Kan niet meer bellen met DOMMEL

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb de digitelbox van Dommel.
Ik wil bellen (een gewoon 02-nummer), maar krijg geen verbinding. Hoor de telefoon aan de andere kant niet bellen.
Een ander nummer geprobeerd, weer hetzelfde.

Wat is er toch met Dommel de laatste tijd ?

Tot nu toe ging alles goed, maar nu lijken de problemen zich op te stapelen.
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Hier geen problemen met de digitelbox. Heb je al eens geprobeerd om te bellen op de "oude" manier? Dus niet via de box van Dommel.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Dat is niet zo eenvoudig.
Moet ik in de garage alle aansluitingen veranderen, en mijn telefoon terug rechtstreeks aan Belgacom aansluiten.

Na een tiental pogingen is het uiteindelijk wel gegaan.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

dietervanb schreef:Dat is niet zo eenvoudig.
Moet ik in de garage alle aansluitingen veranderen, en mijn telefoon terug rechtstreeks aan Belgacom aansluiten.

Na een tiental pogingen is het uiteindelijk wel gegaan.


:twisted:
Nee. Geen leedvermaak. Maar dit soort berichten is een lelijke streep door mijn toekomstplannen.

Hoop dat je probleem heel spoedig wordt opgelost.

Greetz.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

kaween schreef:Maar dit soort berichten is een lelijke streep door mijn toekomstplannen.


Zo'n klein probleem mag je eigenlijk niet tegenhouden van te bellen met voip (eender welke provider), voor noodgevallen houdt je best toch een gewone vaste lijn (Discovery is genoeg) of GSM. Als er dan een storing is en je wil toch bellen kan dat nog altijd met een van die lijnen. Uiteindelijk zal je totale kost nog steeds lager liggen dan enkel met uw vaste lijn en GSM te bellen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

ZMD schreef:
kaween schreef:Maar dit soort berichten is een lelijke streep door mijn toekomstplannen.


Zo'n klein probleem mag je eigenlijk niet tegenhouden van te bellen met voip (eender welke provider), voor noodgevallen houdt je best toch een gewone vaste lijn (Discovery is genoeg) of GSM. Als er dan een storing is en je wil toch bellen kan dat nog altijd met een van die lijnen. Uiteindelijk zal je totale kost nog steeds lager liggen dan enkel met uw vaste lijn en GSM te bellen.


"Zo'n klein probleem" is net de enige reden die voor mij op dit moment overblijft om mijn huidige Tele2 op te zeggen. Anders als vele mensen loopt mijn Tele2 -zeer goed-, maar de betrouwbaarheid van de telefoon blijft sporadisch een probleem. Bij Dommel is dat duidelijk niet anders, dus vervalt Dommel als mogelijkheid. Zo eenvoudig is dat.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Da's waar, maar zoals ik als zij. Als er een probleem is bel je gewoon even via de gewone telefoonlijn of gsm. Uiteindelijk kom je nog steeds goedkoper uit.
Maar het is inderdaad nog geen volwaardige vervanging, dat geef ik zeker toe.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ten eerste : ik heb geen GSM. Heb daar weinig behoefte aan, en ga er zeker mijn geld niet aan spenderen.
Verder : zomaar terug naar Belgacom switchen gaat niet. Je moet de kabels in de aansluitdoos van Belgacom gaan veranderen.

Ik bel eigenlijk vrij weinig. (een tiental telefoontjes per maand).
Heb de Digitelbox genomen omdat ik die gratis (tegen waarborg) kreeg en de installatie door hen werd uitgevoerd.

Maar niettegenstaande dat moet het werken als ik het nodig heb. Ik wou toen mijn werkgever contacteren. Had net Skype opgestart, toen ik nog een poging deed en het eindelijk werkte.

Heb het doorgegven aan de Dommel Hellpdesk, maar tot op heden zonder reactie .....
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

dietervanb schreef:.
Verder : zomaar terug naar Belgacom switchen gaat niet. Je moet de kabels in de aansluitdoos van Belgacom gaan veranderen.
.....


Dan heb ik het hier wat makkelijker; ik moet even een stekker op de telefoonkabel steken (die in de digibox zit) en dan insteken in de gewone telefoonaansluiting die 5 cm verder staat 8)
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Heb ondertussen wel een antwoord van Dommel gekregen :

Op woensdag was er een probleem met een aantal van onze backbonerouters.

Dit was woensdag rond 17.00 allemaal opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”