Mijn eerste electronische game was een draagbare versie van Pac Man, een relatief grote doos met lichtjes enz voor de spookjes en muurtjes
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Op PC was m'n eerste spel Paratrooper:
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Was het ditni ?Wright schreef:Pacman & iets me ne worm en nog ne hoop platform games op mijne 486 en later de eerste wolfenstein.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
da heb ek heel lang geleden ook nog gespeeld, waar is den tijd da wij aan den babysit gingen vragen om die vragen voor uwe leeftijd te checken eens op te lossenTeebee schreef:Op mijn 8086 PC gok ik op A) Leasure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards.
idem hier, en da spel heb ik jaren later nog kunnen verkopen!!Vieten schreef:Dat was zo'n spelcomputer uit den 'Tandy'.
Voetbal en tennis met witte strepen als spelers, en op een wit bewegend vierkantje schieten met een revolver die dat wit op zwart kleurverschil detecteerde.
Onder goede oude tijd versta ik in ieder geval geen 56k, floppies die om de haverklap kapot waren en windows98 bluescreens. Geef mij maar @2006-materiaalMan, wat was dat een goede tijd Very Happy
Dat is er elders, maar ik vind het niet zo meteen terug. (PC is niet zo'n leuke term om op te zoeken, vooral omdat de zoekfunctie maar werkt op termen van 3 tekens en meer).Avenger 2.0 schreef:Niemand zin in een "Jullie eerste PC" topic?
Was het misschien deze topic? Stond onder de afdeling Test. (dat was vóór "duiventil" gecreëerd is)meon schreef:Dat is er elders, maar ik vind het niet zo meteen terug. (PC is niet zo'n leuke term om op te zoeken, vooral omdat de zoekfunctie maar werkt op termen van 3 tekens en meer).Avenger 2.0 schreef:Niemand zin in een "Jullie eerste PC" topic?
Ahja, dat ding! 'k heb dat ook nog gedaan - het zat bij onze allereerste PC die we thuis hadden aangekocht.SeNsEi Ze0n schreef:Man, dat is lang geleden
Bij mij was het een spel waar je met een slangetje olifanten in een kooitje moest jagen.
Eerst moest je iets van toetsenbord training doen, 1 uit I en l herkennen enzo.
Vijf jaar later kom je dan te weten dat je het spel kan starten zonder de training te doen
Da's ook een van de spellekes waar ik me veel mee bezig heb gehouden! Ik viel altijd in vuur of waterSub Zero schreef:Goh, ik denk dat mijn eerste games Prince of Persia en Dangerous Dave op een 386 waren. Ik heb Dave tot over een paar maanden nog regelmatig gespeeld. 't Is nog altijd even makkelijk als vroeger
En dat kostte waarschijnlijk (letterlijk) stukken van mensen toenYoko schreef:Ik weet het, ik word oud, maar ik heb voor mijn plechtige communie (in 1979, toen de dieren nog spraken) een spelletje gekregen dat paste in de plaats waar je de afstandsbediening van de televies instak, een soort pingpongspelletje dat je met twee of ook alleen kon spelen. Veel meer dan dat was er niet mee mogelijk, als ik me goed herinner.