Twee weken zonder telefoon-internet-> contract opzeggen

Plaats reactie
empie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2006, 08:17
Locatie: Wilrijk

Allen,

Eerst en vooral de situatieschets:
* Ik heb tele2allin besteld half december. Na veel bellen, taffelen, wachten werkte alles eindelijk eind maart. (Hun uitleg aan de telefoon was dat ze me al eerder hadden proberen te bereiken, maar ze probeerden dat blijkbaar op het nummer dat ze nog moesten komen aansluiten :? )
* Ik heb dan enkele maanden zonder al te veel problemen kunnen surfen. Ik dacht dat het eindelijk in orde was en dat ik met die installatie gewoon pech had gehad.
* Drie weken geleden krijg ik een brief in de bus waarin Tele2 me zei dat ze 'voor het goed van de klant' een nieuw netwerk gingen aansluiten. Als je bepaalde types van modem had moest je vanalles doen. Mijn speedtouch stond er niet tussen.
* 14 juni: omschakeling naar nieuwe netwerk, geen internet meer en geen telefoon. Beginnen bellen met de vraag wat er mis was (dagelijks) Hieronder de versies.
* Eerste versie: ik had blijkbaar mijn modem moeten resetten voor de omschakeling. Dit stond niet op hun vorige brief.
* Volgende versie: U moet een nieuwe modem krijgen meneer. Ze zullen u contacteren.

Na wat teruggebel, toch eindelijk een afspraak kunnen maken voor de technieker. Ik vraag expliciet om in de late namiddag te komen. Mijn vriendin stond met "de vroege". Dan moest ik niet speciaal verlof nemen voor een dwaze installatie van 15 minuten. Dit was geen enkel probleem voor Tele2allin

De dag van de installatie: Om half 12 s middags telefoon op mijn gsm: Ja meneer binnen een klein half uurtje zijn we bij u om uw box te wisselen. AAAARRGL. Ik heb het iets kunnen uitstellen, halve dag verlof kunnen nemen en naar huis geraced. Ze denken daar zeker dat het verlof op mijn rug groeit??

Installateur verwisselt modem met een nieuwer speedtouch model... enkel lampje van wlan en power barnden. Geen probleem meneer, ze moeten nog een update doen, binnen 24 uur moeten ze dat regelen.

24 uur later nog steeds niets. Dat was dinsdag 20 juni. Sindsdien bel ik elke dag en is er nog steeds niets gebeurd.

Samengevat: Ik wil van tele2 vanaf. Helaas loopt mijn contract een jaar. Hierrond had ik volgende vragen:

- Als ik tele2 in december 2005 heb aangevraagd, maar ze installeren het pas in maart, tot wanneer loopt dan officieel mijn contract

- Wat is de beste manier om van tele2 af te raken?

- Heb ik bepaalde rechten als gebruiker als ze mij zo lang zonder internet zetten? Financieel? Of is dit voldoende reden om gewoon het contract op te zeggen.

- Kan ik zomaar mijn domicilie opzeggen en gewoon niet betalen, en alle rekeningen negeren... of is dit een risico?

- Moet ik een klacht indienen bij de ombudsdienst? Zijn er nog instanties waar ik klacht kan indienen. Heb ik dan wel het recht om te stoppen met betalen.

Kortom, alle tips zijn welkom
Kans dat ik dit weekend op dit bericht ga kunnen reageren is klein... weer een weekend zonder telefoon en internet

Alvast hartelijk bedankt

Jo
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik zou hen in gebreke stellen via aangetekend schrijven en zeggen dat zij de nodige diensten niet geleverd hebben binnen een redelijke termijn en met de nodige kennis van zaken. Dan kan je nu weg ipv december 2006.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Aangetekend schrijven kan, maar het probleem blijft als ze het juridisch laten aanslepen, bvb. door aangetekende facturen te sturen: je zal dan altijd die facturen moet protesteren (liefst aangetekend).

Ik zou zeker de ombudsdienst contacteren omdat zij niet alleen als bemiddelaar optreden maar vaak ook nog een financiele compensatie voorstellen. Ik heb op 10 jaar tijd al voor ongeveer 18 maanden aan abonnementsgelden gerecupereerd bij Belgacom. Voor de geinteresseerden: o.a. voor het afsluiten van poort 25 op ADSL/VDSL :lol:

Astralon
empie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2006, 08:17
Locatie: Wilrijk

Ik heb alvast een mail gestuurd naar de ombudsdienst telecommunicatie.

