Hoeveel kost nu Digitale tv van Belgacom ???

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
freeke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2004, 21:48

Ik heb dus nu adsl van Edpnet .

Edpnet 29,50 Euro / maand

Discovery line 6,50 Euro / maand


Wat gaat het mij nu uiteindelijk allemaal kosten moest ik nu belgacom tv nemen ??

Ben ik juist 15,95 Euro / maand .


Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

bij mijn weten kan je dat niet zonder een belgacom internet (adsl) abonnement nemen.
Alexandre
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 dec 2004, 21:00

1) Discoverylijn: € 6,50

2) Belgacom ADSL Light (normaal € 29,95, nu is er zomerpromotie voor € 14,95 , zie Belgacomsite) of Belgacom ADSL Go (€ 39,95) of Belgacom ADSL Plus (€ 51,95)

3) Maandelijkse huurprijs decoder: € 6 (momenteel promotie 7 maanden gratis)

4) Installatie: € 129 (momenteel gratis)

5) Classic+ : € 9,95

Dusja je gaat normaal je EDPnet moeten opzeggen, tenzij je een tweede ADSL-lijn laten leggen...

* Per maand (internet & telefoonlijn inbegrepen en zonder rekening te houden met promoties) kom je dan aan 29,95 + 6,5 + 6 + 9,95 = € 52,4

* Per maand (enkel tv,zonder rekening te houden met promoties) kom je op € 15,95
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Fout. :-( Je moet eerst EDPnet buiten krijgen, maar aan de prijs te zien heb je MAX6DYN en ben je dus nog geen jaar klant bij hun.
Voor Belgacom TV moet je dus zo'n duur abbonement van Belgacom (39,95€?) nemen voor internet (Tussen begin september en eind december kan je een goedkoper abbonement krijgen, 29,95€, als je student bent of kinderen hebt die nog naar school gaan).
Huur decoder = 6€/maand
Dig.TV = 9,95€/maand
Discovery line = 6,5€/maand

EDPnet internet zonder TV = 36,45€/maand (incl. Discovery line)
Belgacom internet + dig. TV = 62,4€/maand (incl. Discovery line, excl. geschikte Belgacom modem)
EDPnet + Telenet dig. TV = 47,92€/maand (incl. Discovery line, excl. decoder*)

*de decoder kost 199€, maar dan kom je naar een jaar toch weer voordeliger uit met EDPnet internet en telenet digitale TV.

Nog een nadeel bij Belgacom TV is dat je internet vertraagt als je TV kijkt, van 4096kbps naar 600kbps (bij VDSL naar 2000kbps)!
Laatst gewijzigd door MRC101 op 27 jun 2006, 00:21, 3 keer totaal gewijzigd.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Alexandre schreef:2) Belgacom ADSL Light (normaal € 29,95, nu is er zomerpromotie voor € 14,95 , zie Belgacomsite) of Belgacom ADSL Go (€ 39,95) of Belgacom ADSL Plus (€ 51,95)


Als ik mij niet vergis kan je met een light abbo geen Belgacom TV nemen.

EDIT: Het kan blijkbaar wel, maar toch raad ik niemand een light abbo aan, toch niet voor die prijs :eek: .
Alexandre
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 dec 2004, 21:00

Inderdaad voorheen kon dit niet met een Light maar sinds een tijdje wel. Ik treed ZMD hier bij, zo'n Light-verbinding raad ik niemand aan!

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... fo_install

Haal de nodige verbinding en het nodige materiaal in huis

Een televisietoestel, niet noodzakelijk digitaal, met een scart-uitgang
Een Belgacom ADSL Light, Go of Plus-verbinding
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Eigenlijk, als BGC het correct moest spelen, trokken ze een tweede lijn tot uw huis alleen voor de TV.

Dat je Internet vertraagt is niet bepaald een pluspunt voor Triple Play. Als ik bel, surf & tv kijk, wat gaat er dan nog vooruit eigenlijk?
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Deej_1977 schreef:Als ik bel, surf & tv kijk, wat gaat er dan nog vooruit eigenlijk?

Uw verbruik & dus uw factuur !
Of hoe berekenen ze het verbruik van BGTV op dezelfde lijn ?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Robbe schreef:Uw verbruik & dus uw factuur !
Of hoe berekenen ze het verbruik van BGTV op dezelfde lijn ?

