hallo,
ik ben bezig een nieuwe PVR te maken, en zou naast de analoge kaarten ook eens willen experimenteren met satteliet.
ik heb al eens goed rondgekeken, en canal+ lijkt me het meest interessant. Deze heeft echter een CAC nodig om te ontvangen, en ik vroeg me af hoe ik zo'n setup-up box dan verder moet aansluiten op mijn PVR.
ik dacht in de PVR gewoon direct een sat-tuner kaartje te steken (bvb wintv nova-S) maar die heeft bij mijn weten geen mogelijkheid tot CAC/CAM.
moet ik er dan ook nog een setup-box bijnemen ? zo ja, heb ik de nova-S kaart dan nog wel nodig ? of wat dan wel ?
Ban
gecodeerde DVB-S via PC ?
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
ban schreef:hallo,
ik ben bezig een nieuwe PVR te maken, en zou naast de analoge kaarten ook eens willen experimenteren met satteliet.
ik heb al eens goed rondgekeken, en canal+ lijkt me het meest interessant. Deze heeft echter een CAC nodig om te ontvangen, en ik vroeg me af hoe ik zo'n setup-up box dan verder moet aansluiten op mijn PVR.
ik dacht in de PVR gewoon direct een sat-tuner kaartje te steken (bvb wintv nova-S) maar die heeft bij mijn weten geen mogelijkheid tot CAC/CAM.
moet ik er dan ook nog een setup-box bijnemen ? zo ja, heb ik de nova-S kaart dan nog wel nodig ? of wat dan wel ?
Ban
kjk hier eens naar
http://www.progdvb.com/
prodata schreef:kjk hier eens naar http://www.progdvb.com/
als ik het goed begrepen heb is dit gewoon de software, dat zou geen probleem moeten zijn: ik heb een mythtv box, en de laatste versie van Myth zou met DVB moeten kunnen omgaan.
mij vraag was eigenlijk: ik zou meer willen dan alleen FTA kanalen.
daarom dacht ik aan canal+ digitaal, voor een paar euro per maand een aantal interesante kanalen die ik nog niet op de kabel heb.
Echter, dan heb je een conditional access card nodig, en ik heb er geen idee van hoe ik die moet aansluiten bij een NOva-S pci kaart.
ben ik verplicht daar iets als een dreambox bij te nemen als ik CAC wil gebruiken ? ik wilde met mijn PVR nu net vermijden nog setup-boxen nodig te hebben,
maar ik snap niet hoe dat CAC gedoe werkt bij PCI kaarten.
als ik daarentegen gewoon de standaard canal+ oplossing ga halen bij de satteliet-boer, dan krijg ik waarschijnlijk een setup-box. die zal vermoed ik wel een scart aansluiting hebben, dus heb ik dan eigenlijk geen nova-S kaart meer nodig. of heb ik het nu helemaal fout ?
wat ik graag zou willen is het (legaal) ontvangen van canal+ via satteliet op mijn mythtv box. en dan opnemen naar disk.
kan dat ?
Ban
heb ondertussen al min of meer een antwoord gevonden op mijn eigen vraag:
er bestaan inderdaad PCI tuner kaarten met de mogelijkheid een CAC te steken.
voorbeeld: http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Hauppauge_WinTV_NOVA-CI_PCI
er bestaan inderdaad PCI tuner kaarten met de mogelijkheid een CAC te steken.
voorbeeld: http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Hauppauge_WinTV_NOVA-CI_PCI
ban schreef:prodata schreef:kjk hier eens naar http://www.progdvb.com/
als ik het goed begrepen heb is dit gewoon de software, dat zou geen probleem moeten zijn: ik heb een mythtv box, en de laatste versie van Myth zou met DVB moeten kunnen omgaan.
daarom dacht ik aan canal+ digitaal, voor een paar euro per maand een aantal interesante kanalen die ik nog niet op de kabel heb.
Echter, dan heb je een conditional access card nodig, en ik heb er geen idee van hoe ik die moet aansluiten bij een NOva-S pci kaart.
ben ik verplicht daar iets als een dreambox bij te nemen als ik CAC wil gebruiken ? ik wilde met mijn PVR nu net vermijden nog setup-boxen nodig te hebben,
als ik daarentegen gewoon de standaard canal+ oplossing ga halen bij de satteliet-boer, dan krijg ik waarschijnlijk een setup-box. die zal vermoed ik wel een scart aansluiting hebben, dus heb ik dan eigenlijk geen nova-S kaart meer nodig. of heb ik het nu helemaal fout ?
wat ik graag zou willen is het (legaal) ontvangen van canal+ via satteliet op mijn mythtv box. en dan opnemen naar disk.
kan dat ?
