SkynetTool nieuwe beta versie (v0.50)

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Na heel wat werken en proberen de afgelopen weken mogen we jullie dan eindelijk een nieuwe frisse versie van SkynetTool voorstellen.
Er is heel wat veranderd tov de vorige versie, niet alleen het uiterlijk maar ook de instelmogelijkheden zijn fors uitgebreid.
Ook hebben we geprobeerd rekening te houden met jullie opmerkingen omtrent de vorige versie (geen verplichte update meer en andere dingen).
<div align=center>
Afbeelding</div>

Ik zou hier nog een hele uitleg kunnen geven over wat er veranderd en verbeterd is, maar ik denk dat je het gewoon beter even uitprobeerd ;)
Je kan updaten (als je de oude versie nog hebt zal die je verplichten te updaten), of je kan de setup hier downloaden.

SkynetTool Setup file [v0.50 :: 961kbyte]: SkynetToolSetup.exe

Opmerkingen (zowel positief als negatief) zijn altijd welkom.

Opm: SkynetTool is nog steeds in Beta fase!
NuKeM
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Hallo NuKeM,

Programma geïnstalleerd en getest, werkt handig, prima :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Bedankt :)
NuKeM
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Geïnstalleerd en getest, alles werkt en het ziet er profesioneel en netjes uit.
Merci mannen.
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Nukem, ge hebt dat schoon gemaakt, maar nog enkele bedenkingen (aja, anders moet ik het niet testen he).

- Als het toch een browserachtig iets is, werk je dan niet best eerst Erik zijn oorspronkelijk idee uit om een plugin in IE te steken, een afzonderlijk werkbalkje ofzo?
- Bij het verwijderen blijven nog enkele bestanden staan die je dan manueel moet verwijderen, ik had liever gehad dat alles weg zou zijn bij het verwijderen.

Maar het is natuurlijk neig goed gemaakt he, daar kan ik niets op zeggen, en voorlopig werkt alles goed.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Pi R² schreef:Nukem, ge hebt dat schoon gemaakt, maar nog enkele bedenkingen (aja, anders moet ik het niet testen he).

- Als het toch een browserachtig iets is, werk je dan niet best eerst Erik zijn oorspronkelijk idee uit om een plugin in IE te steken, een afzonderlijk werkbalkje ofzo?
- Bij het verwijderen blijven nog enkele bestanden staan die je dan manueel moet verwijderen, ik had liever gehad dat alles weg zou zijn bij het verwijderen.

Maar het is natuurlijk neig goed gemaakt he, daar kan ik niets op zeggen, en voorlopig werkt alles goed.

Ja, enkele bestanden blijven nutteloos staan... wist ik maar ben ik gewoon vergeten in het programma te steken :oops:
Ivm die IE plugin, dat zouden wij heel graag doen, maar wij kunnen dat gewoon niet (met VB of .net gaat dat heel makkelijk, maar met Delphi niet... en wij kennen die andere talen niet :cry: ).
Keep testing and thanks for the comments ;)
NuKeM
Gebruikersavatar
Massachusetts
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:44
Locatie: Tongeren, Belgium

Gewoon geweldig. :-D Nu hoef ik niet meer m'n username en pw in te tikken!! :-P
Outstanding!!!!
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Ivm die IE plugin, dat zouden wij heel graag doen, maar wij kunnen dat gewoon niet (met VB of .net gaat dat heel makkelijk, maar met Delphi niet... en wij kennen die andere talen niet :cry: ).
Keep testing and thanks for the comments ;)



waarom zou dit niet gaan met Delphi ? dit gaat wel ge kunt in Delphi iets maken dat zich toevoegt aan internet explorer (nee met andere browser is dit niet mogelijk ) maar voortgaande op het reeds bestaande topic hierover bleek dat er maar weinig interesse was voor zo een internet explorer plugin ...
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
Witchez
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 nov 2002, 10:52
Locatie: Waarloos, België
Contacteer:

Bij mij voert het programma al enkele dagen geen enkele bewerking uit.. Is dit een persoonlijk probleem of hebben jullie er ook last van?
I never argue with idiots because they drag you to their own level and beat you with experience
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Volume checks en e-mail check werken hier nog zoals het moet, enkel status check doet het niet meer (ze hebben de link veranderd).
Kan je je probleem wat uitgebreider beschrijven aub?
NuKeM
Gebruikersavatar
Witchez
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 nov 2002, 10:52
Locatie: Waarloos, België
Contacteer:

Probleem is ondertussen opgelost.
Sorry voor 't storen.. :wink:

Tim
I never argue with idiots because they drag you to their own level and beat you with experience
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Tis niks ;)
Ik ga eens beginnen aan een volgende versie die enkele dingen zoals die status check moeten verbeteren :)
NuKeM
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ziezo, een nieuwe versie staat online op onderstaande link:

http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=skynettool
NuKeM
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

Het is zeer mooi gemaakt dat programma.

Maar toch nog een aantal opmerkingen (die zullen er natuurlijk altijd zijn aangezien wij dat programma top willen krijgen :-D )

- Voor die volume check zie je zo al die fases van inlogscherm enzo. Dit vind ik niet zo goed. Je zo beter een pagina maken met daarop even geduld ofzo en als dan de bewerking helemaal is uitgevoerd de pagina tonen. En als het kan de gegevens die op die pagina staan in een zelf gemaakte pagina gieten. Dus een functie schrijven die de gegevens van verbindingstijden eruit haalt en die op een pagina zet. Dit zou klasse zijn, maar misschien nog iets voor later. :wink:

Voor de rest vind ik het super gemaakt. Mooi zo en keep up te good work.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Dit was aanvankelijk zo. Het programma filterde de waarden uit de pagina en goot deze in een zelf geschreven pagina. Maar doordat BGC nogal vaak veranderingen doorvoert in hun pagina moest telkens deze filter herschreven worden en dit vergt nogal veel tijd. Daarom hebben we gekozen om gewoon de pagina te tonen.

Wat betreft het tonen van de verschillende pagina's... Dit is natuurlijk ieder zijn eigen smaak. Ik vind het eigenlijk goed zo. Of er verandering in komt, dat zal je aan Nukem zelf moeten vragen.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Idd, dit is me nog gezegd ;)
Toch heb ik enkele argumenten om de huidige methode te verdedigen:
- zoals gezegd door Sub Zero, als Skynet zijn layout veranderd dan is er een (grote) kans dat de filter rare dingen gaat uitspuwen waardoor die weer aangepast moet worden.
- Indien er iets mis is met de Volume Check aan de kant van Skynet zie je dat nu ook (waarschijnlijk) samen met een reden (anders zou je gewoon een weinig zeggende error krijgen)
- Indien Skynet een (belangrijke) mededeling doet op de page van de Volume Check dan kan je die ook lezen :)
NuKeM
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

Daar heb je gelijk in natuurlijk dat Skynet veel aanpassingen doet aan zijn website. Maar je gaat nooit een programma kunnen schrijven in deze context die twee jaar gaat draaien en waar dan geen veranderingen aan zullen moeten gedaan worden, of toch weining. Natuurlijk over die foutmeldingen heb je gelijk. Maar ik heb dat eigenlijk nog niet meegemaakt dat ze op DIE pagina opmerkingen schrijven.

Maar is het niet mogelijk die linker balk met links wegkrijgt? Die is er teveel aan, vind ik.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Die linkerbalk met links? Bedoel je het navigatiemenu van de e-care site? Om je contract te beheren, volume, verbinding etc?

Die gaat even makkelijk weg als dat we een filter zouden moeten schrijven. Die pagina's zitten immers niet in frames, maar worden via waarschijnlijk includes op een portal page gehaald.. zo eenvoudig gaat dat nu ni. Tenzij we terugvallen op een filter-systeem, maar daar is hoger al alles van gezegd.
I love it when a plan comes together!
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Is het mogelijk om in een volgende versie ook de mogelijkheid in te bouwen om de status van uw webruimte bij skynet te checken. Dit zou voor mij handig zijn.

groeten

jan
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

jan28 schreef:Is het mogelijk om in een volgende versie ook de mogelijkheid in te bouwen om de status van uw webruimte bij skynet te checken. Dit zou voor mij handig zijn.

groeten

jan

Ik zal die mogelijkheid zeker eens bekijken (zou normaal geen probleem mogen zijn).
Momenteel zijn we echter druk bezich met andere dingen en dus zal een volgende versie niet voor morgen zijn...
NuKeM
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

jan28 schreef:Is het mogelijk om in een volgende versie ook de mogelijkheid in te bouwen om de status van uw webruimte bij skynet te checken. Dit zou voor mij handig zijn.

groeten

jan


conside it done ;) ik heb graag een programming uitdaging :P nu het werkt al maar het is nog niet stabiel en moet eerst nog door de andere mods enzo getest worden voor dat geschikt is om op het "publiek" los te laten

uw login gevens worden automatisch in het loginformulier ingevuld u moet dan nog 1 muisklikje doen ... zelf dat zou ik automatisch kunnen doen maar dit is "trikkie"
Bijlagen
dialog.jpg
(12.95 KiB) 3201 keer gedownload
Registered Linux user #286313
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Mods, jullie doen geweldig werk :beerchug:

Eric, heb je misschien nog uitdagingen nodig? :wink:
anders zal ik nog eens nadenken.

jan
Gebruikersavatar
FlyingDoc
Skynet Forum Mod
Skynet Forum Mod
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 sep 2003, 16:17

Moeha,

Hebben jullie toestemming van skynet om dit programma skynettool te noemen en te runnen.. héhé, beroepsmisvorming... just kidding guy's,

Lijkt me een nice proggie.. 'k ga em direct installen en testen.
Effe een klein dingske, ik zou em nie als pluging in IE zetten
1° wat met degenen die geen ie gebruiken
2° i hate plugin's in ie :)

Greetz,

fly
FlyingDoc, The real and Only one
is back!
----
Gebruikersavatar
FlyingDoc
Skynet Forum Mod
Skynet Forum Mod
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 sep 2003, 16:17

aarrggghhh bij mij blifjt die dus hangen op installeren lettertypen... daar doet ie nix meer....

grmbl..

Fly
FlyingDoc, The real and Only one
is back!
----
Wonder123

Zeg maar mannen kem een probleem hij vraagt steds achter de oxyserver ofziet !!
Kom steeds op bij het starten!!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Inderdaad, meer daarover kan je terugvinden in de volgende topic:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=1979

:)
NuKeM
verdachte
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:42
Locatie: Leuven

Nice progske, maar ik gebruik liever, mijn voorkeur natuurlijk... :wink: de ISP-monitor die ook op deze site staat.. Klein maar handig en zeer eenvoudig... Op de website van het programma staat ook een klein mIRC scriptje dat ook zeer handig is en zeker het downloaden waard... In ieder geval toffe site.. Doe zo verder... :-D
Cruiserke
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2003, 15:31

bij mij werkt in de skynet tool het checken van het maandelijks volume niet meer, check webmail en skynet status gaan wel nog... :?

iemand oplossing hiervoor?

ik heb de versie 0.51 beta
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Cruiserke schreef:bij mij werkt in de skynet tool het checken van het maandelijks volume niet meer, check webmail en skynet status gaan wel nog... :?

iemand oplossing hiervoor?

ik heb de versie 0.51 beta


Dat komt omdat het SSL Certificat van skynet vervallen is en ze dat nog niet vernieuwd hebben :(
Normaal gezien wordt SkynetTool niet meer doorontwikkeld, je kan op onze hoofdpagina in het menu links een link vinden naar ISP Monitor, deze werkt om zelfde reden momenteel ook niet, maar de maker is aan het zoeken naar een oplossing :)
NuKeM
Espaske
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2004, 09:45

Is er iets in de maak zodat iBench ok gebruikt kan worden voor andere providers?