Hopelijk kunnen zij mij verder helpen.

Vandaag ook mijn tele2 factuur in mijn mailbox voor de volle pot. Dat was redelijk frustrerend

Alle andere tips en suggesteis zijn nog steeds welkom

Bedankt al voor de antwoorden

Jo
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik ken zo iemand in hetzelfde geval ook bij tele2, die heeft een aangetekende brief gestuurd en 't was in orde.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

empie schreef:Ik heb alvast een mail gestuurd naar de ombudsdienst telecommunicatie.

Hopelijk kunnen zij mij verder helpen.

Vandaag ook mijn tele2 factuur in mijn mailbox voor de volle pot. Dat was redelijk frustrerend

Alle andere tips en suggesteis zijn nog steeds welkom

Bedankt al voor de antwoorden

Jo


Yep, da's serieus afzuipen zoiets.

Ik heb ook mijn problemen gehad met stabiliteit en snelheid, inclusief niet werkende telefoon. Ik heb daarna een beroep gedaan op de wet die stipuleert dat iedere telefoon operator ten alle tijde een minimale dienstverlening moet kunnen garanderen, waaronder de continue bereikbaarheid van noodnummers. Geen aangetekend schrijven, geen gedreig, enkel een correct opgestelde mail waarin de periode van de problemen werden omschreven, de problemen zelf, en de verwijzing naar de contacten (dag, contactpersoon, korte inhoud) daaromtrend.

Tele2 heeft daarop 90% van mijn accuute problemen opgelost, en een tegoed van 1 maandabo ingehouden van de factuur.
LaserDude
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2006, 16:57
Locatie: Broechem
Contacteer:

Bij mij ouders hetzelfde probleem en de onwil van Tele2 om iets aan deze situatie te verhelpen.

Na enkele weken van bereikbaar en dan weer niet hebben zij sinds zaterdag 17/06 geen telefoon en internetverkeer meer. Door de ziekte van mijn vader is een werkende telefoon noodzakelijk. Op dit ogenblik kunnen ook de noodnummers niet gebeld worden.

Elke dag telefoontjes naar Tele2, telkens vriendelijk heel de uitleg opnieuw doen. Telkens de belofte dat men er iets ging aan doen. Gevraagd naar een telefoonnummer waar men klachten kan doorgeven en van een zeer grappig Tele2 persoon het telefoonnummer van de Duitstalige zelfmoord preventie lijn gekregen.

Misschien is het beter dat gedupeerden van Tele2 zich verzamelen en de nodige stappen ondernemen.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Ik heb alvast een mail gestuurd naar de ombudsdienst telecommunicatie.

Hopelijk kunnen zij mij verder helpen.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Ik heb alvast een mail gestuurd naar de ombudsdienst telecommunicatie.

Hopelijk kunnen zij mij verder helpen.


Vergeet het maar. Ik heb (had) ook een klacht lopen bij de Ombudsdienst. 3 keer heb ik van hen het standaard antwoord van Tele2 gekregen. Elke keer heb ik daarop geantwoord dat dat voor mij niet voldoende was... Maar de Ombudsdienst gaat blijkbaar niet verder dan het doorspelen van een klacht en een antwoord daarop...
ZUCHT
nasgod
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2006, 12:38

Gewoon aangetekend opzeggen en hun ingebreke stellen zit er ook de reden bij ik heb da gedaan , ik had natuurlijk geen één factuur betaald en heb niks moeten betalen ook gewoon modem terug zenden naar daar en 2 dagen later was alles opgezegd en 1 dag later had ik al terug telenet :-)
empie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2006, 08:17
Locatie: Wilrijk

Enig idee naar welk adres ik dit aangetekend schrijven moet sturen?

Is dat gewoon naar hun hoofdzetel?

Ik zal mijn domicilie dan maar gewoon opzeggen.

Weederom bedankt voor alle feedback.
empie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2006, 08:17
Locatie: Wilrijk

Is er iets speciaals dat je zeker in zo een aangetekende brief moet vermelden? Ik heb nu chronologisch op papier gezet wat ik in mijn beginpost ook heb beschreven.

Zijn er bepaalde wetten of artikels uit het contract die je best kan aanhalen?

