In navolging van "Voorstel A MUST READ"

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Ok :) iedereen was blijkbaar accoord over het samensmelten van de fora (of liever delen van).

Nu kunnen we eens praktisch gaan praten :)

Wat moet er zoal aangepast worden op het forum volgens mij (geef jullie gedacht maar :) ):

<ul>- ander logootje waar ook adslbox op staat en misschien ook adslchat (liefst geen flash meer... aangezien de hoeveelheid tekst die er op het logootje zal moeten passen, kunnen we het ook in een animated gif steken :) ).. Bv Skynet User base / AdslBox / AdslChat - joint venture één voor één ofzo :)</ul><ul>- enkele nieuwe topics en veranderingen:
<ul>* verander titel "Skynet ADSL" in "ADSL (en Kabel)"
<ul>- zet nu een nieuwe topic in die groep "Skynet Adsl - SUB" :) ofzo</ul>
* "Speed related" topic (maar in het nederlands dan)
* een "Adsl vs Telenet Flamewars :)" topic kan leuk zijn (dan hou je de rest proper)
* Topic "Security"
* Topic "Gaming" want er zullen altijd wel gamers zijn die hun verhaal kwijt willen
* Onder Netwerken de volgende topics toevoegen eventueel:
<ul>- Modems
- Routers
- Other (voor vragen/opmerkingen over hubs, switches, wireless etc.)</ul>
* Misschien ook een moderator only forum (enkel leesbaar door ons dus)
* De rest is in orde (programmeren enzo mag best blijven staan :) )</ul>
- dan het admin gebeuren...
<ul>
* Een admin account aanmaken (de account nob wordt dus een gewone moderator account, we behouden wel zijn data uiteraard)
* Moderators aanduiden (die die er nu zijn dus) en onder hen er een paar uitkiezen die ook de admin account mogen benuttigen.
</ul></ul>

Ok dit is zowat wat ik ervan dacht (waar ik momenteel op kon komen)... zeker voor verandering vatbaar :)
Zeg maar wat jullie ervan denken :D

Ha ja die logootjes onderaan de pagina voor de tellertjes die pakken altijd zo lang om te laden.. als je wil kan ik wel rap een tel scriptje schrijven voor unique visitors :)
NuKeM
Erik (ni ingelogd)

het topic skynet vs telenet ben ik beu eerlijkgegd ook "gamen" is niet echt mijn zaak maar ok dat het aan bod komt (daar niks over) ik ga akkoord mannekes ik denk dat Nob best "Nukem" toevoegt aan het "modorators only" forum dan kunnen we praten zonder spionnen :mrgreen:

greetz

Erik
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zoals ik reeds in vorige post gepost heb, en erik bijtreed zou ik deze topic verder zetten in private, mods-only,

EDITED: ondertussen heb ik Nob pm gestuurd met de vraag Nuken modrights te geven zodat dit verder kan gezet worden in modsection!

kzou Nukem dus willen verwelkomen in de mod-squad.

Wat dat flash logo betreft, zou ik dat behouden in flash, - ja natuurlijk omdat ik et zelf gemaakt heb ;-) - maar neen, flash laadt snel.

Ik zou niet beginne prutsten met animated GIFS, ik wil gerust een animated flash clipje wijzigen naar iets waar alle partners in zitten geen enkel probleem! Alles is mogelijk, staat iedereen erop op het verdwijnen van de flash-animatie, ja dan zal ik me daar bij neer leggen. ;-)

Verder zou ik de forums -zeker in het begin- niet te veel uitdiepen (modems, routers, ...) gewoon netwerken van maken, als dat enorm zou zijn de posts over die zaken zou ik splitsen maar ik betwijfel ten zeerste dat het zo zal zijn. Er zullen vrij algemene zaken aan bod komen denk ik.
Dat telenet-adsl gedoe, ben ik eigenlijk ook beu, kan een keer, kan twee keer, maar om er een forum voor bij te zetten? pff, zou ik niet echt doen. De rest kan ik mij in vinden.

edit again: die stats zou ik ook wijzigen onderaan page, laden zeer traag vooral stats4all.com, zo naar iets nedstat achtig gaan, is sneller, anders zelf iets maken zoals Nukem zegt!
Laatst gewijzigd door The Oddity 12 nov 2002, 20:10, in totaal 1 gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
NuKeM
Administrator
Administrator

The Oddity schreef:Zoals ik reeds in vorige post gepost heb, en erik bijtreed zou ik deze topic verder zetten in private, mods-only,

kzou Nukem dus willen verwelkomen in de mod-squad.

