TV Vlaanderen officieel van start op 6 juni

Alles over TV via satelliet
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Nob schreef:
Misschien dat je als kabelkijker video on demand nodig hebt maar als ik zie dat ik via sat keuze heb tussen honderden films per avond laat ik mij liever eens aangenaam verassen door het aanbod van de dag


Misschien ben ik wat kieskeurig, maar ik wil geen reclame in die dingen, en mijn vriendin zal vast en zeker nl subs willen!

Dus dat is geen optie voor mij.

greetz,

Nob
Koopt u een hdd recorder, kijkt 10 minuten later en spoel de reclame in fast forward gewoon door. Is toch wat ik hier doe als ik een film kijk op de commercieëlen. Nog weinig last van reclame
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

alfadude schreef:MTV zit vast aan een exclusiviteitscontract met Telenet.


Ah daarom krijg ik dus TMF niet bij Chello...
dafreak
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2005, 14:31

TMF is ondertussen al een jaartje beschikbaar via UPC (chello)
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Dan zouden ze ter compensatie TMF NL erbij kunnen stoppen, niet?
Of MTV Europe, zoals we die jaren ontvangen hebben via de kabel...
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Silence schreef:
Nob schreef:
Misschien dat je als kabelkijker video on demand nodig hebt maar als ik zie dat ik via sat keuze heb tussen honderden films per avond laat ik mij liever eens aangenaam verassen door het aanbod van de dag


Misschien ben ik wat kieskeurig, maar ik wil geen reclame in die dingen, en mijn vriendin zal vast en zeker nl subs willen!

Dus dat is geen optie voor mij.

greetz,

Nob
Koopt u een hdd recorder, kijkt 10 minuten later en spoel de reclame in fast forward gewoon door. Is toch wat ik hier doe als ik een film kijk op de commercieëlen. Nog weinig last van reclame


correctie, op de meeste filmzenders (zoals nu Action Now) en de gekraakte zenders en/of andere pakketen zit simpelweg geen reclame meer in de films...

Overigens heb ik (legaal !) een sky UK pakket
hierin zitten meer dan 14 non stop filmkanalen die continu in surround sound AC3 uitzenden, klinkt bangelijk goed met men surround instalatie...

Ik wil niet meer terug van men sat... (overigens de meeste mensen die sat gewoon zijn niet denk ik...)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

andy-dsl schreef:Ik weet het zo niet hoor over vijf jaar pas? Ik kijk nu ook analoog en het abonementsgeld is toch maar half zoveel als TV vlaanderen. Ik zit nu halverwege mijn jaar dus als telenet bij opzeg de resterende maanden terugbetaald dan heb ik het eerste jaar tvv voor niks. Rest alleen nog de kost van de apparatuur maar dat heb je altijd. Je kan immers ook geen tv kijken zonder TV. Trouwens als je goed zoekt en met wet geknutsel hoe je niet eens een ontvanger van tvv te nemen maar kan je goedkoper weg. Wat als men de dienst nog uitbreidt met video-on-demand met der tijd of idd met HDTV? Volgens mij kan dit nog leuk worden.


Yep, 5 jaar of nee, zelf 8 jaar (om voordeel te doen aan het abbonementsgeld, als je van telenet analoog komt). Klein voorbeeldje.
Wat ik nu betaal, Analoog Telenet: 96 *12,39€ = 1189,44€
Als ik wil overstappen naar digitaal TV-Vlaanderen: 29,95€ (activatie) + 79€ (smartcard) + 200€ (Hardware) + (96 *8,95€) = 1168,15€
Als ik wil overstappen naar digitaal Telenet: 25€ (Activatie) + 200€ (hardware) + (96 *12,39€) = 1414,44€

Conclusie:
Als je al analoog kijkt via telenet en je wil besparen of de kwaliteit van het beeld speelt niet veel rol dan zit je goedkoper bij telenet (voor de eerste 8 jaar toch).
Heb je nu analoog bij telenet en wil je digitaal, dan neem je beter TV-Vlaanderen waar je na 2jaar het verschil al kan beginnen merken.
Heb je nog geen TV aansluiting en je wil direct digitaal (je moet dan bij Telenet ook nog een 70€ aansluiting betalen), dan zit er niet veel verschil in aansluitings- en actievatiekosten en ben je er met TV-Vlaanderen digitaal al vanaf de 5de maand goedkoper vanaf.

