fritz.box

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
mozna
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mar 2006, 20:18
Contacteer:

sinds een maand of zo overgeschakeld van Evonet naar dommel. eergisteren dan heeft mijn fritz.box (of de voeding) schijnbaar de geest gegeven. eerst slechte connectie, verschillende keren proberen terug op te starten en dan gedaan. geen enkele lichtje brandt nog (wat mij op zic doet vermoeden dat het de voeding is. heb zelf geen appareten om dat te meten, dus toch maar even laten weten aan dommel (na onhandig geklooi met oude adsl modem installeren en dus geen goedkope telefonie meer).
krijg ik een reactie dat mij dat 50 euro zal kosten omdat iemand anders die modem bij mij thuis moet komen installeren!!! dus ipv mij te vergoeden voor het te duur bellen en mij op staande voet uit de barnd te helpen word ik ook nog eens gefactureerd. nu is 50 euro niet het einde van de wereld, maar dan weet je wel plots terug waarom je meer betaalde bij xs4all/evonet: perfecte service.
ach ja, als het nu nog maar eenmalig is...
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Maar je huurt toch maar alleen die box.
Je hebt een waarborg moeten betalen, die je kan terug krijgen.
Ga met je box naar hen toe, geef hem terug en vraag je waarborg terug.

Dan vraag je een andere box.
mozna
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mar 2006, 20:18
Contacteer:

van leuven naar landen met de trein en drie kinderen omdat zij brol leveren??? en los daarvan als ik iets huur van hen dan betekent dat toch dat zij het in orde moeten houden, zolang ik natuurlijk die modem niet in de koffie ga soppen natuurlijk. of niet?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

productiefouten zijn er eenmaal en ze produceren die boxen niet zelf... En ik dnek dat ze hem ook vers uit de doos halen e
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Misschien toch eens proberen hen er vriendelijk op te wijzen dat het hun apparaat is, en dat zij er dan ook verantwoordelijk voor zijn.
Als je lid bent van Test-Aankoop informeer daar misschien eens hoe het in elkaar zit, anders zou ik toch blijven aandringen dat zij het vervangen zonder kosten voor jou.
Zeg hen dat ze het gewoon opsturen, en dat jij het defecte model opstuurt (kost ong 3,7 euro).

Tot nu toe zijn ze daar altijd redelijk geweest, zie niet in waarom dat nu zou veranderen.

Zal natuurijk wel wat tijd over heen gaan, wil je ondertussen toch goedkoop bellen, overweeg dan voor 10 euro tegoed aan te kopen bij VOIPBUSTER.
Laatst gewijzigd door dietervanb op 24 jun 2006, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
mozna
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mar 2006, 20:18
Contacteer:

zal ik zeker doen. maar ik vind het gewoon fout dat ze toch eens proberen er 50 euro uit te halen. soit.
wat is een VOIPBUSTER?
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

kijk even op VOIPBUSTER.COM
Je betaalt 10 euro en je kan gratis bellen binnen Belgie, en de meeste Europese landen.
Je tegoed blijft echter maar 3 maand ofzo geldig.

Je kan het zelf eerst gratis eens uitproberen (met telefoontjes van 1 minuut).

nadeel : je PC moet opstaan. Maar als je moet wachten tot je de modem hebt opgestuurd, je de nieuwe krijgt en je belt veel kan het misschien voordeliger zijn.
mozna
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mar 2006, 20:18
Contacteer:

hartelijk dank voorr de hulp. nadeel: ik werk op mac.
ik probeer wel zo veel mogelijk te skypen..
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:51
Locatie: Beveren-Waas

Dit vond ik op de website van avm.de
FRITZ!Box Fon is on sale now. Free updates and free support by e-mail and telephone are part of AVM's service. FRITZ!Box Fon also comes with AVM's five-year warranty. The Recommended Retail Price is € 163,- plus local VAT.
5 jaar garantie dus ik zou zo zeggen dat dommel toch gewoon een nieuwe voeding zou kunnen opsturen.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

daarbij doen andere providers dit wel kosteloos hun modems en andere apparatuur vervangen, tenzij het de schuld is van de klant dat hij kapot is. Daarom huur je hem ook...

mooiste vb is de apparatuur van tn (modem ed) of de belgacomtv apparatuur. Ik zie niet in waarom dommel dit niet zou doen. IK veronderstel dat het met de prijs zal te maken hebben....
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

En .... hoe is dit afgelopen ?
mozna
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mar 2006, 20:18
Contacteer:

heb net de modem opgestuurd. dommel bleef erbij dat ik niet moest betalen voor de modem, maar wel voor de installatie. wat ik absurd vind, maar ja, ik ben maar klant hé.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Maar als je stelt dat je zelf installeert ? Het zijn toch maar opnieuw een paar kabeltjes aan te sluiten ?
Ik vraag me ook af als zij zelf een nieuwe komen installeren, waarom moet je dan de defecte opsturen ? Die kon je toch meegeven als ze langs kwamen ?

En het is niet : "ik ben maar klant". Bedrijven leven dank zij hun klanten. Ik blijf er bij dat jij indien jij geen enkele fout hebt begaan, je ook niet moet opdraaien voor om het even welke kosten.
Dat is tegen de wet op de handelsprakijken.
mozna
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mar 2006, 20:18
Contacteer:

tja, ik vind het sowieso wel raar dat ik inderdaad het paswoord voor de configuratie van de box niet kon krijgen en inderdaad, ik heb die opgestuurd met het idee dat ze een nieuwe geconfigureerd opsturen en bij mij leeft de hoop sterk dat ik dan die 50 euro niet moet betalen... ik hou jullie op de hoogte.
daarnaast speelt natuurlijk mee dat het voor mij dan nog 'maar' 50 euro is, hé, en om daar dan een halszaak van te maken... alleen is het goed gevoel er dan wel bij weg en da's jammer.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”