Heeft iemand allereerste Speedtouch 716 firmware ?

Plaats reactie
SimplePPC
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2006, 14:03

Sinds 3 weken werkt hier niks meer, geen PPP lampje, niks.

Zoals gewoonlijk zegt Tele2 helpdesk dat het mijn fout is omdat ik het origineel wachtwoord verandert hebt. Wat een leugen is. Heb er wel een nieuwe firmware opgezet op aanraden van de JOS.

Waarschijnlijk haalt de modem de nieuwe firmware niet af en is dat mijn probleem.

met de ppoA setting krijg ik de melding : DISCONNECTED by USER

met ppoE settings krijg ik USER AUTHENTICATION failed.

het PPP lampje wil maar NIET branden.

enig advies ?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

SimplePPC schreef:Sinds 3 weken werkt hier niks meer, geen PPP lampje, niks.

Zoals gewoonlijk zegt Tele2 helpdesk dat het mijn fout is omdat ik het origineel wachtwoord verandert hebt. Wat een leugen is. Heb er wel een nieuwe firmware opgezet op aanraden van de JOS.

Waarschijnlijk haalt de modem de nieuwe firmware niet af en is dat mijn probleem.

met de ppoA setting krijg ik de melding : DISCONNECTED by USER

met ppoE settings krijg ik USER AUTHENTICATION failed.

het PPP lampje wil maar NIET branden.

enig advies ?


Als ik me niet vergis zat deze ook op de recovery cd die je van Tele2 gekregen ZOU moeten hebben. Indien niet gehad; tele2 bellen en recovery cd laten komen. Heb je namelijk recht op.

Is je connectie uitgevallen ONMIDDELIJK NA DIE UPDATE ? Of heeft je toestel nog een tijdje gewerkt MET die update ?

In dat laatste geval zie ik niet onmiddelijk in hoe een downgrade naar de orginele firmware je zal helpen. Heb je een backup gemaakt van je User.ini file VOOR die backup ? In dat geval kan je alles restoren door die INI files terug in te lezen, nadat je de orginele firm terug erin hebt gestoken.

Firm 5.3.3.5 kan je hier vinden :
http://www.adslgebruikers.nl/modules.ph ... highlight=

Da's trouwens dezelfde versie als diegene op mijn Speedtouch stond en nog steeds staat in orginele stand, en ook dezelfde versie als op mijn recoveryCD staat. (5.3.3.5 V4)

Maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat je PPP op dit moment mogelijk uitblijft door een migratie naar het BRUO netwerk, en dat Tele2 je wel heeft omgeschakeld, maar niet je modem heeft _kunnen_ configureren. Dus misschien best : deze versie er terug op zetten, dan Tele2 bellen en hun de boel maar laten oplossen.
SimplePPC
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2006, 14:03

Ik had GEEN recovery CD gekregen, heb er voor gebeld en kreeg dan een recovery CD voor de Speedtouch 706 modem..

Mijn .ini file heb ik niet meer, beetje te vlug geweest :)


Wat dus niet werkte, Tele2 heeft me genoteerd als iemand de de modem verandert heeft en willen via hun helpdesk niet meer helpen.

Er zal een technieker langs komen en dan zal ik wel zien zeker..
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

willen via hun helpdesk niet meer helpen

Maak je geen zorgen: ze kunnen je gewoonweg niet helpen wegens gebrek aan competentie... :cry:
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Er zal een technieker langs komen en dan zal ik wel zien zeker..

Probeer gelijk van die technieker de nieuwe logins en paswoorden te weten te komen voor Admin access op de speedtouch 716 met de nieuwe firmware. :wink:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

SimplePPC schreef:Ik had GEEN recovery CD gekregen, heb er voor gebeld en kreeg dan een recovery CD voor de Speedtouch 706 modem..

Mijn .ini file heb ik niet meer, beetje te vlug geweest :)


Wat dus niet werkte, Tele2 heeft me genoteerd als iemand de de modem verandert heeft en willen via hun helpdesk niet meer helpen.

Er zal een technieker langs komen en dan zal ik wel zien zeker..


Als het moet stuur ik je desnoods een copy op. Of indien je een FTP of een goede Gmail account hebt met Gdrive, kan ik desnoods daar de recovery CD op dumen indien je daar verder mee bent geholpen.
mrk
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2006, 10:41
Contacteer:

Als het met die omschakeling van het netwerk bij Tele2 te maken heeft. Kun je dan niet zelf de instellingen wijzigen?

VPI/VCI: 0/32
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”