TV-Vlaanderen Prijsvergelijk
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Hoi,
Wil liever een nieuw draadje hierrond starten dan voort te gaan in vorig topic.
Hierbij de laatste update van de prijsvergelijking tussen Telenet Digital TV en TV-Vlaanderen.
Je dient echter wel enkele punten in achting te brengen:
- Dit is enkel voor digitale TV, het interactieve is niet in rekening gebracht ook analoog is geen opte meer
- Bij TV-Vlaanderen heb je +- 400 FTA (Free To Air- GRATIS) zenders.
- De Sheet houd rekening met de Digicorder, namelijk een twin tuner (meerdere opname's tegelijk)
- De setup hou HDTV native ondersteuning in rekening (ENKEL OP TV-VLAANDEREN !!!!)
- De Setup van TV-Vlaanderen heeft de mogelijkheid om de PVR (opname mogelijkheden) te programeren via bijvb Internet op eenvoudige wijze.
Let op Macro's dienen op te staan !
Laatste update sheet: 06-07-2006 15:38
vorige update sheet: 15-06-2006 12:38
Wil liever een nieuw draadje hierrond starten dan voort te gaan in vorig topic.
Hierbij de laatste update van de prijsvergelijking tussen Telenet Digital TV en TV-Vlaanderen.
Je dient echter wel enkele punten in achting te brengen:
- Dit is enkel voor digitale TV, het interactieve is niet in rekening gebracht ook analoog is geen opte meer
- Bij TV-Vlaanderen heb je +- 400 FTA (Free To Air- GRATIS) zenders.
- De Sheet houd rekening met de Digicorder, namelijk een twin tuner (meerdere opname's tegelijk)
- De setup hou HDTV native ondersteuning in rekening (ENKEL OP TV-VLAANDEREN !!!!)
- De Setup van TV-Vlaanderen heeft de mogelijkheid om de PVR (opname mogelijkheden) te programeren via bijvb Internet op eenvoudige wijze.
Let op Macro's dienen op te staan !
Laatste update sheet: 06-07-2006 15:38
vorige update sheet: 15-06-2006 12:38
- Bijlagen
-
- Telenet vs TVV.xls
- (68 KiB) 419 keer gedownload
Laatst gewijzigd door netdata 06 jul 2006, 15:38, in totaal 9 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Activatiekost is éénmalig... je neemt hem per jaar bij TN !
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
r2504 schreef:Activatiekost is éénmalig... je neemt hem per jaar bij TN !
Schoondheidsfoutje (just is just)
Het is trouwens eenmalig per Digibox / Digicorder...
Nu ook andere optie's toegevoegd...
Bekijk hem nu maar eens als je wil
EDIT: ja de film zender is met nederlandse ondertitteling...
Maarja je hebt wel een punt bij telenet 4 zenders en tvv 1 zender
-
- Deel van't meubilair
Zonder time-shift ga je ervan uit dat je ook niet wil opnemen... wat niet echt correct is. Er zijn mensen die een Digicorder hebben zonder Flexview.
Maar is alvast leuk... op 5 jaar tijd gezien is TVV slechts 30 euro goedkoper rekening houdend met Flexview, terwijl ik nog wel m'n analoge kanalen heb en interactiviteit. IK had gedacht dat TVV er beter zou uitkomen wetende dat bij TN reeds 297 euro naar Flexview gaat.
Maar is alvast leuk... op 5 jaar tijd gezien is TVV slechts 30 euro goedkoper rekening houdend met Flexview, terwijl ik nog wel m'n analoge kanalen heb en interactiviteit. IK had gedacht dat TVV er beter zou uitkomen wetende dat bij TN reeds 297 euro naar Flexview gaat.
-
- Deel van't meubilair
prodata schreef:Maarja je hebt wel een punt bij telenet 4 zenders en tvv 1 zender
Details vergelijken wordt op die manier moeilijk... dan moet je trouwens ook niet zeuren over soft/hard erotiek en maar 9.95 euro rekenen voor erotiek bij TN.
