MPEG4 ondersteuning

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

ben van plan om de dreambox 500S aan te schaffen maar ik twijfel nog om te wachten op mpeg4 ondersteuning. hoelang gaat het nog duren eer alle zenders in hd uitzenden en gaan ze dan mpeg2 of mpeg4 gebruiken? met mpeg4 hang je natuurlijk af van de gebruikte encoder dus misschien gaat dat niet zo snel doorbreken?
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

BungaMan schreef:ben van plan om de dreambox 500S aan te schaffen maar ik twijfel nog om te wachten op mpeg4 ondersteuning. hoelang gaat het nog duren eer alle zenders in hd uitzenden en gaan ze dan mpeg2 of mpeg4 gebruiken? met mpeg4 hang je natuurlijk af van de gebruikte encoder dus misschien gaat dat niet zo snel doorbreken?

de DM 500 kan geen MPEG4 aan he !

Nu er zijn reeds HDTV zenders en deze zenden allemaal uit in MPEG4
Trouwens de meeste zenders schakelen over naar het DVB-S2 platform ipv de gebruikelijke DVB-S

Als je nog even wacht komt de DM 8000 uit.
Dit is een twin DVB-S2 tuner met HDMI uitgang tot 1080p

Leuk weetje, de huidige DVB-S mpeg4 zenders kan de DM7025 weergeven op een gewone TV

de DM 7000 & DM 7020 & DM 7025 kunnen echter wel opnemen in true HD maar niet in HD weergeven.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

FYI de volgende stap bij BelgacomTV zal ook naar MPEG-4 AVC (zeg ik dat goed?) zijn met een nieuwe set-top box.

Streefdatum heb ik nog niet kunnen opvangen.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Deej_1977 schreef:FYI de volgende stap bij BelgacomTV zal ook naar MPEG-4 AVC (zeg ik dat goed?) zijn met een nieuwe set-top box.

Bij mijn weten kunnen de huidige decoders al mpeg4 decoderen.
Wel zijn er nog modellen in omloop zonder hard-disk.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

tnx prodata maar ik wil eigenlijk gewoon weten of het de moeite is om een decoder te nemen die mpeg4 kan decoderen. dit hangt natuurlijk af van wat de hd zenders gebruiken. en idd, die 500S heeft daar geen ondersteunig voor dus ofwel kiezen voor max mpeg2 en dan de 500S nemen ofwel kiezen voor mpeg4 en andere opties bekijken.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

BungaMan schreef:tnx prodata maar ik wil eigenlijk gewoon weten of het de moeite is om een decoder te nemen die mpeg4 kan decoderen. dit hangt natuurlijk af van wat de hd zenders gebruiken. en idd, die 500S heeft daar geen ondersteunig voor dus ofwel kiezen voor max mpeg2 en dan de 500S nemen ofwel kiezen voor mpeg4 en andere opties bekijken.

Ik zou indien het budget je toelaat een DVB-S2 MPEG4/2 ontvanger kopen deze vind je voor ong 350 euro... als het niet voor hobby is.
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

prodata schreef:Ik zou indien het budget je toelaat een DVB-S2 MPEG4/2 ontvanger kopen deze vind je voor ong 350 euro... als het niet voor hobby is.

welk merk/model dan?
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

nephilimhell schreef:
prodata schreef:Ik zou indien het budget je toelaat een DVB-S2 MPEG4/2 ontvanger kopen deze vind je voor ong 350 euro... als het niet voor hobby is.

welk merk/model dan?

https://www.cardwriter.nl/nl/pd11441057 ... egoryId=31

Dit is bijvb een goede... is wel 1080i
1080p zou beter zijn, maarja, aangezien men ook niet 1080p uitzend...
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

hoe zit het eigenlijk met de resoluties?

de resolutie die het kanaal doorstuurt is 1 ding en heeft op zich niks met mpeg 2 en 4 te maken dacht ik. enkel moet de decoder snel genoeg zijn om de informatie te verwerken.

dan heb je de uitgangen van de decoder.. als het via de scart gaat wordt het ontvangen beeld omgezet naar PAL (680x576) door de decoder? via de hdmi wordt er niet gescaled en moet de tv dit afhandelen?

als ik mijn crt tv op de computer aansluit kan die een max resolutie aan van 1024x768. wordt er gescaled via scart en via de F-connector (gewone tv kabel) of krijg ik dan een paar dikke zwarte horizontale balken te zien?

ik ben eigenlijk nog geen enkele decoder tegen gekomen die een s-video uitgang heeft... is hier een speciale reden voor?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”