Dag,
Ik heb laatst mijn pc geformateerd en had al mijn mp3 files op dvd gebrand met NeroBackup, maar nu heb ik het probleem dat ik ze niet terug op mijn harde schijf kan zetten, omdat de files een andere extensie hebben gekregen...
Nu is mijn vraag dus hoe krijg ik mijn files in mp3 vorm op mijn harde schijf aub? Ik heb al zitten zoeken in nero maar vind niet direct het antwoord.
Op voorhand bedankt
Problemen met nero-backup op harde schijf te zetten.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Uit de helpfunctie van Nero:
Met andere woorden: je kan je harde schijf met die backup enkel herstellen op een manier zoals die was vóór het formatteren (en had het formatteren dus geen zin).De Nero harde-schijfbackup slaat alle sectoren van een harde schijf of een partitie op een schijf op. Met een dergelijke backup kunt u de volledige inhoud (alle partities en bestuurssystemen) van uw harde schijf snel en eenvoudig terugzetten.
Dit betekent dat het mogelijk is om verschillende bestandssystemen en partities tegelijkertijd te backuppen en te herstellen! Verschillende beperkingen zijn hier van toepassing, dus lees het volgende zorgvuldig:
Niet alle bestandssysteem-types kunnen op andere harde schijven worden hersteld. In dit geval wordt u door een berichtvenster gewaarschuwd.
Zorg ervoor dat elke partitie van de harde schijf tenminste 10% vrije schijfruimte heeft.
Veilige backups kunnen enkel worden gemaakt van bestanden die tijdens het schrijven niet in gebruik zijn. Actieve bestanden kunnen inconsistente structuren hebben, waardoor dataverlies kan ontstaan. Sluit dus alle programma's voordat u een backup maakt.
Het backup-keuzevenster toont de actieve bestandssystemen die momenteel in gebruik zijn. Als u absoluut uw actieve bestandssystemen wilt opslaan, is het een goed idee om uw PC opnieuw op te starten voordat u de backup maakt.
Een backup van een gehele harde schijf kan alleen volledig worden hersteld! Dat betekent dat een backup van dit type uw gehele harde schijf bij restauratie zal overschrijven. Een backup van een partitie zal bij het herstellen de gekozen partitie volledig overschrijven.
Er bestaat geen manier om losse bestanden uit een dergelijke sector-backup te herstellen of te extraheren!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Blijkbaar heeft Nero geen viewer voor hun image, anders had je de bestanden zo kunnen recoveren. Persoonlijk werk ik heel graag met Acronis TrueImage.
Ik zou in jouw geval Microsoft Virtual PC downloaden (de gratis trial voor 45 dagen kan je downloaden vanaf http://www.microsoft.com/downloads/deta ... layLang=en ). Dan kan je binnen deze virtuele omgeving je image herstellen en de bestanden apart kopiëren...
Ik zou in jouw geval Microsoft Virtual PC downloaden (de gratis trial voor 45 dagen kan je downloaden vanaf http://www.microsoft.com/downloads/deta ... layLang=en ). Dan kan je binnen deze virtuele omgeving je image herstellen en de bestanden apart kopiëren...
het is geen volledige harde schijf back up, gewoon een back up van mijn mp3files...meon schreef:Uit de helpfunctie van Nero:Met andere woorden: je kan je harde schijf met die backup enkel herstellen op een manier zoals die was vóór het formatteren (en had het formatteren dus geen zin).De Nero harde-schijfbackup slaat alle sectoren van een harde schijf of een partitie op een schijf op. Met een dergelijke backup kunt u de volledige inhoud (alle partities en bestuurssystemen) van uw harde schijf snel en eenvoudig terugzetten.
Dit betekent dat het mogelijk is om verschillende bestandssystemen en partities tegelijkertijd te backuppen en te herstellen! Verschillende beperkingen zijn hier van toepassing, dus lees het volgende zorgvuldig:
Niet alle bestandssysteem-types kunnen op andere harde schijven worden hersteld. In dit geval wordt u door een berichtvenster gewaarschuwd.
Zorg ervoor dat elke partitie van de harde schijf tenminste 10% vrije schijfruimte heeft.
Veilige backups kunnen enkel worden gemaakt van bestanden die tijdens het schrijven niet in gebruik zijn. Actieve bestanden kunnen inconsistente structuren hebben, waardoor dataverlies kan ontstaan. Sluit dus alle programma's voordat u een backup maakt.
Het backup-keuzevenster toont de actieve bestandssystemen die momenteel in gebruik zijn. Als u absoluut uw actieve bestandssystemen wilt opslaan, is het een goed idee om uw PC opnieuw op te starten voordat u de backup maakt.
