ADSL lampje USB modem v2 blijft knipperen bij Tele2 ADSL 4MB

Plaats reactie
Cantona
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2006, 19:07

Hallo,

ik had een tijdje geleden tele2 ADSL 4MB besteld en heb vorige vrijdag men codes gehad om dit te installeren. Maar een modem heb ik niet besteld omdat ik deze al had. Het is een e-tech ADSL USB modem v2. Maar het lampje van ADSL blijft knipperen, de modem vindt dus geen ADSL signaal.
En als ik een verbinding wil maken geeft hij altijd fout 651,
Afbeelding
de modem is nochtans juist geïnstalleerd want bij apparaatbeheer staat:"Dit apparaat werkt correct"


ik heb naar tele2 gebeld en bij hun is alles in orde, heb ook naar belgacom gebeld en daar is de lijn ook in orde, dus bij tele2 zeggen ze dat mijn modem fout is geïnstalleerd.
ikheb via verschillende drivers men modem opnieuw geïnstalleerd en bij 1 driver blijft het adsl lampje vlak na de installatie 5seconden branden en daarna terug knipperen. maar dan wordt dat via een LAN-verbinding gedaan, maar daar kan ik men gebruikersnaam en paswoord niet ingeven.
Afbeelding

via de andere driver kan ik wel men gebruikersnaam en paswoord ingeven maar daar blijft het lampje knipperen en komt fout 651.
Afbeelding

de helpdesk van tele 2 heeft me ook al een aantal andere nummers gegeven voor "te kiezn nummer" zolas 0000 en 8, 35 enzo maar dan blijft fout 651 komen.

ik heb ook al geprobeerd met een kabel vanaf men splitter tot aan men modem van 2m ipv 8m maar dat maakt geen verschil.

dus mijn vraag is of iemand een goede driver heeft of misschien tips om de modem juist te installeren want misschien doe ik het fout, het is een ADSL USB modem v2 van e-tech
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Als het adsl-lampje blijft knipperen is ofwel de modem defect, ofwel is er een pc-probleem (verkeerde installatie is ook pc-probleem), ofwel is er een probleem met de kaart in de centrale of met de belgacom-kabel.
In elk geval kan de meting NIET goed zijn want er is gewoon geen synchronisatie, maar je kan daarvoor enkel naar tele2 bellen, die kunnen dan contact opnemen met belgacom.
Zelf naar belgacom bellen voor je adsl heeft geen zin als je die bij een andere operator hebt want die testen dan enkel het koperpaar (niet op synchronisatie).
Tele2 kan aan belgacom vragen om een synchro-test te doen in de centrale tot zelfs bij je thuis waar de kabel binnenkomt.
Cantona
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2006, 19:07

Ik ben nu aan het proberen met een Alcatel PCI modem.
Weet iemand welke waarden ik moet kiezen bij framing en ADSL mode?
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”