't Is natuurlijk normaal dat je voor de nieuwe technologiën extra moet betalen. Maar als je natuurlijk een beetje wacht (soms wel een jaar of 2) is alles veel goedkoper en meestal ook beter.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

@ ZMD

Mooi voorbeeld, echter vergeet je enkele dingen:
Geef aan de sat hardware iets meer uit

hierdoor kan je:
- Timeshiften (a la 5euro per maand bij telenet)
- Easy recording (opnemen vanuit de EGP) (a la 6 euro per maand bij telenet)
- Film pakket zit in TV-vlaanderen (a la 19,95 per maand bij telenet)
- Erotiek zit gratis bij tv-vlaanderen (a la 10 euro per maand bij telenet)
- Discovery chanel zit gratis bij tvv (a la 9,95 per maand bij telenet)

Tel dit even uit en je komt er achter dat sat voor al deze dingen het goedkoopste is...
Vergeet echter niet da het zender aanbod op sat veel interesanter is dan dat wat telenet aanbied in hun theme pack
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

prodata schreef:@ ZMD

Mooi voorbeeld, echter vergeet je enkele dingen:
Geef aan de sat hardware iets meer uit

hierdoor kan je:
- Timeshiften (a la 5euro per maand bij telenet)
- Easy recording (opnemen vanuit de EGP) (a la 6 euro per maand bij telenet)
- Film pakket zit in TV-vlaanderen (a la 19,95 per maand bij telenet)
- Erotiek zit gratis bij tv-vlaanderen (a la 10 euro per maand bij telenet)
- Discovery chanel zit gratis bij tvv (a la 9,95 per maand bij telenet)

Tel dit even uit en je komt er achter dat sat voor al deze dingen het goedkoopste is...
Vergeet echter niet da het zender aanbod op sat veel interesanter is dan dat wat telenet aanbied in hun theme pack


als we al die bedragen maal 96 doen:
- Timeshiften: 480
- Easy recording (opnemen vanuit de EGP): 576
- Film pakket zit in TV-vlaanderen: 1815,2
- Erotiek zit gratis bij tv-vlaanderen: 960
- Discovery chanel: 955,2
- standaar telenet kost: 1414,44
totaal: 5720.84

Als ik nog een klein beetje goed kan rekenen ten minste. Telenet Digital TV kost je 58.85 per maand.
Laatst gewijzigd door andy-dsl op 08 jun 2006, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

prodata schreef:- Timeshiften (a la 5euro per maand bij telenet)
- Easy recording (opnemen vanuit de EGP) (a la 6 euro per maand bij telenet)


Je telt tweemaal hetzelfde... Flexview kost 4.95/maand.

prodata schreef:- Film pakket zit in TV-vlaanderen (a la 19,95 per maand bij telenet)


Filmpakket in TVV... oh ja, welk dan ?

prodata schreef:- Erotiek zit gratis bij tv-vlaanderen (a la 10 euro per maand bij telenet)


Hoef ik niet echt... je hebt trouwens iedere dag gratis erotiek op AB3.

prodata schreef:- Discovery chanel zit gratis bij tvv (a la 9,95 per maand bij telenet)


Is eveneens gratis bij TN.

En als laatste... het abonnementsgeld bij TN is goedkoper (12 ipv. 21% BTW) wanneer je digitale TV hebt.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

En het verschil in bitrate ? iemand daar een idee van ?
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Je telt tweemaal hetzelfde... Flexview kost 4.95/maand.


Das dus even 60 euro per jaar he
das er over in mijn ogen terwijl dit helemaal geen netwerkdienst eerder een functie van de hardware...


r2504 schreef:
Filmpakket in TVV... oh ja, welk dan



Action Now is een filmzender zonder reclame

r2504 schreef:Hoef ik niet echt... je hebt trouwens iedere dag gratis erotiek op AB3.