Wat dat flash logo betreft, zou ik dat behouden in flash, - ja natuurlijk omdat ik et zelf gemaakt heb ;-) - maar neen, flash laadt snel.

Ik zou niet beginne prutsten met animated GIFS, ik wil gerust een animated flash clipje wijzigen naar iets waar alle partners in zitten geen enkel probleem! Alles is mogelijk, staat iedereen erop op het verdwijnen van de flash-animatie, ja dan zal ik me daar bij neer leggen. ;-)

Verder zou ik de forums -zeker in het begin- niet te veel uitdiepen (modems, routers, ...) gewoon netwerken van maken, als dat enorm zou zijn de posts over die zaken zou ik splitsen maar ik betwijfel ten zeerste dat het zo zal zijn. Er zullen vrij algemene zaken aan bod komen denk ik.
Dat telenet-adsl gedoe, ben ik eigenlijk ook beu, kan een keer, kan twee keer, maar om er een forum voor bij te zetten? pff, zou ik niet echt doen. De rest kan ik mij in vinden.
Mja ik denk dat je wel gelijk hebt... geen telenet-adsl topic dus!
Flash mag van mij gerust blijven hoor (is wel makkelijk als je al die namen leuk wil weergeven).
Ook heb je eigenlijk gelijk wat betrefd die routers/modems, misschien is het nog wat vroeg om "netwerken" te gaan opsplitsen :)

Ik ben in ieder geval hier druk aan het werk met vanalles :) eens benieuwd of het straks werkt :D
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Kijk wat dat logo betreft zou ik het volgende doen:

Zet op de test versie van de site eventueel beide logo's zoals ze nu zijn, welliswaar verkleind ofzo naast elkaar. Wanneer de sitelayout en forumlayout af is, dan zet ik er mij eens achter om een samensmelting van beide logo's te maken die past bij de layout van de site.
Op een dagje ofzo is dat voor mekaar. Als ik iets heb om me op te baseren, dan komt dat vlotjes met Flash ;-)

flash logo van sub is te vinden (met uitleg in thread: http://www.nosta.org/skynet/forum/viewt ... light=logo

en op site: http://users.skynet.be/oddity/sub/sub.html

btw zoals hoger vermeld: je modrights zijn onderweg. Ik zou geen urls in public plaatsten naar testsites ofzo, zou deze maar mededelen aan public wanneer definitief.Best posten in ModSection. Wanneer je modrights hebt.
NuKeM
Administrator
Administrator

The Oddity schreef:Kijk wat dat logo betreft zou ik het volgende doen:

Zet op de test versie van de site eventueel beide logo's zoals ze nu zijn, welliswaar verkleind ofzo naast elkaar. Wanneer de sitelayout en forumlayout af is, dan zet ik er mij eens achter om een samensmelting van beide logo's te maken die past bij de layout van de site.
Op een dagje ofzo is dat voor mekaar. Als ik iets heb om me op te baseren, dan komt dat vlotjes met Flash ;-)

flash logo van sub is te vinden (met uitleg in thread: http://www.nosta.org/skynet/forum/viewt ... light=logo