Ban
Ik hoop dat je connecties in nederland hebt want anders zul je moeilijk aan zo een kaartje geraken vermoed ik.
verdickt schreef:Ik hoop dat je connecties in nederland hebt want anders zul je moeilijk aan zo een kaartje geraken vermoed ik.
Niet per se. Je kan die kaarten hier ook krijgen. www.altsat.be verkoopt deze abos. Of ze nu legaal of illegaal zijn weet ik niet.
verdickt schreef:Ik hoop dat je connecties in nederland hebt want anders zul je moeilijk aan zo een kaartje geraken vermoed ik.
nee hoor, MPL heeft ze gewoon in stock, zoals gewoonlijk
http://www.mpl.be/products.aspx?id=34&sid=229
probleem is om zeker te zijn dat de kaart (en bijhorende "CAM" kaart) ook ondersteund is onder linux.
de fireDTV/floppyDTV zijn prima voor windows, maar ze weigeren GPL driver uit te brengen, dus een no-go.
ik ben er vrij zeker van dat dat het geval is voor die Hauppauge WinTV NOVA CI. ze staat in ieder geval tussen de supported cards op linuxtv.org
ik vind het wel vreemd dat ik hier de enige zou zijn die al gespeeld heeft met linux en encrypted DVB-S. mocht iemand weet hebben van een kaart die zeker werkt hoor ik dat graag.
ban schreef:nee hoor, MPL heeft ze gewoon in stock, zoals gewoonlijk
http://www.mpl.be/products.aspx?id=34&sid=229
Ik denk dat het om de canal digitaal kaartjes ging
Jammer van die GPL driver foor FireDTV. Is een zeer goedkope oplossing om je pc in een pvr om te toveren. Voor windows gebruikers werkt dit systeem naar het schijnt uitstekend met Mediaportal. Dit pakket kan als gratis PVR oplossing wel tellen.
andy-dsl schreef:Ik denk dat het om de canal digitaal kaartjes ging
idd, vandaar de "CI" aanduiding, dat wil zeggen dat je een CAM kan steken, en daarin past dan weer een CAC zoals bvb canal+ digital of zelfs SKY !
eindelijk goeie sky-fi !
ban schreef:prodata schreef:
kjk hier eens naar http://www.progdvb.com/
kan dat ?
Ban
Ik hoop dat je connecties in nederland hebt want anders zul je moeilijk aan zo een kaartje geraken vermoed ik.
Idd maar ik denk dat het om het kunnen krijgen van een Canal digitaal smart card gaat
LOL@alfadude. Dat probeer ik nu al de hele tijd tezeggen en was volgens mij ook hetgeen ban ook bedoelde. Nu zoals ik al schreef, kan je er toch aankomen via www.altsat.be maar ik wel wel even in het midden houden of dit nu legaal of illegaal is.
hmm, ik bedoelde dat het moeilijk was om DVB PCI kaarten te vinden met een mogelijkheid tot CAM/CAC.
maar inderdaad, het blijkt niet zo simpel om een CAC te krijgen voor canal+
altsat kan blijkbaar canal+ en zelfs SKY leveren, maar de grote meerderheid van de anderen wil me TVvlaanderen verkopen. maar daar zitten natuurlijk geen interesante kanalen tussen.
SKY kan blijkbaar wel, maar dan verplicht met een setup box van SKY.
ik ben nu aan het hopen dat ik de SKY CAC uit die box kan halen en in mijn PCI DVB kan steken.
mijn bedoeling is uiteindelijk een mythtv box met channel "sky-fi"
maar inderdaad, het blijkt niet zo simpel om een CAC te krijgen voor canal+
altsat kan blijkbaar canal+ en zelfs SKY leveren, maar de grote meerderheid van de anderen wil me TVvlaanderen verkopen. maar daar zitten natuurlijk geen interesante kanalen tussen.
SKY kan blijkbaar wel, maar dan verplicht met een setup box van SKY.
ik ben nu aan het hopen dat ik de SKY CAC uit die box kan halen en in mijn PCI DVB kan steken.
mijn bedoeling is uiteindelijk een mythtv box met channel "sky-fi"
Die PCI kaarten zijn niet alleen moeilijk te krijgen maar ook nog schaars qua bestaan. Ik wist zelfs niet eens van het bestaan van die hauppage af en ik loop dus al weken het internet af te schuimen naar een goeie oplossing. Moet zeggen dat die hauppage een goedkoop kaartje is. Alleen jammer dat hij maar een single tuner is (zoals al de rest trouwens).