Kan zijn dat je dat niet moet hebben maar dat dien je wel in rekening te houden als je prijzen vergelijkt !...
Dit is iets wat bij telenet voor 1 kanaal 19,95 euro kost
toch wel een belangrijke factor als je toch van erotiek houd lijkt me...


r2504 schreef:Is eveneens gratis bij TN.

Ja idd, ik miszag me op de andere discovery channels

r2504 schreef:En als laatste... het abonnementsgeld bij TN is goedkoper (12 ipv. 21% BTW) wanneer je digitale TV hebt.


Klopt idd 12 %BTW maar das nog duurder dan de 8,95 inc 21% van TVV



Bitrates liggen bij tvv iets lager dan bij telenet als ik de cijfers bekijk...
Maar ze liggen wel hoger dan BelgacomTV (max 4 mbps)
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

prodata schreef:
Klopt idd 12 %BTW maar das nog duurder dan de 8,95 inc 21% van TVV

Waarom heeft Telenet een gunsttarief en TVV niet?
Dit lijkt mij weer het bevoordelen van een bepaalde aanbieder ten nadele van de andere aanbieders.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

alfadude schreef:
prodata schreef:
Klopt idd 12 %BTW maar das nog duurder dan de 8,95 inc 21% van TVV

Waarom heeft Telenet een gunsttarief en TVV niet?
Dit lijkt mij weer het bevoordelen van een bepaalde aanbieder ten nadele van de andere aanbieders.


vraag ik me ook af eigenlijk...
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Ik dacht ook net hetzelfde toen ik dit daarnet las, dus ben ik maar eens gaan kijken bij Belgacom en TV-Vlaanderen en staat nergens vermeld of je 21% of 12% BTW betaald. Dus misschien is het daar even goed 12%. Misschien kunnen mensen die klant zijn bij BG (voor tv natuurlijk) of TV-Vlaanderen.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Tja. maakt niet zoveel uit of het nu 12% of 21% is he. Het bedrag is hetzelfde en zoals prodata al zei nog altijd duurder.
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

ik heb een digital all world receiver met ingebouwde cam.
was een van de eerste receivers ook die software matig kon decoderen zonder kaart te flashen . sinds de update van firmware paar maanden geleden werkt deze ook.

receiver kost mischien nu tussen den 75-120 euro (de nieuwere modellen)
de receivers van tv vlaanderen kosten echt veel geld.
je moet maar eens in antwerpen of brussel bij de pakistanen, marokanen en zo in die satelietwinkels gaan zien. scherpe prijzen :D

persoonlijk ben ik aan het twijfelen tussen een tv vlaanderen pakket of een canaal digitaal kaartje kopen uit nederland (via familie) daar heb je de nederlandse commerciele zenders en die zijn zo goe als voor niets dacht ik.enkel de kaart kopen)

naar mijn smaak zijn er nog te weinig kanalen op tv vlaanderen, mogen best wel wat meer franse kanalen zoals TF1 en M6 bijkomen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

prodata schreef:Das dus even 60 euro per jaar he
das er over in mijn ogen terwijl dit helemaal geen netwerkdienst eerder een functie van de hardware...


Ik ben er ook niet blij mee met die 60 euro, maar het is niet correct om te laten uitschijnen dat het 132 euro kost per jaar. Om die manier klopt je vergelijking niet !

prodata schreef:Kan zijn dat je dat niet moet hebben maar dat dien je wel in rekening te houden als je prijzen vergelijkt !...


Dus ga je ook bij TVV alle paketten rekenen die je nodig hebt om de kanalen te kunnen ontvangen die TN extra heeft ten opzichte van TVV ? Mensen hebben allemaal andere behoeftes, maar ik denk dat je best vergelijkt op basis van de standaard zenders (waar 95% van Vlaanderen ook 95% van z'n tijd zal naar kijken).

prodata schreef:Bitrates liggen bij tvv iets lager dan bij telenet als ik de cijfers bekijk... Maar ze liggen wel hoger dan BelgacomTV (max 4 mbps)


Lagere bitrates... slechtere kwaliteit dus ? (hoe zit het trouwens met het toevoegen van die nieuwe 11 zenders... die hebben toch ook bandbreedte nodig ?)
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Lagere bitrates... slechtere kwaliteit dus ? (hoe zit het trouwens met het toevoegen van die nieuwe 11 zenders... die hebben toch ook bandbreedte nodig ?)


