Het grote Belgacom fiasco: amper 12.000 klanten voor voetbal

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Het grote Belgacom fiasco: amper 12.000 klanten voor voetbal

36 miljoen euro betaalde Belgacom voor de uitzendrechten van de Jupiler League. Maar slechts 12.000 van de 50.000 klanten van Belgacom hebben tijdens het voorbije voetbalseizoen de optie 'voetbal' in hun abonnement geactiveerd.

Dat cijfer ligt uiteraard veel te laag om de 36 miljoen euro die Belgacom moest ophoesten voor de uitzendrechten te rentabiliseren. Bij die rechten moeten ook de productiekosten nog worden geteld. In de wandelgangen gaat overigens het gerucht dat Belgacom zou hopen dat het hof van beroep later deze maand de toewijzing van de uitzendrechten op de helling zou zetten.

Bij het telecombedrijf wijst men op het belang voor het imago van Belgacom door het binnenrijven van de rechten. Dat zou "efficiënter zijn dan het voeren van een grote reclamecampagne".

Bron:HLN
Anthony
Plus Member
Plus Member

Eigenlijk is dit niks nieuws. Plots is het groot nieuws, maar het was al veel langer geweten dat het voetbalabonnement slechts een fractie van de 50.000 (ondertussen 65.000 volgens onofficiële bronnen) uitmaakt.

Zoals het artikel terecht aanhaalt, is de 36 miljoen niet enkel af te rekenen op het aantal klanten. Het gaat ook voor een groot deel over publiciteit. Het voetbal heeft BelgacomTV gelanceerd, het heeft het een naam gegeven. Dankzij het voetbal kent iedereen BelgacomTV. Het product zou qua naamsbekendheid nooit zover gestaan hebben zonder het voetbal, want geen enkele promotie zou opwegen tegen het voetbal.

Dat Belgacom het voetbal kwijt wil, kan ik moeilijk geloven. ALS dat het geval is, dan zit er één of ander commercieel onbenul in de verkeerde functie bij Belgacom. Voetbal wegdoen zou een totaal verkeerd signaal zijn tegenover de klanten en de potentiële klanten, iets als "we zijn niet goed bezig". Daardoor zullen ze niet alleen de voetbalklanten, maar ook een pak gewone klanten verliezen.

Het artikel uit Le Soir vergeet (?) trouwens te vermelden dat RTBf en VRT voor het uitzenden van het voetbal op hun zenders een niet te onderschatten stuk van die 36 miljoen terugbetalen.
4ng3l
Member
Member

Als ze nu al eens zouden afstappen van die koppelverkoop (verplicht ADSL abo + Belgacom tv) dat zou ook al een stuk schelen denk ik.
Neem nu bejaarde mensen. Die hebben meestal geen behoefte aan internet, maar veel van die mensen zijn wél geïnteresseerd in voetbal. Maar als je dan zoveel geld moet neertellen om uiteindelijk alleen voetbal te kunnen zien...tja, als je geen internet nodig hebt ben je gek als je Begacom tv zou nemen.
Dan liever een goedkoper abo zoals Prime waar je ook voetbal hebt, zei het buitenlands voetbal. Voor +- €20 extra bovenop je kabelabonnement ben je dan gesteld.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

niet moeilijk als je belgacom tv alleen maar kan nemen al je belgacom adsl neemt..

ik zou belgacom tv wel willen maar ik wil belgacom adsl niet ! en voor mij is internet nog altijd prior tov tv !
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Ze moeten het maar weten de dikke nekken. Ze moeten de prijzen maar zakken, en hun koppelverkoop afschaffen.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

same here. Ik zal NOOIT Belgacom TV nemen zolang je een BGC ADSL abonnement dient te nemen. Ik hoop echt dat het een groot fiasco wordt, misschien dat ze dan wel van gedacht veranderen.
Silence
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Anthony schreef:Zoals het artikel terecht aanhaalt, is de 36 miljoen niet enkel af te rekenen op het aantal klanten. Het gaat ook voor een groot deel over publiciteit. Het voetbal heeft BelgacomTV gelanceerd, het heeft het een naam gegeven. Dankzij het voetbal kent iedereen BelgacomTV. Het product zou qua naamsbekendheid nooit zover gestaan hebben zonder het voetbal, want geen enkele promotie zou opwegen tegen het voetbal.

Het lijkt mij ongelooflijk sterk dat men effe 36 miljoen € op tafel heeft gelegd met het oog dat het voetbal even de bekendheid van BelgacomTV zou moeten aanzwengelen. We leven tenslotte in een klein landje van 10 miljoen € me dunkt dat je met veel minder dan 36 miljoen€ een leuke nationale reclamecampagne kunt opzetten. Allez hoe kun je dat met een straight face gaan beweren ?

En terwijl het klopt dat elke voetballiefhebber een beeld heeft van BelgacomTV, betwijfel ik dat heel sterk dat heel positief is. Al eens een gemiddelde voetbalforum bezocht en de algemene teneur onder de voetbalfans ?

* het is duur
* koppelverkoop want ik moet alles (telefonie/internet) gaan omzetten naar Belgacom.
* kwaliteit is ook maar wisselend
* mijn internet gaat dan trager
* ik moet naar skynet met hun schitterende voorwaarden
* ...

Als het hen om de reclame te doen is dan hebben ze wel hun doel gemist. Want de grote groep voetbalfans is allesbehalve positief over BelgacomTV.

Dat Belgacom het voetbal kwijt wil, kan ik moeilijk geloven. ALS dat het geval is, dan zit er één of ander commercieel onbenul in de verkeerde functie bij Belgacom. Voetbal wegdoen zou een totaal verkeerd signaal zijn tegenover de klanten en de potentiële klanten, iets als "we zijn niet goed bezig". Daardoor zullen ze niet alleen de voetbalklanten, maar ook een pak gewone klanten verliezen.

Welke potentiele klanten ? Wij zijn thuis ongelooflijke voetbalfans gaan kijken in eerste en tweede maar het ziet er heel sterk naar uit dat we voor de volgende 2 jaar thuis op de buis enkel maar het Engels voetbal (via prime sport) zullen kijken.

Toen Skynet de klanten overnam van Easynet hadden we een easy way om BelgacomTV te nemen maar geen seconde hebben we daar aan zitten denken. Zo onaantrekkelijk vinden we hun product.En ik ben er heel zeker van dat ik niet enkel en alleen voor mijzelf spreek.

Het "probleem" van Belgacom is dat zo verdomd cocky en eigenwijs zijn en hun klanten niet hoog inschatten. Gaat het over BelgacomTV, downloadlimieten, snelheden of wat dan ook dan merk je gewoon dat ze opereren in die zin van "wij weten beter, de klant is te dom om dat in te zien " of "wat weten zij er nu van".

Als ze ooit hun verliezen op een of andere manier willen indekken zullen ze heel hun opzet van triple play en "koppelverkoop" moeten laten vallen. Maar Belgacom die eens een consumentvriendelijke beslissing neemt (dat zonder dat het geforceerd wordt door concurrentie) dat moet ik in mijn leven nog zien.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ah, wie weet wat ze nog uit de hoed toveren? :-D
Terug Ontopic
Blue neemt het nog steeds met humor...
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

over't laatst heb ik een demo gezien van bgc tv in zo'n bgc shop en dat spul is gewoon helemaal niet geschikt voor bewegende beelden, lol
het leek wel een voorhistorische divx van 650MB voor een film van 2 uur, de kwaliteit ZOOG gewoon zo hard, niet normaal

edit: ik dacht dat er geen vt4 beschikbaar was, blijkbaar wel
Blue-Sky
Erelid
Erelid

_rEuTeL_ schreef:edit: ik dacht dat er geen vt4 beschikbaar was, blijkbaar wel
Inderdaad, is beschikbaar, zie zenderlijst

Greetz, :wink:
Anthony
Plus Member
Plus Member

Silence schreef:Het lijkt mij ongelooflijk sterk dat men effe 36 miljoen € op tafel heeft gelegd met het oog dat het voetbal even de bekendheid van BelgacomTV zou moeten aanzwengelen. We leven tenslotte in een klein landje van 10 miljoen € me dunkt dat je met veel minder dan 36 miljoen€ een leuke nationale reclamecampagne kunt opzetten. Allez hoe kun je dat met een straight face gaan beweren ?

Uiteraard niet alléén daarom. Het voetbal op zich is uiteraard het belangrijkste. Maar het zal zéker meegespeeld hebben. Dat is trouwens een vrij opvallend fenomeen, in binnen- en buitenland. Compleet nieuwe spelers kopen het voetbal om hun pakket te lanceren: Arena in Duitsland, Belgacom in België, Versatel / Tele 2 in Nederland.

En terwijl het klopt dat elke voetballiefhebber een beeld heeft van BelgacomTV, betwijfel ik dat heel sterk dat heel positief is. Al eens een gemiddelde voetbalforum bezocht en de algemene teneur onder de voetbalfans ?

* het is duur
* koppelverkoop want ik moet alles (telefonie/internet) gaan omzetten naar Belgacom.
* kwaliteit is ook maar wisselend
* mijn internet gaat dan trager
* ik moet naar skynet met hun schitterende voorwaarden
* ...

Het gaat om de naambekenheid. Iedereen kent BelgacomTV dankzij het voetbal. Dankzij het voetbal kan Belgacom een hoop "gratis" reclame meepikken die het anders aan Telenet had moeten laten: televisie, kranten,... Je hebt nu 38.000 BelgacomTV-abonnees die géén voetbal hebben. Ik ben er 100% zeker van dat dat aantal stukken lager had gelegen moest Belgacom géén voetbal hebben gehad.

Als je diezelfde internetfora afschuimt, zie je trouwens dat de mensen die het hebben, uitermate tevreden zijn. Ik heb Canal Plus gehad, ik volg verschillende buitenlandse competities via de satelliet en ik heb BelgacomTV. En ik durf gerust zeggen: de inbeeldbrenging van het Belgische voetbal van Belgacom en VRT is één van de besten, zo niet de beste die ik gezien heb. De Europese topcompetities kunnen er niet aan tippen.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik kan toch moeilijk geloven moest Belgacom betere cijfers verwacht hebben. Daar zal toch een serieus markt-onderzoek aan vooraf gaan?

Voor dat geld, geef je iedereen een gratis installatie natuurlijk. ;-)
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
4ng3l
Member
Member

_rEuTeL_ schreef:over't laatst heb ik een demo gezien van bgc tv in zo'n bgc shop en dat spul is gewoon helemaal niet geschikt voor bewegende beelden, lol
het leek wel een voorhistorische divx van 650MB voor een film van 2 uur, de kwaliteit ZOOG gewoon zo hard, niet normaal

Daar ben ik het toch niet mee eens hoor.
In het cafetaria van de sporthal waar ik zaalvoetbal speel hebben ze Belgacomtv. Wij spelen meestal zondag avond en kijken na de match geregeld naar een wedstrijd op BelgacomTV. Die beelden worden geprojecteerd op een wit scherm, dus veel groter dan een standaard tv toestel. En ik vind die beelden echt wel ok hoor. Geen DVD kwaliteit dat is waar.
Enkel als je echt dicht tegen het 'scherm' gaat zitten (<2 meter) valt het op dat sommige spelers een 'waas' rond hen hangen hebben. Maar als je op een gewoon tv toestel kijkt zal die afstand wel nog een stuk minder dan 2 meter zijn denk ik.

Verder vind ik het product nog wel veel te jong om al in huis te halen. Eens het VDSL netwerk volledig uitegrold is en het mogelijk is om een 3-tal kanalen tegelijk te ontvangen wil ik er nog eens over nadenken.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

4ng3l schreef:Verder vind ik het product nog wel veel te jong om al in huis te halen. Eens het VDSL netwerk volledig uitegrold is en het mogelijk is om een 3-tal kanalen tegelijk te ontvangen wil ik er nog eens over nadenken.
Daar ben ik het mee eens, momenteel is het nog niet af, een fout welke men ook gemaakt heeft is het lanceren terwijl het nog niet overal te verkrijgen is. (zoals in Heusden (Limburg)
Tenminste als men niet wil uitwijken naar een andere provider zoals IN-DI ofzo.

Een provider volstaat me.
Blino
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

4ng3l schreef:
_rEuTeL_ schreef:over't laatst heb ik een demo gezien van bgc tv in zo'n bgc shop en dat spul is gewoon helemaal niet geschikt voor bewegende beelden, lol

Daar ben ik het toch niet mee eens hoor.
In het cafetaria van de sporthal waar ik zaalvoetbal speel hebben ze Belgacomtv. Wij spelen meestal zondag avond en kijken na de match geregeld naar een wedstrijd op BelgacomTV. Die beelden worden geprojecteerd op een wit scherm, dus veel groter dan een standaard tv toestel. En ik vind die beelden echt wel ok hoor. Geen DVD kwaliteit dat is waar.
Enkel als je echt dicht tegen het 'scherm' gaat zitten (<2 meter) valt het op dat sommige spelers een 'waas' rond hen hangen hebben. Maar als je op een gewoon tv toestel kijkt zal die afstand wel nog een stuk minder dan 2 meter zijn denk ik.

Verder vind ik het product nog wel veel te jong om al in huis te halen. Eens het VDSL netwerk volledig uitegrold is en het mogelijk is om een 3-tal kanalen tegelijk te ontvangen wil ik er nog eens over nadenken.

De kwaliteit valt soms toch wel tegen, niet altijd, hangt van de beweging in het beeld af en sommige kleuren. Vooral het rood, net zoals idd een teveel gecompresseerde divx.
Wedstrijden van Standard bvb waren soms echt niet aangenaam om te bekijken (al dan niet door dat rood :P).
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

BGC heeft de flater gemaakt om 5 jaar niks te doen, Het VDSL netwerk had er al moeten liggen. Dan konden ze nu HD tv aanbieden
Ze hebben ook jaren geprofiteerd van hun koppelverkoop (telefoon en adsl)
maar de trippel verkoop is er van het goede teveel.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
Dvico Tvix 6500A user
Silence
Pro Member
Pro Member

Eigenlijk komt dit neer op 3000€ per klant (die hoogstwaarschijnlijk voor de helft dan nog eens café's zijn) 8) En het zal nog eens meer zijn want dan spreken we nog niet over de productiekosten.

Over mismanagment gesproken ! Maar het is ziekelijk eigenlijk dat een bedrijf zo'n verliezen kan lijden net of het niets is. Dat zegt heel veel over de markt en situatie die we hier in Belgie hebben.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Contacteer:

brooklyn schreef:BGC heeft de flater gemaakt om 5 jaar niks te doen, Het VDSL netwerk had er al moeten liggen. Dan konden ze nu HD tv aanbieden

De vdsl-standaard die ze nu gebruiken is er nog niet zo lang, als ze het toen al hadden uitgebouwd had het ook een pak geld gekost en was het verouderd geweest voor het af was.
Het is gewoon overwegen wat in hun ogen de beste prijs-kwaliteit kan bieden.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

als ze eens van bij het begin begonnen waren..

met 24/7 dailup
dsl
adsl2+
vdsl
vdsl2

een baby moet ook eerst leren kruipen voor hij kan leren lopen.

Men kan belgacom tv gemakkelijk op een lijn waar reeds adsl opstaat laten lopen door een 2de vpi/vci erop te zetten standaart voor belgacom tv.. volgens mij verkopen ze het nu gewoon via belgacom abonnement omdat het enorm veel bandbreedte verbruikt..

2de vpi/vci wat technisch mogelijk moet zijn zou dit oplossen.
of adsl2 gewoon een eigen vpi/vci geven.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

.. volgens mij verkopen ze het nu gewoon via belgacom abonnement omdat het enorm veel bandbreedte verbruikt..

Ik vraag me eigenlijk af iemand die 10 uur per dag zijn tv opzet hoeveel bandbreedte hij erdoor jaagd.
Afbeelding
Dvico Tvix 6500A user
Djorre
Plus Member
Plus Member

Euhm ... ik denk dat ze ook veel klachten krijgen. Op hun site onder Belgacom tv staat reeds volgend bericht :
"Indien aangaande Belgacom TV reeds een vraag/klacht werd ingediend bij de Klantendienst van Belgacom, dan kan de Belgacom TV-bemiddelaar gecontacteerd worden voor eventuele overblijvende vragen/klachten aangaande Belgacom TV. De Belgacom TV-bemiddelaar kan gecontacteerd worden door middel van een schrijven ter attentie van De heer Pierre Evrard, Belgacom NV, Koning Albert II laan 27, 1030 Brussel. De Belgacom TV-bemiddelaar is een specifieke bemiddelaar voor Belgacom TV en is verschillend van de "Ombudsdienst voor Telecommunicatie"."

Weet er trouwens iemand waarom ze weigeren om hun abbo los te koppelen van hun adsl?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

wat verwacht je nu dat als je tv kijkt kan je bijna niet meer internetten dat is vragen om klachten, hun supersnel vdsl/adsl2 is op dit moment erg nodig, al beseffen ze het zelf niet.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

4ng3l schreef:Daar ben ik het toch niet mee eens hoor.

akkoord, maar bij voetbal is er ook niet echt sprake van veel beweging
kijk eens naar een wielerwedstrijd, de toeschouwers zijn gewoon blokjes

wanneer de tour eraan komt zullen er wel veel klachten binnenlopen denk ik
Lion
Pro Member
Pro Member

ik heb al een paar weken belgacom TV maar heb dat verschijnsel nie hoor wat hiervoor wordt aangehaald
sommigen breken precies alles af wat maar van belgacom komt
is telenet zoveel beter misschien?
blijkbaar is de meerderheid hier van de berichten op dit forum enkel maar negatieve
is dat de ingesteldheid van de huidige maatschappij alles negatief bekijken
hopelijk worden de daden van die personen ook nie zo door anderen beoordeeld later
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Neen, ik ben niet tegen Belgacom, integendeel een tevreden ADSL gebruiker. Maar zoals ik al schreef is BelgacomTV nog steeds niet beschikbaar in Heusden, zie quote één provider volstaat
De conditie om BelgacomTV gebruiker te worden is er, daar ik ADSL gebruiker bij Belgacom/Skynet.

Blue-Sky schreef:
4ng3l schreef:Verder vind ik het product nog wel veel te jong om al in huis te halen. Eens het VDSL netwerk volledig uitegrold is en het mogelijk is om een 3-tal kanalen tegelijk te ontvangen wil ik er nog eens over nadenken.
Daar ben ik het mee eens, momenteel is het nog niet af, een fout welke men ook gemaakt heeft is het lanceren terwijl het nog niet overal te verkrijgen is. (zoals in Heusden (Limburg)
Tenminste als men niet wil uitwijken naar een andere provider zoals IN-DI ofzo.

Een provider volstaat me.
Lion
Pro Member
Pro Member

Blue-Sky
Oke u hebt nog nie de kans om BelgacomTv uit te testen
Uit de gesprekken met de belgacomtechnieker bleek toen dat men nu enkel nog aansluit in regio gent waar vdsl actief is
oplossing met adsl2+ geeft blijkbaar niet de voldoening die men had gehoopt
dit even ter info
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Als ik je woonplaats bekijk Woonplaats: Gent Jij bent bij de bevoorrechten. :-)

Toch bedankt voor de informatie.
Lion
Pro Member
Pro Member

Eigelijk Blue-Sky is het zwijnaarde en op die as is de vdsl reeds actief en heb ik inderdaad geluk
Plus bij aanschaf van Belgacom Tv heb ik een vdsl modem gratis gekregen
Dit is goed voor een volgende vdsl promotie om dan vdsl volledig binnen te nemen
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Contacteer:

Lion schreef:ik heb al een paar weken belgacom TV maar heb dat verschijnsel nie hoor wat hiervoor wordt aangehaald
sommigen breken precies alles af wat maar van belgacom komt
is telenet zoveel beter misschien?
blijkbaar is de meerderheid hier van de berichten op dit forum enkel maar negatieve
hopelijk worden de daden van die personen ook nie zo door anderen beoordeeld later

Dit is nu de nagel op de kop, de mensen met kritiek op alles zouden allicht alles gratis aanbieden als ze zelf een bedrijf hadden.
Als iets duurder is heeft dat meestal wel een reden, bij belgacom is dat oa. de service in geval van een storing, ze hebben gewoon al veel meer personeel dan andere operatoren.