en op site: http://users.skynet.be/oddity/sub/sub.html

btw zoals hoger vermeld: je modrights zijn onderweg. Ik zou geen urls in public plaatsten naar testsites ofzo, zou deze maar mededelen aan public wanneer definitief.Best posten in ModSection. Wanneer je modrights hebt.
OK zal ze dan voor het ogenblik alleen via PM doorgeven ...
Wel, ik ben bijna klaar met dit forum op een andere locatie te plaatsten zodat we ons daar op kunnen botvieren :)
Ik had een DB dump van nob gekregen aangemaakt met PHPBB2 maar die wou mijn phpBB2 niet slikken... dus handmatig via db alles aan het toevoegen nu :)
Dan een admin account maken en zorgen dat nob zijn gegevens behoudt, maar dan als moderator (heb ik al getest hier thuis, dat zal dus wel gaan).
Dan wat topics aanpassen (zal niet veel werk zijn)
Mijn de engelse versie omzetten in Nederlandstalige... dat zal even zoeken worden, maar zal wel gaan denk ik :)
en dan zal ik jullie de url via de 'veilige' kanalen doorspelen ;)
NuKeM
NuKeM
Administrator
Administrator

Mmm doeme :( ik mis een heel stuk van den db :cry:
skynet_sessions
skynet_smilies
skynet_themes
skynet_themes_name
skynet_topics
skynet_topics_watch
skynet_user_group
skynet_users
skynet_vote_desc
skynet_vote_results
skynet_vote_voters
skynet_words
Ik denk dat het deze zijn...
Kan nob niet even snel phpmyadmin installen, dumpje doen en mij die file geven... dan is het in 2 seconden gedaan :D
Onderaan de db file die ik heb staat "Failed in get_table_def (show fields)". :? zal dus wel niet volledig zijn (phpBB2 zal een foutje gemaakt hebben) daarom misschien dat hij hem niet wou slikken :)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

idd dbase dumpen via phpmyadmin zeer simpel,hoe heb je die dump gekregen? via de back-up module van phpBB??? dat trekt op nix, moet met phpmyadmin werken! veel handiger en zo gepiept. Zo je willen helpen, maar Nob is de enige nu met server rights :(

tja, maybe iets om van te leren voor de toekomst.

Nukem, je moet je niet opjagen met dit project eh, we hebben tijd eh, is tof dat je er honderd procent wilt voor gaan, maar daar staan geen tijd op eh ;-) if u need help with anything just let me know!
NuKeM
Administrator
Administrator

The Oddity schreef:idd dbase dumpen via phpmyadmin zeer simpel,hoe heb je die dump gekregen? via de back-up module van phpBB??? dat trekt op nix, moet met phpmyadmin werken! veel handiger en zo gepiept. Zo je willen helpen, maar Nob is de enige nu met server rights :(

tja, maybe iets om van te leren voor de toekomst.

Nukem, je moet je niet opjagen met dit project eh, we hebben tijd eh, is tof dat je er honderd procent wilt voor gaan, maar daar staan geen tijd op eh ;-) if u need help with anything just let me know!
Lol ja, ik jaag me niet op hoor :) verveel me anders rot en ben hier graag mee bezig dus... :D
NuKeM
NuKeM
Administrator
Administrator

Ik denk dat ik mijn forum hoofdlink al ga veranderen zodat hij wijst naar dit forum :)
Dan moet je niet wachten tot de nieuwe versie om het effect te zien :)
Ik zal misschien ook al een hoofdlink zetten naar de SUB pagina... of wacht ik daar beter mee.. mmm zal daar nog wat mee wachten dan :)

Edit: DONE, ga maar eens een kijkje nemen :)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hehe, thx Nukem.
Is idd een goed idee!

De hoofdpagina mag natuurlijk ook eh,;-)

Die tip van die skynet medewerker kunnen we maybe best doorvoeren. Vind dat geen slecht idee. Zal een disclaimer schrijven en deze dan eerst es posten in modsection om goed te keuren en dan kan hij direct geadd worden in de nieuwe versie van het sub-forum.

footer page kan makkelijk ge-edit worden.

Als je nog hulp nodig hebt bij je test versie, just let me know!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik zou zeggen we zetten een linkje op onze homepage naar uwen site, maar aangezien dat binnenkort vrij in elkaar zal lopen is dat maybe beke overbodig ;-) soit ik zou nog een linkje plaatsen alleen, got no access to server srry
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”