Kwaliteit van EEN & CANVAS zijn zeer goed, schommelt tussen de 3,5 a 5 Mbps

de andere zenders zitten aan de lage kant, zeker als je vergelijkt met bijvb Sky UK (maar deze zijn dan ook 10 tallen malen groter)

Ik dacht begrepen te hebben dat de 10 kanalen onder 1 transponder zitten.
Wat ook echt het maximum is.
Ik kan niet klagen over de kwaliteit, het is wel merkelijk beter dan analoog naar men mening.
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

prodata schreef:
r2504 schreef:Lagere bitrates... slechtere kwaliteit dus ? (hoe zit het trouwens met het toevoegen van die nieuwe 11 zenders... die hebben toch ook bandbreedte nodig ?)


Kwaliteit van EEN & CANVAS zijn zeer goed, schommelt tussen de 3,5 a 5 Mbps

de andere zenders zitten aan de lage kant, zeker als je vergelijkt met bijvb Sky UK (maar deze zijn dan ook 10 tallen malen groter)

Ik dacht begrepen te hebben dat de 10 kanalen onder 1 transponder zitten.
Wat ook echt het maximum is.
Ik kan niet klagen over de kwaliteit, het is wel merkelijk beter dan analoog naar men mening.


Ze zijn het hier net komen installeren.
Heb mn kaart net geactiveerd via de site..
Tis nu nog halfuurke wachten eer dat ik beeld krijg hebben ze mij verteld.
Ben eens benieuwd :-D
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

witte! schreef:
prodata schreef:
r2504 schreef:Lagere bitrates... slechtere kwaliteit dus ? (hoe zit het trouwens met het toevoegen van die nieuwe 11 zenders... die hebben toch ook bandbreedte nodig ?)


Kwaliteit van EEN & CANVAS zijn zeer goed, schommelt tussen de 3,5 a 5 Mbps

de andere zenders zitten aan de lage kant, zeker als je vergelijkt met bijvb Sky UK (maar deze zijn dan ook 10 tallen malen groter)

Ik dacht begrepen te hebben dat de 10 kanalen onder 1 transponder zitten.
Wat ook echt het maximum is.
Ik kan niet klagen over de kwaliteit, het is wel merkelijk beter dan analoog naar men mening.


Ze zijn het hier net komen installeren.
Heb mn kaart net geactiveerd via de site..
Tis nu nog halfuurke wachten eer dat ik beeld krijg hebben ze mij verteld.
Ben eens benieuwd :-D


Laat ons je resulaten weten aub.

BTW welke setup heb je?
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

prodata schreef:
witte! schreef:
prodata schreef:
r2504 schreef:Lagere bitrates... slechtere kwaliteit dus ? (hoe zit het trouwens met het toevoegen van die nieuwe 11 zenders... die hebben toch ook bandbreedte nodig ?)


Kwaliteit van EEN & CANVAS zijn zeer goed, schommelt tussen de 3,5 a 5 Mbps

de andere zenders zitten aan de lage kant, zeker als je vergelijkt met bijvb Sky UK (maar deze zijn dan ook 10 tallen malen groter)

Ik dacht begrepen te hebben dat de 10 kanalen onder 1 transponder zitten.
Wat ook echt het maximum is.
Ik kan niet klagen over de kwaliteit, het is wel merkelijk beter dan analoog naar men mening.


Ze zijn het hier net komen installeren.
Heb mn kaart net geactiveerd via de site..
Tis nu nog halfuurke wachten eer dat ik beeld krijg hebben ze mij verteld.
Ben eens benieuwd :-D


Laat ons je resulaten weten aub.

BTW welke setup heb je?


