abbo vraagje

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Davion
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 apr 2004, 20:27
Locatie: Diest

Klein vraagske,

Stel nu dat ik op het einde van de maand op 8Gb van de 10zit (ADSL SKynetGO 10Gig limiet), en ik reset de laatste dag manueel mijn router, zodat de laatste 36uur ingaan, kan ik dan bvb snel 4-5Gb binnenhalen (Vista Beta bvb), dan de volgende dag resetten, zodak nie op smallband kom?

En indien ik da doe, is dan het aantal Gb dat ik heb overschreden bij de volgende maad geteld (bvb, als ik 13Gb heb gedownload de vorige, dak dan de volgende begin met 3Gb) ? of is dit niet zo?

thx in advance, Davion
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Davion schreef:... en ik reset de laatste dag manueel mijn router, zodat de laatste 36uur ingaan, kan ik dan bvb snel 4-5Gb binnenhalen (Vista Beta bvb), dan de volgende dag resetten, zodak nie op smallband kom?


Hangt er van af.

Reset je verbinding altijd voor middernacht op de laatste dag van de maand.

Bijvoorbeeld, reset op 23h50 op 31 januari.
Dan zal het verbruikte volume bij januari bijgeteld worden, en ben je dus 10 minuten op smallband.

Als je nu op 0h10 op 1 februari reset, dan zal het verbruikte volume al bij februari bijgeteld worden. Je hebt dan, als je geluk hebt, nog geen smallband, maar er is toch al een hoop verbruikt van je maximaal volume.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tbscope schreef:Als je nu op 0h10 op 1 februari reset, dan zal het verbruikte volume al bij februari bijgeteld worden. Je hebt dan, als je geluk hebt, nog geen smallband, maar er is toch al een hoop verbruikt van je maximaal volume.


Wel, dat weet ik zo net nog niet...
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Davion
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 apr 2004, 20:27
Locatie: Diest

Bedankt, kheb ook de topic over de 'leechtruc' gelezen.
Kheb een gewoon Skynet ADSL Go abbo, zonder VolumePacks en kheb geen Belgacom toestel (is dikken bugt, kheb nen US Robotics modem/router USR999105 gekocht, pakken beter)

mvg, Davion
Laatst gewijzigd door Davion 12 jun 2006, 18:13, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Davion schreef:Bedankt, kheb ook de topic over de 'leechtruc' gelezen.
Kheb een gewoon Skynet ADSL Go aboo, zonder VolumePacks en kheb geen Belgacom toestel (is dikken bugt, kheb nen US Robotics modem/router USR999105 gekocht, pakken beter)

mvg, Davion

Naar mijn weten werkt die "leechtruc" niet meer ... als da nu met een belgacom toestel is of niet maakt maar weinig verschil uit denk ik.
Greetz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Belgacom heeft nu toch een live meter?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ken schreef:Belgacom heeft nu toch een live meter?


Inderdaad.
Alleen : het overschakelen van breedband naar smalband kan niet tijdens de verbinding zelf - vandaar dat de 36u disconnect nog steeds gebeurt.
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

patje schreef:Naar mijn weten werkt die "leechtruc" niet meer ... als da nu met een belgacom toestel is of niet maakt maar weinig verschil uit denk ik.
Greetz


Leechtruc deed het in de maand mei toch nog, zelfs bij een volumepack.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Inderdaad, die leechtruc werkt nog altijd.
Gewoon je verbinding verbreken voor het einde van de maand en je zal op rozen zitten :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Davion
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 apr 2004, 20:27
Locatie: Diest

Ok, bedankt :)
Bergie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2005, 03:02

CueBoy schreef:
tbscope schreef:Als je nu op 0h10 op 1 februari reset, dan zal het verbruikte volume al bij februari bijgeteld worden. Je hebt dan, als je geluk hebt, nog geen smallband, maar er is toch al een hoop verbruikt van je maximaal volume.


Wel, dat weet ik zo net nog niet...


Nochtans is de bewering van tbscope volledig correct.
Bergie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2005, 03:02

Teebee schreef:
patje schreef:Naar mijn weten werkt die "leechtruc" niet meer ... als da nu met een belgacom toestel is of niet maakt maar weinig verschil uit denk ik.
Greetz


Leechtruc deed het in de maand mei toch nog, zelfs bij een volumepack.


Uit de "leechtruc" topic is gebleken dat het verschilt van klant tot klant, maar voor alle duidelijkheid : bij mij en sommige anderen werkt de leechtruc nog wél bij het standaardvolume, maar NIET bij een volumepack.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”