Mijn overstap van BGC ADSL naar Dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
JustMeUC
Starter
Starter

Hoi,

Vorige vrijdag heb ik in dan eindelijk de knoop doorgehakt ... een andere adsl provider. De keuze was al snel gevallen op Dommel. Dus... online alles ingevuld.... en daarna Belgacom laten weten dat ze mijn adsl mochten opzeggen. Na een aantal vragen beatwoord te hebben van een (overigens zeer vriendelijke) dame, vroeg ze me waarom ik mijn huidige abo wou opzeggen. Na haar verteld te hebben dat ik het beu was om met een opgroeiende puberende tiener steeds volumepacks moest bij kopen. En dat ikzelf een linux freak ben die op 2 maanden tijd alle distro's die er te krijgen waren wou downloaden. Ze verstond mijn probleem, maar gaf me de mogelijkheid om te genieten van 2 maanden gratis... nou beste mensen... trap hier dus nooit in.... anders zit je weer voor een jaar vast aan hun contract. Ik heb heel vriendelijk bedankt... Dan effe een mailtje verzonden naar Dommel om te melden dat ik BGC opgezegd had en dat ze me op het einde van de daarop volgende week zouden afsluiten. Snel kreeg ik echter een mailtje van Dommel terug met de melding dat ik helemaal niet hoefde op te zeggen omdat zij dat allemaal regelen. Doordat ik mijn adsl had opgezegd zou ik kans hebben dat ik een aantal dagen zonder verbinding zat. Snel terug naar BGC bellen om mijn aanvraag tot opzegging te annuleren.Bij BGC waren ze heel erg vriendelijk (mag ook wel eens vermeld worden).
Dus > vorige vrijdag alles geregeld met Dommel > en de maandag erop had ik al mijn gegevens > Modeminstellingen aangepast en nu zit ik dus bij Dommel.

Dus als je wil overschakelen :

Bij Dommel online het gewenste pakket aanvragen en alles mooi invullen.

Je krijgt dan het contract in je emailbox, dat moet je gewoon afdrukken>ondertekenen>inscannen en terugsturen.

Je krijgt ook een soort Pro-Forma factuur ... het is wel duidelijk wat je hiermee moet doen.

Dan wachten op de mailtjes. Eens je die hebt kan je de gegevens in je modem invoeren en kan je surfen.

Ik weet niet hoe het zit met de overstap van een andere provider dan BGC. Maar een mailtje naar Dommel kan klaarheid brengen.
Duhhhhhhh
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

JustMeUC schreef:Ik weet niet hoe het zit met de overstap van een andere provider dan BGC. Maar een mailtje naar Dommel kan klaarheid brengen.
Dat vroeg ik mij net af, maar 't is pas binnen 3maanden dat de verbinding die ik wil vervangen kosteloos kan opgezegd worden. Dus ik heb nog effe tijd om een mailtje te sturen.
Ahja, nog effe dit. Bij Academic Broadband was dat zogezegd ook zo als je van Tiscali of Belgacom kwam, maar uiteindelijk heeft mijn vader nog facturen gehad voor 7maanden internet van Scarlet. Hopelijk doen ze bij Dommel wel wat ze zeggen.
Tom L
Starter
Starter

wij zouden hier thuis ook willen overschakelen van Skynet naar Dommel

maar nu heeft mijn broer ontdekt dat als we van provider veranderen, we ook 0,15€ extra/minuut moeten betalen bij Belcacom als we naar iemand bellen

klopt dit, want dit lijkt me toch niet zo heel aantrekkelijk :?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Enkel als je gebruik maakt van een Discovery Line, al dan niet in combinatie met een carrier als bvb Euphony. Als je belt via het Internet (Dommel telefonie bijvoorbeeld), heeft het daar niets mee te maken.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Tom L schreef:wij zouden hier thuis ook willen overschakelen van Skynet naar Dommel

maar nu heeft mijn broer ontdekt dat als we van provider veranderen, we ook 0,15€ extra/minuut moeten betalen bij Belcacom als we naar iemand bellen

Als je je gewone "Classic Line" behoud en Dommel internet neemt zal je aan hetzelfde tarief blijven bellen. Als je daarbij ook nog eens Dommel telefonie neemt, bel je waarschijnlijk goedkoper.
Tom L
Starter
Starter

ZMD schreef:
Tom L schreef:wij zouden hier thuis ook willen overschakelen van Skynet naar Dommel

Als je je gewone "Classic Line" behoud en Dommel internet neemt zal je aan hetzelfde tarief blijven bellen. Als je daarbij ook nog eens Dommel telefonie neemt, bel je waarschijnlijk goedkoper.
ah ok, bedankt voor de uitleg

ik moest ergens een compromis maken met mijn moeder, we schakelen dus wel over naar een andere provider, maar zij wil bij Belgacom blijven voor te kunnen bellen

maar ik heb gisteren naar Dommel gebeld en er werd mij gezegd dat zij voor de overstap zorgen (iets wat exclusief voor Skynet-klanten is)
Dommel gaat toch niet naar de Discovery-lijn overschakelen ofzo he? want anders zitten we wel met problemen :-)
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Denk dat Dommel nauw samenwerkt met Belgacom.
Ze gebruiken dezelfde infrastructuur.
Hebben misschien een "gentlemen's agreement" met hen.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Tom L schreef:
ZMD schreef:

ah ok, bedankt voor de uitleg

ik moest ergens een compromis maken met mijn moeder, we schakelen dus wel over naar een andere provider, maar zij wil bij Belgacom blijven voor te kunnen bellen

maar ik heb gisteren naar Dommel gebeld en er werd mij gezegd dat zij voor de overstap zorgen (iets wat exclusief voor Skynet-klanten is)
Dommel gaat toch niet naar de Discovery-lijn overschakelen ofzo he? want anders zitten we wel met problemen :-)

NeeNee Tom L u lijn blijft gewoon wat het is.
Tom L
Starter
Starter

ah, geweldig

Dommel it will be then 8)
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”