Het gewone standaard pakket van tv vlaanderen.
Dat is voorlopig genoeg om eens te experimentere met satelliet tv.
Moest het nodig zijn kopen we in de toekomst nog wel een andere tuner.
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

Heb net signaal.
Alles ziet er netjes uit 8)
Vijftv zit er trouwens ook op dus die uplink zal wel gefixed zijn :wink:
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

witte! schreef:Het gewone standaard pakket van tv vlaanderen.

Is dat niet vrij duur?
Dacht begrepen te hebben dat je goedkopere aparatuur kon aankopen
die kwalitatief ook nog beter zou zijn.

witte! schreef:Heb net signaal.
Alles ziet er netjes uit 8)
Vijftv zit er trouwens ook op dus die uplink zal wel gefixed zijn :wink:

Mooi, onze interesse groeit met de dag.
Welk systeem had je vroeger, en heb je nu een betere beeldkwaliteit vergeleken met toen?

Wij kijken nog steeds analoog via TN maar ik heb de indruk dat de beeld en geluidskwaliteit van vele kanalen alsmaar minder word.
(nu met het WK voetbal valt me dat toch weer op)
Als het de bedoeling van TN is om met dergelijke praktijken de mensen te pushen om over te schakelen naar digitale TV dan vrees ik dat die ballon hier alvast niet zal opstijgen.

Wij vinden TV Vlaanderen een hele interessante optie, jammer genoeg kennen we de ballen van satelliet TV. :?
Dat word dus met rasse schreden bijbenen. :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Petrikske schreef:Wij kijken nog steeds analoog via TN maar ik heb de indruk dat de beeld en geluidskwaliteit van vele kanalen alsmaar minder word.


Niet echt objectief lijkt me... men kan analoge TV ook niet zomaar slechter maken (tenzij het globale kabelsignaal zwakker zou worden) zoals men de bitrate bij een digitaal signaal kan verminderen.

Maar los hiervan zijn er vandaag de dag 3 oplossingen (TN, BGCTV en TVV) die niet ver uit elkaar liggen. Alles hangt een beetje af van je noden (bv. meerdere TV's).
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

r2504 schreef:Maar los hiervan zijn er vandaag de dag 3 oplossingen (TN, BGCTV en TVV) die niet ver uit elkaar liggen. Alles hangt een beetje af van je noden (bv. meerdere TV's).


Inderdaad, want zolang er geen simpele en goedkope oplossing komt voor meerdere tv's aan te sluiten, zal TV-Vlaanderen (en eigenlijk ook BGCTV) niet doorbreken bij het grote publiek...

Want hoeveel gezinnen hebben meer dan 1 tv? Ik denk enorm veel in Vlaanderen. In mijn situatie zijn het er 3 + PCI TV kaart in desktop pc.

Zolang ik die 4 toestellen niet op een simpele en goedkope manier kan aansluiten op de schotel, ben ik qua kosten wel verplicht om te blijven bij Telenet Analog TV...

Bij Telenet heb je nog een voordeel dat analoog blijft bestaan bij het aanschaffen van de Digibox, en de andere tv's geen hinder ondervinden.

Verder vind ik dat het TVV aanbod een zeer scherpe prijs heeft en ideaal is voor burgers met maar 1 tv toestel... En concurrentie voor Telenet en BGC is nooit slecht :wink:
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Svekke schreef:Bij Telenet heb je nog een voordeel dat analoog blijft bestaan bij het aanschaffen van de Digibox, en de andere tv's geen hinder ondervinden.

Dit is idd een voordeel voor telenet.
Maar wel eentje dat beperkt is in tijd. Het analoge gedeelte zal op een gegeven moment (2010,2011???) uitgeschakeld worden.
Dat wordt het moment dat je voor elke TV een digibox moet aanschaffen.
Of ze moeten de DVB-C ontvanger in de tv bouwen. Perfect mogelijk maar omdat Telenet zijn signalen codeert moet je van telenet een nagravision kaartje kunnen krijgen. Momenteel willen ze die niet geven. Als ze dit ooit wel doen kan je erop rekenen dat dit weeral geld gaat kosten(per TV)
Ook verlies je de interactiviteit bij een ingebouwde digibox. Die verlies je misschien niet als de TV's worden uitgerust met een Tuner gebouwd volgens de specs van telenet. Maar dan heb je weer het probleem dat je eens de TV gekocht nooit meer kan veranderen van leverancier omdat de tuner van je TV dan niet meer werkt.