Kritiek op slechte kwaliteit is iets anders, maar nog nooit heb ik gezien dat BelgacomTV van slechtere kwaliteit was dan de kabeltv. Gewoon eens omschakelen naar hetzelfde kanaal tussen kabeltv en belgacomtv op hetzelfde toestel (of projector) en dan pas oordelen.
Lion
Pro Member
Pro Member

Kritiek op slechte kwaliteit is iets anders, maar nog nooit heb ik gezien dat BelgacomTV van slechtere kwaliteit was dan de kabeltv. Gewoon eens omschakelen naar hetzelfde kanaal tussen kabeltv en belgacomtv op hetzelfde toestel (of projector) en dan pas oordelen.

Men mag zo'n een vergelijking maar maken als beiden wel degelijk met zelfde snelheid van verbinding toegeleverd worden
Wat personeel betreft Telenet moet niet onderdoen hoor voor personeels bezetting en onderaannemers
Een slecht aansluitsnoer kan al voldoende zijn om verschil te geven
Pas dus op met vergelijkingen in verkoopspunten
verdickt
Premium Member
Premium Member

Het hele belgacom tv of telenet interesseert me niet. Voorlopig toch niet.

Maar ben gisteren wel bij vrienden geweest die sinds een maand belgacom tv hebben. Echt tevreden waren ze niet.

Toen ik trouwens arriveerde hadden ze enkel klank en geen beeld. 6 uurtjes later hadden ze opnieuw beeld.

Dit was echter niet de eerste keer dat ze dit probleem hadden.

Storingen kunnen zich altijd voordoen natuurlijk, maar meedere per week kom je analoog toch niet gauw tegen.

Dus van mij mogen ze dit hele digitale gedoe steken waar de zon niet schijnt.

Afwachten is dus de boodschap
Silence
Pro Member
Pro Member

Ofloo schreef:wat verwacht je nu dat als je tv kijkt kan je bijna niet meer internetten dat is vragen om klachten, hun supersnel vdsl/adsl2 is op dit moment erg nodig, al beseffen ze het zelf niet.
Het verlies aan bandbreedte (bij ons zou het toch enkel maar voor voetbal zijn) is niet zozeer het probleem. Het koppelen aan hun skynet product houd mij tegen.

Zijn de negatieve punten van koppelverkoop en dergelijke dan zo onterecht ? 12000 klanten, er zijn voetbalclubs die op hun eentje dubbel zoveel abonnee's hebben ! Eigenlijk BelgacomTV is heel goed voor de clubs geweest zowel op financieel vlak als in toeschouwersaantallen want nooit hebben we zo massaal het voetbal bezocht. Het drijft ook mensen naar het stadion dus. Doet je toch nadenken niet ?

En als dat nu zo vaak naar boven komt - trouwens niet enkel hier - zouden de heren bij Belgacom dan - weet ik niet - daar verdorie voor een keer rekening mee houden en ook iets aan doen ? Zouden de heren uit de Albertlaan eens uit hun ivorentoren willen komen en voor de eerste keer in hun bestaan "luisteren" naar hun consumenten ?

Zou mij tevreden stellen alvast en ook de mond snoeren.

En neen Telenet is niet zoveel beter maar Telenet verplicht mij dan ook niet om andere producten aan te kopen. Ik kijk nu digitale tv via Telenet , surf via een Dommel ADSL account met een Belgacom telefoonlijn. Ik kan zelf individuele diensten kiezen aangepast aan mijn noden en hetgeen ik wil uitgeven. Toch fantastisch niet die vrije keuze en niet gebonden zijn aan te veel specifieke verplichtingen !

Dit is nu de nagel op de kop, de mensen met kritiek op alles zouden allicht alles gratis aanbieden als ze zelf een bedrijf hadden.

Wij verplichten onze klanten nog altijd tot niets. We bieden ze ook geen diensten en producten aan die ze niet nodig hebben. Het gaat zelfs zo ver dat als we een bepaalde service niet kunnen leveren we zelf actief op zoek gaan naar een oplossing, al of niet bij een concurrent. We laten hen dan ook de keuze. Bij ons noemt men dat "klantvriendelijkheid", zal wel aan ons liggen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”