ... Misschien is't nu het moment?

Nou goed, ik geef RDSL nog een kansje ... AUB maak men lijntje werkende .. Misschien blijf ik wel bij jullie!
Hoewel ik wil niet zoals bij ADSL2FIT als 1 van de eerste klanten erbij en als een van de laatste er weg met heel wat foefkes ... Zo ver zal ik het ditmaal niet meer laten komen ... Ik begin nattigheid te voelen ...

Sorry Dennis

Stijn
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Woehoe! Eindelijk nog eens verbinding met de buitenwereld :?

De laatste tijd is er meer kans om de lotto te winnen dan met RealDSL op het Internet te geraken!

Dit weekend mijn 'afscheidsbriefje' voor RealDSL eens opstellen. Na een jaar is het meer dan genoeg geweest :!:
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

't loopt daar precies leeg? :lol:
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

sailormars2k schreef:'t loopt daar precies leeg? :lol:

Ja, ga maar allemaal weg, meer bandbreedte voor mij 8)
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

sailormars2k schreef:'t loopt daar precies leeg? :lol:
dat is al langer het geval he... en wie kan hen na al die verhalen ongelijk geven?
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”