Moraal van het verhaal:
Hoeveel men ook zegt dat het niet waar is, Digitaal=leggen als de kiekens :frown:

Ik heb op dit moment TVV, ik heb dan ook maar 1 TV. Voor mij is TVV goed en goedkoop. Wil ik in 2012 een extra TV aanschaffen zou het wel eens kunnen dat ik goedkoper gesteld ben dan bij Telenet.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

dat niet alleen, ik vind het meerdere TV gedeelte zwaar overroepen.

Een Decoder met SECA2 support vind je voor minder dan 150€
een telenet digibox kost er nog steeds 200€

Plus de snelheid van de digibox laat zeer te wensen over...

Wil je meerdere TV's voorzien van digitale TV (van telenet) dan dien je :

A- een digibox te kopen per TV (minimaal 199 euro)
b- Erger nog op iedere TV een abbonment te nemen indien je het zelfde pakket op beide TV's wenst te hebben.

Plus het feit dat TVV de keuze laat kwa hardware is voor veel mensen een sterk punt...
Laatst gewijzigd door netdata op 12 jun 2006, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

prodata schreef:Plus het feit dat TVV de keuze laat kwa hardware is voor veel mensen een sterk punt...


Ik moet wel zeggen dat - sinds jouw vurig pleidooi - ik hier me ben in beginnen verdiepen maar het is begot niet simpel voor een absolute beginner.

Vooral die LNB toestanden zijn soms ingewikkeld. En wat is een goede schotel etc...

Maar die Dreamboxjes die je beschreef die zien er echt wel lekker uit :D.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Deej_1977 schreef:Ik moet wel zeggen dat - sinds jouw vurig pleidooi - ik hier me ben in beginnen verdiepen maar het is begot niet simpel voor een absolute beginner.

Hier hetzelfde: ik heb het bekeken, en het ziet er allemaal wel heel leuk uit, maar ik ken NIKS van zo'n satsysteem... Moest er nu een simpele oplossing bestaan om meerdere decoders op de schotel aan te sluiten dan twijfel ik geen seconde om het te nemen...

Trouwens: moet er dan voor elke decoder een smartcard van TVV aanwezig zijn, die waarschijnlijk extra kosten geeft?
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Svekke schreef:Trouwens: moet er dan voor elke decoder een smartcard van TVV aanwezig zijn, die waarschijnlijk extra kosten geeft?


Ja, ... MAAAAAR


(ook dit is legaal !)

Je kan bijvb smartWi gebruiken
of aan cardsharing doen met de dreambox en humax ontvangers

deze laatste zijn bij telenet niet mogelijk...

Het klopt wel dat het minder toegankelijk is dan gewone kabel distributie.

Anderzijds, ik was voor de komst van TVV een totale N00B in het sat wereldje, echter na een week forums afschuimen leer je ZEER veel bij...
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

prodata schreef:Anderzijds, ik was voor de komst van TVV een totale N00B in het sat wereldje, echter na een week forums afschuimen leer je ZEER veel bij...


Kan je ons een paar adresjes geven of een paar links waar je die kennis hebt gehaald? Ben ook al even aan het zoeken geweest en al veel gevonden. Kennis is er met hopen maar is er ergens iets dat uitblinkt? Het moeilijkste lijkt me het juist positioneren van de schotel dus daar ontrent wat info zou heel handig zijn :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

prodata schreef:Wil je meerdere TV's voorzien van digitale TV (van telenet) dan dien je : A- een digibox te kopen per TV (minimaal 199 euro)


Je bent niet verplicht die extra investering te doen voor al je TV's... terwijl je dat bij BGCTV en TVV wel moet. Mensen verwachten niet meteen overal digitale TV, maar wel dat ze overal nog kunnen kijken (zelfs al is het analoog).

prodata schreef:Plus het feit dat TVV de keuze laat kwa hardware is voor veel mensen een sterk punt...


