website lay out

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CiBi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jan 2005, 19:46
Locatie: rollegem
Bedankt: 1 keer

ik heb een website lay-out gemaak in photoshop cs2 Afbeelding
en ik zou graag stap voor stap weten hoe ik dat nu gebruik in dreamwaver want op internet vind ik het nergens deftig uitgelegt

alvast bedankt[/img]

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

simpelweg gezegd:

niet.

Dreamweaver genereerd een hoop onzinnige/overbodige/inefficiënte code,
het is beter dat je gewoon aan de slag gaat met XHTML en eventueel ook CSS (voor de opmaak, aangezien tables ook niet bedoeld zijn voor opmaak).

Het kost wat meer tijd en moeite, maar je code is veruit overzichtelijker, makkelijker aan te passen, en is een stuk kleiner waardoor de website ook al sneller laadt.

Als je HTML met de hand schrijft gaat het als je het goed doet en het wat controleert ook in meer browsers correct getoond worden dan wat dreamweaver doet.
Andy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 maa 2006, 01:10
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

De beste manier om de controle te verliezen is de overstap naar Dreamweaver: je code wordt zo'n doolhof dat je voorgoed gebonden bent aan dat ene programma.

Html is heel eenvoudig, neem efkes de tijd om css erbij te leren en je maakt de mooiste pagina's, zoals jij wilt, en het is nog leuk ook. En over 10 jaar zijn jouw pagina's nog steeds te lezen en aan te passen door jezelf en door <bijna gelijk welk> programma.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

killer schreef:simpelweg gezegd:

niet.

Dreamweaver genereerd een hoop onzinnige/overbodige/inefficiënte code,
het is beter dat je gewoon aan de slag gaat met XHTML en eventueel ook CSS

wtf:???:
Waarom zou DW onoverwichtelijke code maken?
Trouwens killer, als je deze vraag gesteld krijgt is het eerste wat ik denk: je mag al blij zijn als ie het op z'n oldskool opgelost krijgt. En ik zie niet in hoe je layout in XHTML krijgt zonder CSS, dus die 'eventueel' is niet optioneel :p

Enfin, CiBi,
Wat je moet doen is deze layout in Photoshop en/of Imageready slicen en deze dan puzzelsgewijs opnieuw nabouwen in Dreamweaver; dan wel via tabellen, dan wel via XHTML en stylesheets.

en CiBi, je signature is waaaaaaay te breed!
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Zelf heb ik een website in netobjects en ga volgend schooljaar avondles dreamweaver volgen omdat dat nog iets uitgebreider zou zijn.
Als je in html programmeert heeft dat de voordelen die jullie hier al aanhaalden, maar verander dat 'iets meer tijd' om te leren maar in 'een hele hoop meer tijd' voor je hetzelfde kan maken maken als met een wysiwyg-programma (vond ik toch toen ik het probeerde).
Punt 2 - Een website wordt normaal gemaakt met de bedoeling bezoekers aan te trekken, een voorwaarde daarvoor is dat ze regelmatig verandert.
Als je dat telkens in html-code moet doen steek je er ook nog eens een hoop tijd meer tijd in nadat je alles kent.
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Zeg kan je niet gewoon je ontwerp met PhotoImpact 11 in stukken snijden en dan daar gewoon linken aan hangen? Ik doe dat ook regelmatig op die manier. Het nadeel is wel dat hij dan van elk stukje een jpg gaat maken. Je kan het eens proberen. Eventueel doe ik het wel eens voor je
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Vieten schreef:Punt 2 - Een website wordt normaal gemaakt met de bedoeling bezoekers aan te trekken, een voorwaarde daarvoor is dat ze regelmatig verandert.
Als je dat telkens in html-code moet doen steek je er ook nog eens een hoop tijd meer tijd in nadat je alles kent.