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
r2504 schreef:Maar is alvast leuk... op 5 jaar tijd gezien is TVV slechts 30 euro goedkoper rekening houdend met Flexview, terwijl ik nog wel m'n analoge kanalen heb en interactiviteit. IK had gedacht dat TVV er beter zou uitkomen wetende dat bij TN reeds 297 euro naar Flexview gaat.
Men hardware bij TVV is niet optimaal...
Je kan bijvb in dat opzicht beter een Relook 400-S kopen, deze is 200 euro goedkoper dan de DM 7025, maargoed...
Je idd je hebt de analoge kanalen nog (maar ook niet lang meer, maargoed) + zulke dingen vergelijken is moeilijk, want met sateliet ben je VEEEL flexiebler. Je kan zonder probleem in spanje TV zien...
De dreambox gaat veeeeeele malen sneller dan de digibox/digicorder.
Tussen de 400 FTA zenders zitten zeker interesante zenders (maar meer dan de helft is bull shit.
tussen de 1000e radio zenders zitten leuke thema zenders.
En zo kan ik nog doorgaan, maar zoals ik zei daar kan je moeilijk een prijs vergelijk op geven vooral ook omdat deze objectief zijn en naar ieders noden aangepast dienen te worden.
Nu los van dat is sat op termijn zeker goedkoper.
Dus als je toch een digitale investering doet en het gaat je enkel op digitaal kijkplezier met oog op de toekomst is sat een zeer volwaardig alternatief. En dit voor de freaks als de non freaks
Ik verwacht trouwens dat telenet die flexview niet lang kan aanhouden want dat maakt hun duur !
-
- Deel van't meubilair
prodata schreef:Ik verwacht trouwens dat telenet die flexview niet lang kan aanhouden want dat maakt hun duur !
Laat ons hopen... het gaat hem wat mij betreft niet over duur op zich, maar de afpersing mentaliteit waarmee men het "verkoopt", alsook het feit dat het totaal niet te verantwoorden is (hun argument zijn een lachertje).
- X-2datop
- Pro Member
- Contacteer:
Hartelijk bedankt Prodata en r2504. M'n keuze was al gemaakt, maar nu ben ik zeker. Ik verhuis volgende maand en dan komt er TV Vlaanderen binnen en Telenet/kabel buiten, ook al scheelt het bijna niks (1,5€ / maand).
Grtz,
X
Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
X-2datop schreef:Hartelijk bedankt Prodata en r2504. M'n keuze was al gemaakt, maar nu ben ik zeker. Ik verhuis volgende maand en dan komt er TV Vlaanderen binnen en Telenet/kabel buiten, ook al scheelt het bijna niks (1,5€ / maand).
Grtz,
X
Mss ook nog te vermelden dat de Dreambox 7025 een ZEER dure ontvanger is.
Nog meer zelfs dit is een van de duurste ontvangers op de markt, en zelfs dan nog is het prijs verschil laag.
Trouwens als je vergelijkt met de digicorder van telenet, + activatie per decoder komt de sat hardware niet zo veel duurder uit lijkt me...
Ieder moet zelf maar berekenen wat voor hem/haar voordeliger is.
Vermits ik na 3 jaar nog niet alles buiten smijt heb ik het op 5 jaar genomen. Dit geeft mij een prijsverschil van iets meer dan 1200 euro. Maar ik had mijn keuze voor tvv al gemaakt :) Zaterdag naar aalst, gerief installeren en terug buiten zitten van het schoon zonneke genieten. :lol:
Vermits ik na 3 jaar nog niet alles buiten smijt heb ik het op 5 jaar genomen. Dit geeft mij een prijsverschil van iets meer dan 1200 euro. Maar ik had mijn keuze voor tvv al gemaakt :) Zaterdag naar aalst, gerief installeren en terug buiten zitten van het schoon zonneke genieten. :lol:
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
stefke schreef:Je kan ook eens de vergelijking maken met belgacom tv....
