Ook benieuwd met welke GSM iemand belt? Als het een Mobistar-abonnee is, kan je dit opzoeken via deze link.
Rechts bovenaan kan je het telefoonnummer opgeven, en dan krijg je in de meeste gevallen het juiste type telefoon te zien...
Wil je weten welke GSM een Mobistar abonnee heeft?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ehm daar kan je je gsm kiezen en zien welke diensten er gepast zijn. Als ik het gsm nummer daar intik van een vriend die mobistar heeft zie ik z'n juiste type gsm nochtans niet hoor...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik vind het ook nogal curieus dat ge er zo weinig moeite voor moet doen, maar tja, wat hebt ge er uiteindelijk als buitenstaander aan eh
Die functie werkt enkel als je geregistreerd bent op my Mobistar overigens.
Die functie werkt enkel als je geregistreerd bent op my Mobistar overigens.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Kan iemand es een screenshot maken van welk vakske dat nu just is? Want er zijn er 2.Sparky schreef:Ik geef nummer van broer en hij toont de juiste GSM (k750i). Toeval?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Hehe als je corporate klant van proximus bent en je beschikt over de proximange tool, dan kan je dat ook doenOpThaCop schreef:echt wel impressive :o
- meon
- Administrator
- Contacteer:
True, test maar op deze pagina: http://wap.userbase.be/agent.phpflamenca schreef:Heel eenvoudig te achterhalen welk type GSM je hebt hoor, 1x wappen en je kan het zo uit de header halen...
flamenca
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Ja, maar dan is dat met het toestel zelf, die zijn gegevens doorstuurd. Terwijl op de pagina van mobistar de GSM zelf niet aan hoeft te raken.meon schreef:True, test maar op deze pagina: http://wap.userbase.be/agent.phpflamenca schreef:Heel eenvoudig te achterhalen welk type GSM je hebt hoor, 1x wappen en je kan het zo uit de header halen...
flamenca
- gedeco
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
Klopt volgens mij ook niet helemaal.ZMD schreef:Ja, maar dan is dat met het toestel zelf, die zijn gegevens doorstuurd. Terwijl op de pagina van mobistar de GSM zelf niet aan hoeft te raken.meon schreef:True, test maar op deze pagina: http://wap.userbase.be/agent.phpflamenca schreef:Heel eenvoudig te achterhalen welk type GSM je hebt hoor, 1x wappen en je kan het zo uit de header halen...
flamenca
Mijn nieuwe GSM wordt correct weergegeven, maar ik heb zelf indertijd een paar functies moeten activeren zoals GPRS en MMS en die zijn volgens mij gekoppeld aan het soort toestel in gebruik.
Dus die gegevens zijn ooit al eens doorgestuurd geweest.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb even een test gedaan:khsw schreef:Inderdaad, ik ben er zeker van dat mijn pa nog nooit heeft "geWAPped" met zijn GSM (die ondersteunt dat niet eens), maar toch krijg ik het juiste type voorgeschoteld.
Mijn Nokia 6822 wordt perfect weergegeven.
Ik heb er daarna de sim-kaart uitgehaald, en in een oude Panasonic GD30 gestoken. Hiermee heb ik dan een SMS verstuurd.
Ik ben dan terug gaan kijken, en op mijn nummer stond de Panasonic GD30.
Een SMS versturen is dus al voldoende, misschien is het aanzetten van het toestel ook reeds voldoende om zijn gegevens door te sturen?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
'k Zal het vlug eens met een toestel proberen waarin nog nooit een Mobi* kaart ingezeten heeft.
EDIT: Het wordt dus aangepast in hun database nadat je iets op hun netwerk uitvoert (bellen, sms,wap,...). Mijn iMat JAMin heeft hij wel niet herkend.
EDIT: Het wordt dus aangepast in hun database nadat je iets op hun netwerk uitvoert (bellen, sms,wap,...). Mijn iMat JAMin heeft hij wel niet herkend.
bij het opzetten van jouw GSM worden er altijd een aantal gegevens doorgezonden naast info aangaande jouw SIM kaart ook de IMEI - code van jouw GSM toestel. Dit is een unieke code voor iedere GSM (fabrikant, type, serienummer, etc ..). Ideaal om fraude of diefstal mee te bestrijden. Stel dat jouw GSM gestolen is, dan laat je door de politie een PV opmaken, geef je dit af aan jouw provider en hopsakee jouw toestel kan niet meer worden gebruikt door de dief of de "eerlijke vinder" ......
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Bwa, is dat commercieel uitbuiten? Waar halen zij hier dan hun winst mee?killer schreef:de laatste poster heeft het dus bij het rechte eind
dat dit zo commercieel uitgebuit wordt vind ik dan weer wat minder.
Nee, da's eerder gebruiksvriendelijkheid. Niet kiezen uit lijstjes (weet jouw oma bvb welke gsm dat ze heeft? Het merk misschien nog wel, maar het type? Allemaal die cijfertjes...). Als het systeem dat dus voor jou al kan regelen en op die manier de juiste configuratie kan tonen/sturen ... dan is dat enkel maar service.
Dat dit zo makkelijk opvraagbaar is ... Ach ja. Wat kan het kwaad? Als je die persoon ziet bellen weet je net zoveel.
- flamenca
- Pro Member
- Contacteer:
Wij gebruiken dit vooral om de functies te weten van het toestel die via onze WAP-site passeert. Zo weten we of de functie "video" mag getoond worden op de handset van de gebruiker, of om de grootte van foto's aan te passen. Bovendien is dit ook nodig om t weten of het toestel WML, PML, xHTML of cHTML aankan (uiterst belangrijk voor onze branche)
flamenca
flamenca
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 18 keer
Allé 2 werken hier. Krijg bij de beide de juiste gsm te zien. (k750i)Ken schreef:Kan iemand es een screenshot maken van welk vakske dat nu just is? Want er zijn er 2.Sparky schreef:Ik geef nummer van broer en hij toont de juiste GSM (k750i). Toeval?