Bij de freaks ja... ik vrees dat dat amper 1% van het aantal kijkers is. Trouwens we hebben hier recent uitgekeken naar hardware met dezelfde mogelijkheden als een Digicorder en de prijs was beduidend hoger in aanschaf.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

prodata schreef:Je kan bijvb smartWi gebruiken

Dit speeltje kost weeral maar eens zo'n 170€ :?
Dreambox is ook niet echt goedkoop...
Uiteindelijk kost het verschrikkelijk veel en doe je er lang over om het geld er uit te halen ivm de lagere abo prijs bij Telenet.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Ja maar als je op alle TVs een telenet digital TV abo moet hebben kost de prijs per jaar je misschien telkens evenveel als de eenmalige aanschaf van alle apparatuur die je voor digitale sat nodig hebt.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Je bent niet verplicht die extra investering te doen voor al je TV's... terwijl je dat bij BGCTV en TVV wel moet. Mensen verwachten niet meteen overal digitale TV, maar wel dat ze overal nog kunnen kijken (zelfs al is het analoog).


Jij bent een echte strijd vogel he ;-)
Je hebt wat dat betreft gelijk, en daar heeft telenet een sterk punt....
Daarom dat ik in men vergelijk zei: als je overal digitaal wil kijken


r2504 schreef:
prodata schreef:Plus het feit dat TVV de keuze laat kwa hardware is voor veel mensen een sterk punt...


Bij de freaks ja... ik vrees dat dat amper 1% van het aantal kijkers is. Trouwens we hebben hier recent uitgekeken naar hardware met dezelfde mogelijkheden als een Digicorder en de prijs was beduidend hoger in aanschaf.


Dat denk ik dus niet, op deze manier komen de ontvangers van den aldi ook in aanmerking, als ik me goed herinner hadden deze ook een CAS
Die dingen kosten 3 keer niets...

Die 200 euro voor die digibox is vrij duur als je ziet wat er in steekt is het 3 keer niets... Zeker als je de CPU en vrij geheugen bekijkt.

Bijvb:

De Dreambox 500S kost even veel als die digibox, je hoeft geen freak te zijn om je mail te raadplegen, de goudengids te raadplegen en sodoku te spelen op je dreambox.
En ja hoor, die dingen kan je net zogoed met de dreambox, en wel veel sneller dan die digibox.

Een groot punt zou je hebben wat betreft de VoD dit is iets wat via sat nog niet 100% op punt staat.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

andy-dsl schreef:Ja maar als je op alle TVs een telenet digital TV abo moet hebben kost de prijs per jaar je misschien telkens evenveel als de eenmalige aanschaf van alle apparatuur die je voor digitale sat nodig hebt.

Dat kan, alhoewel ik denk van niet, want zoals je ziet heb je extra dingen nodig zoals een kaartshare-systeem, elke tv een decoder, een schotel, een TVV smartcard...
Telenet is momenteel gewoon uw 'bakske' kopen en that's it...

En ik ben absoluut GEEN Telenet voorstander, integendeel zelfs: van zodra er iets anders op de markt komt dat mijn situatie kan vervangen en niet te duur is, ben ik weg bij Telenet :twisted:
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Svekke schreef:
prodata schreef:Je kan bijvb smartWi gebruiken

Dit speeltje kost weeral maar eens zo'n 170€ :?
Dreambox is ook niet echt goedkoop...
Uiteindelijk kost het verschrikkelijk veel en doe je er lang over om het geld er uit te halen ivm de lagere abo prijs bij Telenet.


SmartWi heb je niet nodig in combinatie met een dreambox.
Overigens:

- een dreambox kost evenveel als de digibox
- Cardsharing is perfect mogelijk (en legaal binneshuis)
- je hebt de gekraakte zenders op 1-2-3 aan de gang
- heb je nog een windows PC? dan kan je perfect opnemen met de dreambox zelfs vanuit de EPG
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Svekke schreef:Dat kan, alhoewel ik denk van niet, want zoals je ziet heb je extra dingen nodig zoals een kaartshare-systeem, elke tv een decoder, een schotel, een TVV smartcard...
Telenet is momenteel gewoon uw 'bakske' kopen en that's it...