Alvast bedankt
fuutje
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jul 2006, 14:17
Locatie: Bree - Limburg

Had Versatel ADSL - light. Dit werkte perfect. Schakelde over naar Tele2 All-inn. Omdat ik reeds versatel had dacht ik dat één en ander wel vlot zou verlopen. Sinds een week is mijn telefoonlijn niet meer in dienst. Krijg enkel nog bezettoon als ik opneem. (zonder enige verwittiging van wie dan ook). Als je mij wil bellen krijg je een madammeke aan de lijn die je verteld dat dit nummer niet meer bestaat en je best 1207 belt.
Tele2 helpdesk gaat het oplossen. WANNEER WEET NIEMAND. Technieker is langs geweest en kon enkel vaststellen dat alles perfect geplaatst was. Het probleem zou bij Tele2 liggen. En daar ligt het nu nog altijd.... . Kan wel nog op internet via mijn oude E-tech modem. Maar telefoneren.... No Way. Jammer, verwachtte wel een snellere service.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

Tele2 heeft mij 3 weken zonder telefoon en adsl gezet. Helpdesk lult maar wat uit hun nek en is sterk in valse beloften en de meest onwaarschijnlijke verklaringen.
Oplossing: aangetekend in gebrekestelling sturen met vermelding van het probleem, hoeveel dagen je hen nog geeft om het probleem op te lossen zoniet kosteloze verbreking van het contract, terugbetaling waardeloze router, ... en dat je binnen de 5 dagen schriftelijk antwoord van hen verwacht zoniet maken ze je weer wat wijs.

hun relameslogan: geen belgacomfactuur meer maar ook geen telefoon meer :evil:
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Als je zolang met problemen zit heb je ze al voldoende tijd gegeven en is het tijd om over te schakelen. Je hoeft ook niet te schrijven dat je schriftelijk antwoord verwacht.

Schrijf, zoals al vaak is gezegd, dat je ze in gebreke stelt. Som alle problemen en communicatie in detail op. Zet erbij dat je als gevolg het contract kostenloos verbreekt en dat ze als er niet binnen de 7 dagen wordt gereageerd zij hierbij akkoord gaan.
Please help, looking for a way to get rich and fast
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

de vraag om schriftelijk antwoord was op aanraden van mijn advokate.
vanidian
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 jul 2006, 23:22

Mijn broer was vroeger bij Versatel en zit nu noodgedwongen bij Tele2. Ik heb hem aangeraden zoveel mogelijk te downloaden en up te loaden als mogelijk is... :-D :lol: :roll: Ik heb hem tevens aangeraden wanneer Tele2 een nieuw contract stuurt het zeker niet in te vullen en/of terug te sturen.... Hij zit nu wel op breedband... maar dat had hij NIET gevraagd...
internetter
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 nov 2006, 10:00
Locatie: Antwerpen

Deej_1977 schreef:Ik zou hen in gebreke stellen via aangetekend schrijven en zeggen dat zij de nodige diensten niet geleverd hebben binnen een redelijke termijn en met de nodige kennis van zaken. Dan kan je nu weg ipv december 2006.


:? :? :? :?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

aant bumpen of ook iets zinnigs te zeggen?
internetter
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 nov 2006, 10:00
Locatie: Antwerpen

meon schreef:aant bumpen of ook iets zinnigs te zeggen?


Wa is bumpen ??? tele2en ofzo ??
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

In het onwaarschijnlijke geval dat je dit echt niet weet :

forumspeak voor "oude koeien uit de gracht halen", zonder in weze iets bij te dragen bij de lopende en bijna dooie thread. Zoals *deze* opmerking trouwens, en dat zal ook de laatste van mij van deze aard zijn.

Forum admins storen zich daar nogal aan (met recht), en op de meeste forums is dit gewoon "not done". Staat op de meeste forum-FAQ's trouwens ook als dusdanig aangegeven.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

kaween schreef:In het onwaarschijnlijke geval dat je dit echt niet weet :

forumspeak voor "oude koeien uit de gracht halen", zonder in weze iets bij te dragen bij de lopende en bijna dooie thread. Zoals *deze* opmerking trouwens, en dat zal ook de laatste van mij van deze aard zijn.
@internetter,
Dit kan men trouwens lezen in de Regels Post geen onzinnige antwoorden.
(zie vijfde punt in de link Regels)
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”