Jullie eerste game

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gast

Heel raar. 't is een eeuwigheid geleden, maar dit weet ik echt nog als gisteren.

Eerste game "thuis" : Pong. Dedicated Pong toestel, zwart-wit, 4 variaties (2 pallets, 4 pallets, klein of groot). Ding werkt nog steeds, ligt ergens tussen mijn electronica rommel.

Eerste game op een computer : "Lunar Lander" op ZX81. Basic input dat net binnen 1K ram paste. (character modus)

Eerste "echte" graphics op een computer : Texas Instruments TI99/4a, "Space Invaders".

Eerste Commodore 64 spelletje : "Shamus".

Eerste Amiga Spelletje : "Defender of the Crown".

Eerste PC spel : Braben's "Elite"
CiBi
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

pacman

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Anonymous schreef:Eerste Amiga Spelletje : "Defender of the Crown".
Is dit het spelletje waar je zo'n steekspel-te-paard kon spelen ?
Uren heb ik daar aan gespendeerd :-D

(net zoals ik een volledige zomervakantie Bubble Bobble heb gespeeld :oops: )
If you can't beat them, confuse them.
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Goshi ... mijn eerste games ??? Da is toch al een pak jaren geleden.

Op mijn XTje ben ik nog begonnen met pacman, frogger, space invadors, en gauntlet ... het aantal uren dat ik daaran gespendeerd heb zijn niet te tellen.

Ondertussen komt het er niet van om nog te gamen. De tijd om een spel te leren is verdorie langer dan de schare vrije tijd die ik heb. Toch wel jammer soms. Ik zou zo mijn XT nog eens vanonder het stof halen om die good-old days te herbeleven.

Heimwee ... snik ...
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

OP een game console van atari zowat 20 jaar geleden
2 kleurenscherm op tv
de titel weet ik niet meer
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”