hoe werkt WS FTP?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
queenjartelle
Starter
Starter

hey, kan iemand mij es stap voor stap uitleggen wat ik precies moet aanklikken in wsftp om mijn pages te uploaden?

ik krijg verbinding met de server, dus dat is 't probleem niet... maar verder... zin ik gene krak in zo'n dingen (da's duidelijk)

alvast ne dikke merci! :wink:

[mod="The Oddity"]Gelieve een duidelijke topic-titel te kiezen. Bekijk ook de rules eens omtrent het kiezen van een topic-titel.[/mod]
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

queenjartelle,

je zal al veel info terug vinden in de FAQ van dit forum dat je hier vindt.
Dit is met smartftp, doch is dit vrij analoog aan WsFtp. Instellingen zijn immers exact hetzelfde.

Bekijk eveneens eerst eens de andere topics in dit forum omtrent ftp'ing. Daarmee zal je al een hele stap verder zijn!
I love it when a plan comes together!
queenjartelle
Starter
Starter

Okay, nu heb ik smartftp. kheb alles in orde gebracht... en ik ben connected.
Nu, is het de bedoeling dat ik via local browser mijn index.htm naar het kolommetje onder 'queue sorce' sleep?

Okay, dat staat er in... maar verder?

Oh my god, ik voel mij zo'n leek :) ik ben er ook eentje, maar eens dit gelukt is, laat ik jullie wel met rust :)
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Je kan die file ook direct naar de folder op de ftp slepen dan upload hij het direct, of je kan alles in de global queue zetten en dan op het play knopje drukken daar juist boven :)
NuKeM
queenjartelle
Starter
Starter

uhuh? :eek:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je kan eventueel ook gewoon internet-explorer gebruiken, als je dat makkelijker vindt. Dan is het bijna hetzelfde als kopieren tussen 2 mappen op de pc.
Je opent 2 vensters: eentje met de map op de harde schijf, en het andere met adres "ftp://gebruikersnaam:[email protected]", dus bijvoorbeeld "ftp://bk123123:[email protected]"

En dan is het maar een kwestie van je bestanden van het éne venster in het andere te slepen...
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

zo doe ik dat ook, oogt niet professioneel, maar het is wel sneller dan een programma te moeten openen als het maar om 1 a 2 bestandjes gaat (meer gaat ook, maar ge moet dan wel zorgen dat IE niet crashed, toch in mijne win 98 :wink: ).
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

dat gaat ook, ik gebruik dit ook als er op een pc geen ftp client geinstalleert staat (int school bv).
maar ik vind niet dat dat zo handig werkt maar ja, als noodmiddel valt het mee
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

queenjartelle,

hey, het is niet de bedoeling dat je ons met rust laat eh.. je moet alleen ook eens kijken naar de topics die reeds gepost zijn. Meestal kan je al iets wijzer worden van andere topics te lezen. Veel van deze problemen zijn al aan bod gekomen.

Nukem, hehe, Telenet-sites, skynet heeft ze ook ze, op skynet-solution center. Bekijk dit.

Ivm IE, mja, das nen http-browser en idd ondersteund wel ftp, maar gebruik dat toch niet ze, vind dat echt niet goed. Loopt soms vast via ftp, al veel gehad. Dan gebruik ik veel liever de ftp.exe die in dos zit.
I love it when a plan comes together!
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

wat is dat hier allemaal ?? ftp is een van de simpelste dingen die ge op het internet hunt doen natuurlijk als je nieuw bent tot "ftpen" heb je vragen dat versta ik ook wel ;)
host:users.skynet.be // geen http:// of ftp://
username:uw_username // zonder de @SKYNET
password:uw_password
hostype : selecteer hier "autodetect"

wanneer ge successvol verbonden bent zie je in da vakske rechts de bestanden op uw webruimte links zijn de bestanden (in de huidige map die u geslecteerd hebt ) op uw eigen pc nu moet je links een bestand selecteren en op dat naar rechts wijzend pijltje klikken.U kan meerdere bestanden tegelijkertijd selecteren door de shift toets ingedrukt te houden en dat pijltje naar beneden op uw toetsenbord te kiezen

en nog eens iets

index.HTML is NIET hetzelfde als index.html unix is case sensitive

voila uploaden maar zo simpel is dat ;)
Registered Linux user #286313
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”