Omschakeling Scarlet->EDPnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Acieke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2003, 18:05
Locatie: Tienen
Contacteer:

Hallo allemaal..

Ik heb nu de infopagina van EDPnet al talloze keren gelezen, de forumposts hier, en ik raak er maar niet aan uit..
Ik heb nu scarlet, op 28 september 2004 geactiveerd (dus mijn minimum van 1 jaar is in orde). Ik wil nu graag overschakelen naar EDPnet, ik heb al begrepen dat ik nu een aangetekende brief moet versturen naar scarlet voor opzegging van mijn abo, met vermelding van de datum.. Moet ik dan vragen om op te zeggen tegen 28 juni? Of moet het de volgende reactivatie + 1maand zijn (28juli dus)?
Dan neem ik aan dat ik EDPnet moet bestellen, en vragen om te activeren tegen die dag (28juni/juli dus?)? Ze spreken over een termijn van max 20 dagen om op te leveren; bedoelen ze vanaf de bestelling of vanaf de opzegging van mijn vorige abo? (en zit ik dus max 20 dagen zonder internet of zit ik +/- een dagje zonder?)

Kan iemand mij hier uit helpen aub?
Dank
Frederic
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb scarlet eind januari verlaten. Toen was de uitleg: opzeggen minstens 1 maand op voorhand, en bij einde van factuurperiode... dus ik heb ergens half december 2005 de opzegging doorgegeven, en betaald tot eind januari (einde van de factuurperiode).

Ik vermoed dat als je nu opzegt, je nog betaalt tot 28 juli, maar misschien is het nu veranderd.

Lees ook Scarlet: hoe zeg ik op?
In december was het antwoord op die pagina nog anders: ik heb opgezegd per fax, en dan telefonisch bevestiging gevraagd dat de fax was aangekomen. Niks aangetekende brief.

Vervolgens contacteer je EDPnet, zo'n 25 dagen voor het einde van je Scarlet abo, en je vraagt hen een abo dat start een paar dagen voor het einde van Scarlet... dan beperk je de overlap (betalen aan beide operatoren) tot enkele dagen. Ik vrees dat als je de overgang absoluut precies wil mikken (niet dubbel betalen), je de kans loopt dat er iets mis loopt, en je enkele dagen (weken) zonder internet zit.

good luck
--Fred
Acieke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2003, 18:05
Locatie: Tienen
Contacteer:

Hallo Fred,
Heel erg bedankt voor die link! Er staat nu dat je online kan opzeggen (wat ik zonet gedaan heb, met expliciet benadrukte reden waaròm), via mijn.scarlet.be. Daar stond erg duidelijk uitgelegd wanneer het abo verloopt, maw ik snap het nu helemaal dus :)

Ook bedankt voor die tip ivm de overlapping! Ik ga die zeker toepassen!

En nu maar EDPnet bestellen :D

Greets
-Frederic
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

fred_be9300 schreef:Vervolgens contacteer je EDPnet, zo'n 25 dagen voor het einde van je Scarlet abo, en je vraagt hen een abo dat start een paar dagen voor het einde van Scarlet...
--Fred


Sorry, niet zo'n goed idee. Een aantal dagen op voorhand werkt niet. EDPnet gaat de melding krijgen dat de lijn nog niet vrij is. Het beste kan je direkt naar EDPnet gaan en een abo afsluiten met de vermelding dat je reeds bij een andere provider bent. Zij geven dat dan door als zijnde een change owner op de lijn ipv een New. Zo ga je het minst in de problemen komen. Je zal wel een aantal dagen zonder internet zitten vrees ik. Een verhuis en provider switch (en zeker als het op hetzelfde ADSL netwerk is) loopt niet altijd syncrhoon.
Acieke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2003, 18:05
Locatie: Tienen
Contacteer:

andy-dsl schreef:
fred_be9300 schreef:Vervolgens contacteer je EDPnet, zo'n 25 dagen voor het einde van je Scarlet abo, en je vraagt hen een abo dat start een paar dagen voor het einde van Scarlet...
--Fred


Sorry, niet zo'n goed idee. Een aantal dagen op voorhand werkt niet. EDPnet gaat de melding krijgen dat de lijn nog niet vrij is. Het beste kan je direkt naar EDPnet gaan en een abo afsluiten met de vermelding dat je reeds bij een andere provider bent. Zij geven dat dan door als zijnde een change owner op de lijn ipv een New. Zo ga je het minst in de problemen komen. Je zal wel een aantal dagen zonder internet zitten vrees ik. Een verhuis en provider switch (en zeker als het op hetzelfde ADSL netwerk is) loopt niet altijd syncrhoon.


Das balen met mijn bestelling die net binnen is. Heb vandaag van beiden bevestiging gekregen, heb het ineens eens aan EDPnet gevraagd. Ze zullen me straks wel antwoorden; uiteindelijk is het nog veraf (28/07 vervalt mijn scarlet), dus het kan toch niet zo moeilijk zijn die datum van activatie aan te passen :)
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

andy-dsl schreef:Sorry, niet zo'n goed idee. Een aantal dagen op voorhand werkt niet. EDPnet gaat de melding krijgen dat de lijn nog niet vrij is. Het beste kan je direkt naar EDPnet gaan en een abo afsluiten met de vermelding dat je reeds bij een andere provider bent. Zij geven dat dan door als zijnde een change owner op de lijn ipv een New.

Euhm, it goes without saying dat hij bij de aanvraag bij EDPnet moet vermelden dat ie momenteel een abo heeft. Maar niks houdt de aanvrager tegen om EDPnet te vragen de "change owner" zo laat mogelijk in het lopende abo te doen, imho. Voor zulke zaken is het trouwens best een telefoontje naar de commerciele dienst te doen, zodat het goed opgevolgd wordt.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

fred_be9300 schreef:
andy-dsl schreef:Sorry, niet zo'n goed idee. Een aantal dagen op voorhand werkt niet. EDPnet gaat de melding krijgen dat de lijn nog niet vrij is. Het beste kan je direkt naar EDPnet gaan en een abo afsluiten met de vermelding dat je reeds bij een andere provider bent. Zij geven dat dan door als zijnde een change owner op de lijn ipv een New.

Euhm, it goes without saying dat hij bij de aanvraag bij EDPnet moet vermelden dat ie momenteel een abo heeft. Maar niks houdt de aanvrager tegen om EDPnet te vragen de "change owner" zo laat mogelijk in het lopende abo te doen, imho. Voor zulke zaken is het trouwens best een telefoontje naar de commerciele dienst te doen, zodat het goed opgevolgd wordt.


Goeie opmerking en idd kan ook. Probleem is dat EDPnet pas hun order voor ADSL kan doen (als het om een new gaat) van zodra de lijn vrij is. Anders komt daar een reject op. Voor een "change owner" kan dit op elk moment. Een "change owner" kan men op dag regelen. Een "New" niet. De lijn moet dan eerst vrij zijn.
Acieke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2003, 18:05
Locatie: Tienen
Contacteer:

Ik ga morgen eens beide folks bellen om te vragen hoe het nu juist zit. Wat ik uit oa de mailing met edpnet en deze discussie nog begrepen heb is dat het een stuk sneller gaat als je edpnet het zaakje laat afhandelen.. Echter op hun hoe schakel ik over-pagina (die nu geupdate is?) stond toen ik ze las dat je manueel moest opzeggen..
Achja morgen telefoontjes doen en eens horen :) Hopelijk kan ik mijn annulering bij scarlet in dat geval annuleren zonder kleerscheuren :S Heb eigenlijk niet veel zin om 2 weken zonder internet te zitten in de grote vakantie :|
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”