Ja maar die dingen hoef je maar een keer te kopen en dan is het gewoon je 8,99€. Bij telenet kost het je, wanneer je alles wil, 60 € als ik mij niet vergis. wil je het twee ker is dit 120 €. Toegegeven, je hoeft op het andere abo natuurlijk niet alles te nemen. Kan je redenering goed volgen maar toch... :)
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

r2504 schreef:
Petrikske schreef:Wij kijken nog steeds analoog via TN maar ik heb de indruk dat de beeld en geluidskwaliteit van vele kanalen alsmaar minder word.


Niet echt objectief lijkt me... men kan analoge TV ook niet zomaar slechter maken (tenzij het globale kabelsignaal zwakker zou worden) zoals men de bitrate bij een digitaal signaal kan verminderen.


Nee?

Hoe verklaar je dan de "blokvorming" bij snelle bewegende beelden?
Kijk maar eens naar het publiek bv. bij wielerwedstrijden.
We kijken analoog maar op sommige kanalen lijkt het geluid op een hele lage bitrate mp3 stream terwijl de beeldkwaliteit nog meevalt.

Al die miserie is begonnen vanaf het moment dat TN begon met z'n digi TV gepruts.

Bij een WK voetbalwedstrijd is er een verschil dat oploopt to 2 a 3 seconden als je zapt van tussen Ka2 en NL2.

Kan je een doelpunt onmiddelijk opnieuw zien. :roll:

Heb hier een massa films liggen VCD,SVCD, KSVCD, SVDVD etc......
Het zit em allemaal in de compressie.... we pompen een volledige film op een 700mb schijfje.
Wel blokvorming bij snelle bewegingen bij die films, dezelfde beeldkwaliteit + blokvorming zie ik nu op vele analoge TV kanalen.

zware compressie voor het gepeupel dat geen digibox of recorder wil van TN.
Laatst gewijzigd door Petrikske op 12 jun 2006, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Svekke schreef:
andy-dsl schreef:Ja maar als je op alle TVs een telenet digital TV abo moet hebben kost de prijs per jaar je misschien telkens evenveel als de eenmalige aanschaf van alle apparatuur die je voor digitale sat nodig hebt.

Dat kan, alhoewel ik denk van niet, want zoals je ziet heb je extra dingen nodig zoals een kaartshare-systeem, elke tv een decoder, een schotel, een TVV smartcard...
Telenet is momenteel gewoon uw 'bakske' kopen en that's it...

En ik ben absoluut GEEN Telenet voorstander, integendeel zelfs: van zodra er iets anders op de markt komt dat mijn situatie kan vervangen en niet te duur is, ben ik weg bij Telenet :twisted:


Ook niet helemaal correct (ik bekijk het even op een termijn van 3 jaar)

dit is wat je nodig hebt voor bijvb 3 tv's

- 3x DM 500 (600€)
- 1 schotel (25 €)
- 1 quad LNB (16 €)
- kabel (25 €)
- 1 TVV kaart (60€)

totaal van 726€ of 242€ per tv

kabel telenet : 149€ / jaar
tvv abbo : 107€ / jaar

winst is 42€ per jaar of 126€ per 3 jaar
dus eigenlijk 42€ per tv op 3 jaar

Trek die 42 euro per TV af de eenmalige kost:
Per TV een kost van 200€

Dit is identiek gelijk aan de kost van telenet iDTV met basispakket (namelijk 199€ en gratis digitaal abbo)

Echter wat ik niet in rekening hou is de timeshifting en easy recording
Dit zijn diensten die je met sat altijd gratis hebt (mits de juiste hardware)

aan een abbo van 4,95 per maand is en ook per TV is dit 14,85€ per maand ofwel 534,60 € voor de 3 tv's gedurende 3 jaar

DUS


Eenmalige aanschaf + abbo + vergeleken diensten over een periode van 3 jaar:

Telenet iDTV = 734,6€
TV- vlaanderen = 200€


Dit uiteraard als je alle 3 de TV's digitaal onafhankelijk van elkaar wil laten werken.
En ik heb geen rekening gehouden met de FTA zenders op SAT en de gekraakte zenders... (zou niet fair zijn)
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”