Dat is nog moeilijker, want daar kan je geen tv nemen zonder internet van Belgacom zelf, waardoor die gelijk hoe de duurste zijn.
Laatst gewijzigd door MRC101 13 jun 2006, 14:03, in totaal 1 gewijzigd.
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
stefke schreef:Je kan ook eens de vergelijking maken met belgacom tv....
Ja maar het probleem is dat ik alles moet gaan uitpluizen bij telenet wist ik de prijsstructuur ong.
Plus het is moeilijk vergelijken met belgacom omdat het koppelverkoop is.
-
- Deel van't meubilair
ZMD schreef:Da' nog moeilijker, want daar kan je geen tv nemen zonder internet van Belgacom zelf, waardoor die gelijk hoe de duurste zijn.
Da's dan hun probleem...
TN maakt zich nu ook éénmaal duur door z'n Flexview welke ik ook nergens anders kan krijgen.
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
ZMD schreef:stefke schreef:Je kan ook eens de vergelijking maken met belgacom tv....
Da' nog moeilijker, want daar kan je geen tv nemen zonder internet van Belgacom zelf, waardoor die gelijk hoe de duurste zijn.
Daar kan je dan gelijk moeilijk een vergelijk mee opbouwen, aangezien je voor die prijs ook internet krijgt...
Dusja hoe moet je dan eerlijk vergelijken....
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
Ziezo,
Ik heb iets geprobeerd met BelgacomTV
Om het eerlijk te houden heb ik geen ADSL abbonement aangerekent, anders is geen vergelijk mogelijk.
Overigens heb ik ook geen rekening gehouden met de huidige promotie.
Om het eerlijk te houden heb ik geen ADSL abbonement aangerekent, anders is geen vergelijk mogelijk.
prodata schreef:Ziezo,
Probleem is dat je bij Gelgacom-TV verplicht bent een ADSL abonement bij hen te nemen. Nu ja verplicht. Technisch gezien kan dit ook niet anders.
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
andy-dsl schreef:prodata schreef:Ziezo,
Probleem is dat je bij Gelgacom-TV verplicht bent een ADSL abonement bij hen te nemen. Nu ja verplicht. Technisch gezien kan dit ook niet anders.
Klopt idd maar dat kan je niet in rekening brengen...
Want dan ben je appelen met peren aan het vergelijken...
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
stefke schreef:Heb je hier ook rekening gehouden met de vaste jaarlijkse abonomentsprijs van telenet kabel distrubutie ???
Ja hoor daar is rekening mee gehouden...
-
- Elite Poster
Er zijn nog enkele puntjes die je kan aanpassen.
-De TVV smartcard kost 1€ minder (79€ dus).
-Bij Telenet betaal je ook altijd een aansluitingskost van minstens 60€ als je kabeltv neemt.
-Een TVV gecertificeerde decoder kost ook maar 159€. Die Dreambox 500S kan je dus vervangen door een Philips DSR 2211 (die is goedgekeurd door TVV), deze is misschien minder goed dan dan Dreambox maar is wel een eerlijkere vergelijking met een digibox . Je kan zelf een nog iets goedkopere set krijgen van TVV, maar da's moeilijker om te implementeren in uw bestand (zie hier).
EDIT: Ik denk er net aan dat de de Dreambox 500S dus wel zal nodig zijn als er voor meerdere TV's gekozen wordt, maar als men maar 1 tv kiest is TVV duurder dan Telenet (als je ook Hotbird wil ontvangen) met een dreambox maar goedkoper als je de Philips neemt (je ziet zelf maar of je het er gemakkelijk in krijgt of niet).
EDIT2: Waarvoor dient het stukje "Optie's Belgacom"? Ik kan daar precies niet veel mee doen.
-Bij Telenet betaal je ook altijd een aansluitingskost van minstens 60€ als je kabeltv neemt.