Een backup van een gehele harde schijf kan alleen volledig worden hersteld! Dat betekent dat een backup van dit type uw gehele harde schijf bij restauratie zal overschrijven. Een backup van een partitie zal bij het herstellen de gekozen partitie volledig overschrijven.
Er bestaat geen manier om losse bestanden uit een dergelijke sector-backup te herstellen of te extraheren!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik heb even gekeken in Nero6 en de Restore functie is gewoon beschikbaar in Nero BackItUp.Leraimy schreef:Toen gebruikte ik Nero6, nu gebruik ik Nero7demo omdat ik nergens nero 6 terug vind
Misschien is de Restore functie niet beschikbaar in de demo versie?
Astralon
- Bijlagen
-
- nero_restore.JPG
- (92.15 KiB) 57 keer gedownload
De restore functie is wel beschikbaar in de demo versie, maar het is gewoon enrom raar... Ik heb een aantal screenshots genomen om het duidelijker te proberen makenAstralon schreef:Ik heb even gekeken in Nero6 en de Restore functie is gewoon beschikbaar in Nero BackItUp.Leraimy schreef:Toen gebruikte ik Nero6, nu gebruik ik Nero7demo omdat ik nergens nero 6 terug vind
Misschien is de Restore functie niet beschikbaar in de demo versie?
Astralon
Op de eerste attachment zie je wat er gebeurt bij "restore back it up", bij de tweede zie je dat ik vastzit...
- Bijlagen
-
- probleemnerobackitup.JPG
- (124.48 KiB) 76 keer gedownload
-
- Elite Poster
1) Als met Windows Explorer naar de DVD kijkt staat er dan in de root van de dvd een bestand met de extensie .nbi?
Wat gebeurt er als je dit bestand opent? Kan je dan geen restore doen?
2) Heb je mp3 bestanden op de dvd, de extensie .nco?
Wat gebeurt er als je zo'n bestand opent? Kan je dan geen restore doen?
Astralon
Astralon
1. Ja zo is er een bestand, wanneer ik het bestand open zie ik een restore van nerobackitup, maar weer wat ik niet wat ik moet doen(zie attachment)Astralon schreef:1) Als met Windows Explorer naar de DVD kijkt staat er dan in de root van de dvd een bestand met de extensie .nbi?
Astralon
2. ja dat hebben ze, wanneer ik zo'n bestand open krijg ik de foutmelding "E:/......" is geen geldige win 32 toepassing
- Bijlagen
-
- nerorestore.JPG
- (100.18 KiB) 50 keer gedownload
-
- Elite Poster
Moeilijk in te schatten wat er precies fout gaat.
Ik heb mijn email adres achtergelaten in een PB. Als je wilt stuur dan één nco bestand naar dit e-mail adres en ik zal het proberen restoren. Lukt dit dan kan je er vrij zeker van zijn dat je met Nero 6 alles terug kan zetten.
Astralon
Ik heb mijn email adres achtergelaten in een PB. Als je wilt stuur dan één nco bestand naar dit e-mail adres en ik zal het proberen restoren. Lukt dit dan kan je er vrij zeker van zijn dat je met Nero 6 alles terug kan zetten.
Astralon
-
- Elite Poster
Ik heb je bestand ontvangen en opgeslaan in een tijdelijke map.
Geopend (opent automatisch Nero 6.0 na dubbelclick in Windows Explorer) en ik kon zo je mp3 terugplaatsen. Ik heb het via e-mail teruggestuurd.
Dus misschien toch proberen om Nero 6 te installeren.
Astralon
Geopend (opent automatisch Nero 6.0 na dubbelclick in Windows Explorer) en ik kon zo je mp3 terugplaatsen. Ik heb het via e-mail teruggestuurd.
Dus misschien toch proberen om Nero 6 te installeren.
Astralon
Enorm bedankt voor de hulp, het is gelukt!
- Bijlagen
-
- checkcheckneroprobleem.JPG
- (128.48 KiB) 55 keer gedownload
-
- Elite Poster
1) Start Nero BackItUp
2) Selecteer links Restore
3) Selecteer File, Open
4) Ga naar je DVD en selecteer het .nbi bestand
5) Je kan nu selecteren welke bestanden je wil terugzetten
6) Druk op de Start Restore knop
7) Selecteer de optie "Restore on selected path" en kies de map waar je de files naar toe wil kopieren
Astralon
2) Selecteer links Restore
3) Selecteer File, Open
4) Ga naar je DVD en selecteer het .nbi bestand
5) Je kan nu selecteren welke bestanden je wil terugzetten
6) Druk op de Start Restore knop
7) Selecteer de optie "Restore on selected path" en kies de map waar je de files naar toe wil kopieren
Astralon
- Bijlagen
-
- nero_restore_02.JPG
- (57.63 KiB) 50 keer gedownload
-
- nero_restore_03.JPG
- (37.98 KiB) 42 keer gedownload
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer: