Aankoop voor netwerk
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Wat aan te raden? een router met ingebouwde switch. Bij een swith wordt je data direct naar de juiste pc gestuurd en dus niet naar alle in het netwerk.
I love it when a plan comes together!
-
- Administrator
- Contacteer:
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je moet wel even oppassen met de huidige modem die je nu gebruikt: indien je eentje hebt op PPPoE (zoals de Speedtouch Home) kan je een externe router gebruiken (met ingebouwde switch).
Maar als je een usb-modem heb liggen de kaarten anders: die modem kan je enkel aan een pc hangen, niet aan een router. In zo een geval moet de pc die verbonden is met het Internet eigenlijk router gaan spelen en heb je enkel nog een switch of hub nodig.
In het laatste scenario heb je wel het nadeel dat de pc die internet moet delen altijd moet aanstaan (als je op de andere pc's internet wilt tenminste).
Maar als je een usb-modem heb liggen de kaarten anders: die modem kan je enkel aan een pc hangen, niet aan een router. In zo een geval moet de pc die verbonden is met het Internet eigenlijk router gaan spelen en heb je enkel nog een switch of hub nodig.
In het laatste scenario heb je wel het nadeel dat de pc die internet moet delen altijd moet aanstaan (als je op de andere pc's internet wilt tenminste).
-
- Administrator
- Contacteer:
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Er zijn inderdaad routers die met usb-modems kunnen werken, maar ik dacht dat die duurder waren dan een nieuwe router met ingebouwde modem, dus veel zin heeft het niet.
Maar niet iedereen gooit z'n huidige modem graag weg (bij wijze van spreken) en als hij geen problemen heeft met een pc aan te laten staan dan is de setup met een pc-router zeker geen slecht idee...
Maar dat moet Joly voor zichzelf uitmaken...
Maar niet iedereen gooit z'n huidige modem graag weg (bij wijze van spreken) en als hij geen problemen heeft met een pc aan te laten staan dan is de setup met een pc-router zeker geen slecht idee...
Maar dat moet Joly voor zichzelf uitmaken...
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ik heb de vrijheid genomen om even te googelen. Er bestaan wel degelijk routers waar je een USB-modem kan aan hangen. Ik heb er eentje gevonden. Ik heb ergens iets gevonden in de zin van £147 dus ongeveer 220€. Dat is duurder dan een router met ingebouwde modem.
http://www.draytek.com.tw/english/produ ... 200usb.php
Maar of dit de ideale oplossing is, dat blijft een vraag. Ik denk dat je dan toch beter gaat voor de router met ingebouwde ADSL-modem.
Cheers
http://www.draytek.com.tw/english/produ ... 200usb.php
Maar of dit de ideale oplossing is, dat blijft een vraag. Ik denk dat je dan toch beter gaat voor de router met ingebouwde ADSL-modem.
Cheers
-
- Administrator
- Contacteer:
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Joly schreef:Ik heb dus thuis 3 pc's en nu zou ik graag afzonderlijk online gaan met alle 3.
Een router + hub, doch heb ergens gehoord dat een hub alle gegevens doorstuurt naar de andere pc's, wat snelheidsverlies betekent.
Wat is aanteraden om te kopen ?
Hub of Switch maakt niet zoveel uit voor normal home use, maar aangezien de prijzen toch zo dicht bij elkaar liggen zou ik toch voor een switch gaan.
Een bepaalde voorkeur voor een merk kan ik je niet echt geven want ik heb maar ervaring met één merk, namelijk 3com, mijn switch van 3com draait hier al 3 jaar of meer non stop zonder problemen. Ik heb wel enkele weken een US robitics router met switch en een BenQ router met switch gehad, maar een paar weken zijn wat kort om te spreken over 'ervaring'. Ik denk dat het ondertussen eerder een kwestie van erg veel pech hebben is om een slechte switch te kopen... de meeste dingen op de markt doen het denk ik erg goed.
De routerkeuze is al wat moeilijker. Hier is het merk wel van belang... een router moet immers een goeie makkelijke user interface en ondersteuning hebben (een makkelijke update als dat nodig is etc.) maar moet ook goed beveiligd zijn.
Ik heb al het genoegen gehad met enkele van die dingetjes te mogen werken, qua functionaliteit verschillen ze meestal niet veel (maar toch kan net dat kleine verschil een groot voordeel blijken), in wat ze echter wel verschillen is gebruiksgemak en ook security.
Ik kan je als router (incl switch) denk ik wel de US Robitics USR8000A aanraden. In deze router zit niet alleen een switch maar ook een printserver die wel eens erg handig kan zijn. USR is trouwens ook erg close met 3COM, dus dat zit ook weer goed volgens mij
Deze keuze gaat echter enkel op als je een ethernet ADSL modem hebt die PPPoE ondersteund.
Wat de laatste tijd erg in is zijn UPnP enabled routers. Persoonlijk heb ik het er niet erg voor, maar kom, ze zijn wel 'handig' (met een normale modem zal je af en toe eens vloeken als iets niet werkt omdat je wat poorten moet openzetten etc... met applicaties die UPnP ondersteunen gaat dit allemaal automatisch).
Persoonlijk heb ik een SpeedTouch Home op een oude p133 hangen met een linux router systeempje op (hier wat info erover). Ik heb dit liever omdat ik de soho routertjes wat beperkt vind qua functionaliteit.
NuKeM
-
- Erelid
- Contacteer:
Ik bezit een SMC 7004ABR router(4 poortjes, dus je kan 3 pc's aansluiten) in combinatie met de Speedtouch Home,
Firewal en printserver aanwezig. Configureren doe je in een webinterface
en dat gaat heel makkelijk.
Ik geloof dat er nu al een Wireles versie van bestaat en zo prijzig zijn die dingen niet.
Kijk hier maar èèns
http://www.smc-europe.com/english/
ik geloof dat er een maar èèn verdeler voor Belgie is
http://www.usconnect.be/
Greetz
Weetgraag
De links zijn niet als reclame bedoelt hè enkel informatief
Firewal en printserver aanwezig. Configureren doe je in een webinterface
en dat gaat heel makkelijk.
Ik geloof dat er nu al een Wireles versie van bestaat en zo prijzig zijn die dingen niet.
Kijk hier maar èèns
http://www.smc-europe.com/english/
ik geloof dat er een maar èèn verdeler voor Belgie is
http://www.usconnect.be/
Greetz
Weetgraag
De links zijn niet als reclame bedoelt hè enkel informatief
"Carpe Diem"
-
- Administrator
- Contacteer:
de routers die weetgraagr aanhaalt daarvoor heb je nog altijd je modem nodig, deze routers zijn goedkopen dan de routers met ingebouwde adsl modems. dus zou ik, al je een sth hebt, voor een van de routers gaan die hier zijn voorgestelt door nukemn en weetgraag aangezein zij uit ervaring spreken.
aangezien je een alcatel speedtouch home modem hebt kan je deze ook tweaken zodat deze zelf een router wordt. dus dan moet je daar gewoon een switch aanhangen en is het in orde. als je dit doet vervalt wel je garantie! het nadeel van deze manier is de onhandige wijze van in te stellen, ik weet niet hoe het met de andere routers zit, maar als je hier een poort wil doormappen, is dat via telent (met tipwerk) te doen, niet grafisch. meer info op www.bruring.com
aangezien je een alcatel speedtouch home modem hebt kan je deze ook tweaken zodat deze zelf een router wordt. dus dan moet je daar gewoon een switch aanhangen en is het in orde. als je dit doet vervalt wel je garantie! het nadeel van deze manier is de onhandige wijze van in te stellen, ik weet niet hoe het met de andere routers zit, maar als je hier een poort wil doormappen, is dat via telent (met tipwerk) te doen, niet grafisch. meer info op www.bruring.com
Hallo Joly, in de tekst van Weetgraag staat er in combinatie met de Speedtouch Home.
Nog een link waar je een goedkope oplossing kan vinden: www.conrad.nl
In het zoekveld bovenaan de pagina tikt je het volgens nummer in> 981253-28 enter of naast dat nummer op de verrekijker klikken.
Ook interessant is het nr. 981940-28 Smartlink USB Host to Host verbinding, als men bestanden wil overzetten.
Ik weet niet of dit aan uw wensen voldoet, maar is wel relatief goedkoop.
De link is niet als reclame bedoelt maar is enkel informatief
Erratum:sorry SeNsEi Ze0n was me juist vóór.
Nog een link waar je een goedkope oplossing kan vinden: www.conrad.nl
In het zoekveld bovenaan de pagina tikt je het volgens nummer in> 981253-28 enter of naast dat nummer op de verrekijker klikken.
Ook interessant is het nr. 981940-28 Smartlink USB Host to Host verbinding, als men bestanden wil overzetten.
Ik weet niet of dit aan uw wensen voldoet, maar is wel relatief goedkoop.
De link is niet als reclame bedoelt maar is enkel informatief
Erratum:sorry SeNsEi Ze0n was me juist vóór.
-
- Administrator
- Contacteer:
blue sky, wat ben je met zo'n set?
ten eerste moet er dan ook een pc opstaan om internet te delen want zo ver ik weet is er nog geen router die een usb netwerk aankan
ten 2e is het trager dan een gewoon netwerk
ten 3e kunnen de kabels maar van beperkte lengte zijn (ik dacht max 2 meter, niet zeker)
ten eerste moet er dan ook een pc opstaan om internet te delen want zo ver ik weet is er nog geen router die een usb netwerk aankan
ten 2e is het trager dan een gewoon netwerk
ten 3e kunnen de kabels maar van beperkte lengte zijn (ik dacht max 2 meter, niet zeker)
-
- Administrator
- Contacteer:
Joly schreef:Ik heb dus thuis 3 pc's en nu zou ik graag afzonderlijk online gaan met alle 3.
Een router + hub, doch heb ergens gehoord dat een hub alle gegevens doorstuurt naar de andere pc's, wat snelheidsverlies betekent.
Wat is aanteraden om te kopen ?
In de verschillende antwoorden zoek je er het beste uit, dus niet dit van Blue-Sky daar dit niet zo best geschikt is om te beantwoorden aan uw vooropgestelde vraag.
Niet vergeten dat je met ADSL Go met één PC op de lijn mag, indien meer PC's gewenst worden is minimum ADSL Plus noodzakelijk, zoniet kom je in conflict met de voorschriften van BGC.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 29 jun 2003, 14:43, in totaal 2 gewijzigd.
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
hallo,
yep die "voorschriften" zijn onlangs gewijzigd je mag nu met meer als een pc op het internet met een adsl go abbo.Je krijgt alleen geen support van de helpdesk van hoe je dat allemaal moet instellen enzoverder maar daarom zijn wij hier
trouwens Bleu-Sky ik snap niet hoe gij kunt zien welk abonnement Joly heeft ?
yep die "voorschriften" zijn onlangs gewijzigd je mag nu met meer als een pc op het internet met een adsl go abbo.Je krijgt alleen geen support van de helpdesk van hoe je dat allemaal moet instellen enzoverder maar daarom zijn wij hier
Registered Linux user #286313
-
- Elite Poster
- Contacteer:
BlueSky,
SubZero heeft volledig gelijk. Zie ook Games forum voor meer info hierover. Uitgebreid aantal posts van oa. BGC-Staff.
Het enige voordeel met een Plus is dat je meerdere connecties kan maken met dezelfde login (maw: more ip's)
Ivm die USB-routers: ze bestaan inderdaad. Zie andere topics omtrent routers, we hebben het daar al eens over gehad. Persoonlijk heb ik het er niet echt meer voor want support voor usb modem aan te sluiten is niet alles. SPTU gaf problemen bij een USB-router die een kennis had gekocht, niet met op net geraakt. USB via een pc-server-> geen problemen.
Joly, een getweakte modem is een oplossing, maar let wel dat je nadien geen support van BGC/Skynet of Alcatel moet verwachten. Indien je problemen hebt met je adsl connectie zal BGC niet happig zijn te helpen.
Door je GO zal je ook geen support krijgen om je netwerk te configureren.
SubZero heeft volledig gelijk. Zie ook Games forum voor meer info hierover. Uitgebreid aantal posts van oa. BGC-Staff.
Het enige voordeel met een Plus is dat je meerdere connecties kan maken met dezelfde login (maw: more ip's)
Ivm die USB-routers: ze bestaan inderdaad. Zie andere topics omtrent routers, we hebben het daar al eens over gehad. Persoonlijk heb ik het er niet echt meer voor want support voor usb modem aan te sluiten is niet alles. SPTU gaf problemen bij een USB-router die een kennis had gekocht, niet met op net geraakt. USB via een pc-server-> geen problemen.
Joly, een getweakte modem is een oplossing, maar let wel dat je nadien geen support van BGC/Skynet of Alcatel moet verwachten. Indien je problemen hebt met je adsl connectie zal BGC niet happig zijn te helpen.
Door je GO zal je ook geen support krijgen om je netwerk te configureren.
Laatst gewijzigd door The Oddity 29 jun 2003, 14:26, in totaal 1 gewijzigd.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Dat zal wel een veronderstelling zijn eh.
Aangezien Joly nog niet met 3 pc's tegelijk online ging had hij geen nood aan een plus-abo (of toch geen reden toe).
Dus dat zal dan wel een go zijn eh...
Aangezien Joly nog niet met 3 pc's tegelijk online ging had hij geen nood aan een plus-abo (of toch geen reden toe).