-Een TVV gecertificeerde decoder kost ook maar 159€. Die Dreambox 500S kan je dus vervangen door een Philips DSR 2211 (die is goedgekeurd door TVV), deze is misschien minder goed dan dan Dreambox maar is wel een eerlijkere vergelijking met een digibox . Je kan zelf een nog iets goedkopere set krijgen van TVV, maar da's moeilijker om te implementeren in uw bestand (zie hier).
EDIT: Ik denk er net aan dat de de Dreambox 500S dus wel zal nodig zijn als er voor meerdere TV's gekozen wordt, maar als men maar 1 tv kiest is TVV duurder dan Telenet (als je ook Hotbird wil ontvangen) met een dreambox maar goedkoper als je de Philips neemt (je ziet zelf maar of je het er gemakkelijk in krijgt of niet).
EDIT2: Waarvoor dient het stukje "Optie's Belgacom"? Ik kan daar precies niet veel mee doen.
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
ZMD schreef:Er zijn nog enkele puntjes die je kan aanpassen.
Ik zal dat eens uitzoeken ! wat betreft die decoders.
Ik weet dat bij een DGstation goedkoper is en ook kan cardsharen.
Ik bekijk het eens...
Wat betreft het belgacom stukje, scrol maar eens naar onderen (onder conclusie) daar heb je belgacom zitten.
stefke schreef:Ze maken het je toch moeilijk hoor prodata Maar je tabel is zeker een hel goede vergelijking.
Vind ik dus ook. Je hebt de prijzen zwart op wit en als je idd aankruist wat je allemaal wil kan je niet anders dan een conclusie trekken. Prodata maakt een goed punt met zijn tabel.
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
Nogmaals een update...
iets betere hardware gekozen.
Zo gebruikt hij nu een strong decoder indien flexvieuw niet van toepassing is...
Toch even meegeven.
Wil je 3 TV's voorzien van een digitaal signaal heb je bij tvv zonder optie's al voordeel tov telenet.
iets betere hardware gekozen.
Zo gebruikt hij nu een strong decoder indien flexvieuw niet van toepassing is...
Toch even meegeven.
Wil je 3 TV's voorzien van een digitaal signaal heb je bij tvv zonder optie's al voordeel tov telenet.
-
- Deel van't meubilair
De link naar de sheet is uit je post verdwenen
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
r2504 schreef:De link naar de sheet is uit je post verdwenen
Foutje
even nog eens doen
EDIT: het is blijkbaar al rendabel vanaf 2 TV's
-
- Deel van't meubilair
prodata schreef:EDIT: het is blijkbaar al rendabel vanaf 2 TV's
Afhankelijk van hoe je met de parameters speelt zijn bepaalde configuraties al dan niet goedkoper, maar voldoe je ook niet meer aan je mogelijkheden zoals in de eerste post (bv. je vermelding rond HDTV). Het is tevens gevaarlijk te veronderstellen dat de prijzen de komende jaren blijven zoals ze zijn, en louter hierop je beslissing te baseren.
Los van het feit wie nu de goedkoopste is, blijkt dat het verschil meestal beperkt is tot enkele (1 a 3 euro) per maand wat volgens mij een te beperkte stimulans is voor mensen om over te schakelen (we zijn in Belgie nu éénmaal gewoonte dieren... kijk maar naar de breedband provider issues).
Het blijft echter een mooie en handige sheet om mee te spelen.
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
r2504 schreef:prodata schreef:EDIT: het is blijkbaar al rendabel vanaf 2 TV's
Afhankelijk van hoe je met de parameters speelt zijn bepaalde configuraties al dan niet goedkoper, maar voldoe je ook niet meer aan je mogelijkheden zoals in de eerste post (bv. je vermelding rond HDTV). Het is tevens gevaarlijk te veronderstellen dat de prijzen de komende jaren blijven zoals ze zijn, en louter hierop je beslissing te baseren.
Los van het feit wie nu de goedkoopste is, blijkt dat het verschil meestal beperkt is tot enkele (1 a 3 euro) per maand wat volgens mij een te beperkte stimulans is voor mensen om over te schakelen (we zijn in Belgie nu éénmaal gewoonte dieren... kijk maar naar de breedband provider issues).