Voor de zoveelst maal ... BGC-TV gaat niet over het Internet, en heeft dus niks met verbruik te maken.
Ik dacht dat BGC-TV over een apart VP gaat.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

ahzo, mea culpa

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

ZMD schreef:Nog een nadeel bij Belgacom TV is dat je internet vertraagt als je TV kijkt, van 4096kbps naar 600kbps (bij VDSL naar 2000kbps)!


Wablief?! Daalt dat zoveel?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

flt schreef:
ZMD schreef:Nog een nadeel bij Belgacom TV is dat je internet vertraagt als je TV kijkt, van 4096kbps naar 600kbps (bij VDSL naar 2000kbps)!


Wablief?! Daalt dat zoveel?

Inderdaad, erg eh! Waarom denk je dat ze zo weinig klanten hebben... :roll:
Het is trouwens schande dat ze enkel ADSL2 toepassen op BGC-TV en niet beschikbaar stellen voor internet....
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Svekke schreef:
flt schreef:
ZMD schreef:Nog een nadeel bij Belgacom TV is dat je internet vertraagt als je TV kijkt, van 4096kbps naar 600kbps (bij VDSL naar 2000kbps)!


Wablief?! Daalt dat zoveel?

Inderdaad, erg eh! Waarom denk je dat ze zo weinig klanten hebben... :roll:
Het is trouwens schande dat ze enkel ADSL2 toepassen op BGC-TV en niet beschikbaar stellen voor internet....


Dit klopt dus niet.
Bij BelgacomTV wordt je snelheid verhoogd naar 6Mb/s (met ADSL2+) maar het internet-gedeelte blijft gecapt op 4Mb/s.
Als je tv kijkt zal dat dus zakken naar zo'n 2.5Mb/s. Als ze omschakelen naar mpeg4 zal het niet echt meer merkbaar zijn, tenzij je dan 2 streams gelijk bekijkt.
Laatst gewijzigd door Vieten op 26 jun 2006, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Vieten schreef:Dit klopt dus niet.
Bij BelgacomTV wordt je snelheid verhoogd naar 6Mb/s (met ADSL2+) maar het internet-gedeelte blijft gecapt op 4Mb/s.

Ik had het over de schande dat ADSL2 enkel gebruikt wordt in combi met TV en niet afzonderlijk voor internet ALLEEN.
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

waarom is da schande, Der is geen commercieel pakket waarvoor ADSL2+ beter kan dienen dan gewone ADSL (met uitzondering van BGC-TV natuurlijk), dus waarom zou men de technische mogelijkheden van ADSL2+ gebruiken (investeren) voor internet, terwijl het commercieel niet gebruikt wordt. Als je dan over snelheid begint, dan moet ik je toch echt wel op VDSL wijzen.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Geen commercieel doel buiten TV??? Misschien ons op hetzelfde niveau brengen qua snelheid van onze buurlanden??! Wij zitten hier te surfen aan snelheden en limieten waar ze ons in Frankrijk en Nederland mee uitlachen!
BTW: Belgacom TV is een klucht en zal het blijven.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Vieten schreef:Dit klopt dus niet.
Bij BelgacomTV wordt je snelheid verhoogd naar 6Mb/s (met ADSL2+) maar het internet-gedeelte blijft gecapt op 4Mb/s.
Als je tv kijkt zal dat dus zakken naar zo'n 2.5Mb/s. Als ze omschakelen naar mpeg4 zal het niet echt meer merkbaar zijn, tenzij je dan 2 streams gelijk bekijkt.


Op de site van Belgacom staat er nochthans dat de snelheid daalt naar 2Mbps (zoals ik al zij) als je VDSL (nog duurder dan een ADSL Go verbinding) of ADSL2+ kan krijgen, anders is dat naar 600kbps!

@Freeke: Is er een speciale reden dat je Belgacom TV wil? Anders raad ik toch Telenet digitale TV of TV Vlaanderen aan. Zo kan je tenminste zelf nog kiezen met welke provider je surft.
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

op een ADSL go daalt de snelheid naar 2mbps tijdens het gebruik van BGC-TV. je synchroniseert op 6mbit, je tv gebruikt 4mbit, dus hou je 2mbit over om te surfen.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Ik had het dus precies iets te snel (en dus niet goed) gelezen. :oops:

Voor nieuwe klanten (installatie na 6 december):

De impact op de downloadsnelheid is zeer beperkt. De internetsnelheid is minimum 2 Mbps.
Klanten die over een VDSL BOOST abonnement beschikken of Belgacom TV hebben in een VDSL bedekte zone, hebben geen invloed op hun downloadsnelheid.


