prodata schreef:Dit heb je nogal vrij snel, echter je merkt dat die 'status' misbruikt word om de prijzen hoog te houden (waarom zouden ze lager... het brengt niets op)
Het is mooi dat er alternatieven komen want dat brengt concurentie.
Monopolie of niet... speelt geen rol...
Ik geeft TV-vlaanderen een mooi kans, en een slimme zet van de hollanders...
Overigens vergeet je ook nog te vermelden dat in belgie reeds 220 000 sateliet instalatie's in gebruik zijn.
Dit maakt dat de overstap naar tvv voor veel belgen makkelijker en goedkoper is dan naar telenet digital tv
Ik ben ook van mening dat dit er vrij snel is. Ik stelde alleen de vraag omdat ik denk dat voor sommige mensen dit een stuk verder ligt dan voor anderen, wat dan meer met behoeftes te maken heeft (wie verlangt wat van zijn TV en wie niet). Bij mij is het dus zo:
Ik heb sinds kort geen video-recorder meer (nu ja kort, sinds 2 jaar).
Ik heb echter wel nog een goeie PC staan. Daar kan ik mijn analoge kabel perfect mee opnemen maar waarom aan overkill doen (een analoog signaal digitaliseren als je digitaal kan opnemen?).
Nu je kan op diverse manieren digitaal opnemen. Met je digicorder via TN of gewoon met je PC. Ik wil dit met mijn pc doen maar door het hardware probleem (je kan enkel de digibox gebruiken om te ontvangen bij TN) kan ik al geen TN nemen. Hier start voor mij het monopolie al.
Met diezelfde PC kan ik ook perfect time-shiften (iets waarvoor ik bij TN ook al extra moet betalen.
Video-on-demand. tja. Ik huur al eens een DVD en heb zelf een aardige collectie thuis. Hoef ik dus niet te hebben.
TVV is voor mij dus op dit ogenblik het beste alternatief. Bovendien biedt het mij nog een stuk of wat mogelijkheden. Als ik mijn hardware uitbreid, kan ik nog een aantal digitale zenders meer ontvangen. Bij TN ben ik ook gebonden.
......
Zal hier maar ophouden