Het blijft echter een mooie en handige sheet om mee te spelen.
2 a 3 euro op basis pakket.
Ga je optie's niemen is er duidelijk te zien wie er het goedkoopste uitkomt.
Voorst is het idd gevaarlijk te stellen dat de prijzen hetzelfde blijven, echter dit is wel de enigste en correcte manier van leveranciers vergelijken...
-
- Plus Member
- Bedankt: 3 keer
ze hebben op diskidee ook een vergelijking gedaan
zie http://www.diskidee.be/av/testen/index.htms/6668/1
op pagina 6
zie http://www.diskidee.be/av/testen/index.htms/6668/1
op pagina 6
-
- Deel van't meubilair
r2504 schreef:Het is tevens gevaarlijk te veronderstellen dat de prijzen de komende jaren blijven zoals ze zijn, en louter hierop je beslissing te baseren.
Dat ik mezelf nu al moet quoten... waar je verwacht dat in deze groeiende markt zaken goedkoper worden is TN er als eerste bij om de prijs op minder dan een jaar te verdubbelen. De geldhonger is blijkbaar niet te stillen in Mechelen.
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
r2504 schreef:r2504 schreef:Het is tevens gevaarlijk te veronderstellen dat de prijzen de komende jaren blijven zoals ze zijn, en louter hierop je beslissing te baseren.
Dat ik mezelf nu al moet quoten... waar je verwacht dat in deze groeiende markt zaken goedkoper worden is TN er als eerste bij om de prijs op minder dan een jaar te verdubbelen. De geldhonger is blijkbaar niet te stillen in Mechelen.
Klopt inderdaad, ze claimen wel gratis te zijn, maar ik vind het slechts een verdoken gevoel, wie iDTV gewoon is zal per definitie meer uitgeven.
Tis jammer dat telenet de instalatie verhoogt...
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Ze krijgen in Mechelen precies een beetje schrik van TVV
Als je in google "TV vlaanderen" intikt krijg je telenet als gesponserde koppeling.
Als je in google "TV vlaanderen" intikt krijg je telenet als gesponserde koppeling.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
-
- Elite Poster
Vanaf overmorgen stijgen de prijzen bij Telenet nog eens, dus zal er weer een update nodig zijn.
Digitaal: <strike>+0,27€/maand of 3,24€/jaar</strike> +3,28€/jaar
Analoog: <strike>+0,30€/maand of 3,6€/jaar</strike> + 3,55€/jaar
Nieuwe Prijslijst
Zie ook: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=11424
Digitaal: <strike>+0,27€/maand of 3,24€/jaar</strike> +3,28€/jaar
Analoog: <strike>+0,30€/maand of 3,6€/jaar</strike> + 3,55€/jaar
Nieuwe Prijslijst
Zie ook: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=11424
-
- Elite Poster
Misschien nog eens een updat(e)je
TV-Vlaanderen:
-Smartcard kost nu 79€
Telenet:
-De activatie van het analoge abonnement (60€) toevoegen. Deze is ook noodzakkelijk om digitaal te kunnen/mogen nemen.
Desnoods moet je de keuze geven om de producten die men al heeft aan te duiden zoals: Analoge TV, Belgacom ADSL en/of telefoon, schotel, digitale of analoge sat decoder,... Indien deze keuze der niet is moet de activatie van de analoge tv installatie zeker meegerekend worden (vind ik toch).
TV-Vlaanderen:
-Smartcard kost nu 79€
Telenet:
-De activatie van het analoge abonnement (60€) toevoegen. Deze is ook noodzakkelijk om digitaal te kunnen/mogen nemen.
Desnoods moet je de keuze geven om de producten die men al heeft aan te duiden zoals: Analoge TV, Belgacom ADSL en/of telefoon, schotel, digitale of analoge sat decoder,... Indien deze keuze der niet is moet de activatie van de analoge tv installatie zeker meegerekend worden (vind ik toch).