Idd jammer van die sky box. Vreselijk dure bedoenning op deze manier. Alhoewel. Je moet eens aan prodata vragen. als ik me niet vergis, heeft hij een legaal sky abo. Kan verkeerd zijn
Idd jammer van die sky box. Vreselijk dure bedoenning op deze manier. Alhoewel. Je moet eens aan prodata vragen. als ik me niet vergis, heeft hij een legaal sky abo. Kan verkeerd zijn
andy-dsl schreef:verdickt schreef:Ik hoop dat je connecties in nederland hebt want anders zul je moeilijk aan zo een kaartje geraken vermoed ik.
Niet per se. Je kan die kaarten hier ook krijgen. www.altsat.be verkoopt deze abos. Of ze nu legaal of illegaal zijn weet ik niet.
Ja maar enkel franse abo's dus de franse canaal digitaal en niet de nederlandse. Daar ben ik 100 % zeker van want ik heb er vroeger nog voor gebeld.
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
ban schreef:ik ben nu aan het hopen dat ik de SKY CAC uit die box kan halen en in mijn PCI DVB kan steken.
Dan ga je wel Gbox nodig hebben en een phoenix reader. Dat is volgens mij de enige combinatie die zonder satellietontvanger zal werken.
Het is wel een beetje lastig want de phoenix readers zijn niet altijd even snel en bij NDS mag er max 650ms zitten tussen de ECM en het CW.
Maar ik heb er niet heel veel ervaring mee. Voor je vragen daarover denk ik dat je beter af bent op www.sat4all.com .
Ik verwijs graag naar dat forum omdat er veel informatie te vinden is.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
alfadude schreef:Dan ga je wel Gbox nodig hebben en een phoenix reader. Dat is volgens mij de enige combinatie die zonder satellietontvanger zal werken.
bedankt voor de link, ik heb weer wat leeswerk
als ik goed kan volgen is een phoenix reader een CAM ? dus een module waar je dan een CAC kan insteken, is dat juist ?
een gbox lijkt me een kleine setupbox.
heb ik dan niet nog steeds hetzelfde probleem, nl dat ik het satteliet signaal niet rechtstreeks op mijn DVB pci kaart krijg ?
dus als ik het goed begrijp is de enige mogelijkheid om SKY in mythtv te krijgen gebruik te maken van een setupbox en een analoge tvkaart ?
eg
dish -> (dvb) -> gbox -> (scart) -> wintv pvr -> mythtv
hallo, door de aanschaf van een nieuwe ontvanger heb ik de canal+ kaart dubbel, gebruik er nu 1 boven en 1 beneden in huis, maar 1 wil ik wel verkopen.
er is er 1 met het standaard settopbox pakket
en 1 met het basispakket van 8.45 per maand
laat maar horen of je interesse hebt ?
er is er 1 met het standaard settopbox pakket
en 1 met het basispakket van 8.45 per maand
laat maar horen of je interesse hebt ?
ik heb wel intresse in een standaart pakket.
klopt dit dan dat ik tv5 , SBS6 en dergelijke kanalen (hoop en al stuk of 10 dacht k ) kan ontvangen?
want de website van canaal digitaal in nederland is ook nie echt helder in dit opzicht
klopt dit dan dat ik tv5 , SBS6 en dergelijke kanalen (hoop en al stuk of 10 dacht k ) kan ontvangen?
want de website van canaal digitaal in nederland is ook nie echt helder in dit opzicht
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
ban schreef:bedankt voor de link, ik heb weer wat leeswerk
als ik goed kan volgen is een phoenix reader een CAM ? dus een module waar je dan een CAC kan insteken, is dat juist ?
eg
dish -> (dvb) -> gbox -> (scart) -> wintv pvr -> mythtv
Dat zie je verkeerd.
Gbox is EMU software en een phoenix reader is een stukje simpele hardware dat je aan een seriele poort hangt en waarmee gbox informatie van de CAC kan lezen. Er bestaan nog hopen van zo'n EMU's en alle kunnen ze al dan niet in combinatie met NEWCS via een phoenix reader beeld krijgen uit een CAC.
www.dreamboxworld.com
Hier kan je verschillende EMU's op een rij vinden. Het is wel een site speciaal voor dreamboxen.
Het is niet simpel om er zomaar in te vliegen en rap rap iets in elkaar te steken dat werkt.
Maar misschien is dit wat moeilijk.
Je hebt toch ook PCI kaarten waar je een CI in kunt steken. In de CI steek je je kaartje en je hebt beeld.
bv:Skystar1 1ci Voor 122€ vind je die bij oukacha
Errare humanum est. Perseverare diabolicum