2Mbps is nog acceptable om gewoon te surfen dus. Maar ik zou persoonlijk nog steeds voor de andere optie kiezen.

Voor bestaande klanten (installatie voor 6 december):

Wanneer u gelijktijdig Belgacom TV bekijkt en surft op het internet, dan wordt de beschikbare bandbreedte verdeeld over beide diensten. Voor Belgacom TV gebruikt men 4 Mbps van de bandbreedte. Dit betekent dat de overige 600 Kbps voor het internet gebruikt kunnen worden. Wanneer u niet naar de televisie kijkt, dan kan de maximale bandbreedte gebruikt worden voor het internet.
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

er is nu een promotie waarje 7 maanden maar de helft van je normale adsl go pakket hoeft te betalen dacht ik. 19.95 ipv 39.99 / maand

vdsl voor idtv word enkel gebruikt als de klant A) idtv wilt
B) zijn huidige adsl lijn te ver van de central ligt waardoor de snelheid nie garant is voor idtv
c) er een VDSL ROP in de buurt is

maw, je hebt nogaltijd het zelfde snelheid DSL ,maar enkel de drager veranderd van A naar V dsl..
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

killer schreef:op een ADSL go daalt de snelheid naar 2mbps tijdens het gebruik van BGC-TV. je synchroniseert op 6mbit, je tv gebruikt 4mbit, dus hou je 2mbit over om te surfen.

En wat als je geen 6Mbit lijnprofiel kan krijgen?? -> velen onder ons!
Dan zetten ze je op 4,6Mbps en BGC-TV neemt daarvan 4Mbps in beslag!
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

Svekke schreef:
killer schreef:op een ADSL go daalt de snelheid naar 2mbps tijdens het gebruik van BGC-TV. je synchroniseert op 6mbit, je tv gebruikt 4mbit, dus hou je 2mbit over om te surfen.

En wat als je geen 6Mbit lijnprofiel kan krijgen?? -> velen onder ons!
Dan zetten ze je op 4,6Mbps en BGC-TV neemt daarvan 4Mbps in beslag!
Dan krijg je oftewel ADSL GO over VDSL ofwel kan je gewoonweg nog geen Belgacom TV nemen, klaar, als je toevallig nog over een gewone ADSL lijn aangesloten bent, meldt dit dan naar Belgacom Toe, dan wordt je overgezet op ADSL2+.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Belgacom is veel te duur voor televisie. Betere opties zijn Telenet digital tv en tv Vlaanderen.

Trouwens ook te duur voor hun internet en telefonie.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Je wordt vanzelf overgezet op ofwel adsl2+ ofwel vdsl als je belgacom-tv vraagt, je hoeft echt niet te melden dat je nog op 'gewone' adsl bent aangesloten.
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

iin het begin zijn er installaties gebeurd op gewone ADSL en niet op ADSL2+, het zou mogelijk zijn dat ze vergeten zijn een klant over te zetten op ADSL2+ toen de centrales er mee uitgerust werden.

hierbij doel ik dus op mensen die zeggen dat belgacomTV slechts 600kbps overlaat voor internet.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Lees er eens effe de nieuwe FWD magaziene op na , daar staat alles in uitgelegd met de kosten erbij . Trouwens komen in-di en tvvlaanderen als beste uit de bus (prijs/kwaliteit).
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Trouwens Belgacom heeft vandaag alle oude klanten die nog via gewone ADSL tv keken overgezet op ADSL2+.
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

zorg er wel voor dat je modem voorzien is van de laatste nieuwe firmware.
eerst upgraden, dan restore to factory defaults gebruiken, anders neemt niet elke philips modem het aan. Anders kan het zijn dat je lijn op 6mbit synchroniseert op ADSL ip ADSL2+.
Klanten met digitale TV op ADSL zouden al langer dan vandaag op ADSL2+ overgeschakeld moeten zijn dan vandaag hoor :)
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”