Bernard
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Espaske schreef:Is er iets in de maak zodat iBench ok gebruikt kan worden voor andere providers?

iBench / SkynetTool wordt niet meer verder ontwikkeld, maar we hebben een prima alternatief voor je: ISP Monitor. Deze werkt met Scarlet, Wanadoo, Skynet, Telenet, Adsl2Fit en Net4All in België en Cistron, Solcon, Speedlinq, Xs4All, FilterNet, Zeelandnet, Kabelfoon in Nederland.
JPA

Heb onlangs Skynet Tool gevonden, great. Gebruik het dagelijks (en zie tot mijn spijt die 10Giga steeds maar wegsmelten).

Ik heb één schoonheids probleempje: steeds als ik de tool opstart, krijg ik een warning ivm het niet kunnen connecteren met internet. Ik druk OK en dra verschijnt het beginscherm (dus geen connectie probleem). Ligt dit misschien aan een te korte connectie testtijd? Indien ja, misschien deze testtijd in de toekomst als variabele definieren en in de config te laten manipuleren. Mijn systeem kan misschien initieel wat langzaam zijn (Norton Inernet Security, dan E-Tech Router, dan ADSL Router, dan Belgacom ...).

Zal deze site zeker aan vrienden aanraden.

JPA
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

NuKeM schreef:Dat komt omdat het SSL Certificat van skynet vervallen is en ze dat nog niet vernieuwd hebben :(
Normaal gezien wordt SkynetTool niet meer doorontwikkeld, je kan op onze hoofdpagina in het menu links een link vinden naar ISP Monitor :)

meon schreef: iBench / SkynetTool wordt niet meer verder ontwikkeld, maar we hebben een prima alternatief voor je: ISP Monitor. Deze werkt met Scarlet, Wanadoo, Skynet, Telenet, Adsl2Fit en Net4All in België en Cistron, Solcon, Speedlinq, Xs4All, FilterNet, Zeelandnet, Kabelfoon in Nederland.


Probeer toch maar eens ISP Monitor zoals NuKeM en meon al schreef.
Afbeelding
JPA

Mijn bericht was reeds verstuurd toen ik doorhad dat SkynetTool niet meer gemaintained werd.

Ik heb reeds ISP Monitor geinstalleerd, werkt zeer goed en is gemakkelijker in gebruik. Ik houd SkynetTool nog even actief omdat het gemakkelijk is een bijkomend 5 Giga pakket aan te vragen. Als je via SkynetTool je Volume aanvraagt, ben je onmiddellijk ingelogd en kan je onmiddellijk het pakket aanvragen. Niet meer inloggen, niet meer zoeken naar waar deze aanvraag weer juist staat. Misschien dat ISP Monitor dit ook toelaat, moet deze tool nog even in meer detail uitproberen.

Groeten .. JPA
koko

Is het niet mogelijk om een "skynet bar" aan te maken die geïntegreerd wordt in IE Explorer ?? Zi bvb. Google toolbar :lol:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Ja Koko, je plaatst iets in deze topic waar het antwoord al stond eh... :-)
In quote kan je lezen dat Skynet Tool niet meer doorontwikkeld wordt, klik in quote hierboven op ISP Monitor dan krijg je voldoende Info over ISP Monitor en hoe te installeren. (Zie daar in de Quote van "Meon")
Ga naar mijn post van Mrt 23, 2004 9:06 pm dat vind je een paar posities hoger.

Grtz, :wink:
Afbeelding
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb problemen met die tool.
Ik werk met adsl en skynettool geeft de melding dat ie niet online kan gaan: nu ga ik bij settings zien en er staat iets van 'proxyserver', nu dat is chinees voor mij. Kan er iemand zeggen wat ik moet invullen of moet er daar niets ingevuld worden?
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Als de skynettool niet werkt, moet je maar eens het freeware proggie ispmonitor gebruiken. :wink:
De skynettool is al wat verouderd vind ik.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

De ontwikkeling werd inderdaad stopgezet. Check Marto z'n link maar eens :)
Afbeelding
boxrox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 aug 2005, 22:57

wat doet dit? :oops:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”