ctgilles schreef:Iemand met een uitleg? Ik zit ondertussen ook al over mijn 100GB voor de kalendermaand en nog steeds geen smallband...
Ik weet niet wat voor abo ge hebt, maar ik heb bv Max6Dyn. Dat geeft me:
- een volumeforfait van 20 GB, per
kalendermaand (mei, juni, ...). Wat ik per kalendermaand gebruik boven 20 GB, moet ik bijbetalen (wordt in rekening gebracht bij een volgende factuur). De telling per kalendermaand wordt u getoond onder de link "historiek" in de trafiekteller.
- standaard een breedbandlimiet van 60 GB per
factuurperiode, die loopt bij mij van de 4e van de maand tot de 3e van de volgende maand (en bij u blijkbaar van de 19e tot de 18e daarna). Als ik de breedbandlimiet overschrijd, krijg ik voor de rest van de factuurperiode een smalband snelheid. De telling volgens deze wijze, wordt u getoond onder de hoofding "Uw netwerktrafiek" in de "ADSL verbruik" pagina, en tevens onder "details sinds reset" link.
Wat gij dus toont met uw cijfers, is dat ge in de loop van de maand juni wel boven de 100GB zijt (nl al 97.6 GB up en 5.6 GB down = 103.2 GB total), en dat zal u dus aangerekend worden op een volgende factuur (als ge bv een Max6Dyn hebt, betaalt ge voor 83.2 GB boven het volumeforfait van 20GB). Anderzijds zijt ge in de lopende factuurperiode nog maar aan 47.7 GB trafiek gekomen, en is er dus geen reden om u al op smalband te zetten.
Dus
- trafiek per factuurperiode -> smalband indien boven breedbandlimiet
- trafiek per kalendermaand -> bijbetalen indien boven volumeforfait
@EDPnet : En ik blijf erbij dat dat binnen de "ADSL trafiek" mini-applicatie, en bij de tekst van usage.edpnet.be, beter kan uitgelegd worden. 'k wil u wel een draftje schrijven als ge mijn volgende factuur laat vallen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)