Abbo vraagje

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Na meer dan 6 jaar heb ik toch besloten skynet vaarwel te zeggen. Nu waar ik denk dat het probleem ligt : In het begin van het jaar was die promo actie van 2 maanden gratis bij een contract verlenging. Mijn vraag : telt de algemene voorwaarden dat je na 1 contract jaar je abbo mag opzeggen nog ? ik vrees ervoor.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

crapiecorn schreef:Na meer dan 6 jaar heb ik toch besloten skynet vaarwel te zeggen. Nu waar ik denk dat het probleem ligt : In het begin van het jaar was die promo actie van 2 maanden gratis bij een contract verlenging. Mijn vraag : telt de algemene voorwaarden dat je na 1 contract jaar je abbo mag opzeggen nog ? ik vrees ervoor.
Die 2 maanden gratis zijn net expliciet het gevolg van een contractverlenging van 1 jaar. In <a href="http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9637">dit topic</a> wordt er meer over gezegd. Ik heb toen ze mij belden expliciet naar de voorwaarden gevraagd, want dat wordt telefonisch natuurlijk strategisch verzwegen. Toen ik er niet op in wilde gaan (hoe vreemd vond die vrouw dat toch wel!) werd ze heel wat minder vriendelijk...
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

Ik vond het ook al verdacht. Op dat moment had er niet direct bij stil gestaan. ironisch genoeg heb ik nooit iets gehoord of gezien van deze 2 maanden gratis. Het lijkt wel een soort van telescam, proberen die naiefste persoon (mijn vader) aan de telefoon te krijgen en deze proberen te verleiden met voorwaarden waar hij geen besef van heeft.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Mij lijkt het dan toch duidelijk : als jij geen 2 maanden gratis hebt gekregen (hoe moeilijk kan dit zijn om te bewijzen ?), dan hang je ook niet vast aan een jaarcontract.

Verder : telescam zou ik het toch niet noemen - ik ben nl. wel ingegaan op het voorstel, en heb netjes 2 maanden gratis (de turbolijn) gekregen op de eerstvolgende factuur.
If you can't beat them, confuse them.
Bergie
Plus Member
Plus Member

meon schreef: Die 2 maanden gratis zijn net expliciet het gevolg van een contractverlenging van 1 jaar. In <a href="http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9637">dit topic</a> wordt er meer over gezegd.
In die topic wordt door sommige mensen verwezen naar de wet op de "verkoop op afstand".
Wanneer men die wet leest is het meteen duidelijk dat de wetgever er theoretisch van uitgaat dat de consument WIL meespelen in dat halfbakken systeempje, en zolang dat het geval is, is er natuurlijk geen enkel probleem voor de verkoper.
De consument die NIET wil meespelen hoeft er zich in de praktijk echter niets van aan te trekken, aangezien de verkoper ( Belgacom in dit geval ) GEEN ENKEL bewijs heeft van enige bestelling door de klant.
Zoals een paar mensen in het andere topic terecht opmerkten is er bij deze "verkoop op afstand" geen handtekening van de klant, en dus geen wettelijk afdwingbare verbintenis.
Bovendien kan Belgacom met deze "verkoopstechniek" NOOIT bewijzen dat de klant zijn akkoord gegeven heeft want :
1. Ze kunnen NIET bewijzen dat ze de werkelijke titularis van het abonnement aan de lijn gehad hebben, en
2. Aangezien ze hun bevestigingsbrief met de clausule dat men binnen de x dagen moet reageren voor annulatie niet aangetekend opgestuurd hebben, kunnen ze niet bewijzen dat deze bij de klant aangekomen is.

Conclusie : gewoon niks van aantrekken, en als Belgacom moeilijk wil doen direct met een rechtszaak dreigen.
Belgacom heeft GEEN POOT om op te staan, ondanks de fameuze "wet op de verkoop op afstand".
En dat weten ze zelf verdomd goed, hoor...met dit soort verkoopstrucjes rekenen ze gewoon op de "doorsnee" consumenten die niet het minste benul hebben van juridische principes en dus gedwee betalen omdat ze niet beter weten.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

Ik kan altijd proberen. Wie niet waagt niet wint.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

Ik ga morgen eens zien wat ze te zeggen hebben.
Bergie
Plus Member
Plus Member

crapiecorn schreef:Ik ga morgen eens zien wat ze te zeggen hebben.
Hou ons op de hoogte... en vooral : laat je niet doen, hè ! :wink:
siro
Starter
Starter

wel ik heb eigenlijk het zelfde aan de hand als de topic starter. men ouders zijn overtuigt om over te stappen maar ze hebben vorig jaar ergens toegezegt (alleen telefonish) aan zo een actie dat je 2 maanden gratis kreeg met je jaarabbo. op geendatalimet zeide ze me dat dat niet uitmaakte omdat we al langer dan een jaar bij skynet waren en dus gwn ons abbo konden opzeggen, maar na het lezen van al deze topics hier weet ik het ook niet meer.

siro
siro
Starter
Starter

en al iets nieuws?
uf
Member
Member

Bergie schreef: Aangezien ze hun bevestigingsbrief met de clausule dat men binnen de x dagen moet reageren voor annulatie niet aangetekend opgestuurd hebben, kunnen ze niet bewijzen dat deze bij de klant aangekomen is.
Zelfs indien Belgacom (of een ander bedrijf) een dergelijke brief aangetekend zou verstuurd hebben, kan dit volgens mij niet.
Op die manier zou iedereen die van één of ander bedrijf een dergelijke brief ontvangt verplicht zijn om deze brief aangetekend te beantwoorden of anders met een ongevraagd contract opgescheept zitten.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Is er een manier om uw contractduur ergens online te raadplegen of moet je daarvoor bellen naar Belgacom ?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”