Daarvoor heb je dus een CMS in PHP/ASP waardoor je gewoon met je browser kan inloggen en vandaar alle wijzigingen kan maken zonder zelf in de code te duiken.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Djorre schreef:Zeg kan je niet gewoon je ontwerp met PhotoImpact 11 in stukken snijden en dan daar gewoon linken aan hangen? Ik doe dat ook regelmatig op die manier. Het nadeel is wel dat hij dan van elk stukje een jpg gaat maken. Je kan het eens proberen. Eventueel doe ik het wel eens voor je

Mja, aangezien hij het in Photoshop CS2 heeft gemaakt (god knows waar ie het vandaan heeft :p) kan hij het beter daar in slicen eh, je kan per slice dan zeggen of het jpeg, png of gif moet worden ...
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

Voor iemand die af en toe een website maakt is dreamweaver toch wel erg handig.

En als ik het goed voor heb zijn er toch heel wat website makers die van dreamweaver of flash (was niet aan de orde) gebruik maken.

Doe het gewoon zoals meon had voorgesteld, slicen en daarna invoegen in dreamweaver.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

killer schreef:simpelweg gezegd:

niet.

Dreamweaver genereerd een hoop onzinnige/overbodige/inefficiënte code,
het is beter dat je gewoon aan de slag gaat met XHTML en eventueel ook CSS (voor de opmaak, aangezien tables ook niet bedoeld zijn voor opmaak).


moest ge me xhtml gaan werken kunde best dit programma gaan halen : Tidy GUI, ge kunt er uw htm/html code converteren naar xhtml & mogelijke fouten aan de W3C normen opsporen ((X)HTML validator, CSS validator )

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
CiBi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jan 2005, 19:46
Locatie: rollegem
Bedankt: 1 keer

meon schreef:
killer schreef:...

en CiBi, je signature is waaaaaaay te breed!


bij mij precies de breedtte van mijn scherm met mijn bladwijzer(favorieten) balk

@al de rest
bedankt ik zal het eens proberen

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Robbe schreef:moest ge me xhtml gaan werken kunde best dit programma gaan halen : Tidy GUI, ge kunt er uw htm/html code converteren naar xhtml & mogelijke fouten aan de W3C normen opsporen ((X)HTML validator, CSS validator )


Dreamweaver kan ook XHTML ( geen strict ) genereren, tis een optie dat je moet aanvinken bij het aanmaken van een nieuw html document.
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

Vieten schreef:Punt 2 - Een website wordt normaal gemaakt met de bedoeling bezoekers aan te trekken, een voorwaarde daarvoor is dat ze regelmatig verandert.


Bezoekers aantrekken doe je bij mijn weten nog altijd met inhoud. Het plaatje moet grafisch kloppen, maar mag niet de bestaansrede zijn van een site.
En verder: om het grafische te veranderen, hoef je toch enkel het css-bestand aan te passen. Daar dient geen karakter HTML-code voor aangepast te worden!


CiBi schreef:bij mij precies de breedtte van mijn scherm met mijn bladwijzer(favorieten) balk


Dus de mensen met een minder grote resolutie dan jou hebben maar pech? Lijkt me een beetje egoïstisch.

En verder trekt het onnodig de aandacht. Het gaat om de inhoud van je post, niet om je banner eronder ;-)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ditCh schreef:Dreamweaver kan ook XHTML ( geen strict ) genereren, tis een optie dat je moet aanvinken bij het aanmaken van een nieuw html document.

Standaard staat DW 8 op XHTML 1.0 Transitional, maar je kan eenvoudig daar strict van maken. Aangezien je quasi continu in mixed mode (code én layout) bezig bent (ik toch tenminste) ben je er zelf verantwoordelijk voor of de code die je maakt ook effectief 'strict' is of niet ...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

CiBi schreef:bij mij precies de breedtte van mijn scherm met mijn bladwijzer(favorieten) balk

En toch zal je hem moeten verwijderen. Hij is echt veel te groot. De banner op zich is groter dan je post en dat kan dus niet. Verwijderen graag.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”