ketter schreef:ik heb gezien dat ik in het totaal meer dan 15gig binnen gehaald heb bij mijn skynet account.
En nu heb ik weer gewoon ingelogd op dommel
Zolang skynet mijn account niet afsluit haal ik wel op korte tijd mijn gb daar binnen.
Normaal ben ik zeker niet iemand die download om te downloaden want bij dommel had ik vorige maand selfs geen 50gb binnegehaald terwijl ik die daar toch heb.
Ik denk dat het er zeker aan ligt welke modem je gebruikt omdat bij sommige wel en sommige niet die leechtruck werkt.
Maar je hebt de topic niet echt goed gelezen...
Met het "gewone" volume van 10 GB werkt het inderdaad nog wel, maar met een volumepack NIET.
Probeer het maar eens...
En ik heb nu kunnen vaststellen dat het inderdaad ligt aan het feit dat het volumepack blijkbaar automatisch geactiveerd wordt zonder dat er een disconnect/reconnect nodig is, en op dezelfde manier ook weer gedesactiveerd word aan het einde van de 5 GB...
En het ligt niet aan Philips of andere modems, want ik gebruik een Alcatel Speedtouch PCI, bij Belgacom destijds gekocht.
Skynet heeft dus overduidelijk een technische wijziging doorgevoerd om te vermijden dat klanten met een volumepack nog over de limiet zouden kunnen gaan, en ongetwijfeld zal Skynet binnenkort wel een technisch middel vinden om die overschrijding bij het gewone maandelijkse volume ook te verhinderen.
Het draait dus klaar en duidelijk uitsluitend om de poen : wie wil downloaden zal voortaan bij Skynet zwaar moeten dokken.
Ik denk er sterk aan om over te stappen naar EDPnet...
Daar krijg je 60 GB voor 40 euro, terwijl diezelfde 60 GB je bij Skynet dus 90 euro kosten...
Die 50 euro verschil per maand maakt op jaarbasis wel een aardig bedragje, niet ?
Of anders gezegd : bij Skynet krijg je 10 GB voor 40 euro, en bij EDPnet 60 GB voor DEZELFDE prijs !
De commentaren over EDPnet op dit forum zijn overwegend positief, extra opmerkingen of bedenkingen zijn uiteraard altijd welkom...