Dus dat zal dan wel een go zijn eh...
Erik schreef:hallo,
Hallo Erik, hoe zou ik dat nu kunnen weten? natuurlijk helemaal niet
Onlangs heb ik nog een opmerking gezien van een mod van BGC welke het had over dit artikel van 1 PC op Internet met ADSL Go, dit zal dan toch iets langer geleden zijn dat ik dat gelezen had, als ik het nog terugvind laat ik iets weten.
Sorry ook Sub Zero, mijn info loopt schijnbaar achter.
Positief nieuws trouwens dat men nu met meerdere PC's op Internet kan met de ADSL Go! (1 per 1 dan hé)
Andere aanloop voor een passende router: www.conrad.nl
Klik dan in de lijst helemaal links op > Computer > dan vind je op die pagina op de 2 é plaatst Broadband Router.
(klik op tekening >=vergroten)
Mogelijks is het dit wat je zoekt.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 29 jun 2003, 16:34, in totaal 3 gewijzigd.
Geminium schreef:B.Moderator Datum: 26 juni 2003 08:28]
sta je in een netwerk of deel je de verbinding tussen de twee pc's?
met een GO mag je maar met één pc tegelijk op het net.
hou dat vooral goed in de gaten.
Aan Erik en Sub Zero,
Ik had het dus niet juist gelezen met één pc tegelijk, ik zal dan maar de pint betalen zeker?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Blue-Sky, ik weet niet waar je dat bericht gehaald hebt, maar nogmaals:
Vroeger stond het in de verkoopsvoorwaarden van Skynet dat je met een GO slechts 1 pc mocht op het internet en met een plus met 4pc's max. Maw je mocht je netwerk niet delen met een Go abo.
Nu, onlangs heeft Skynet zijn verkoopsvoorwaarden gewijzigd, zodat er niet meer duidelijk instaat met hoeveel pc's je op het net mag.
Skynet controleert dit niet en straft daar ook niet op. Het enige wat je niet krijgt is support indien je met een netwerk op een go zit.
Die Gemenium, die zegt dat blijkbaar op het Skynet Forum wel, kzou hem adviseren om eens grondig het Skynet contract te lezen. Bekijk de topics in ons forum eens waarbij Flamethrower en AYB zeggen hoe het in de haak zit.
Vroeger stond het in de verkoopsvoorwaarden van Skynet dat je met een GO slechts 1 pc mocht op het internet en met een plus met 4pc's max. Maw je mocht je netwerk niet delen met een Go abo.
Nu, onlangs heeft Skynet zijn verkoopsvoorwaarden gewijzigd, zodat er niet meer duidelijk instaat met hoeveel pc's je op het net mag.
Skynet controleert dit niet en straft daar ook niet op. Het enige wat je niet krijgt is support indien je met een netwerk op een go zit.
Die Gemenium, die zegt dat blijkbaar op het Skynet Forum wel, kzou hem adviseren om eens grondig het Skynet contract te lezen. Bekijk de topics in ons forum eens waarbij Flamethrower en AYB zeggen hoe het in de haak zit.
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Een getweakte SpeedTouch Home is erg ongebruiksvriendelijk en ook niet erg vanzelfsprekend in het geval van Joly.
Ik zou als ik Joly was gewoon voor een goeie router met switch gaan, die dingen kosten nu ook weer niet zoveel meer dan een gewone switch
Ik zou als ik Joly was gewoon voor een goeie router met switch gaan, die dingen kosten nu ook weer niet zoveel meer dan een gewone switch
NuKeM
Hallo Oddity,
Goed dat hun systeem toch enigzins versoepelt is, ik wou je toch mededelen waar dat bericht van Geminium vandaan komt.
Op de blauwe helpdesk van BGC Technisch Forum > Verbindingsproblemen > op de 6 é lijn > ADSL voor XP, helemaal onderaan vind je het bericht van Geminium Belgacom moderator. > Klik hier
Goed dat hun systeem toch enigzins versoepelt is, ik wou je toch mededelen waar dat bericht van Geminium vandaan komt.
Op de blauwe helpdesk van BGC Technisch Forum > Verbindingsproblemen > op de 6 é lijn > ADSL voor XP, helemaal onderaan vind je het bericht van Geminium Belgacom moderator. > Klik hier
-
- Administrator
- Contacteer:
ik heb er hier thuis 2 staan, een van level one en een van d-link, en ik vind ze beiden goed, van snelheid verschillen ze niet (merkbaar). handig vind ik wel aan die level one dat je er staandertjes bijkrijgt, je kan de switch dus rechtzetten ipv altij plat te leggen